Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

WM-USA schreef:
28 jan 2024, 12:52
We hebben nu 2 overnachtingen rondom Death Valley staan en 1 in Lee Vining. Ik lees veel over overnachten in Lone Pine maar daar kunnen we niks vinden. Hebben jullie nog tips waar ongeveer te overnachten?
Hoe ziet je route en nu dan uit? Ik zie 1 nacht Lone Pine en dan 1 nacht ??? in je laatste schema. Dus geen twee nachten rondom Death Valley.

Kun je niets vinden in Lone Pine, of niets wat je geschikt vindt? Hoe zoek je? Je zou naar de Dow Villa Hotel kunnen kijken. Het motel-deel is duurder, maar in het hotel heb je al voor 109 dollar een kamer. zie ook ons 2019-verslag voor onze ervaringen in onder andere Lone Pine en Lee vIning.

Marianne
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

We hebben het nu als volgt:

Dag 1 Amsterdam -> San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco -> Cambria
Dag 4 Cambria -> Los Angeles
Dag 5 LA Bezoek Universal Studio's
Dag 6 Los Angeles -> Palm Springs
Dag 7 Palm Springs
Dag 8 Palm Springs -> Grand Canyon Williams
Dag 9 Williams
Dag 10 Grand Canyon -> Page
Dag 11 Page -> Bryce
Dag 12 Bryce -> Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion -> Las Vegas
Dag 15 Las Vegas -> Death Valley
Dag 16 Death Valley
Dag 17 Death Valley -> Lee Vining
Dag 18 Lee Vining -> Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite -> Sonoma
Dag 21 Sonoma -> San Francisco
Dag 22 San Francisco -> Amsterdam

De overnachtingen in Death Valley kunnen dus aan de Vegas kant zijn of verderop richting Lone Pine. Aan de Vegas kant in Pahrump zijn bijvoorbeeld leuke hotels te vinden en je zit dan dicht bij de ingang van het park. Het Dow Villa Park hotel ziet er goed uit, die had nog niet gevonden, maar ik weet even niet aan welke kan je dus beter kan zitten :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Het mooiste is om IN het park te zitten. Dan kun je de zonsopkomst en-ondergang meemaken. Maar als je het niet erg vindt om vroeg op te staan kun je ook net voor en net na het park gaan overnachten. Zie ons 2019-verslag voor de Longstreet Inn en de Dow Villa.
Als je in het park overnacht is Furnace Creek qua ligging erg mooi. Maar Stovepipe Wells kan ook. Of Panamint Springs, maar dan zit je al bijna buiten het park en dan zou ik eerder voor Lone Pine kiezen.
Van Lone Pine naar lee Vining is het niet ver. Er is in principe genoeg te doen op dat stuk, maar wel goed om even te kijken hoe je dat in zou willen vullen. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag, en ook dat van 2013 en 2015.
In plaats van Lee Vining zou je ook naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport kunnen kijken.

Ik weet niet wanneer Hwy1 open gaat, maar als het deel bij Big Sur nog is gesloten zal het wel veel tijd kosten om naar Cambria te rijden als je de kust bij Big Sur nog wilt meepakken.
De tijd voor de GC is ruim. En Williams is niet ideaal om van daaruit het park te bezoeken. Waarom kijk je niet naar iets in het park? De Bright Angel Lodge is betaalbaar en ligt prachtig. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
En ik zou dan 1 nacht wel voldoende vinden. Wat zijn jullie plannen daar?

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door markro »

Het Dow Villa Park hotel ziet er goed uit, die had nog niet gevonden, ...
Voor wat betreft accommodaties kan je ook eens kijken bij de beoordelingen die door de forumleden zijn gegeven, zie https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Het ikoontje van de link vind je bovenaan het forum.
De beoordelingen zijn wat gedateerd, maar je hebt er wel een leidraad aan.
Controleer verder op de website Tripadvisor.com.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Ik heb even jullie reisverslag van 2019 bekeken en daar zitten jullie inderdaad eerst in Lone Pine en daarna aan de rechterkant bij Amargosa Valley. Dat lijkt mij wel een goede optie. Dow Villa is nog beschikbaar en betaalbaar inderdaad.

Wat betreft de GC, we hebben al 2 nachten geboekt in Williams (niet annuleerbaar). Ik dacht namelijk dat 2 nachten rondom de GC wel aan te raden was. Williams naar de entrance van GC is ongeveer 30 min rijden, ik lees in ieder geval dat veel mensen dit niet als vervelend beschouwen. Bright Angel Lodge is in onze periode 330 USD per nacht wat ik wel prijzig vind.

Het begin stuk bij Cambria hebben we ook al vastgelegd. Ik zie inderdaad wel dat Highway1 dicht is tot "late summer 2024" maar dat is dan helaas niet anders.
Laatst gewijzigd door WM-USA op 28 jan 2024, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

markro schreef:
28 jan 2024, 13:41
Het Dow Villa Park hotel ziet er goed uit, die had nog niet gevonden, ...
Voor wat betreft accommodaties kan je ook eens kijken bij de beoordelingen die door de forumleden zijn gegeven, zie https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Het ikoontje van de link vind je bovenaan het forum.
De beoordelingen zijn wat gedateerd, maar je hebt er wel een leidraad aan.
Controleer verder op de website Tripadvisor.com.
Thanks ! Ik check sowieso altijd Google reviews bij elk hotel. Daar staan de Tripadviser reviews ook tussen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.

Jammer van Williams; heb je een speciaal tarief, dat het niet te annuleren is? Normaal gesproken zijn de meeste accommodaties gratis te annuleren. Let daarop als je rond Yosemite iets boekt; het kan immers best zijn dat je door de weersomstandigheden oid je boeking moet wijzigen.

Vanuit Williams is het meer dan een uur rijden naar de South Rim. En dan moet je nog een parkeerplaats zien te vinden.
De Bright Angel Lodge heeft nu wellicht niets, maar er zijn al kamers vanaf 136 dollar (ex tax).
Wel jammer ook van die twee nachten; die tweede nacht had je beter ergens anders kunnen gebruiken.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door paulr »

Je zou kunnen overwegen om de eerste dag (dag 9, na de eerste nacht Williams dus) eerst Sedona te bezoeken. Is ook maar een uurtje rijden. Mooie weg ! Leuker om daar wat te wandelen dan bij de GC. Ook leuk even het stadje in…. Dan kun je op dag 10 vroeg naar de GC en door naar Page. Dat is lang zat voor de viewpoints! De weg tussen Williams en GC is inderdaad minimaal een uur en dodelijk saai vinden wij…. Dat zou je in ieder geval 2 x dat stuk schelen….

Ik zie trouwens zojuist ook dat je een hotel in San Mateo op het oog hebt bij SFO. Dat is toch minimaal 1,5 uur met het openbaar vervoer naar Fishermans Warf volgens mij….hoe laat kom je aan op SFO ? Als dat in de loop van de middag is lijkt het mij een uiterst vermoeiende dag als je dan nog de stad in gaat en vervolgens einde dag (voor jullie al vroeg de volgende ochtend !) weer dat stuk met OV terug moet reizen…..
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Reis WM-USA: West-Amerika april-mei 2024 -> Graag feedback. :)

Bericht door WM-USA »

Thanks voor de tip, dan doen we een dagje Sedona.

We hebben inderdaad in San Mateo een hotel geboekt. De dag dat we landen gaan we niet naar naar het centrum van SFO.
Dit doen we de volgende dag. Met de auto is dit +- 35 minuten rijden, met het OV willen we daar niet heen reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer