Reis JohnBe: rondje Las Vegas - Yellowstone - Grand Canyon mei 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JohnBe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2023, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JohnBe: rondje Las Vegas - Yellowstone - Grand Canyon mei 2024.

Bericht door JohnBe »

Mijn eerste bericht hier,
Wat een geweldig forum om informatie in te winnen voor onze trip met de camper, een C25 van El Monte.

Even een route opsomming, al is nog niet alles ingevuld, ik realiseer me, door dit forum, dat het wel wat laat is om dat nog te doen, maar het is zoals het is.

Op 12 mei halen we de camper op in LV en gaan gelijk naar een Koa camping in LV in de hoop dat we nog een show in LV kunnen meepakken.
We komen dan van SF daar hebben we onze zoon bezocht.
13 mei naar Zion, naar Zion Canyon campground voor 2 nachten, in het park is alles vol.
15 mei Bryce, de campground in het park is niet te reserveren op die datum, het is first come. Hoe druk zal het wezen? Moet ik zo snel mogelijk daar naar toe rijden op een plek te krijgen of zal het meevallen?
16 mei gaan we richting Teton NP, daar heb ik op 18 mei een reservering in Colter Bay RV park, we moeten daar om 18 mei zijn omdat mijn zoon daar bij ons aansluit, die moeten we oppikken op het vliegveld bij Jackson. Vraag aan jullie, wat zijn leuke overnachtingen tussen Bryce en Teton?
Ik zag leuke plekken bij de meren bij Salt Lake City , maar ik lees dat het rond die tijd het daar vergeven is van de muggen. daar hebben we best wel een hekel aan.
In Yellowstone heb ik zo' n beetje de laatste plek voor 3 nachten op Madison kunnen scoren.

Van daaruit gaat de route via Moab, Arches, Monument Valley, Page, Grand Canyon Village terug naar LV om daar 30 mei aan te komen, 31 mei vliegen we weer terug.

Mijn vraag voor nu is dus, wat zij twee leuke overnachtingen tussen Bryce en Teton (zonder muggen)? Die first in first serve op die campings in Bryce, moet je daar dan al in de ochtend zijn om een plek te krijgen, of kan ik beter maar een camping buiten het park zoeken?

Wat een verschil met in camperleven ten opzichte in Europa, dat doen wij al 20 jaar en we reserveren zelden hier.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje Las Vegas Yellowstone Grand canyon Mei 24

Bericht door paulr »

Hi,
uitdagend, zo vroeg in het seizoen naar GT en YS :)
North Campground is een flinke camping, ik denk dat je dat wel kan gokken. Anders stukje ''terugrijden'' naar Ruby, die zal zo vroeg in het seizoen ook wel plek hebben lijkt mij.
Ga je je zoon ''onderweg'' oppikken bij Jackson ? Anders is wellicht Gros Ventre een betere keuze ? die ligt lekker dichtbij de airport én het dorp (in geval van kou en slecht weer) en scheelt wel heel veel geld tov full hookup op de RV parking Colter Bay...)je hebt immers alles bij, dus waarom FH?)
Wel jammer dat de andere campings in YS nog dicht zijn. Vanaf Madison wort het wel wat heen en weer rijden, maar is niet anders... Je zou evt nog kunnen kijken voor een nacht in Gardiner. Dat scheelt toch weer wat rijden als je de noordkant wilt doen en Lamar Valley.
Wij hebben en gaan straks weer, YS en GT vanuit Canada gedaan/doen, dus anderen kunnen je beter over campings onderweg naar SLC en Moab informeren.
En ja... helaas is het de laatste jaren niet meer mogelijk op de bonnefooi te reizen (maar ook in Europa wordt dat op campings steeds lastiger...)
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JohnBe: rondje Las Vegas - Yellowstone - Grand Canyon mei 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Bryce en Grand Teton is een overnachting in Capitol Reef natuurlijk een must. Wij hebben het stuk van Capitol Reef naar Jackson wel eens in 1 dag gereden, maar dat zou ik niet aanraden. Voor die tweede nacht zou je dan rond SLC iets kunnen zoeken. Of Bear Lake. Wellicht hebben anderen daar tips voor.
In Capitol Reef is Fruita mooi, maar wellicht al vol. In dat geval zou je naar 1000 Lakes RV park kunnen kijken.

Heb je wel de camping in Arches kunnen reserveren? Zo nee, denk dan aan de toegangsreservering voor Arches.

Marianne
JohnBe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2023, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JohnBe: rondje Las Vegas - Yellowstone - Grand Canyon mei 2024.

Bericht door JohnBe »

Bedankt voor de reacties.

Paul,

Gross Ventre Is idd een betaalbaardere optie, heb deze over het hoofd gezien. ga Colter anuleren en deze reserveren. Twijfel over wel of geen stroom, denk dat we dan nog geen airco nodig hebben. Gelukkig zijn er plaatsen waar je geen generator mag gebruiken, want dat geluid lijkt mij vrij irritant als je in de avond nog even buiten wil zitten.

Marianne,

Capitol Reef voegen we toe, en dan in een keer naar Jackson is me wat te veel 7:49 volgens maps dus waarschijnlijk nog veel langer. Misschien toch maar Bear Lake als tussenstop..

Nog niets gereserveerd bij Arches / moab. Zal nog wel een uitdaging worden.
Wil daar graag een 4x4 tour doen.

Groet John
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JohnBe: rondje Las Vegas - Yellowstone - Grand Canyon mei 2024.

Bericht door paulr »

Vorig jaar stonden wij op E daar dacht ik, die is volgens mij zonder generator (ja, herrie he :) ). Zou lekker zijn als je airco nodig hebt, maar ben bang van niet, haha. Vraag is ook hoe lang het in die regio al lekker blijft om buiten te zitten. Met kampvuurtje kan natuurlijk altijd... Straks in juni hebben we een plek A85. Daar zou je een mooi(er) uitzicht hebben richting de bergen !
Kijk eens voor een spectaculaire tour bij: https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/
jaren geleden zelf eens gedaan, paar jaar later de kids laten rijden. Zie wel dat je hiervoor inmiddels flink in de buidel moet tasten (toen wij 'm deden was het nog iets van usd 180-190, nu al 350,-. pffffffff
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer