Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Hallo allemaal!

Ik lees al even mee op dit forum en heb al veel toffe informatie bij elkaar weten te sprokkelen door alle tips en reisverhalen :thumbup: ;-)
Heel waardevol en heel leuk! :D

Volgende zomer gaan we met ons gezin naar Amerika. Voor mij de 3e keer, de eerste 2 keren stedentrips in NewYork & Dallas. (Zuid-Amerika niet meegeteld, toch?). Voor vrouw en kinderen (11 & 14) gaat het de eerste keer Amerika worden.
We zijn vrij actief (liever hiken dan enkel uitzichtpunten), houden er van om van het gebaande pad te gaan en zijn gewend aan (op tempo) roadtrippen.

De tickets zijn al geboekt, van 10 juli -1 augustus vanuit Las Vegas. Goede prijs gevonden en snel geweest met boeken. Misschien te snel, na alle tips en voorkeuren zou een 'open jaw' misschien beter zijn geweest dan een ronde. Maar dat gaat vast goed komen. :wink:
We hebben nu dus in totaal 23 dagen: 21 volle dagen en 2 reisdagen.

Bij het maken van de route kom ik door keuzestress wat in de knoop en zou graag jullie advies vragen.
We hebben voorkeur voor natuur en de verschillende NPs. Ook veel interesse in Capitol Reef (omgeving Hanksville ziet er fantastisch uit) en de omgeving bij Moab. Ik heb nog even getwijfeld om de route zo te plannen zonder steden (LA/SF), maar voor de variatie (en voor de kinderen) lijkt een stad misschien toch wel goed (naast Las Vegas).

Heb gekeken naar het voorbeeld rondje en vrees dat LA + SF (en highway 1) veel tijd in beslag gaan nemen en daardoor bv. Moab of Capitol Reef niet mogelijk is. Nu vraag ik me af of het ons tijdswinst oplevert als we Los Angeles overslaan en enkel San Fransico bezoeken? Of is het toch wel de moeite om een beter beeld te krijgen van dit deel in Amerika?

Ik zal morgen even tijd nemen om mijn concept route uit te schrijven (die heb ik nu in een grote Google Maps staan, vol icoontjes :wink: ), maar wilde alvast deze vraag stellen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!
Laatst gewijzigd door BjornSnelders op 21 dec 2023, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ronde vanuit Las Vegas - naar Moab mogelijk met of zonder steden?

Bericht door paulr »

Welkom !
Met een rondje vanuit LV en dan zowel flink ten oosten (Moab) en SF + LA in een route kom je al snel in de knel, zoals je gemerkt hebt…
Wij zijn bevooroordeeld, want ik vind LA vooral veel rijden en file, met relatief weinig bezienswaardigheden. Maar ja…met 2 kids dan is Universal natuurlijk wel erg leuk !
Als een pretpark geen must is zou ik dus kiezen voor SF. Samen met Yosemite, Monterey en dan GC, Zion, Bryce, Capitol Reef en Moab wordt het nog steeds wel flinke rit.
SF eruit laten scheelt echt heel veel, maar dan laat je dus ook Yosemite uit je route. Dan past LA met een pretpark wel weer.
Heb je je al verdiept in accommodaties. Want als je in of dichtbij de parken wilt overnachten wordt deze periode nog wel een uitdaging.
Paul
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Ronde vanuit Las Vegas - naar Moab mogelijk met of zonder steden?

Bericht door BjornSnelders »

Dank voor je reactie Paul!
Pretpark in LA is zeker geen must, zou eerder vanwege Hollywood zijn.

Ook een overweging is om niet door te rijden naar Moab, maar wel tot Hanksville en dan de Utah state route 95 richting Monument Valley te nemen. Dan hebben we wel nog Capitol Reef erbij maar sparen we een paar dagen uit door niet naar Moab te gaan. Al trekt dat gebied me wel. :-) Keuzes, keuzes...
Yosemite lijkt me ook wel jammer om te skippen, mooie variatie na het rode gebied.

Al wat rondgekeken naar accomodaties, maar wil eerst de route rond hebben. Dan snel alles boeken.


Nog even als toevoeging: ik had interesse in Capitol Reef omdat ik las dat het daar wat minder druk is. Zeker omdat we aan hoogseizoen gebonden zijn. Wat mij betreft is er niets echt een absolute must. Als de Grand Canyon bijvoorbeeld veel te druk is sla ik die zonder probleem over om tijd te winnen voor een minder druk deel. We gaan graag van het gebaande pad, al is het handig om iets als houvast te hebben om de route te bepalen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis BjornSnelders: ronde vanuit Las Vegas - naar Moab mogelijk met of zonder steden?

Bericht door paulr »

Enige park dat echt druk zal zijn is vermoed ik Yosemite. Maar komend jaar is daar weer timed entry, dus dat zal helpen…. Ik denk dat als je daar nog geen acco in het park hebt dat je dan best wat aan het heen en weer rijden bent. En in Zion, maar als je vroeg ent en eenmaal een shuttle bus te pakken hebt is het vaak of wel ok. Of huur een fiets ! GC verspreid zich best ok als je een shuttle pakt en niet bij GC village blijft. En de uitzichtpunten richting Devils Tower zijn ook niet zo druk… ook voor Arches zal je een timed entry permit nodig hebben.

Je kan ook de hele westkant voor een volgende reis bewaren en juist alles te oosten van LV pakken. Dan pas je een stukje Colorado in: Mesa Verde, Durango, Silverton, Ouray, Grand Canyon of the black gunnison, evt Crested butte, Grand junction, en dan naar Moab. Dan zit dat groene en iets minder hete deel mooi in het midden van de reis.

Iemand schreef dat de scenic drive dicht zal zijn in CR, maar dan blijft er nog voldoende te bekijken. Bij ons dicht vanwege een flash flood….
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: ronde vanuit Las Vegas - naar Moab mogelijk met of zonder steden?

Bericht door BjornSnelders »

Fijne info, dank! Dat stemt me toch wel wat gerust.
Goed idee van de fiets in Zion, lijkt me ook super leuk om te doen.

Ik zag de drukte en alternatieven trouwens beschreven in dit topic. viewtopic.php?f=7&t=72838
Alternatieven vind ik meer dan prima, dus daar ga ik me later in verdiepen. Zo vind ik de omgeving bij St. George wel interessant om verder uit te zoeken.

De Scenic Drive in Capitol Reef lijkt idd dicht te zijn. Maar juist de omgeving van Hanksville (Moonscape overlook etc) vind ik interessant. Wellicht ook de Cathedral Valley loop.

Vrouw en kinderen willen toch graag wat steden bezoeken. Mijn zoon houd erg van de kust, dus dan heeft 'ie met California en Highway 1 ook zijn vinkje gezet. Begrijp ik goed dat de route van SF naar LA de mooiere is, vanwege de rijrichting?

Accommodaties binnen Yosemite zijn wel erg aan de prijs, daar schrik ik wel van. Ik snap dat locatie een dingetje is, maar voor dat geld kan ik een mooie tent en kampeerspullen kopen en gaan kamperen :lol: Dat klinkt eigenlijk nog niet eens zo gek. :D

Wat zou een goede uitvalsbasis zijn net buiten het park? Niet erg om bv. 45 minuten te rijden wat mij betreft. De Valley is schijnbaar wel erg druk, alternatief binnen het park vind ik dus ook prima.
Sequoia doen we trouwens niet, dus Mariposa Grove lijkt me een leuke om toch wat sequoia's te zien. Wellicht om in de ochtend te bezoeken wanneer we richting San Francisco gaan.
Laatst gewijzigd door BjornSnelders op 21 dec 2023, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: ronde vanuit Las Vegas - naar Moab mogelijk met of zonder steden?

Bericht door BjornSnelders »

paulr schreef:
21 dec 2023, 07:28
Je kan ook de hele westkant voor een volgende reis bewaren en juist alles te oosten van LV pakken. Dan pas je een stukje Colorado in: Mesa Verde, Durango, Silverton, Ouray, Grand Canyon of the black gunnison, evt Crested butte, Grand junction, en dan naar Moab. Dan zit dat groene en iets minder hete deel mooi in het midden van de reis.
Even snel bekeken en dit vind ik eigenlijk ook wel een heel tof idee. Vanavond even met vrouw en kinderen bespreken. :thumbup:
Thanks voor je tips en hulp!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal inderdaad lastig worden om het standaardrondje te doen en dan ook nog Capitol Reef etc toe te voegen.
Colorado is heel plezierig in de zomer dus dat is een goed idee.
BjornSnelders schreef:
21 dec 2023, 10:12
Accommodaties binnen Yosemite zijn wel erg aan de prijs, daar schrik ik wel van. Ik snap dat locatie een dingetje is, maar voor dat geld kan ik een mooie tent en kampeerspullen kopen en gaan kamperen Dat klinkt eigenlijk nog niet eens zo gek.
Dat kan natuurlijk sowieso! Wij doen dat vaak, niet alleen om de kosten te drukken maar ook omdat we dat erg leuk vinden. Overigens zijn de tenten in Housekeeping Camp en Curry Village nog wel enigszins te doen. En als je naar Yosemite gaat: zorg dan inderdaad voor accommodatie in het park of zorg voor een reservering (op 5 januari!).

Wij vinden de drukte toch altijd wel meevallen, zeker als je iets verder loopt dan de meeste mensen doen, en zeker als je in het park overnacht zodat je de drukke bezienswaardigheden op de rustige momenten kunt doen. Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag voor onze kampeerervaring daar. En bijvoorbeeld ons 2006-verslag voor Housekeeping Camp. We zijn er nog nooit geweest met een toegangsreservering, maar dan zal het dus rustiger zijn dan wij gewend waren. Kijk ook eens in ons 2019-verslag voor het oostelijke deel van het park. En voor Colorado. Wij vonden Crested Butte leuk. En Leadville, zeker als je van fietsen houdt.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Bedankt voor de informatie Marianne! (ik heb uit andere topics al veel aan je info gehad, ook jullie toffe reisverhalen al wat doorgespit :thumbup: )

Die tent is wel een optie die ik meeneem. Maar zie ook nog plaatsen vrij in Curry Village, goed alternatief!
Ik ga Colorado even bespreken thuis, dat vind ik echt een leuke optie. Alleen is mijn vrouw laat thuis vanwege de kerst-borrel :D

Mochten ze hier thuis toch echt de steden erbij willen, zou dit dan een goede route zijn?

1 Brussel - Las Vegas (17.30u aankomst) (s'avonds observation deck Eiffeltoren of reuzenrad The LinQ)
2 Las Vegas - Death Valley
3 Death Valley - Mammoth Lakes
4 Mammoth Lakes - Yosemite NP
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP - San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Monterey
10 Monterey - Pismo Beach
11 Pismo Beach - Los Angeles
12 Los Angeles - Kingman (of andere tussenstop)
13 Kingman (of andere tussenstop) - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Monument Valley
15 Monument Valley - Capitol Reef (omgeving Hanksville, moonscape overlook etc.)
16 Capitol Reef
17 Capitol Reef - Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Kanab
19 Kanab - Zion
20 Zion
21 Zion - St. George
22 St. George - via Valley of fire - Las Vegas (s'avonds een show)
23 Las Vegas - Brussel

Zo zouden we toch wat highlights kunnen meepikken met genoeg 'van de gebaande paden' opties.
Geen Moab, wel Capitol Reef. Ik heb genoeg natuur, de kinderen ook steden én de kust.

Paar vragen:
1. Hoe vinden jullie deze eerste opzet? Zijn er nachten die ik beter elders kan invullen? Mis ik bepaalde hele toffe plekken?
2. Ik zou meer interesse hebben in de North Rim van GC, maar weet niet zo of dat in te passen is?
3. Is Valley of the Gods eventueel een goed alternatief voor Monument Valley?
4. Op welke manier zou er een interessante route zijn zonder LA? Scheelt dat nog wat in tijdsverdeling?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door paulr »

Curry village is idd prima, maar een tent aanschaffen en die in de andere parken gebruiken natuurlijk ook. Uurtje (of 2) in de Walmart en dan heb je alles voor onderweg! En midden in de natuur overnachten in de GC, bryce, Zion en op camping Fruita (CR). Zelfs als wij met een camper gaan schaffen we eerst een bbq, camping stoelen, tafelkleed en andere kampeer spullen aan.
Het rondje dat je beschrijft kan net, maar houdt qua tijd niet over… de tijd voor de kustweg lijkt niet ruim. Voor Monterey hadden wij bijvoorbeeld een hele dag omdat we een whaletour deden en in de middag naar het aquarium gingen. Erg leuk met kids en die van ons waren al begin 20 haha… kijk ff wat je wilt zien LA of of je met 1 nacht daar dus wel uit komt.
Als je de GC nog nooit bezocht hebt zou ik kiezen voor south, natuurlijk wat drukker maar qua uitzichten een must see.
Wij rijden van Bryce doorgaans direct naar Zion. Vroege ochtendwandeling Bryce, in de loop van de middag ben je in Zion. De nacht Kanab zou ik gebruiken aan de kust, waar je mogelijk te gehaast langs rijdt.
Verder zit de route denk ik best goed in elkaar .
Moab in de volgende reis inplannen vanuit Denver naar Yellowstone? :)
Paul

Oja: Valley of the Gods ken ik niet, anderen gaan je vast tips geven !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route zo, en ook goed te doen. Het hangt er natuurlijk van af wat je overal gaat doen, maar 2 stops voor de kustroute zjn normaal gesproken voldoende; wij hebben het ook wel eens met 1 stop gedaan. Maar ook wel eens met 1 nacht Monterey en twee nachten Big Sur.

Tussen Bryce en Zion is een overnachting niet echt nodig, maar aan de nadere kant is het niet eens zo gek. Je hebt dan ene relatief goedkope overnachting en je kunt al vroeg Zion binnen rijden. Handig als je de Canyon Overlook Trail onderweg wilt doen.
Als de overnachting in St George bedoeld is om vroeg bij Valley of Fire te zijn zou je ook kunnen kijken naar de Northshore Inn in Overton.

Valley of the Gods kun je doen op weg van Monument Valley naar Capitol Reef. Ik weet niet in hoeverre de weg daar met een gewone auto te doen is.

Of die ene nacht LA zinvol is weet ik niet, je rijdt er natuurlijk wel min of meer langs.

De North Rim is in te passen tussen Bryce en Zion - wij deden dat in 2015 met 1 overnachting in het park. Misschien heb je iets aan ons verslag daarvan. Maar dan zou ik de route wat anders gaan indelen hoewel het dan wat minder logisch wordt. Ik ben het wel met Paul eens dat voor een eerste bezoek de South Rim wel aan te raden is. Wel drukker, maar ook meer voorzieningen en uitzichtpunten. En het ligt wel op de route.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Bedankt voor de feedback. Ben vanuit mijn beroep gewend om wat gejaagder te reizen, maar de vakanties met gezin mogen wel op een wat rustiger tempo. Fijn om daar hulp bij te krijgen, zelf ben ik geneigd om wat te veel te willen :wink:

Ze geven hier thuis duidelijk aan dat ze toch wel echt de steden willen zien. Op zijn minst San Fransisco :D. Dus ik ga deze opzet wat finetunen. Lijkt me genoeg variatie en voor ieder wat wils, dus ik ben er zeker oké mee.

Oké, ik ben overtuigd om toch GC South Rim te bezoeken. Ik zal me voorbereiden op drukte, dan kan het meevallen. :-) Zo te zien is er nog plaats in Bright Angel Lodge. Daar waar ik eerder dacht om GC over te slaan ben ik er nu toch wel enthousiast over geworden. :D

De extra nacht in Kanab (tussen Bryce en Zion) had ik gedacht om Peek-a-boo of eventueel Buckskin Gulch te doen. Maar wellicht is het toch beter om die nacht anders in te delen. Wellicht toch een extra nacht in LA, om daar dan wat meer aan te hebben.

St. George had ik geplanned vanwege Snow Canyon & Yant Flats. Die had ik op jullie reisverslagen gezien, ziet er heel interessant uit!

Ik heb een Jeep Wrangler (4 deurs) gehuurd met het idee om ritten zoals Valley of the Gods te doen. En bv. Moonscape Overlook in Capitol Reef. Is dat dan een juiste keuze? Of toch voor een andere kiezen? (deze was duurder).

Walmart en tent/gear kopen is echt een top idee! Mijn vrouw is meer van de cabins etc. maar na vlotvaren en wildkamperen in Zweden vind ze kamperen steeds aantrekkelijker. Vooral het gevoel om midden in de natuur te zijn is geweldig. Is het goed te doen in Juli qua temperatuur?
Ik ga in de agenda zetten om meteen te proberen om de campings te boeken zodra die kans er is.

Vanavond nog eens kritisch naar de route kijken en zien wat ik nog wat kan schuiven. Wat is voorpret toch leuk! :D
Moab in de volgende reis inplannen vanuit Denver naar Yellowstone? :)
Ben 'm al wel meteen aan het voorbereiden in Google Maps. Vind ik echt een goed idee van je! :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie veel plannen hebben rondom Hanksville is het misschien niet gek om daar te overnachten? Bij Goblin Valley heb je yurts, misschien is dat iets.
Ik weet niets van auto's, die Jeep lijkt mij wel goed. In elk geval high clearance nemen. Ik neem aan dat je geen dirt roads gaat doen als het heeft geregend.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Allereerst een fantastisch 2024 gewenst :D

Door de drukke feestdagen kwam de planning even stil te liggen. Inmiddels weer volop in plan-modus.
Bedankt voor de tip van de Yurt Marianne, ik had die al op foto gezien maar wist niet waar die te boeken was.

Inmiddels alvast Curry Village geboekt (unheated tent) en ook Angels Lodge aan de south-rim van GC. Top tips! :thumbup:
Voor Yosemite wil ik overigens proberen een camping plaats te krijgen (tent kopen), dan kan de reservatie van Curry Village geannuleerd worden.

Ik heb de route nog eens doorgenomen, wat aanpassingen gemaakt en ook tot een alternatief gekomen.
Zouden jullie eens kunnen kijken naar deze 2 opties?


Optie 1

01 wo Brussel - Las Vegas
02 do Las Vegas - Death Valley
03 vr Death Valley - Mammoth Lakes
04 za Mammoth Lakes - Yosemite NP
05 zo Yosemite NP
06 ma Yosemite NP
07 di Yosemite NP - San Francisco
08 wo San Francisco
09 do San Francisco - Monterey
10 vr Monterey - Pismo Beach
11 za Pismo Beach - Los Angeles
12 zo Los Angeles
13 ma Los Angeles - Williams
14 di Williams - Grand Canyon South Rim
15 wo Grand Canyon - Monument Valley
16 do Monument Valley - Capitol Reef
17 vr Capitol Reef
18 za Capitol Reef - Bryce Canyon
19 zo Bryce Canyon - Zion
20 ma Zion
21 di Zion - St. George
22 wo St. George - Valley of fire - Las Vegas
23 do Las Vegas - Brussel

Optie 2
1 wo Brussel - Las Vegas
2 do Las Vegas - Death Valley
3 vr Death Valley - Mammoth Lakes
4 za Mammoth Lakes - Yosemite NP
5 zo Yosemite NP
6 ma Yosemite NP
7 di Yosemite NP - San Francisco
8 wo San Francisco
9 do San Francisco - Sacramento
10 vr Sacramento - Lake Tahoe
11 za Lake Tahoe
12 zo Lake Tahoe - Tonopah
13 ma Tonopah - ET Highway - Cathedral Gorge SP
14 di Cathedral Gorge SP - St. George
15 wo St. George - Zion
16 do Zion
17 vr Zion - Bryce Canyon
18 za Bryce Canyon - Capitol Reef
19 zo Capitol Reef
20 ma Capitol Reef - Monument Valley
21 di Monument Valley - Grand Canyon
22 wo Grand Canyon - Las Vegas
23 do Las Vegas - Brussel



Welke zou jullie voorkeur hebben en waarom? En zijn er misschien nog aanpassingen te doen of leuke toevoegingen op deze routes?
Super bedankt alweer!
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door 1N9R1D »

Geen aanvullingen op je route, te onervaren met 1, bijna 2x USA.
Wilde alleen maar even zeggen dat ik blij word van je manier van schrijven... het enthousiasme spat ervan af! :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

BjornSnelders schreef:
02 jan 2024, 18:51
Inmiddels alvast Curry Village geboekt (unheated tent)
Mocht er een heated tent beschikbaar zijn/komen, boek die dan, want dan heb je een stopcontact in de tent.

De tweede route is ook een mogelijkheid, wel jammer dat je dan de kust mist. Met het stuk langs Tonopah ben ik niet bekend en Cathedral Gorge staat nog op mijn verlanglijst. Heb je plannen in Sacramento? Anders is het prima mogelijk om in 1 dag naar Lake Tahoe te rijden.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Martin & Marianne schreef:
03 jan 2024, 09:05
Mocht er een heated tent beschikbaar zijn/komen, boek die dan, want dan heb je een stopcontact in de tent.
Oh, wat een fijne tip! Ik had de unheated genomen omdat een extra bed fijn leek om spullen op te zetten. Niet gedacht aan stopcontact, ik wijzig 'm meteen!

Sacramento had ik (op 'Old Sacramento' na) nog niet verder uitgezocht eerlijk gezegd. Ik las leuke dingen over hippe upcoming plekken in de buurt. Maar Sacramento enkel als tussenstop is geen slecht idee, geeft een extra dag elders op de route.

Is de kust toch wel echt een must? Wat ik er van heb gezien sprak me wat minder aan. Maar misschien is het wel zoiets 'dat niet op foto te pakken is'. Lake Tahoe leek me een goed alternatief om toch wat waterpret in te voegen. Al lees ik net dat het er in 2023 massa-toerisme vormen aan nam.

Toch nog even naar de tekentafel ;-)
1N9R1D schreef:
02 jan 2024, 22:40
Wilde alleen maar even zeggen dat ik blij word van je manier van schrijven... het enthousiasme spat ervan af! :lol:
Wat leuk dat je dat zegt! Ben inderdaad enthousiast, reizen is wel iets waar ik van 'aan' ga en voorpret is minstens net zo leuk! :D
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

De link naar de Yurt bij Goblin Valley geeft bij mij een error: "The Amazon CloudFront distribution is configured to block access from your country."
Is dat bij jullie ook zo?

https://stateparks.utah.gov/parks/gobli ... in-valley/

De unheated tent in Yosemite is gewijzigd naar een heated, dus nu met stopcontact! Fijne tip! :D

Wat raden jullie aan mbt Zion? Overnachting in het park of in Springdale?
En mocht een campsite te boeken zijn, welke is aan te raden om te proberen te pakken te krijgen?
(mijn vrouw is bang dat het te warm gaat zijn in de zomer, heeft ze daar gelijk in? :wink: )

Bedankt weer!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door paulr »

Ja, zelfde fout. Blijkbaar vanuit Europa niet te benaderen.
Ik heb hetzelfde met bijvoorbeeld wa.gov waar ferry's te boeken zijn...

Voor Zion is een kampeerplek (anders dan bij andere parken) niet zozeer van meerwaarde op Watchman. (en dat zeg ik, wij staan altijd op Watchman, hahaha, maar wel met een camper). En ja...het kan daar flink warm zijn. Ik zou daar voor een hotel gaan, maar dan wél één in Springdale en niet verder van het park af (ivm sfeer en shuttles).
Er zijn ook acco's direct te boeken, zonder tussenkomst van booking.com, check dat ook eens...
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Ik probeer altijd rechtstreeks te boeken. Dat scheelt vaak best wel wat in prijs vond ik. En soms net iets goedkoper op Expedia dan op Booking en andersom. Het wordt een mooie mix :D

Oke, dan in Zion toch hotel. Er was nog beschikbaarheid in het park zelf in Zion Lodge (Cabin of hotelkamer). Scheelt niet zo heel veel qua prijs met Springdale. Dan wel in het park gaan of toch in Springdale vanwege sfeer?

In Yosemite hebben we Curry Village geboekt, wat zou een toffe kampeerplek zijn die ik in plaats daarvan kan proberen te bemachtigen?

En op welke andere plekken zou je dan ook adviseren om wel voor een kampeerplek te gaan?
Super bedankt weer! :clap:
paulr schreef:
06 jan 2024, 18:16
Ja, zelfde fout. Blijkbaar vanuit Europa niet te benaderen.
Ah ik dacht al dat het aan Belgie lag. :thumbup:
Heb de yurt nu gevonden op reserveamerica.com. Daar staat: "All campsites and yurts are available for reservation on a four-month rolling basis". Dus later nog proberen en nu voor de zekerheid een andere leuke plek zoeken. :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door paulr »

Yosemite gewoon kijken wat je kunt bemachtigen in de vallei, maakt allemaal niet zoveel uit.
Capitol Reef natuurlijk camping Fruita
GC kan je Mather doen (vooral uit kosten overweging tov een Lodge)
Bryce sta je goed op North, zeker als je daarvandaan even naar de rim wilt wandelen. Denk wel dat je dan even naar Ruby’s Inn terug rijdt voor diner.
Wordt het nu route 1 of 2 ? (Voor advies andere plekken…). Ik zou voor 1 gaan….
Langs de kust kan Marianne beter adviseren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer