Reis maikel1990: road trip USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

Beste forumleden :clap: ,

Deze zomer (12 juli t/m 5 augustus ongeveer; zijn aan zomer gebonden ivm schoolvakanties, mijn vriendin is docent) ga ik samen met mijn vriendin ruim drie weken reizen door het westen van Amerika. We gaan een auto huren (geen camper) en slapen in motels. Het wordt onze eerste keer reizen door de USA. Ik heb voor nu de volgende route samengesteld:

•Route / Dagen
 Tijd / Aantal mijl

• Las Vegas 1/2/3/4
 2u 12m 152m
• Zion NP 4/5
 1u 46m 83m
• Bryce canyon NP 5/6
 4u 268m
• Salt Lake City 6/7/8
 4u 45m 321m
• Yellowstone NP 8/9/10/11
 1u 3m 52m
• Cody 11/12
 5u 46m 392m
• Cheyenne 12/13
 1u 45m 91m
• Rocky Mountains NP 13/14/15/16
 1u 26m 64m
• Denver 16/17
 8u 5m 503m
• Monument valley 17/18
 1u 56m 121m
• Page (Anteleope Canyon) 18/19/20
 2u 24m 132m
• Grand Canyon 20/21/22/23
 4u 15m 280m
• Las Vegas 23/24

Nu heb ik een aantal vragen voor jullie Amerikakenners:
•Is dit een realistische route of zien jullie ergens tijd te kort? Of te veel? Ik had eerst ook LA/SF en Yosemite in de route gezet, maar dit werd naar mijn mening te krap voor de tijd die we hebben. De grote steden trekken ons minder dus vandaar dat we dit hebben geskipt. Wel gaan we vanuit Las Vegas een dag naar Death Valley NP.
•Ik heb gelezen dat je een NP-pas kan kopen voor 80 dollar en je hier bijna alle parkeren mee in kan. Als ik dit nu koop kan je dan ook dagen reserveren dat je de parken met de pas in wil? Heb gelezen dat het best druk kan zijn met name in de zomer.
•Missen jullie een hotspot op deze route en als je deze zou toevoegen; Wat zou je dan eventueel skippen?
•Zouden jullie gaan voor een grote SUV/pick-up of de ervaring van een coupe/cabrio? Wil sowieso gaan voor een Amerikaanse bak voor het echte Amerikaanse gevoel. :)
•Tips en tricks (bijv motel tips) voor een onvergetelijke trip zeker welkom. :)

ps; Yellowstone/Rocky Mountains is voor ons een must see, dus vandaar dat we deze hebben toegevoegd en LA/SF/Yosemite hebben laten vallen.

Alvast bedankt! :thumbup:
Groet, Maikel.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2033
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Road Trip USA

Bericht door dejong89 »

Welkom op het forum!

Ik snap de indeling met de dagen niet helemaal. Zou hem iets anders uitschrijven (en indelen)

12.jul Amsterdam Las Vegas
13.jul Las Vegas
14.jul Las Vegas Zion
15.jul Zion
16.jul Zion
17.jul Zion Bryce
18.jul Bryce Salt Lake City
19.jul Salt Lake City
20.jul Salt Lake City Yellowstone
21.jul Yellowstone
22.jul Yellowstone
23.jul Yellowstone
24.jul Yellowstone Cody
25.jul Cody Cheyenne
26.jul Cheyenne RM
27.jul RM
28.jul RM
29.jul RM Denver
30.jul Denver Monument Valley
31.jul Monument Valley Page
01.aug Page
02.aug Page Grand Canyon
03.aug Grand Canyon
04.aug Grand Canyon Las Vegas
05.aug Las Vegas Amsterdam


Er zitten echt een paar flinke ritten tussen. Zou echt even afwegen of jullie dit zien zitten om te voorkomen dat je overal gewoon voorbij rijdt. Even op en neer naar Death Valley kan natuurlijk maar het is wel 2 uur heen en 2 uur terug. Jullie gaan in Juli dus het is behoorlijk heet. Vraag mij af in hoeverre dit dan nog leuk is.

Voor sommige parken moet je vooraf een reservering maken. Dit kan via recreation.gov en de windows openen ver vooraf. Zorg dat je klaar zit want zeker in de zomer zijn de populaire plekjes zo vol.

Qua auto zou ik voor een SUV gaan als zullen sommige een sedan ook prima vinden. Zoals ik al schreef gaan jullie in de zomer. Een cabrio klinkt leuk maar met heel warm weer is onze ervaring dat de kap vrij snel dicht gaat en dat het ondanks de airco behoorlijk warm kan worden. Met een SUV hebben we hier amper tot geen last van maar goed, dit is persoonlijk. Wees je er van bewust dat je altijd een klasse huurt en geen specifiek model. Een Standaard SUV bij Alamo kan een Amerikaanse bak zijn maar ook een Nissan of een Toyota.

Als natuurliefhebber zou ik je willen adviseren om iets meer tijd in te plannen voor Zion. Het is echt een prachtig park met heel veel mogelijkheden maar ook hier: In de zomer kan het heel heet zijn!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Road Trip USA

Bericht door Martin & Marianne »

De route is erg lastig lezen zo, ook voor je eigen planning is een schema per dag veel handiger.
Eens met @dejong89 dat DV vanuit Las Vegas niet ideaal is. Wil je het echt zien, plan er dan een overnachting. Het is tegen de avond en in de ochtend niet alleen koeler, maar met een laagstaande zon is het allemaal veel mooier. Je kunt dan ook een zonsondergang/-opkomst meemaken.
Waarom een volle dag SLC als steden jullie niet aanspreken? Ik zou die eerste nacht vervangen door een overnachting in Torrey zodat je Capitol Reef kunt bezoeken. Je rijdt dan via de mooie UT12. Ik mis Grand Teton, is dat bewust?
En waarom een overnachting in Denver? Ik zou voor RMNP twee nachten Estes Park doen en dan naar Grand Lake. Wil je naar Denver dan zou dat dan vóór RMNP kunnen. Voor RMNP is een toegangsreservering nodig, zie www.nps.gov/romo. Voor de andere parken op jullie route (nog) niet.

Van Denver of RMNP naar MV is best wel ver. Een gebruikelijke tussenstop is Moab, maar daar zou je meerdere dagen kunnen doorbrengen. Je kunt ook overwegen om een overnachting in Grand Junction tussen te voegen. Je kunt dan een bezoek brengen aan Colorado NM.

Kijk zo snel mogelijk nar accommodatie in Yellowstone. Dat kan via www.yellowstonenationalparklodges.com. Er zal veel vol zijn. Het loont om regelmatig te checken of er iets vrijgekomen is, er zijn vaak annuleringen. Een mooi en goedkoop alternatief is om te gaan kamperen in het park. Probeer in elk geval iets bij Old Faithful te vinden. Kijk voor Yellowstone eens in ons 2017- en 2017-verslag.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door paulr »

Als het je eerste rondje is zou ik een keuze maken uit de meer gangbare rondjes. Nu maak je een rondje vanuit LV met parken die beter vanuit Denver of Salt Lake gemaakt kunnen worden. Je maakt daardoor veel (onnodige) kilometers en ha je voorbij aan veel moois. En met dit rondje zit je wellicht een volgende reis ''in de weg'' omdat je dan bepaalde dingen al gezien hebt en ga je vervolgens wéér wat flinke ritten tegemoet.
Mijn advies: Indien starten en eindigen in LV, doe dan een rondje zonder Yellowstone en RMNP, maar pak een aantal dagen rondom Moab erbij en wellicht een stukje West Colorado.
Of je doet een rondje vanuit Denver of Salt Lake (of nog beter, een one way) en concentreer je op RMNP, Grand Teton, de Dakota's en mogelijk Glacier.
Dan doorkruis je niet allerlei regio's en laat parken links/rechts liggen, maar is het economischer...
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

Bedankt voor jullie reacties!

De indeling die ik vanuit Word had geplakt gaf de lay out hier inderdaad niet zo goed weer zie ik :wink:
Ik heb de route op basis van jullie advies aangepast naar onderstaande. Ik heb cheyenne en denver eruit gehaald en moab toegevoegd. Tevens een extra dag in RMNP om ook even een dag lekker te kunnen zwemmen zonder al te veel sight seeing. We komen nu op dinsdag terug en de maandag erop moet ik weer werken. Er is dus eventueel nog ruimte voor een extra stop/nacht mocht iemand met een goed idee komen die ik niet kan laten liggen.
De eerste dag in LV ga ik er vanuit dat we door de jetlag vroeg wakker zijn en DV mee kunnen pakken. Dan zijn we er ook vroeg ivm de hitte.
De volle dag SLC ingepland omdat we daar graag rustig temple square etc willen verkennen en de mormoonse religie historie ons wel interesseert en tevens omdat de stad dan even het park hoppen breekt. De Grand Teton niet opgenomen omdat ik toch keuzes moet maken welke parken we wel en niet kunnen doen in deze reis. Ik heb nu wel Arches en Canyonlands toegevoegd vanuit Moab.

Ik snap dat dit niet het meest gangbare rondje is en je misschien beter yellowstone en RM NP toe kan voegen aan een eventuele tweede rondreis maar dit voelt voor ons echt als de mooiste route.

Volgens mij kan je in bijna alle parken met de auto hier rondrijden toch? Of is het wel aan te raden om echt een hike te pakken in bepaalde stukken? Alvast weer bedankt en hieronder de nieuwe route!

12.jul Amsterdam Las Vegas
13.jul Las Vegas (DV)
14.jul Las Vegas
15.jul Las Vegas Zion
16.jul Zion
17.jul Zion Bryce
18.jul Bryce Salt Lake City
19.jul Salt Lake City
20.jul Salt Lake City Yellowstone
21.jul Yellowstone
22.jul Yellowstone
23.jul Yellowstone Cody
24.jul Cody RM
25.jul RM
26.jul RM (chillen/zwemmen)
27.jul RM
28.jul RM Moab
29.jul Moab; Arches NP
30.jul Moab; Canyonlands NP
31.jul Moab Monument Valley
01.aug Monument Valley Page
02.aug Page (Antelope Canyon)
03.aug Page Grand Canyon
04.aug Grand Canyon
05.aug Grand Canyon Las Vegas (route 66)
06.aug Las Vegas Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yellowstone is nu te kort vind ik. Voor het kleinere RMNP trek je meer tijd uit. Ik vind dat ook geen relaxlocatie, dus ik zou daar een nacht minder doen. Het lijkt me veel logischer om Grand Teton te bezoeken in plaats van RMNP. Wil je wel naar RMNP dan is het eigenlijk jammer om in deze reis niet South Dakota mee te nemen; daar kom je anders niet zo snel weer. En ik zou ook iets meer van Colorado meenemen als je naar RMNP gaat. Vanuit welke plaats wil je RMNP te bezoeken? Het zal hoe dan ook een flinke rit zijn vanuit Cody.
Van Bryce naar SLC wil je dan de I15 nemen? Erg jammer om niet - met een tussenstop - de UT12 te nemen. Vond je mijn suggestie van Capitol Reef niet iets?
maikel1990 schreef:
05 jan 2024, 12:19
Volgens mij kan je in bijna alle parken met de auto hier rondrijden toch?
Je kunt op de kaart van elk park (zie daarvoor de NPS-sites onder maps) zien welke wegen er lopen. Maar met alleen rondrijden zie je erg weinig; je moet echt de auto uit om iets te zien. Dat geldt vooral voor Yellowstone, waar je niet zo zeer veel wandelt maar wel de auto uit moet en via een boardwalk de bezienswaardigheden gaat bekijken. Je ziet niets van de bijzondere verschijnselen daar vanuit de auto. Maar ook voor de andere parken geldt dat je echt wel moet wandelen om iets van de parken te zien.

Ik zou in je huidige route minimaal 1 dag extra voor Yellowstone uittrekken en ook een nacht tussen Bryce en SLC. Een overnachting in Grand Teton zou ook mooi zijn. Kijk eens in ons 2015-verlsag voor Grand Teton en Yellowstone, en in ons 2017- en 2019-verslag voor RMNP.

Wij vlogen vaak op zaterdag terug en gingen dan de maandag erop weer aan het werk; dus je hebt voldoende ruimte nog.

Hou er rekening mee dat je ook voor Arches een timed entry permit nodig hebt.

Marianne
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

Dankjewel weer voor je reactie!

Ik heb een dag yellowstone toegevoegd en een dag RMNP eraf gehaald. Tevens een tussenstop(en dus extra nacht) in Torrey om de I12 te kunnen rijden en capitol reef te bezoeken. Als ik RMNP eraf haal welke tussenstop zou je dan adviseren(naast grand teton voor yellowstone) tussen Cody en Moab? Plan is om RMNP te bezoeken vanaf het park zelf of zou je een plaats in de buurt aanraden? En als we wel RMNP pakken welke plek in colorado zou je toevoegen?

Ik zou zelf niet goed weten hoe ik ook South Dakota nog op kan nemen in het reisschema zonder er nog een paar dagen aan toe te voegen. En ik wil ook niet het gevoel hebben dat we alleen maar aan het (door) reizen zijn om maar zoveel mogelijk te zien. Het moet niet afgeraffeld voelen zeg maar. Als jij onderstaande route zou mogen aanpassen hoe zou je hem dan maken?

Ik kom op het volgende schema uit nu:

12.jul Amsterdam Las Vegas
13.jul Las Vegas (DV)
14.jul Las Vegas
15.jul Las Vegas Zion
16.jul Zion
17.jul Zion Bryce
18.jul Bryce Torrey (Capitol Reef)
19.jul Torrey Salt Lake City
20.jul Salt Lake City
21.jul Salt Lake City Yellowstone
22.jul Yellowstone
23.jul Yellowstone
24.jul Yellowstone
25.jul Yellowstone Cody
26.jul Cody RM
27.jul RM
28.jul RM
29.jul RM Moab
30.jul Moab; Arches NP
31.jul Moab; Canyonlands NP
01.aug Moab Monument Valley
02.aug Monument Valley Page
03.aug Page (Antelope Canyon)
04.aug Page Grand Canyon
05.aug Grand Canyon
06.aug Grand Canyon Las Vegas (route 66)
07.aug Las Vegas Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo.
Wil je gaan kamperen? Dan is het inderdaad mogelijk om in Rocky Mountain NP te overnachten. Anders wordt het Estes Park aan de oostkant of Grand Lake aan de westkant. Zie voor beide ons 2019-verslag. Kamperen heeft als voordeel dat je geen timed entry nodig hebt. Kijk daar eens naar, en kijk eens of je nog een camping zou kunnen vinden. Ook voor Yellowstone is kamperen handig maar vooral een stuk goedkoper. Het zal lastig zijn om daar nu nog iets betaalbaars te vinden. De aanschaf van een tent heb je er in 1 of twee nachten uit.

Kijk voor je zelf wat je nog haalbaar vindt qua reisdagen voor het stuk naar RMNP. Wij hebben in 2017 in Casper overnacht maar dat was vanwege de zonsverduistering daar. Misschien heb je wel iets aan dat verslag, ook voor Yelowstone en een stuk Colorado.
Veel ruimte heb je niet in Colorado in je huidige schema.
Voor Page zou 1 nacht voldoende kunnen zijn tenzij je meer wilt doen dan alleen antelope Canyon. Die laatste kun je zelfs doen op weg van MV naar de GC.

Marianne
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

We zijn niet echt kampeer types dus dat gaan we niet doen. Ik snap het voordeel maar die optie valt voor ons af.

De antelope canyon is dus iets dat je kan doen op weg van MV naar GC zonder een overnachting? Dat zorgt eventueel wel voor ruimte om ergens anders een nacht extra te slapen als we niet in page hoeven te slapen.

Daar naast twijfel ik nog om de route eventueel andersom te rijden. Het einde van het schema oogt nu drukker dan het begin en dat heb ik wellicht liever andersom. zie je daar nog reden toe om dit niet te doen?
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

Andersom word dan zo:

12-jul NL Las Vegas
13-jul Las Vegas
14-jul Las Vegas
15-jul Las Vegas Grand Canyon
16-jul Grand Canyon
17-jul Grand Canyon Monument Valley (Antelope canyon op de route)
18-jul Monument Valley Moab (monument valley begin van de dag en einde dag doorrijden naar moab)
19-jul Moab arches NP
20-jul Moab Canyonlands NP
21-jul Moab Rocky Mountains NP
22-jul Rocky Mountains NP
23-jul Rocky Mountains NP
24-jul Rocky Mountains NP Cody
25-jul Cody Yellowstone NP
26-jul Yellowstone NP
27-jul Yellowstone NP
28-jul Yellowstone NP
29-jul Yellowstone NP - Grand Teton NP
30-jul Grand Teton NP
31-jul Grand Teton NP Salt Lake City
01-aug Salt Lake City
02-aug Salt Lake City Torrey
03-aug Torrey Bryce NP
04-aug Bryce NP Zion NP
05-aug Zion NP
06-aug Zion NP Las Vegas
07-aug. Las vegas NL

Er is nu volgens mij een weg dicht tussen yellowstone en grand teton. waarschijnlijk door het winterse weer? Anders is het maar een uur rijden en wellicht een optie om een accomodatie te vinden die er tussenin ligt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42146
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet precies wat een kampeertype is. :wink: Het is alleen maar slapen in een tent in plaats van in een cabin of lodge. Het betekent niet dat je de hele dag op een camping bent of zelf moet gaan koken. Je schrijft nu Rocky Mountain (zonder s) NP, maar voor de reistijden moet je kijken waar je overnacht. Ik zou 2 nachten Estes Park en 1 nacht Grand Lake mooi vinden.
De keuze van de richting zou ik laten af hangen van de beschikbaarheid van accommodatie in Yellowstone. Heb je daar al naar gekeken? Leg dat zo snel mogelijk vast.
maikel1990 schreef:
06 jan 2024, 11:49
Er is nu volgens mij een weg dicht tussen yellowstone en grand teton. waarschijnlijk door het winterse weer? Anders is het maar een uur rijden en wellicht een optie om een accommodatie te vinden die er tussenin ligt?
Er zijn nu inderdaad de nodige wegen gesloten in Yellowstone. zie daarvoor www.nps.gov/yell.
Ik weet niet wat je bedoelt met ertussenin? En wat is een uur rijden?

Jackson is een leuke overnachtingsplaats, Of kijk naar bijvoorbeeld Colter Bay. Wij deden in 2015 1 nacht Jackson en 1 nacht Colter bay. Kijk eens in dat verslag voor een planning van Yellowstone en voor de verschillende accommodaties daar.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door IngridUSA »

Je start wel precies met een druk en duur weekend (vr-za-zo) in Las Vegas.
Je bent vroeg wakker dus je zou ook gelijk met je rondreis kunnen starten en de dagen LV aan het eind zetten. Minder duur en minder extra weekend drukte.
maikel1990
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door maikel1990 »

Las Vegas op het eind doen is inderdaad een goede suggestie denk ik. Dank!

Wat ik bedoel is of het mogelijk is om bijvoorbeeld in Colter Bay te verblijven en dan van daaruit Yellowstone en eventueel Grand teton NP te bezoeken. Die twee parken liggen een uur rijden bij elkaar vandaan dus een accomodatie er tussenin zou mijn insziens dan perfect zijn. Of dat het echt afbreuk als je niet op het park zelf slaapt?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis maikel1990: road trip USA.

Bericht door Elendan »

Yellowstone is zo groot en je bent pas bij de ingang na een uur rijden. Dan blijft alleen het onderste stukje over van Yellowstone om te bezoeken. Ik zou echt in Yellowstone slapen of in ieder geval ook in West Yellowstone of Gardiner als je ook de bovenste helft wil zien. Wij slapen komend jaar in cabines bij Old Faithful, Mammoth en Roosevelt. Daarnaast nog hotel in West Yellowstone en Cooke City en Cody.

Voor Grand Teton kijk ook naar Moran. Daar heb ik 2 redelijk betaalbare accommodaties gezien.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer