Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Naadje15: realistische route voor 1e keer Californië?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Naadje15
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Naadje15: realistische route voor 1e keer Californië?

Bericht door Naadje15 »

Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren op een rondreis naar West-Amerika half april 2024. We willen hier ongveer 3 weken aan besteden. We willen over het algemeen vroege, volle dagen maken (na zonsopgang vertrekken). We twijfelen erg over het laatste deel van de reis (nog geen vliegtickets geboekt). We vragen ons af of het handiger is om vanaf Palm Springs richting Seqouia te rijden (eind april als wegen evt. open zijn) en terug naar San Francisco. Of juist richting Las Vegas te rijden en vanaf daar terug naar NL of vlucht naar SF.
We zijn nu tot de volgende route gekomen:

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Monterey, Carmel by the Sea (1 overnachting Carmel)
Dag 5 San simeon, Cambria, Morro bay, 17 mile, Big sur, San luis obispo (1 overnachting SLO)
Dag 6 SLO, Pismo beach, El Capitan, Santa Barbara, venture, El matador, Malibu (1 overnachting ergens voor Malibu)
Dag 7 LA
Dag 8 LA
Dag 9 LA
Dag 10 Long beach, Huntington beach, Newport beach, Laguna beach, San Clemente (1 overnachting ergens voor San Diego)
Dag 11 San Diego
Dag 12 San Diego
Dag 13 San Diego
Dag 14 Anza borrego state park, Joshua Tree, Palm Springs (2 overnachtingen Palm springs, rustmoment)
Dag 15 Palm Springs
Dag 16 Palm springs
Dag 17 Mojave Desert (is dit het waard?)
Dag 18 Seqouia, Kings canyon (routes al open? Evt. doorheen rijden)
Dag 19 Yosemite (aantal wegen open? Dan 1 overnachting in de buurt)
Dag 20 San Jose/ San Francisco (1 overnachting evt.)
Dag 21 vlucht

Of laatste deel
Dag 18 Las vegas
Dag 19 Las vegas
Dag 20 Death valley/ San Jose
Dag 21 San Jose/ San Francisco, evt. vlucht terug
(Optioneel Dag 22 vlucht)

In het kort:
- Is deze route en overnachtingen realistisch gezien het aantal dagen (geen interesse in attractieparken, whale watching, aquaria, we houden van footgrafie, natuur/hiken en grote steden/bezienswaardigheden)
- Wat zijn handige en redelijk goedkope plekken om te overnachten, voornamelijk op eerste deel Highway 1.
- Wat is een beter einde van de reis: Sequoia (als dicht is evt. lange reis terug naar SF) of richting Las vegas en vanuit daar terug naar NL?
- Is de volle route tot aan LA goed/veilig te doen in het donker te rijden, of raden jullie aan voor donker al bij je hotel in te checken?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Realistische route voor 1e keer Californië?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je geeft aan van wandelen en natuur te houden maar daar zie ik erg weinig tijd voor ingepland.
Zet je route eens in een van-naar schema per dag want het is nu niet echt duidelijk wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt. In elk geval is de tijd voor Sequoia (altijd een u na een q) en Yosemite zo veel te kort.
En ja, er is een kans dat er wegen afgesloten zijn of dat je sneeuwkettingen nodig hebt.
Je weet dat een deel van Hwy1 ook nog gesloten is?

Ik zou niet in het donker willen rijden, zeker niet in de natuur, want het is jammer om niets van je omgeving te kunnen zien. En je hebt op veel plaatsen kans op overstekend wild.
Goedkoop overnachten kan, maar dan zit je niet op goede locaties.
Naadje15 schreef:
03 jan 2024, 17:04
We vragen ons af of het handiger is om vanaf Palm Springs richting Seqouia te rijden (eind april als wegen evt. open zijn) en terug naar San Francisco. Of juist richting Las Vegas te rijden en vanaf daar terug naar NL of vlucht naar SF.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Beide opties kunnen, maar in beide gevallen heb je weinig tijd in het huidige schema. En in je route staat nog Yosemite na Sequoia maar je geeft hier aan na Sequoia naar SF te willen rijden.
En waarom zou je van Las Vegas een vlucht naar SF nemen? Of lees ik dat niet goed? In je schema staat eerst Las Vegas en dan terug naar SF. Maar als je niet naar Sequoia en Yosemite wilt waarom dan niet eerst Death Valley en terugvliegen vanaf Las vegas?

Marianne
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door BarstowBOB »

Dag Naadje,

Je plannen zien er prima uit.

Wel heb ik een paar tips/ opmerkingen.

-Je hebt voldoende dagen en de afstanden zijn in California in principe niet mega groot, dus je hebt meer dan voldoende tijd lange wandelingen te maken
-Je kunt vliegen op Los Angeles of San Francisco, ik heb gemerkt dat de prijzen voor deze luchthaven meestal ook het beste zijn
Auto huren kun je het beste doen via www.sunnycars.nl en dan zal je waarschijnlijk een auto gaan huren via Alamo (kantoren van Alamo zijn in Los Angeles en San Francisco eenvoudig te bereiken en de auto’s zijn goed. Tip: huur geen cabrio, je hebt er niks aan en je wordt gek van het geluid van de wind.
-Ik zag dat je veel dagen plant aan de ‘pacific coast’, op zich prima, maar zo mega mega veel is er ook weer niet te zien. Beaches die ik zou aanraden, zijn Santa Cruz, Venice Beach, Manhattan Beach en Laguna Beach. Long Beach vind ik erg saai
-Ter hoogte van Santa Cruz heb ik in de bergen/ heuvels een leuke wandeling gemaakt
-Highway 1 is trouwens ook niet mega lang en ik zou er niet teveel tijd aan besteden
-Maak je planning lekker flexibel. Ik heb 5 uitgebreide trips gedaan naar Californië, ik zou echt hotels slecht voor de volgende 2 dagen boeken, zodat je langer kan blijven waar je het leuk vindt en snel kan vertrekken wat je het niet leuk vindt
San Francisco vind ik niks, maar anderen vinden het geweldig. Ik ben zelf naar Downtown Oakland geweest ipv Downtown San Francisco (teveel daklozen)
-In Noord Californië kun je ook een uitstapje maken naar Sacramento
-Los Angeles daarentegen vind ik wel geweldig. Ik ben een van de weinigen die LA wel leuk vindt, plekken die ik zou aanraden zijn Union Station, Arts District, LA River, Santee Alley (met auto), Flower District, Little Tokyo, Omgeving van het Crypto.com Arena, rondleiding in het SoFi-stadium (auto). Los Angeles is wel een beetje ruw, maar ben niet te bang en laat het lekker over je heen komen
-Hollywood BLVD en al die onzin zou ik zeker links laten liggen
-Zorg dat je Skid Row vermijd
-De stranden aan de onderkant van Los Angeles richting San Diego zijn super
-Het basketbal seizoen loopt tot begin april, ga naar een wedstrijd, dit verplicht ik je!!!
-Los Angeles, maximaal 2 dagen doen
-San Diego, maximaal 2 dagen doen
-Ga ook een dagje naar Tijuana Mexico, super leuk
-Joshua Tree en Mojave lijken op elkaar en zijn echte aanraders. Je hebt er ook allerlei trails die je kunt lopen. Mojave vond ik echt prachtig. Hier kun je zelf kijken of je iets langer wilt blijven
-Mojave is wel de woestijn, dus veel water inslaan. Ik heb zelf in de woestijn ooit een lekke band gehad, wordt je niet blij van
-Palm Springs, nooit geweest, geen idee of het iets is
-Las Vegas leuk voor een middag en een avond
-Death Valley is ook een aanrader, het lijkt net een maanlandschap
-Bij Father Crowley Vista Point (Father Crowley Overlook) kun je straaljagers zien trainen, ik heb er zelf helaas 5 uur voor niks staan wachten ha ha ha
-Ook in Death Valley genoeg mooie plekken om een stuk te wandelen
-Sequoia & Kings Canyon prachtig, minimaal 2 dagen
-Yosemite prachtig, minimaal 2 dagen
-De dagen die minder besteed in de steden zou ik inzetten om langer in de Sierra Nevada te kunnen besteden
Parken zijn open, ik denk dat je geen sneeuwkettingen nodig hebt, maar je kunt ze voor de zekerheid kopen en het bonnetje bewaren om ze terug te kunnen brengen
-Je kunt van Yosemite eenvoudig naar San Francisco rijden (uurtje of 5) en daar de laatste dag rustig aan doen voordat je vertrekt naar onze prachtige Nederland.

Antwoorden op jouw vragen.

- Is deze route en overnachtingen realistisch gezien het aantal dagen (geen interesse in attractieparken, whale watching, aquaria, we houden van footgrafie, natuur/hiken en grote steden/bezienswaardigheden)
MIJN ANTWOORD: MOOIE TRIP, JAMMER DAT JE SIX FLAGS SANTA CLARITA NIET WILT BEZOEKEN

- Wat zijn handige en redelijk goedkope plekken om te overnachten, voornamelijk op eerste deel Highway 1.
GOEDKOOP EN NIET EENS ZO SLECHT IS MOTEL6

- Wat is een beter einde van de reis: Sequoia (als dicht is evt. lange reis terug naar SF) of richting Las vegas en vanuit daar terug naar NL?
JE KUNT HET ROND STARTEN OF EINDIGEN IN LA OF SAN FRANCISCO

- Is de volle route tot aan LA goed/veilig te doen in het donker te rijden, of raden jullie aan voor donker al bij je hotel in te checken?
IK BEN IN HET DONKER NAAR EN DOOR LOS ANGELES GEREDEN, GOEDE WEGEN, DON’T WORRY
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BarstowBOB schreef:
03 jan 2024, 22:01
Auto huren kun je het beste doen via www.sunnycars.nl
Nou, nou...dat is nogal een boude uitspraak... Ze zijn zeker niet de beste organisatie om een auto te huren. :lol:

Kijk voor autohuur eerst eens in het Autohuur topic. Eerder genoemde onderneming heb je zeker niet nodig om een auto te huren.

De andere tips zijn erg op jezelf geprojecteerd. Wat jij vindt, hoeft een ander niet te vinden....

Enkele tips voor @Naadje15:

Je neemt best veel tijd voor de steden waardoor het meer een stedentrip lijkt. Persoonlijk vind ik 3 weken voor dit (redelijk kleine) stuk van Californië erg veel. Maar als jullie het tempo heel laag willen houden snap ik het. Houd er rekening mee dat je in april erg vroeg bent voor parken als Yosemite NP en Sequoia NP. De kans op (veel) sneeuw is dan reëel. Al eens gekeken om heen op San Francisco te vliegen en terug vanaf Las Vegas te vliegen? Scheelt je veel rijden waardoor je eventueel meer tijd voor het gebied rondom Las Vegas overhoudt.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tijuana in Mexico superleuk? Daar denk ik en vast veel anderen anders over. Maar dat is puur mijn mening.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Sneeuwkettingen? die je mag je niet op huurauto's doen. En persoonlijk zou ik niet teveel in het donker willen rijden. Sunnycars is een makkelijke manier om te boeken, je hoeft niets uit te zoeken maar wel stukken duurder. @Coyote heeft helemaal gelijk verdiep je in het stuk over autohuur en bespaar jezelf heel wat dollars.

Drie weken voor California is zeker te doen, je hebt dan overal genoeg tijd voor, maar ik zou op Las Vegas terugvliegen. April is nog erg vroeg voor de Sierra's en Sequoia, misschien veel sneeuw, maar misschien vind je dat geen probleem. De staatsparken rond Las Vegas zijn in die tijd van het jaar lekker qua klimaat en ook super.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Naadje15: realistische route voor 1e keer Californië?

Bericht door Pete.Z »

Mooie lange reactie van barstowbob, even lezen en het grootste deel gelijk vergeten…. :lol:
(No offense Bob, zie voorgaande reacties van anderen ook)

Tot dag 16 lijkt het me een prima route, al zou ik zelf geen 3 dagen in LA willen zitten, SD is veel leuker.
De Mojave Desert zit je al in zo ongeveer als je SD uitrijdt, dus dag 17 is wat overbodig, ik neem aan dat je daar Mojave National Preserve bedoelt, maar dat is niet een park in de zin van het woord.
Beter doorrijden naar Death Valley,en daar twee nachten doorbrengen b.v., en dan eindigen en terugvliegen vanuit LV.

Een dag Sequoia en een dag Yosemite is simpelweg te weinig, dan zou ik, als je persé uit SF wilt vertrekken, liever vanuit Palm Spring richting Lone Pine rijden en dan via de Tioga Pass Yosemite in, als de pas tenminste al open is in April.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker

Coyote schreef:
04 jan 2024, 06:49
BarstowBOB schreef:
03 jan 2024, 22:01
Auto huren kun je het beste doen via www.sunnycars.nl
Nou, nou...dat is nogal een boude uitspraak... Ze zijn zeker niet de beste organisatie om een auto te huren. :lol:

Kijk voor autohuur eerst eens in het Autohuur topic. Eerder genoemde onderneming heb je zeker niet nodig om een auto te huren.

De andere tips zijn erg op jezelf geprojecteerd. Wat jij vindt, hoeft een ander niet te vinden....
Roland
Met Sunnycars heb ik gewoon goede ervaringen. Wat betreft tips, ja ze zijn op mezelf geprojecteerd, het zijn namelijk mijn tips.

Kom probeer het nog eens, geef eens een paar leuke tips? Welk autohuur bedrijf gebruik je zelf?
Laatst gewijzigd door BarstowBOB op 04 jan 2024, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker

Pete.Z schreef:
04 jan 2024, 18:43
Mooie lange reactie van barstowbob, even lezen en het grootste deel gelijk vergeten…. :lol:
(No offense Bob, zie voorgaande reacties van anderen ook)
Ook fijn dat mensen meer kritiek hebben dan dat ze echt op de inhoud van haar reageren. Maar ik zal de kritiek ter harte nemen en meer mainstrain, afgezaagde East Coast highlights adviseren, waar je dan met andere toeristen lekker kunt rondwandelen.

Kom probeer het nog eens, geef eens een paar leuke tips?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bob, er is een fantastisch topic over autohuur, en inde duizenden reacties daar zal Sunnycars niet snel voorbij komen.
Ook andere tips zijn misschien ooit voor jou perfect geweest, maar op zijn best twijfelachtig voor anderen.
Ook ik heb zo mijn eigen dingen, maar die werken niet voor een ander.
Je moet je beseffen dat de meeste mensen die voor het eerst naar Amerika gaan, dat doen voor de generieke dingen.

Het zou ook kunnen dat dingen wat veranderd zijn, Tijuana een leuke plek noemen bijvoorbeeld, dat was voor het laatst leuk zo rond 1959, tegenwoordig alleen voor goedkope medicijnen en tandartsen……

Ik snap dat je het goed bedoeld, maar nogmaals, eerste reis, gewoon voorbeeldroute nemen met desnoods wat aanvullingen en latere reis misschien wat dieper er in duiken.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 05 jan 2024, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Helemaal eens met @Pete.Z :thumbup:

Verwoordt precies mijn gedachte over het geven van tips. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Naadje15 Wat spreekt jullie aan? Als je iets meer vertelt over jullie wensen en plannen kunnen we gerichtere tips geven.

Marianne
Naadje15
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Naadje15 »

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Veel moois tussen, ik zal de autohuur topic eens bekijken maar hoor inderdaad veel goeie dingen over sunnycars, wat duurder maar wel volledige verzekering.

En de tips om wat korter in de steden te verblijven, lijkt ons een prima plan. Ik was al bang dat we wellicht de dagen te ruim hadden genomen, maar dat wordt even goed nadenken of we toch niet vanuit las vegas nog een rondje willen doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk inderdaad een in het autohuurtopic. Voor de verzekeringen hoef je echt niet bij Sunnycars te zijn.

Als je al half april wilt gaan zou ik niet te lang meer wachten met het opstellen van een route en het reserveren van de accommodaties.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sunnycars is absoluut niet de goedkoopste, en zeker niet de beste. Je kan veel beter direct bij de aanbieder huren, mochten er problemen zijn heb je aan een tussenpersoon weinig tot niks.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer