Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Oranjeboom »

Wat een mooie reis in het vooruitzicht. De kustroute is inderdaad mooi en een mooie afwisseling dus leuk dat jullie die ook doen. Wij gaan deze zomer ook en hopen dat de route weer volledig gereden kan worden. Nog even wat ervaringen: In yosemite hebben we een keer in housekeeping camp gelogeerd in een vrij kale tent met stapelbedden en alleen een lichtje. Dit lag mooi centraal en aan een kiezelstrandje aan de rivier. S nachts wel spannend om in het donker naar het toiletgebouw te gaan want ik zag echt niets en zag overal beren achter de bomen (in gedachten gelukkig alleen). We hadden toen zelf slaapzakken mee. Fietsen huren is in de vallei een aanrader om de files (viel ons nogal tegen de drukte maar was voor entry beperkingen) makkelijk voorbij te rijden. In Las Vegas vonden wij het atomic testing museum overdag leuk en koel om te doen. Ik denk dat wr hier een uur geweest zijn. De kinderen vonden het ook leuk bij een m&m winkel (museumpje);te kijken. Ik zou zelf de nacht tussen zion en las vegas opofferen (je hebt dan al heel veel rotsen gezien) en eventueel een dag extra in SF doen. Maar je hebt alles al gepland denk ik.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

@Oranjeboom Ik denk dat je gelijk hebt. Ik overweeg om af te sluiten met 2 nachten in Las Vegas. Dan hebben we een volle dag Vegas met op de laatste avond een show. De M&M store zullen de kinderen ook wel leuk gaan vinden. Bedankt voor de tip! En ik heb inmiddels een hoop punten verzameld met de MyVegas apps, dus die kunnen we dan ook gaan inzetten ;-)

Eventueel Yant Flat of Snow Canyon meepikken tussen Zion en Las Vegas (prima om daar s'avonds pas aan te komen).

We hebben in Yosemite een boeking staan bij Curry Village. Een van de eerste boekingen die ik deed :) Ik kijk trouwens regelmatig bij Housekeeping Camp, maar vind daar helaas geen plaats. Lijkt me leuk omdat je daar net iets meer privacy lijkt te hebben én een vuurkorf.


@Martin & Marianne Ik heb trouwens accommodatie in Pacific Grove geboekt. Mooie omgeving, bedankt voor de tip! :thumbup:

@IngridUSA De kinderen waren enthousiast over de Conestoga Wagon, is geboekt! :D Bedankt!
Laatst gewijzigd door BjornSnelders op 13 mar 2024, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Omdat mijn dochter tijdens de reis jarig is willen we die dag wat leuks voor haar doen.
Ik was aan het zoeken en kwam 'Moonlight Kayaking' tegen, op Watson Lake. Dat lijkt me heel erg tof!

Dat zou wel een wijziging in de route betekenen... We zouden dan het stuk bij La Quinta (Anza Borreggo / Joshuatree stond daar op de planning) moeten overslaan. Is het dan iets om te overnachten rond Prescott?

Dat zou zoiets kunnen worden:

Lompoc (of alternatief) - Needles (reisdag, eventueel toch via Pioneertown/Yoshuatree?)
Needles - via Route 66 - Prescott (s'avonds moonlight kayaking op Watson Lake)
Prescott
Prescott - Grand Canyon

Zou dit een goed alternatief zijn? Mooie route en haalbaar?
Of was de route zoals ik die had beter/leuker, met de dagen in La Quinta?
Laatst gewijzigd door BjornSnelders op 14 mar 2024, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door IngridUSA »

BjornSnelders schreef:
13 mar 2024, 18:51
@IngridUSA De kinderen waren enthousiast over de Conestoga Wagon, is geboekt! :D Bedankt!
Wat leuk! Ben bijna jaloers 🤭
Jasail
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2024, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Jasail »

BjornSnelders schreef:
08 mar 2024, 09:52

Er is een 3 persoons Cabin, die had ik in eerste instantie geboekt. Ik wilde een foto voor je opzoeken maar kon niets vinden in mijn account. Heb contact opgenomen en het blijkt dat toen ik de dag wisselde (we hadden een andere aankomstdatum) ze ons een kamer hebben gegeven in de Lodge en niet meer in een Cabin. Kan daar echter niets over vinden op de website. Maar dat is met 2 (queen) bedden.
Dankjewel!
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

BjornSnelders schreef:
13 mar 2024, 19:09
Omdat mijn dochter tijdens de reis jarig is willen we die dag wat leuks voor haar doen.
Ik was aan het zoeken en kwam 'Moonlight Kayaking' tegen, op Watson Lake. Dat lijkt me heel erg tof!

Dat zou wel een wijziging in de route betekenen... We zouden dan het stuk bij La Quinta (Anza Borreggo / Joshuatree stond daar op de planning) moeten overslaan. Is het dan iets om te overnachten rond Prescott?

Dat zou zoiets kunnen worden:

Lompoc (of alternatief) - Needles (reisdag, eventueel toch via Pioneertown/Yoshuatree?)
Needles - via Route 66 - Prescott (s'avonds moonlight kayaking op Watson Lake)
Prescott
Prescott - Grand Canyon

Zou dit een goed alternatief zijn? Mooie route en haalbaar?
Of was de route zoals ik die had beter/leuker, met de dagen in La Quinta?
Ik had er nog geen reactie op gekregen, maar ik ga hier toch maar vanaf zien. De reisdag tussen Lompoc naar Needles is misschien net teveel voor de kinderen?

Maar ik blijf wel twijfelen over de dagen na de kustroute en vóór de Grand Canyon, zit me niet helemaal lekker. Misschien dat ik die 2 nachten in La Quinta toch beter kan verdelen?
  • Misschien een extra nacht aan de kust? En dan 1 nacht rond Joshua Tree?
  • Een extra dag rond Mammoth Lakes, lijkt me heerlijk om daar nog te wandelen. Er is genoeg te zien in die omgeving.
  • Toch een nacht in LA? Voor de verdeling.
  • Of gewoon laten staan?

Een extra nacht rond Mammoth Lakes heeft als voordeel dat we een dag later naar Yosemite gaan. Nu zijn we er zaterdag tot dinsdag, het grootste deel in het weekend dus. Er is zondag een tent vrij in White Wolf en dan daarna nog 2 nachten in Camp Curry.

Keuzes, keuzes... :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een nacht rond Mammoth Lakes erbij wel mooi vinden, en White Wolf is erg leuk! Maar dan moet je alles dus opschuiven?
En je hebt nu Bridgeport staan, dus dan komt die extra nacht ook daar?
Misschien niet gek om de route nog eens te delen zoals die nu is - niet in een excel maar alleen even dag, van en naar. Dat leest het gemakkelijkste (ik zou ook in die excel verschillende kolommen maken voor start en eindpunt met bij startpunt een verwijzing naar het eindpunt van de vorige dag, dan hoef je alleen maar alles onder het eindpunt aan te passen). Dus zo. Waarbij in cel B3 staat: =D2, enz. En dat kun je dan naar je bericht kopiëren. Dan kunnen we dat ook aanpassen,
image.png
image.png (7.65 KiB) 625 keer bekeken

1 Brussel - Las Vegas
2 Las Vegas - Death Valley
3 Death Valley - Bridgeport
4 Bridgeport -

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Fijn dat je even mee wilt denken. Is het handig als ik de route ook in het eerste bericht in dit topic plaats?
De route is nu als volgt:

Brussel - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Bridgeport
Bridgeport - Yosemite (via Tioga pass)
Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Pacific Grove
Pacific Grove - Lompoc
Lompoc - La Quinta
La Quinta
La Quinta - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Mexican Hat
Mexican Hat - Capitol Reef
Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion
Zion
Zion - St. George
St. George - Las Vegas
Las Vegas - Brussel
image.png

Voor de volledigheid ook even de afbeelding erbij geplaatst, zodat de dagen er ook bij staan.

Het idee was om vanuit La Quinta op de volle dag richting Galetta Meadows / Salvation Mountain te gaan.
St. George kan ook Las Vegas worden, dan hebben we daar een volle dag.

Ik heb gisteravond voor de zekerheid alvast White Wolf & de opgeschoven dag in Curry Village vastgelegd. Maar dat is inderdaad wel wat schuiven in het eerste deel. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi zo!
Ik denk dat 1 nacht bij Joshua Tree voldoende is. Voor het park heb je niet veel tijd nodig. Je zou in Palm Springs wel de kabelbaan kunnen nemen als je er twee dagen bent. Maar misschien lukt dat ook wel onderweg als je wel een nacht laat vallen. Kijk eens hoe je het in wilt delen; voor Joshua Tree is het het mooist om de Park Boulevard te rijden; die begint bij de ingang bij Yucca Valley en eindigt in Twentynine Palms. Dat zou dan kunnen als je naar Kingman rijdt.
Tussen Death Valley en Bridgeport is ontzettend veel te zien dus daar kun je zeker wel meer tijd gebruiken. Denk aan de Alabama Hills en het filmmuseum bij Lone Pine, Manzanar, het Ancient Bristlecone Pines Forest, de Little Lakes Valley Loop, Devils Postpile en Rainbow Falls bij Mammoth Lakes, en Mono Lake. Het meeste kunt je doen als je naar Bridgeport rijdt. De volgende dag kun je dan naar Bodie. En dan heb je nog tijd voor iets waar je de vorige dag niet aan toegekomen bent.
Langs de Tioga Road vonden wij de wandeling bij de Pothole Dome, langs de Tuolumne River, erg leuk. En natuurlijk ook even naar boven lopen.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Dank je Marianne! Alabama Hills en het filmmuseum had ik in jullie verslagen gelezen, die kwam meteen op de planning ;-)
Hot Creek Geologic Site & Crowley lake vond ik ook interessant. En Little Lakes Valley loop ziet er prachtig uit!
Inderdaad, een extra nacht daar kan geen kwaad ;-)

Ik had 2 nachten bij Joshua Tree, zodat we Galleta Meadows konden bezoeken. Vooral mijn zoon (11) lijkt dat heel tof. Al denk ik dat het wellicht teveel rondrijden is en weinig 'doen'. Ook Park Boulevard en wellicht een (avond) bezoek aan Pioneertown staan op de wensenlijst. In Joshua Tree lijkt het me ook erg mooi om te fotograferen met de sterrenhemel.

Mocht het verschuiven lukken is het dan aan te raden om 1 nacht White Wolf en 2 nachten in Curry Village te doen? Of gewoon 3 nachten Curry Village aanhouden?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Pete.Z »

Pioneertown, ga zeker naar Pappy and Harriets!

https://pappyandharriets.com/home/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Martin & Marianne »

BjornSnelders schreef:
26 mar 2024, 14:14
Mocht het verschuiven lukken is het dan aan te raden om 1 nacht White Wolf en 2 nachten in Curry Village te doen? Of gewoon 3 nachten Curry Village aanhouden?
Ik vond White Wolf heel leuk maar als je van Bridgeport komt heb je ook wel voldoende tijd voor de Tigoa Road als je doorrijdt naar Curry Village. Zie hier voor onze White Wolf-ervaring.

Marianne
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

@Martin & Marianne Oke, duidelijk. Ik laat best de 3 nachten in Camp Curry staan dan. Voor de kinderen dan ook wel leuk dat we ergens een plek hebben met 3 nachten. :wink:
De Yurt bij Goblin Valley is trouwens ook gelukt! :D Super bedankt voor de tip!
Pete.Z schreef:
26 mar 2024, 16:22
Pioneertown, ga zeker naar Pappy and Harriets!

https://pappyandharriets.com/home/
Jaaa, lijkt me zo tof! Dat is de reden dat ik er in de avond langs zou willen. Weet je toevallig of het ook voor kinderen (11 & 14) geschikt is dan?
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door BjornSnelders »

Op de dag dat we van Lompoc naar Joshua Tree rijden was het idee een paar highlights in LA mee te pakken en de stad verder voor gezien te houden. Echter kom ik tijdens mijn research leuke activiteiten tegen, zoals 'Street Food Cinema' (film in het park met foodtrucks) of 'Rooftop Cinema Club' - de naam zegt het al. :wink: Ook 'Highland Park Bowl' lijkt me leuk, een prohibition-era bowlingbaan. Minder de toeristische highlights maar wat meer 'local' belevingen dus. En enkele vinden s'avonds plaats.

Heeft iemand misschien ervaringen met dit soort events? Is het de moeite?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven

Bericht door Pete.Z »

P and H is wat mij aangaat geschikt voor kinderen, ook in de avond, gewoon restaurant met vaak live muziek, kaarten kopen voor muziek, restaurant kan je zo binnenlopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer