Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis suzanne1107: schema West-Amerika juni 2024.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis suzanne1107: schema West-Amerika juni 2024.
Hallo,
Ik ben bezig met het plannen van een roadtrip door West-Amerika. We gaan met 5 volwassenen in de periode 31 mei t/m 22 juni 2024 en willen een auto huren.
We hebben nu onderstaand reisschema gemaakt, maar hebben nog 2 dagen over. Hebben jullie nog advies of tips hoe we deze dagen het beste kunnen invullen? Het is natuurlijk al best een actief schema, dus het liefst zouden we deze 2 dagen gebruiken om wat meer rust in de reis te brengen.
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Monterey
Dag 5 Monterey - Morro Bay
Dag 6 Morro Bay - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Page
Dag 12 Page - Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Lone Pine
Dag 18 Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite - San Francisco (vliegveld)
Eventuele andere feedback op de route is natuurlijk ook welkom!
Dankjewel alvast voor het meedenken.
Suzanne
Ik ben bezig met het plannen van een roadtrip door West-Amerika. We gaan met 5 volwassenen in de periode 31 mei t/m 22 juni 2024 en willen een auto huren.
We hebben nu onderstaand reisschema gemaakt, maar hebben nog 2 dagen over. Hebben jullie nog advies of tips hoe we deze dagen het beste kunnen invullen? Het is natuurlijk al best een actief schema, dus het liefst zouden we deze 2 dagen gebruiken om wat meer rust in de reis te brengen.
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Page
Dag 12 Page - Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Lone Pine
Dag 18 Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite - San Francisco (vliegveld)
Eventuele andere feedback op de route is natuurlijk ook welkom!
Dankjewel alvast voor het meedenken.
Suzanne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reisschema West-Amerika juni 2024
Ik zou Lone Pine veranderen naar Death Valley, mooi om daar te slapen en de “koelere” uren in de avond en ochtend mee te kunnen pakken. Qua temperatuur, maar ook qua licht.
Verder zou ik sowieso een dag toevoegen aan Yosemite.
Of laat Yosemite zo, en rijd de mooie route van Page via Monument Valley naar Torrey (Capitol Reef), via de UT 95 en UT 12, twee van de mooiste wegen in het zuidwesten. Je zou ook eventueel een dag Grand Canyon daarvoor kunnen inruilen (als je niet van plan bent om een wandeling in de canyon te maken) en die nacht te gebruiken voor een extra overnachting in Torrey.
Verder zou ik sowieso een dag toevoegen aan Yosemite.
Of laat Yosemite zo, en rijd de mooie route van Page via Monument Valley naar Torrey (Capitol Reef), via de UT 95 en UT 12, twee van de mooiste wegen in het zuidwesten. Je zou ook eventueel een dag Grand Canyon daarvoor kunnen inruilen (als je niet van plan bent om een wandeling in de canyon te maken) en die nacht te gebruiken voor een extra overnachting in Torrey.
Ik zou het einde sowieso iets anders doen. Hoe laat vliegen jullie ? Je weet maar nooit wat er op je pad komt, maar ik zou geen 4-5 uur willen rijden om op tijd mijn vlucht te halen. Wellicht een idee om SF aan het einde te plannen. Je bent immers de eerste dagen vroeg wakker, dan is het ook fijn om juist te reizen ipv in een stad te zijn.
Check vooraf eens wat je wilt doen in SF. Maak een globale dagindeling. Wij hadden afgelopen oktober 2 nachten en eigenlijk maar één hele ruime dag daar en hebben toen zowel Fisherman's Warf flink bekeken (direct paar uurtjes na aankomst), zijn naar Alcatraz geweest (ferry van 08.40) en hebben een fietstocht door de stad, over de brug naar Sausalito gemaakt. Hadden wel een centraal gelegen hotel (de RIU aan Fisherman's Warf) waardoor we hier voldoende aan hadden voor een goede indruk.
Bedenk dan ook alvast wat je in LA wilt gaan doen en waar je dan wilt verblijven. De afstanden zijn niet zo groot, maar de rijtijden ivm altijd files en drukte wel.
En verder:
Zoals Josea aangeeft kan GC met juist een nacht minder.
Ik zou de ''rust'' pakken door wellicht een nacht extra Page ?
Een ''omweg'' via MV, de 95 naar Capitol Reef en de 12 naar Bryce kan ik ook zeker aanraden.
En dan inderdaad een nacht extra in Yosemite, dat is eigenlijk wel een must
Veel plezier met plannen maken !
Check vooraf eens wat je wilt doen in SF. Maak een globale dagindeling. Wij hadden afgelopen oktober 2 nachten en eigenlijk maar één hele ruime dag daar en hebben toen zowel Fisherman's Warf flink bekeken (direct paar uurtjes na aankomst), zijn naar Alcatraz geweest (ferry van 08.40) en hebben een fietstocht door de stad, over de brug naar Sausalito gemaakt. Hadden wel een centraal gelegen hotel (de RIU aan Fisherman's Warf) waardoor we hier voldoende aan hadden voor een goede indruk.
Bedenk dan ook alvast wat je in LA wilt gaan doen en waar je dan wilt verblijven. De afstanden zijn niet zo groot, maar de rijtijden ivm altijd files en drukte wel.
En verder:
Zoals Josea aangeeft kan GC met juist een nacht minder.
Ik zou de ''rust'' pakken door wellicht een nacht extra Page ?
Een ''omweg'' via MV, de 95 naar Capitol Reef en de 12 naar Bryce kan ik ook zeker aanraden.
En dan inderdaad een nacht extra in Yosemite, dat is eigenlijk wel een must
Veel plezier met plannen maken !
-
- Amerika-newbie
Re: Reis suzanne1107: schema West-Amerika juni 2024.
Bedankt voor de tips! We gaan in ieder geval een extra dag toevoegen aan Yosemite en een dag minder bij de Grand Canyon. Hierdoor hebben we nog steeds 2 dagen over, maar we twijfelen een beetje of het extra rondje via Monument Valley dan niet teveel wordt door de extra kilometers..
Hebben jullie eventueel nog adviezen over waar je het beste een dagje kunt relaxen? Bijvoorbeeld aan het strand of bij een zwembad? Misschien bij Palm Springs?
Hebben jullie eventueel nog adviezen over waar je het beste een dagje kunt relaxen? Bijvoorbeeld aan het strand of bij een zwembad? Misschien bij Palm Springs?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij ook niet. Wij gaan met de camper, maar zorgen altijd dat we een camping dicht in de buurt van de verhuurder hebben en die is altijd in de stad waar vandaan we vliegen. We hebben in september wel een beetje een probleem, nou niet echt een probleem, maar ze hebben onze vlucht naar achteren geschoven en nu gaan we opeens 6 uur later. Dus gaan we maar een auto huren en ons die dag met de auto ergens vermaken.
-
- Amerika-newbie
We hebben de route aangepast. Een dag langer in Yosemite, een dag korter in Grand Canyon en een extra tussenstop in Palm Springs om te relaxen. We zijn het er ook wel mee eens dat het beter is om aan het eind wat dichter bij het vliegveld te overnachten, dus willen we overnachten in Livermore.
De route komt er dan zo uit te zien:
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - Palm Springs
Dag 9 Palm Springs
Dag 10 Palm Springs - Kingman
Dag 11 Kingman - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Page
Dag 13 Page - Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 20 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - Livermore (eind van de dag vertrekken)
Dag 23 Livermore - San Francisco (vliegveld)
Wat vinden jullie hiervan? Of nog suggesties/tips?
De route komt er dan zo uit te zien:
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - Palm Springs
Dag 9 Palm Springs
Dag 10 Palm Springs - Kingman
Dag 11 Kingman - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Page
Dag 13 Page - Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 20 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - Livermore (eind van de dag vertrekken)
Dag 23 Livermore - San Francisco (vliegveld)
Wat vinden jullie hiervan? Of nog suggesties/tips?

wij relaxen altijd pas weer al we thuis zijn...
Ik zou het zonde vinden om al zo snel (Plam Springs is al na een weekje) een ''rustdag'' in te plannen.
Vervolgens heb je op dag 10 namelijk ook nauwelijks iets te doen (behalve naar Kingman rijden en daar is nou net niks te beleven...).
Als je tóch wilt relaxen in Palm Springs, rij dan de volgende dag naar GC.
In beide gevallen ''spaar'' je daar dus een dag en die zou ik dan ook proberen in Yosemite te plannen, dan kan je daar op je gemak alle hoogtepunten bekijken en wat wandelen.

Ik zou het zonde vinden om al zo snel (Plam Springs is al na een weekje) een ''rustdag'' in te plannen.
Vervolgens heb je op dag 10 namelijk ook nauwelijks iets te doen (behalve naar Kingman rijden en daar is nou net niks te beleven...).
Als je tóch wilt relaxen in Palm Springs, rij dan de volgende dag naar GC.
In beide gevallen ''spaar'' je daar dus een dag en die zou ik dan ook proberen in Yosemite te plannen, dan kan je daar op je gemak alle hoogtepunten bekijken en wat wandelen.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Eens met Paul (scheelt typen
)

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij ook. Alles eruit halen wat erin zit

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra dag Yosemite doen. Dat geeft je meer ruimte voor als de Tioga Pass gesloten is. En juni is prachtig voor de watervallen. Zoek accommodatie in het park of zorg voor een toegangsreservering.
Marianne
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Relaxen in Palm Springs is leuk, maar een dag? Veel te weinig, die kan je veel beter elders inpassen, Page bijvoorbeeld, en daar dan een dagje strand aan Lake Powell.
-
- Amerika-newbie
Dankjewel nog voor de feedback! We gaan dit weekend weer even verder puzzelen aan de route.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 8879 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 9 Reacties