Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Hallo,

Ik plan met ons gezin in juli 2025 een klassieke roadtrip "West USA" te doen.

Hieronder is een voorstel waar ik graag jullie feedback op krijg.

20 nachten (verblijf in hotels) – huurauto – 2 volwassenen en 2 tieners (15 – 17 jaar).

Zat 12 juli: Amsterdam => San Francisco
Hotel in de buurt van luchthaven (stad bezoeken met trein)

Zon 13 juli: Carmel of Monterey
Ochtend huurauto ophalen

Ma 14 juli: Pismo Beach

Di 15 - Woe 16 juli: LA (2 nachten)

Do 17 juli: Palm Springs

Vrij 18 juli: Kingman

Zat 19 - Zon 20 juli: Grand Canyon (2 nachten aan de Zuid Rim)

Ma 21 juli: Page

Di 22 - Woe 23 juli: Zion NP Park (2 nachten in Springdale)

Do 24 - Vrij 25 juli: Las Vegas (2 nachten)

Zat 26 juli: Lone Pine

Zon 27 juli: Mammoth Lakes

Ma 28 - Di 29 juli: Yosemite NP (2 nachten)

Woe 30 - Do 31 juli: San Francisco (2 nachten)
Woensdag de huurauto terugbrengen.

Vrij 1 aug: Terugvlucht San Francisco => Amsterdam

Bryce NP en Monument Valley ontbreken in dit voorstel, omdat ik dan ergens 2 nachten moet uithalen, en ik heb geen idee waar dit te doen. Ik wens de reisafstanden per dag niet te lang te maken (liefst niet langer dan 5u in de auto).
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel

Bericht door paulr »

Welkom !
Als je Bryce wilt toevoegen kan dat vrij eenvoudig: nacht minder GC (behalve als je een eind de diepte in wilt gaan lopen, maar dat raad ik ik in juli niet aan) en een nacht Bryce (na Page) erbij.
Als je rond een uur of 5 bij Bryce aankomt is dat prima. Je wandelt dan een stukje langs de rim voor een 1e indruk van bovenaf. De volgende ochtend maak een je vroege ochtendwandeling een stuk naar beneden (Queens Garden-Navajo) en dan ben je om een uur of 11 op werpt naar Zion, waar je in de loop van de middag aankomt.
Of je kiest voor MV: einde dag van GC naar MV, daar een nacht en de volgende dag op tijd weer naar Page (MV is het mooist in de avond, zonsondergang). Als je een stuk (huur je een hoge SUV ?) echt door het park wilt rijden, dan kost je dat ca 2-3 uur extra….

Je kan ook overwegen een one way van LV naar LA te doen. Dat scheelt saaie reistijd tussen LA en LV….

Paul
deebee7
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door deebee7 »

Lone pine en Mammoth lakes liggen erg dicht bij elkaar. Is er een specifieke reden waarom je die overnachting in Mammoth er nog bij neemt? Anders heb je hier ook nog een dagje extra over.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Coyote »

Welkom! Je bent er vroeg bij. :wink:

Wat verwacht je op de dag van aankomst nog in San Francisco te doen? Je wilt in de buurt van het vliegveld een hotel en dan met de trein de stad in? Op z'n vroegst kom je begin van de middag aan op SFO. Daar door Immigrations (als SFO eerste vliegveld van aankomst is) en dan naar je hotel? Grote kans dat het dan al halverwege de middag is Je hebt er dan al een lange reisdag opzitten. Waarom niet gelijk de huurauto ophalen en een hotel in de buurt opzoeken of wellicht alvast richting jullie bestemming voor dag 2? Wel zo handig en kun je altijd nog bepalen of jullie de stad in willen (vermoed het zelf van niet na een lange reisdag). De volgende dag heb je de auto direct tot je beschikking.

Is er een reden om 2 nachten in Grand Canyon NP te verblijven? Je komt vanaf Kingman (zo'n 2 u 45 m rijden, ± 173 mijl). In principe heb je dan nog een groot deel van de dag voor de Grand Canyon. Tenzij je tijdens je rit Kingman - Grand Canyon NP diverse stops wilt maken (bijv. stukje Route 66 via Hackberry, Peach Springs en Seligman en/of Williams) en je rijdag dus veel langer wordt. Maar dan nog zou je een nacht kunnen skippen zoals ook al aangegeven en vanaf de Grand Canyon rechtstreeks naar Monument Valley kunnen rijden. Dan sla je Page over. Dan heb je al 2 nachten gewonnen. Die kun je weer gebruiken voor Monument Valley en Bryce Canyon NP.

En inderdaad, zowel in Lone Pine als Mammoth Lakes overnachten lijkt niet helemaal logisch omdat die relatief dicht bij elkaar liggen. Dus ook daar zou je nog een nacht kunnen besparen. Dan zou ik ipv Lone Pine een nacht in Death Valley NP logischer vinden.

Persoonlijk zou ik een huurauto voor de gehele periode willen hebben maar dat is mijn eigen voorkeur. :D

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb de route even per dag uitgeschreven; dat maakt het makkelijker om in één oogopslag te zien waar je meerdere dagen en wat de reisdagen zijn.

12-jul Amsterdam - San Francisco
13-jul San Francisco - Montrey
14-jul Montrey - Pismo Beach
15-jul Pismo Beach - Los Angeles
16-jul Los Angeles
17-jul Los Angeles - Palm Springs
18-jul Palm Springs - Kingman
19-jul Kingman - Grand Canyon
20-jul Grand Canyon
21-jul Grand Canyon - Page
22-jul Page - Zion
23-jul Zion
24-jul Zion - Las Vegas
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas - Lone Pine
27-jul Lone Pine - Mammoth Lakes
28-jul Mammoth Lakes - Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco

Bryce toevoegen is zeker mogelijk; dat zit ook in de voorbeeldroute van 21 dagen. Heb je die al eens bekeken? Je hebt nu veel tijd uitgetrokken voor het stuk van LAs Vegas tot Page. Ik zou 1 tussenstop doen tussen LA en de Grand Canyon. Kijk eens wat je daar wilt doen; wellicht is 1 nacht voldoende.
Dan zou dit stuk er zo uit kunnen zien:

16-jul Los Angeles - Los Angeles
17-jul Los Angeles - Kingman
18-jul Kingman - Grand Canyon
19-jul Grand Canyon - Monument Valley
20-jul Monument Valley - Page
21-jul Page - Bryce
22-jul Bryce - Zion

Tussen Las Vegas en Yosemit zijn twee tussenstops mooi. Voor de verdeling is dan een overnachting in Death Valley mooier dan Lone Pine. Furnace creek zou mijn voorkeur hebebn maar Stovepipe Wells is wat goedkoper. Het is in elk geval een aanrader om tegen zonsondergang en -opkomst in het park te zijn; de kleuren zijn dan sprekender. En het is iets koeler.
Wil je toch in Lone Pine overnachten dan zou ik de volgende dag doorrijden naar Lee Vining. Daar zit je goed voor Bodie en Mono Lake en je bent de volgende dag iets vroeger in Yosemite. Handig als je parkeerruimte zoekt voor wat wandelingen langs de Tioga Road. Tussen Lone Pine en Lee Vining is ook nog genoeg te zien, zoals de Alabama Hills, Whitney Portal, het Ancient Bristlecone Pines Forest en de meren bij Mammoth Lakes. Zie bijvoorbeeld onze reisverslagen van 2013 en verder voor dit stuk.

Voor Yosemite zou een extra dag niet gek zijn; dan heb je ook tijd voor Glacier Point (misschien de Panorama Trail?) en de Mariposa Grove en voor eerdere wandelingen of een fiets- of rafttocht in de vallei.

Kijk eens naar een one way; bijvoorbeeld van Las Vegas of Phoenix naar LA. Dan heb je niet die lange rit van LA naar de GC.
En probeer het weekend in Las Vegas te vermijden; dan zijn de hotels een stuk duurder.
Doe je wel ene rondje, begin dan met Yosemite; hoe eerder je daar bent hoe voller de watervallen, en hoe meer kans dat er nog geraft kan worden op de Merced River.

Marianne
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Bedankt voor de waardevolle feedback.
We zijn er inderdaad op tijd bij, we willen onze tijd nemen om alles goed voor te bereiden en de hotels zo vroeg mogelijk boeken.
Rekening houdend met jullie feedback, heb ik het schema als volgt aangepast.

Edit 1:
12-jul Vlucht Amsterdam => San Francisco - Monterey (geen nacht in SF maar direct huurauto ophalen en naar Monterey)
13-jul Monterey - Pismo Beach
14-jul Pismo Beach - Los Angeles
15-jul Los Angeles
16-jul Los Angeles
17-jul Los Angeles - Palm Springs
18-jul Palm Springs - Kingman
19-jul Kingman - Grand Canyon
20-jul Grand Canyon - Page
21-jul Page - Bryce
22-jul Bryce - Zion
23-jul Zion
24-jul Zion - Las Vegas
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas - Lone Pine
27-jul Lone Pine - Lee Vine
28-jul Lee Vine - Yosemite (1 nacht Curry Village)
29-jul Yosemite (1 nacht regio Mariposa)
30-jul Yosemite - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco - Amsterdam

Onze tieners zijn vooral fan van de steden en iets minder van zeer uitgebreid de NPn te bezoeken. Al willen we wel zoveel mogelijk parken meepikken en de mooiste uitzichtpunten meenemen, zonder echt lange wandelingen (van een ganse dag) te gaan maken.
Vandaar de 3 nachten LA (waarvan ook één dag pretpark), 2 in LV en 2 in SF.

Ik verkies een nacht in Lone Pine (Alabama Hills...) boven een nacht in Death Valley NP.

Rond Lee Vining is ook veel moois te bezoeken (Bodie, Mono Lake...).

Palm Springs is nog een twijfelgeval: je hebt de kabelbaan naar San Jacinto National Park, maar misschien zijn er leukere dingen in die buurt om te doen? Ik wil vooral vermijden om de lange autorit tussen LA en Kingman in 1x te moeten doen.
Laatst gewijzigd door markro op 09 jan 2024, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig en ook niet toegestaan om bovenliggende berichten volledig te quoten.

Ik zou echt een nacht minder doen tussen LA en de GC. Kingman is toch geen must? Je kunt toch ook iets eerder stoppen? Maar ik zou zelf wel zo ver mogelijk richting de Grand Canyon rijden. Hou het open en kijk hoe ver je kunt.
Yosemite verdient meer tijd. Doe twee nachten Curry Village en dan een nachtvWawona of Oakhurst.

De suggestie van een one way spreekt je niet aan?

Marianne
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Marianne, sorry voor de misschien basic vraag, maar wat bedoel je met een one way? Heenvlucht naar bestemming x, en terugvlucht vanuit een andere bestemming ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, voor de vluchten boek je dan een zogenaamde open jaw. Te zoeken via de multicity optie.

Als je bijvoorbeeld in LA start en in Las Vegas eindigt win je een dag.

Marianne
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Ik heb het nog even heruit geschreven, rekening houdend met de feedback hier.
3 nachten Yosemite ipv 2 en 1 stop tussen LA en GC ipv 2.

Zo ziet het schema er nu uit.
We vermijden hiermee maximaal de steden (prijs, drukte) en parken (drukte) in de weekends.

Zo 13-jul Vlucht Amsterdam-San Francisco - nacht in Monterey
14-jul Monterey - Pismo
15-jul Pismo - Los Angeles (1 nacht Santa Monica)
16-jul Los Angeles (1 nacht Santa Monica)
17-jul Los Angeles (1 nacht Hollywood)
18-jul Los Angeles - Kingman (of ander leuk dorpje langs Route66)
19-jul Kingman - Grand Canyon (nacht in GC Village)
Zo 20-jul Grand Canyon - Page
21-jul Page - Bryce
22-jul Bryce - Zion
23-jul Zion
24-jul Zion - Las Vegas (onderweg Valley of Fire)
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas - Lone Pine (onderweg Death Valley, terplaatse Alabama Hills)
Zo 27-jul Lone Pine - Lee Vining
28-jul Lee Vining - Yosemite (1 nacht Yosemite View Lodge)
29-jul Yosemite (1 nacht Yosemite View Lodge)
30-jul Yosemite (1 nacht omgeving Wawona of Oakhurst, voor bezoek Mariposa Grove)
31-jul Yosemite - San Francisco
1-aug San Francisco
Zat 2-aug: Terugvlucht San Franciso-Amsterdam

Nog niet beslist:
Zion: een hotel in Springdale of in het park zelf.
Lee Vining: ofwel op de route Lone Pine - Lee Vining stoppen voor een wandeling op één van de prachtige trails rond Mammoth Lakes, ofwel bezoek aan Bodie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima zowel Bodie als een wandeling bij Mammoth Lakes doen als je van Lone Pine naar Lee Vining rijdt. Kijk eens in ons 2015-verslag en 2019-verslag voor wat mogelijkheden daar. Wij vonden de Little Lakes Valley Loop ook leuk. Maar ook de wandeling naar Rainbow Falls. Vergeet ook Mono Lake niet. Zie voor Bodie en Mono Lake ons 2013-verslag.

Ook leuk:het Ancient Bristlecone Pines. Deden wij in 2013 en 2017.

Je wilt niet in Yosemite zelf overnachten? Hou dan in de gaten of er volgend jaar weer een toegangsreservering komt.

Voor krachtigere watervallen is het mooier om eerst naar Yosemite te gaan, dus de route andersom te doen.

Marianne
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Voor de eerste twee nachten Yosemite lijkt me in de valley (bvb een cabin in Curry Village) wellicht beter, we zijn dan al in het park en hoeven geen reservatie meer te doen (tenminste als dit ook zou nodig zijn in 2025).

Thanks voor de info rond de Little Lakes Trail, ziet er ongelooflijk mooi uit.

Ik kijk nog even of we bij het omdraaien van de tour ook nog goed zitten met de verdeling (vermijden parken in weekends).
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door paulr »

ik denk eerlijk gezegd dat je vooral op één weekend moet letten: Las Vegas, dan gaan hotelprijzen daar vaak flink omhoog. Je zit midden in het hoogseizoen, dus druk is druk, het weekend maakt dan niet veel verschil meer. Wij zijn zowel het voorjaar als het najaar in Yosemite geweest: de watervallen maakt het verschil en daardoor het park veel aantrekkelijk. Omdraaien is dus mooier !
En ik denk dat er in de toekomt alleen maar meer ''timed entry'' in nog meer parken gaat komen, zeker in het hoogseizoen...
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

We hebben op jullie suggestie het schema omgedraaid (starten in Yosemite voor vollere watervallen).
Het ziet er nu als volgt uit.

Woe 9-jul Vlucht Amsterdam-San Francisco - nacht in Yosemite (Wawona Hotel) (volgende ochtend dichtbij Mariposa Grove)
10-jul Yosemite (Curry Village)
11-jul Yosemite (Curry Villega)
12-jul Yosemite - Lee Vining
13-jul Lee Vining - Lone Pine
14 jul Lone Pine - Las Vegas (Death Valley in vroege ochtend meepikken)
15 jul Las Vegas
Woe 16 jul - Las Vegas - Zion NP
17 jul Zion NP
18 jul Zion - Bryce NP
19 jul Bryce - Page
20 jul Page - Grand Canyon
21 jul Grand Canyon - Kingman
22 jul Kingmann - LA (1 nacht regio Hollywood)
Woe 23 jul Santa Monica
24 jul Santa Monica
25 jul Santa Monica - Pismo
26 jul Pismo - Carmel/Monterey
27 jul Carmel/Monterey - San Francisco
28 jul San Francisco
29 jul Terugvlucht San Francisco-Amsterdam

Iemand ervaring met 4th of July periode in US? Grote drukte dan?
Mochten we op 2 juli willen vertrekken, is dit af te raden? 4 juli 2025 valt op een vrijdag (we zouden dan op 4 juli van Yomite Village naar Lee Vining rijden, en in dat weekend in Lee Vining en Lone Pine vertoeven).
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1930
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Frasi »

Het is wel heel erg ambitieus om op de dag van aankomst al meteen helemaal tot Yosemite te rijden.
Ondanks dat je met een rechtstreekse vlucht midden op de dag aankomt, kost het nog 1-2 uur voor je in de auto zit. En dan is het intussen 23u Nederlandse tijd. Je bent kapot, om dan nog uren te gaan rijden is m.i. gekkenwerk.
Waarom niet de dagen in San Francisco bij de start van de reis? Heb je een paar dagen om in het ritme te komen én je spaart die dagen autohuur uit. Je hebt niets aan een huurauto in de stad en parkeren is er duur.
Mijn tip: blijf de eerste dagen in SF. Haal je huurauto op vanuit een stadslocatie ( is nog vaak goedkoper dan op de luchthaven) en rijd dan je rondje. Op de laatste ochtend rijdt je van Monterey rechtstreeks naar SFO. Alles wat je tijdens de reis in de outlet's & malls koopt kan je dan rechtstreeks van de huurauto naar de incheckbalie. Geen gesleep met spullen in de stad.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Martin & Marianne »

Na de vlucht nog naar Yosemite rijden lijkt me wat ver. Het tijdverschil met Nederland is 9 uur dus stel dat je al om 3 uur zou vertrekken vanuit SFO, dan is het voor je gevoel al middernacht. En dan nog bijna 4 uur rijden.
Ik vond Monterey al op het randje

Frasi is me al voor zie ik. :wink:

Een week eerder kan, maar het weekend van 4 juli zal wel drukker zijn dan normaal. Is aankomen op een andere dag dan woensdag niet mogelijk?

Marianne
Peter Roelandt
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2024, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door Peter Roelandt »

Geweldige tip om eerst paar dagen SF te doen :thumbup: :
Op adem komen (niet de eerste dag uitgeput direct naar Yosemite doorrijden), twee dagen minder huurauto betalen, en de laatste dag direct van Monterey naar de luchthaven (geen gedoe meer met de koffers).

Zo ziet het schema er dan uit:

Ma 7 jul Vlucht Amsterdam-San Francisco (nacht in San Francisco)
8 jul San Francisco
9 jul San Francisco - Yosemite (Wawona) (ochtend eerst huurauto ophalen vanop stadslocatie)
10 jul Yosemite (Curry Village)
11 jul Yosemite (Curry Village)
12 jul Yosemite - Lee Vining
13 jul Lee Vining - Lone Pine
Ma 14 jul Lone Pine - Las Vegas (Death Valley in de vroege ochtend meepikken)
15 jul Las Vegas
Woe 16 jul - Las Vegas - Zion NP
17 jul Zion NP
18 jul Zion - Bryce NP
19 jul Bryce - Page
20 jul Page - Grand Canyon
Ma 21 jul Grand Canyon - Kingman
22 jul Kingmann - LA (1 nacht regio Hollywood)
Woe 23 jul Santa Monica
24 jul Santa Monica
25 jul Santa Monica - Pismo
26 jul Pismo - Carmel/Monterey
27 jul Carmel/Monterey - San Francisco Luchthaven voor de terugvlucht (huurauto droppen)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Peter Roelandt: roadtrip 21 dagen West-USA juli 2025 - graag feedback rond voorstel.

Bericht door paulr »

Hahaha ! Mooi, die verschillende adviezen om juist eerst een stad te doen of juist eerst te rijden :)
Onze ervaring: eerst rijden... de eerste dagen ben je vroeg wakker en kun je dus wat afstand maken óf juist lekker vroeg op pad.
Maar goed, direct de eerste dag naar Yosemite rijden is natuurlijk teveel van het goede.
Ik zou dus doen: aankomen, auto huren (inderdaad ben je op SFO met douane en treintje naar autoverhuur een uurtje of 1,5 tot 2 kwijt). Vervolgens een uurtje of 2 richting Yosemite rijden en zien tot waar je komt (hotelletje vind je wel, of je boekt er 2 of 3 en annuleert die als dat kan onderweg...). Hotels genoeg tussen Modest en Merced.
Dus wie weet gooi je je route nu nóg een keer om :D

Maar, zoals je nu hebt ook prima hoor...
Wij waren in oktober met de KL vlucht om ca 14.30 in SF centrum. Ik zou wél een hotel bij Fishermans Warf boeken. Dan kun je relaxed wat rondwandelen, wat (laat) lunchen etc. Dan om een uur of 17.30 hapje eten op de Pier en vervolgens stort je om ca. 20.00 uur in :) .
Wij deden vervolgens de eerste ferry naar Alcatraz (08.40, kun je lopend naar toe), dan om 11 uur terug, fiets huren en de rest van de dag per fiets de stad ontdekken en in Sausalito eindigen. Daar borrelen en de Ferry terug...
Veel plezier !
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer