Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door Cynthia1984 »

Hi allemaal,

Al een paar dagen ben ik op zoek naar een reisschema. Nu heb ik zelf wat in elkaar geknutseld en ben benieuwd of dit goed te doen is en of ik op de route niks mis. Dit is onze derde roadtrip door Amerika, maar de eerste roadtrip met onze dan 4-jarige dochter. De eerste keer hebben we Bryce en Zion al gedaan. De tweede keer een rondje door Yellowstone, waarbij we zijn gestart vanuit Denver en ook nog een detour hebben gemaakt naar Moab. Wat ik overigens fantastisch vond. In mei 2024 dus de derde van 3 weken, waar we heel veel zin in hebben! We komen speciaal terug voor de Grand Canyon, vandaar dat we daar iets langer de tijd pakken. Op het einde gaan we een paar dagen uitgebreid relaxen in Miami. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan en dat was ons goed bevallen. Bij deze onze route.

1. Salt Lake City (aankomst om 19:00)
2. Salt Lake City
3. Salt Lake City - Moab (lange rit en een korte detour naar de Bonneville Salt Flats)
4. Moab - Mesa Verde
5. hier twijfel ik. Wat is wijsheid? Een dag langer in Monument Valley of Mesa Verde?
6.
7. Monument Valley - Page
8. Page (kayaken Lake Powell)
9. Page - Grand Canyon
10. Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - Sedona
13. Sedona
14. Sedona - Cottonwood (kort tripje naar de wineries)
15. Cottonwood - Kingman
16. Kingman - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Miami (vlucht overdag)
19. Miami
20. Miami
21. Miami
22. Miami - Amsterdam (terugvlucht)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door paulr »

welkom
Wat wil je gaan doen in MV. Wandelen (alleen de wild cat trail kan daar, maar zeer vroeg of begin van de avond), een tour, paardrijden, met eigen auto de ronde rijden ? Doorgaans vind ik zonsopgang of zonsondergang voldoende.
Mesa Verde: als je die kant op gaat reken op minimaal een halve dag, of een hele... Sowieso is een tour met een ranger door de cliff dwellings een must (anders is het eigenlijk niet zo'n interessant park).
Je schrijft dat je speciaal voor de GC gaat en wat langer wilt blijven. at zijn daar je plannen ? Flinke wandelingen ? Helicopter ? Eerlijk gezegd is de GC natuurlijk gewoon een flinke kloof waar de uitzichten doorgaans wel een beetje hetzelfde zijn. Uiteraard wil je die gezien hebben, zelfs een 2e of 3e keer, maar er nu 3-4 dagen te verblijven ??
Kortom, het zijn wat aparte keuzes waardoor het ook lastig advies geven is...
Paul
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door Cynthia1984 »

Hoi Paul,

Jammer je reactie. Ik vraag wat wijsheid is, daarom post ik hier mijn reisplan. Om dan vervolgens zo oordelend te reageren, vind ik erg jammer. Ja, we willen voor de tweede keer, drie volle dagen naar de Grand Canyon. So what? We gaan een flinke wandeling maken naar beneden én een helikoptervlucht doen. Daarnaast willen we ook wat rust inbouwen en niet elke dag van hot naar her hoeven rennen.

Het is de toon die de muziek maakt, zegt mijn moeder altijd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou geen extra dag doen in Monument Valley. Het mooiste is aan het eind van de dag aankomen en genieten van de zonsondergang, evt. met een tour meegaan het park in, je komt dan verder dan met eigen vervoer, en de volgende ochtend de zonsopkomst en verder rijden.
Van Mesa Verde weet ik alleen dat de echt interessante stukken, de cliff dwellings dus, een behoorlijk eind rijden het park in zijn en door omstandigheden zijn wij toen nooit zover gekomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door Martin & Marianne »

@Cynthia1984 Ik vind de toon van Paul zijn reactie niet verkeerd: er klinkt wat mij betreft alleen wat verwondering in door. Je krijgt betere reacties als je je keuzes toelicht.
Zelfs met jullie plannen voor de Grand Canyon is het aardig ruim vind ik. Waar willen jullie overnachten? Is de GC wel de meest ideale locatie om te relaxen? Welke trail hebben jullie in gedachten? De South Kaibab Trail?
Voor zowel Monument Valley als Mesa Verde is 1 overnachting in principe voldoende maar ook dat hangt van jullie plannen af. Ik neem aan dat je in Mesa Verde een tour wilt doen? Overnschten in het park is dan wel handig..En wat zijn de plannen bij Monument Valley? Wij liepen in 2019 de Wildcat Trail. Dat vonden wij erg de moeite waard. Zie ons verslag daarvoor.
Misschien is het een idee om na Moab via Grand Junction en Durango naar Mesa Verde te rijden.

Marianne
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door Cynthia1984 »

Bedankt allemaal! Op basis van jullie feedback de reis aangepast. We gaan toch via Zion reizen, aangezien we Mesa Verde met een 3-jarige niet aandurven. De dwellings en het beklimmen van de trappen gaat zij nog niet kunnen. En dan heeft MV weinig zin denk ik.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door paulr »

sorry dat ik niet meer gereageerd heb ! Het inderdaad geen oordeel, wél vraag ik mij oprecht af of je jezelf én een kleine van 3 plezier doet met het aantal overnachtingen dat je op sommige plakken bedacht hebt. Ik ken bij de GC geen lodges/acco's waar je eens een paar uur kunt relaxen. Hetzelfde geldt voor 2 nachten Monument Valley, vandaar. Wij zijn inmiddels 3 x in GC geweest (het blijft namelijk mooi), de eerste keer 2 uur naar beneden, maar ruim 3,5 uur naar boven gewandeld. De 2 latere keren heb ik mijn reisgenoten de kloof ingestuurd voor een wandeling en heb ik gewoon genoten van het uitzicht. Ik denk dat je met een 3 jarige als ''een flinke tocht'' in GC niet verder komt dan een uur naar beneden, want dat betekent voor die kleine 2 uur omhoog (in de hitte...). Een een helicopter tocht duurt can 2-3 uur, met alles erop en eraan (inchecken, wegen, even naar Tusyan rijden etc). Vandaar mij advies....

Mesa Verde:
Children must be able to walk the extent of the trails and climb all ladders on their own without diffculty. All infants must be carried in backpacks while on tours and adults carrying children in backpacks must be able to maintain mobility and balance.
Als je overweegt ''een flinke wandeling'' in GC te doen dan zou de trap denk ik ook wel moeten kunnen. Tijdens ons bezoek hebben we meer families met (kleine) kinderen in onze groep. Maar ik snap de aarzeling...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Cynthia1984: van Salt Lake City naar Las Vegas (mei 2024).

Bericht door hemmie »

Onze dochter was net 4 (en vrij klein voor haar leeftijd) toen we in Mesa Verde een toer deden, en had geen problemen met de ladders. Kan wel van het kind afhangen natuurlijk, dochter was een klauteraar.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer