Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Hallo allemaal,

Mijn partner, mijn zoontje van 3 en ik zijn van plan om laatste week april voor ongeveer 2,5 week dus +/- 19 dagen een rondreis te maken door West-Amerika (met huurauto). Nu hebben we wel ongeveer een route uitgestippeld die denk ik overeenkomt met wat veel mensen doen, echter willen wij niet de volle 21 dagen hier aan besteden maar iets korter. Tevens hebben wij dus een klein kind bij ons, dus dienen we wellicht met andere dingen rekening te houden dan andere gezinssamenstellingen.

Mijn partner wil graag een wijnstreek bezoeken, vandaar dat Sonoma op de planning staat. We hebben het nu als volgt staan:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco -> meteen door naar Sonoma +/- 2 uur rijden
Dag 2: Sonoma
Dag 3: Sonoma -> Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite -> Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes -> Lone Pine
Dag 7: Lone Pine -> Las Vegas
Dag 8: Las Vegas -> Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion -> Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon -> Page
Dag 12: Page -> Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -> Palm Springs
Dag 15: Palm Springs -> Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles -> Santa Barbera
Dag 18: Santa Barbera - > San Francisco
Dag 19: San Francisco -> Amsterdam

Wij zijn niet echt stadsmensen, vandaar dat we meteen vanuit SF door willen rijden en in LA dan 1 volle dag hebben. Ik zie ook dat veel mensen SF overslaan, maar anderzijds lees ik ook veel over LA dat dit niet super is.

Voor Yosemite, Zion en Grand Canyon hebben we dan los van de reisdagen een volle dag, dus ik hoop dat dit genoeg is. Omdat we een klein kind hebben zullen we geen grote hikes gaan doen, maar willen wel het e.e.a. bezichtigen.

De reden dat we willen aankomen en vertrekken op San Francisco is vanwege de ticketprijzen, dit scheelt aanzienlijk.

Is dit een beetje een aan te raden route? Ik twijfel nog om de route andersom te doen, omdat begin mei de parken wellicht beter zijn qua weer dan eind april.

Alvast bedankt voor de feedback. :)
Rocky Mountain High
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2022, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Rocky Mountain High »

Houd er rekening mee dat de Tioga Pass in april gesloten is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De Tioga Pass zal zeker gesloten zijn. Ook als je de route andersom doet. Maar ik zou wel aanraden om de route om te draaien. Wellicht kun je dan de Sonora Pass nemen. En je hebt een grotere kans dat de Glacier Point Road in Yosemite open is.
Is een retour SF echt veel goedkoper dan bijvoorbeeld vliegen op LA en eindigen in SF?
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat mensen San Francisco over sloegen. Het is een leuke en qua bezienswaardigheden een redelijk compacte stad. Maar als het jullie niet aanspreekt dan lekker overslaan. Waarom wel LA? Wat wil je daar gaan doen?
Voor de Grand Canyon heb je geen volle dag nodig.
Als je 1 overnachting doet tussen LA en SF zou ik niet al in Santa Barbara stoppen maar doorrijden tot bijvoorbeeld Cambria. Dan kun je in Monterey nog naar het aquarium. En misschien nog een staatspark bezoeken onderweg.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door paulr »

Omdraaien is inderdaad verstandig. En SF is best een leuke stad, sowieso rondom Fishermans Warf. Dan eerder LA overslaan. Maarrrr, met een kleine van 3 zou ik wel naar Disneyland gaan :-).
GC 1 nacht plannen, dat is voldoende voor de viewpoints zonder lange wandelingen.
Overweeg iets langer Monterey: aquarium en een walvistour?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Pete.Z »

Overnachten in Mammoth Lakes en Lone Pine is erg kort op elkaar, daar kan je makkelijk een dag winnen.
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door MaJa »

Wij hebben in 2012 ook stops op deze route gedaan.
Komende vanuit Death Valley in Lone Pine overnacht en vervolgens weer in Lee Vining.
Tijdens deze dag Bodie en Mono Lake bezocht.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Bedankt voor alle reacties !

Inmiddels hebben we een hele goede deal kunnen sluiten via KLM en vliegen we 5 mei heen en 26 mei terug via San Francisco.
Iets later in het seizoen dus wellicht is eind mei de Tioga Pass wel open ?

We hebben nu door deze deal dus de volle 3 weken en dus wat meer tijd. We hechten ook wel waarde om bijvoorbeeld in een kustplaats gewoon lekker even een dag aan het zwembad te liggen of aan het strand. Daarom heb ik nu bij Cambria en Palm Springs een extra dag gepland. Zijn die 2 plaatsen de moeite waard als je gewoon even rustig aan wilt doen en genieten van het weer ?

Eigenlijk hebben we nu nog 1 dag niet ingedeeld. Misschien is het leuk om dan ergens tussen Lone Pine en het Yosemite Park nog een stop te maken zoals MaJa zegt.

Het is nu als volgt ingedeeld inclusief wat meer tijd in de steden ook:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco -> Cambria (onderweg stoppen voor Monterey)
Dag 4: Cambria
Dag 5: Cambria -> Los Angeles
Dag 6: Los Angeles (evt Disneyland)
Dag 7: Los Angeles -> Palm Springs
Dag 8: Palm Springs
Dag 9: Palm Springs -> Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon -> Page
Dag 11: Page -> Bryce
Dag 12: Bryce -> Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion -> Las Vegas
Dag 15: Las Vegas -> Lone Pine
Dag 16: ???(Ergens tussen Lone Pine en Yosemite ?)
Dag 17: ??? -> Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite -> Sonoma
Dag 20: Sonoma -> San Francisco
Dag 21: San Francisco -> Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou liever twee stops doen aan de kust. Dat geeft je meer tijd om onderweg iets te bezoeken. Een volle dag Cambria lijkt mij wat veel.
Tussen Las Vegas en Yosemite zijn twee overnachtingen aan te raden. Een mooie verdeling is een overnachting in Death valley en vervolgens in Lee Vining. Ik zou wat noordelijker gaan zitten dan Mammoth Lakes. Bridgeport is ook nog een optie. Je zit dan beter voor als de Tioga Pass nog gesloten is. Hou er rekening mee dat je wellicht de CA 88 moet nemen.

Als je naar Disneyland wilt kun je beter in Anaheim overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Pete.Z »

Die extra dag zou ik absoluut in Death Valley gebruiken, mei is een prima tijd daarvoor, en er is verschrikkelijk veel te zien daar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Je weet dat je voor Yosemite een reservering nodig hebt als je niet in het park overnacht? Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie. En zie www.travelyosemite.com voor accommodatie.

Disneyland is natuurlijk geweldig maar dat is misschien leuker om te doen als jullie kind wat ouder is.

Marianne
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Op de website staat het volgende:

April 13 – June 30: Weekends only, including holidays.

Alleen de weekenden dus, maar bedankt voor de tip. :)

Een extra overnachting in Death Valley is dan een goed idee als ik jullie zo hoor. Disneyland twijfel ik dan nog over omdat het inderdaad wel erg veel entree is en met een 3 jarige kan je lang niet alles doen.
Laatst gewijzigd door markro op 12 jan 2024, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Wat is jullie ervaring met hotels in San Francisco? Het lijkt wel onmogelijk om voor een normaal bedrag een fatsoenlijk hotel te vinden. Er lijkt altijd wel iets te zijn met geluid van buiten, de hygiëne en de staat van de kamers.

Raden jullie aan om net buiten San Francisco te overnachten? Als we 15-20 min moeten rijden om de stad te bezoeken dan vinden we dat niet erg!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vind jij een normaal bedrag? Ik denk dat je voor een net hotel al snel op 200 dollar per nacht moet rekenen. Als je buiten SF gaat zitten ben je niet in 15 of 20 minuten in het centrum. En je betaalt dan parkeerkosten. Huren jullie de auto bij aankomst?
Wij vinden de Motor Inns prima. Die liggen gunstig en hebben gratis parkeren. Kijk bijvoorbeeld naar de Chelsea Motor Inn. Via hun site vind je ook de andere Motor Inns (via sister proporties).

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door paulr »

Een paar jaar geleden hebben we in Oakland geslapen, vlakbij een BART station. Hier is een voorbeeld voor 5-7 mei: https://www.booking.com/hotel/us/bay-br ... ab-reviews

kosten 114,- euro per nacht, 8 minuten lopen naar de BART, 15 minuten later sta je in downtown San Francisco. Wij vonden dat toe een fijne optie. (wij zaten toen overigens in een ander hotel waar we de camper konden parkeren (was toen voordeliger en sneller dan een camping...)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door hemmie »

Wij sliepen afgelopen zomer in de La Quinta Pleasanton/Dublin. Betaalbaar, gratis parkeren, met ontbijt. 15min lopen naar het BART station, dan geloof ik 50min tot het centrum. Erg goed bevallen.
Wij zaten met het extra probleem dat we een kamer voor 5 personen nodig hadden, wat nog lastiger is in de stad, of 2 kamers. Nu ook nog voor alle kinderen een kortingskaart voor het ov in SF geregeld, en zo waren de kosten voor de BART ook wel te doen.
Terug in Texas!
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Weer bedankt voor de tips, we hebben besloten om vlakbij het Airport van SFO bij San Meteo te overnachten. Het is dan niet zo ver reizen naar het centrum van San Francisco.

We zijn nu wat betreft het zoeken van hotels aangekomen bij het stuk Page -> Bryce -> Zion. Is het aan te raden om bijvoorbeeld een beetje centraal te zitten tussen Bryce en Zion en dan vanuit daar deze plekken te bezoeken ? Of is het gewoon beter om apart in Bryce en en apart bij Zion te overnachten ?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1244
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door paulr »

nee ! zeker niet er tussenin gaan zitten... In Zion heb je de shuttle nodig, dus een bezoek aan dit park kost je wat meer tijd. Zoek dus iets in Springdale, zodat je direct de shuttle kunt pakken. Voor Bryce is eind van de dag of zonsopkomst er mooi (en ook daar kun je met de shuttle het park in en naar verschillende punten reizen (en stukjes wandelen). Kies dus daar voor Ruby's Inn of een van de andere hotels/cabins die daar in de buurt liggen...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Tantelotje »

Eens, zeker niet er tussen in gaan zitten! De gedachte is vaak dat dat lekker rustig is omdat je dan meerdere nachten op 1 plek blijft, maar je bent dus ook meerdere dagen heen-en-weer aan het rijden en zodoende per saldo minder rust.

Nog los van alle praktische problemen met parkeren, shuttlebussen en dergelijke als je Zion wilt bezoeken. Overnacht daar echt in Springdale.
Voor Bryce zou je eventueel nog kunnen overwegen om in Tropic te overnachten, maar liefst idd bij Ruby's of een van de andere opties in Bryce Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, je rijdt veel meer heen en weer als je een centraal punt hebt. En voor Zion is het echt een kwestie van op tijd in het park aanwezig zijn, dus pak zo vroeg mogelijk een shuttlebus in Springdale. Als je van het oosten komt ben je nog een behoorlijke tijd onderweg. Een betaalbare optie in Springdale is de Zion Park Motel.
Wacht niet te lang met boeken, ook voor Yosemite zou ik zo snel mogelijk iets proberen te vinden. De goedkoopste opties zijn het snelste weg.

Marianne
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

We hebben nu wat geboekt bij Bryce in de buurt en daarna in Springdale bij Zion Park Motel (bijna alles wat betaalbaar en goed is dat is al zo goed als uitverkocht dus ik ben blij dat we deze nog hebben kunnen boeken :thumbup:

Als ik nu even doorspoelen vervolgen we de route van Vegas richting Death Valley - > Lee Vining - > Yosemite.

We hebben nu 2 overnachtingen rondom Death Valley staan en 1 in Lee Vining. Ik lees veel over overnachten in Lone Pine maar daar kunnen we niks vinden. Hebben jullie nog tips waar ongeveer te overnachten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer