Reis Angelique1991: route zomer 2024 - tips gevraagd?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angelique1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2014, 20:59
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nederland

Reis Angelique1991: route zomer 2024 - tips gevraagd?

Bericht door Angelique1991 »

Hoi allemaal,

Wij gaan in juli voor de 3e keer naar Zuidwest-Amerika, maar voor het eerst met onze kinderen (4 & 5 jaar).
We hebben de retourvlucht naar Las Vegas en de auto al geboekt, dus zijn nu druk aan het plannen! :)

Normaal zijn we wel van een hoog reistempo maar willen het dit jaar toch wat rustiger aan doen, vooral voor de kinderen. We kiezen er dan ook bewust voor om op een aantal plekken wat langer te zijn zodat er ook ruimte is voor middagen relaxen aan het zwembad.

We hebben de route nu zo opgesteld;

Dag 1 aankomst Las Vegas
1 overnachting in Barstow
3 overnachtingen in Fresno (Voor Yosemite & Sequoia)
3 overnachtingen San Francisco
1 overnachting Santa Cruz
2 overnachtingen Monterey
2 overnachtingen Santa Barbara
2 overnachtingen Los Angeles
3 overnachtingen Palm Springs
1 overnachting Grand Canyon
2 overnachtingen Las Vegas & weer naar huis.

Hebben jullie nog tips over de route? En nog dingen die echt leuk zijn voor de kinderen om te doen op deze route?

Ik kijk uit naar jullie tips/adviezen! :)

Groetjes, Angelique.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route zomer 2024 - tips?

Bericht door BonnyR »

Eerste tip om je route in een van- naar schema te zetten, dat geeft duidelijker aan wat je rij en overnachtingsplekken zijn.
Zo snap ik Fresno niet helemaal. Ga je van daaruit op en neer rijden elke dag naar Yosemite?? En overnacht je niet in/ bij het park?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
WalterL
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2015, 10:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Angelique1991: route zomer 2024 - tips gevraagd?

Bericht door WalterL »

Eens met de tip van BonnyR om alles in een van- naar schema te zetten.

Een paar opmerkingen:
- Met kinderen is het inderdaad verstandig om een wat rustiger tempo te kiezen en op sommige plekken langer te blijven. Maar er zitten toch wat pittige dagen in je schema.
- Ik begrijp dat je na aankomst in LV meteen 2,5 uur wilt rijden naar Barstow in de bloedhitte? Ik zou voor een wat rustiger begin gaan in LV en daar de eerste nacht blijven (genoeg betaalbare accommodatie).
- De keuze voor Fresno als uitvalsbasis voor Sequoia en Yosemite vind ik niet zo geweldig. Probeer de parken sowieso te bezoeken op doordeweekse dagen, het is al druk genoeg. Vanuit Fresno naar Yosemite Valley is al 2,5 uur rijden - zonder file - . En als je na 9u in het park komt, kun je nauwelijks nog parkeren, laat staan een mooie wandeling maken. Probeer iets te zoeken dichterbij, of liever in het park.
- Na 3 overnachtingen in SF, wil je nog 1 nacht in Santa Cruz en 2 in Monterey en dan helemaal door naar Santa Barbara voor opnieuw 2 nachten. Ik zou die route iets anders indelen, bijvoorbeeld 1 nacht in Monterrey en nog een nacht tussen Monterey en LA (San Simeon, Cambria oid). De route tussen Cambria en LA is niet zo spannend. Bovendien is de oceaan erg koud (12 gr in juli) en is het daardoor vaak mistig in de zomer, wat zou betekenen dat je in je huidige schema een dag of 8/9 groot risico hebt op kille zeemist, waardoor een 'middagje zwembad' er niet in zit. Afgelopen zomer hadden we vanaf Santa Barbara richting het noorden al frequent zeemist.
- Je zou een nacht langer in LA kunnen blijven om daar nog wat leuke dingen te bezoeken.
- 3 nachten in Palm Springs is best lang. Het is daar verschrikkelijk heet in de zomer, maar ik weet niet wat jullie plannen daar zijn? De route naar Grand Canyon is lang (vanaf Palm Springs 7 uur naar GC Village en 5,5 uur naar GC West). Misschien een stop ergens tussenin plannen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelique1991: route zomer 2024 - tips gevraagd?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet via de Tioga Pass naar Yosemite rijden? En dan naar Sequoia? Vergeet Barstow en Fresno, je hebt geen mooie route op die manier. Zoek accommodatie in Yosemite zelf. Of zorg voor een toegangsreservering. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie.
Drie nachten Palm Springs lijkt me erg veel, gebruik die tijd voor Yosemite en Sequoia.

Marianne
Angelique1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2014, 20:59
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nederland

Re: Reis Angelique1991: route zomer 2024 - tips gevraagd?

Bericht door Angelique1991 »

Dank voor jullie tips, ik ga ermee aan de slag! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer