Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Goedenavond,

Wij zijn ons aan het oriënteren om onze eerste reis naar Amerika te maken.
De periode waarin we willen gaan is 19-07-2024 tot 12-08-2024, we reizen dan met 2 volwassenen en een zoon van dan nog 11. We denken erover om een full size suv te huren ipv een camper.

Welke regio bevelen jullie dan aan mbt klimaat en dergelijke. We dachten zelf eerst aan het rondje bij las vegas maar begrijp dat het daar in die periode heel erg warm kan worden

Alvast bedankt voor jullie hulp
Laatst gewijzigd door Mark1979 op 22 dec 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door tanteto »

Wat soort weer heeft je voorkeur? Het is behoorlijk warm in een groot deel van de VS gedurende de zomer.

Edit: wil je 3 maanden gaan?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn regelmatig in de zomervakantie naar het zuidwesten gegaan. En ja, op sommige plaatsen kan het erg warm zij, maar toch hebben wij dat niet als een bezwaar ervaren. We hebben op de meeste plaatsen ook prima kunnen wandelen. Ik weet niet wat je met het rondje Las Vegas bedoelt maar ik zou in elk geval ook de kust en parken als Yosemite en Sequoia meenemen. Daar is de temperatuur meestal prima, zeker in de parken als je de bergen in gaat. Of ga naar het noordwesten. Of doe een rondje Denver of Denver-Las Vegas met Rocky Mountain NP en South Dakota en Yellowstone.
Op onze reisverslagensite kun je zien welke routes wij allemaal hebben gedaan (vanaf 2002 met de kinderen). Misschien kun je daar wat ideeën uit halen.

Denk er niet te lang over na, want het is verstandig om de hotels zo snel mogelijk vast te leggen; nu heb je meer keuze dan over een paar maanden.

Marianne
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door ONYX666 »

wij ook vaak in de zomer en niet echt hinder van de warmte gehad, wat me wel tegenhoud om weer in de zomer te gaan is het regenseizoen in de zomer in Utah/nevada/arizona (weet niet exact het gebied). Dit heeft wel regelmatig gewijzigde plannen tot gevolg gehad
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door BonnyR »

Ook vaak in het hoogseizoen geweest. Voordeel van de hitte vind ik daar , dat het wel heet is maar niet klef. Zoals Florida kan zijn.
Inderdaad naar boven, de bergen in, is vaak prima te doen. Wij reden op het heetst van de dag of dan juist boodschappen doen.
Ochtend en namiddag wat vaker activiteiten plannen.
Maar moet zeggen, nooit echt last gehad van de hitte.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door katrienenluc »

Wij zijn altijd al in juli naar USA geweest. En ja, op sommige plaatsen is het heet, maar dat hoort dan ook bij de beleving die tijd van het jaar.
Enkel in Death Valley kan je geen wandelingen maken, maar verder hebben wij het overal toch gedaan.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door d_vdploeg »

Het Zuidwesten is beetje afhankelijk van waar je precies zit, maar vaak tot in september warm en dan vaak al vanaf juni warm. Soms is het al eerder warm. Het noorden van de VS (Montana, Washington State) is vaak minder warm, maar kan ook zomers zijn.

Temperaturen in het zuidwesten in de zomer van 40 graden is geen uitzondering. Wij gaan meestal net na de zomervakanties en ook dan is het er nog warm. Als je dat lastig/bezwaarlijk vindt, niet daar naartoe gaan. Amerika is zo groot dat je echt keuzes zult moeten maken wat je wilt zien. Er zijn hier al een paar suggesties gedaan. In het zuidwesten kan je wel de meest bekende hotspots zien zoals grand canyon, Zion, Death Valley, Las Vegas, en ga zo maar door.

Overigens: Je wilt bijna 3 maanden gaan? Moet jullie zoon niet naar school? Houdt ook rekening met de 90 dagen termijn die je op een ESTA mag reizen, daar zit je met 85 dagen nu binnen, maar daar kun je vragen over krijgen bij immigrations..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door jojostravelusa »

Als je in september gaat, is het al wat beter, m.n. meer naar het noorden. Wij zijn afgelopen jaar in september naar o.a. Yellowstone en de Dakota's geweest en dit jaar in september naar Washington en Oregon en dan heb je niet echt last van hitte, maar wel lekker weer over het algemeen. Bijkomend voordeel is dat het minder druk is. Wij vonden het een erg prettige periode.
Voor onze ervaringen kun je naar onze verslagen:
https://onzeamerikareizen.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door IngridUSA »

Ik ga nog even uit van een typfoutje: eerste reis, rondje Vegas en inderdaad een schoolgaand kind. Maar dat horen we dan graag van @Mark1979
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Ik zie het nu ook. Ik heb helaas een tikfout gemaakt. Wij willen graag op vakantie van 19 juli tot 11 augustus.

Met het bekende rondje las vegas bedoel ik idd zion,Bryce canyon, page. Maar een andere route is natuurlijk ook meer als welkom. Begreep al wel dat de Amerikanen tegelijk met ons vakantie hebben en het overal een stuk drukker is.

Qua temperaturen is warm niet erg maar het moet natuurlijk ook weer niet te gek worden. Een attractie park bezoeken zou leuk zijn maar het is niet het voornaamste voor wen bezoek aan Amerika. Wij hebben altijd all in vakanties gehad. En ik ben daar eerlijk gezegd een beetje klaar mee. Daar komt ook bij dat onze zoon nu op een leeftijd is dat hij dingen ook gaat waarderen en ook iets van kan leren. Het mag een vakantie zijn met active dingen, maar er moet ook ruimte zijn voor ontspanning.

Mocht hoogseizoen geen optie zijn. Dan is de optie er nog om 2 weken met de meivakantie te gaan. Al vraag ik me af of dat niet te kort is
tanteto
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door tanteto »

Mark1979 schreef:
21 dec 2023, 21:55
Begreep al wel dat de Amerikanen tegelijk met ons vakantie hebben en het overal een stuk drukker is.
En volksstammen uit Europa en Azië :D
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door pumi1000 »

Bijna al onze reizen zijn in juli geweest. En we hebben alles gedaan en gezien wat op de planning stond. Ja het kan warm zijn, maar in het Westen is het niet benauwd vochtig zoals Florida en daar zijn we ook paar keer in juli geweest. Oregon kust en SF is koeler en highway 1 helemaal tot San Diego is ook aangenamer dan landinwaarts. Gewoon lekker gaan en genieten!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Mark1979 schreef:
21 dec 2023, 21:55
Ik zie het nu ook. Ik heb helaas een tikfout gemaakt. Wij willen graag op vakantie van 19 juli tot 11 augustus.
Je kunt je bericht nog aanpassen gedurende een bepaalde periode na plaatsing.
Mark1979 schreef:
21 dec 2023, 21:55
Mocht hoogseizoen geen optie zijn. Dan is de optie er nog om 2 weken met de meivakantie te gaan. Al vraag ik me af of dat niet te kort is
Als je het alleen hebt over het rondje Las Vegas zoals jij dat beschrijft dan kan dat prima. Maar wil je ook parken als Yosemite en SF en LA meenemen dan is twee weken te krap. Scroll eens door het zuidwesten forum; daar staan meerdere topics van mensen die in de meivakantie gaan. Vaak wil men dan te veel of zijn de vluchten niet goed gekozen, dus kijk goed wat je wilt voordat je zoiets overweegt. Het kan trouwens in die periode ook druk zijn, en je bent dan al wat laat met boeken denk ik.

Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?

Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Het rondje las vegas is geen vast iets waar we aan vast zitten. Alleen dit is wel een van de rondjes waar je het meeste over hoort. Een start punt in SF en dan bv Alcatraz is ook mooi.
Het wordt zoals aangegeven onze eerste reis en we hebben 24 dagen en dan de 25e dag weer landen in NL 😪.


- We zouden graag natuurparken willen bezoeken.
- Wellicht een dagje atractiepark.
- actieve dingen is ook totaal geen bezwaar.

We twijfelen nog tussen een suv of een camper, een camper meer omdat je nergens van afhankelijk ben. Maar een suv is mss weer makkelijker qua verplaatsen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Lees dit topic eens over camper versus auto.
Je bent nu wel erg laat om nog een camper te huren. En als je dat wilt doen dan moet je ook heel snel al campings gaan reserveren. Wat bedoel je met nergens van afhankelijk zijn met een camper?

Alcatraz kan toch ook als je in Las Vegas start. Met een rondje maakt de startplaats niets uit. Meestal wordt op LA of SF gevlogen. Las Vegas kan ook maar het is echt niet zo dat je daar het meeste over hoort. Als je een rondje Las Vegas doet en je hebt 24 dagen dan is er echt meer mogelijk dan alleen het stuk ten oosten van Las Vegas.

Om even op mijn vraag in mijn laatste bericht terug te komen: had je al naar de voorbeeldroute gekeken? Lijkt je dat geen goed uitgangspunt?

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Pete.Z »

Met een camper ben je juist meer afhankelijk, is mijn mening. Je kan niet overal komen en parkeren is lastiger, zeker in steden/dorpen, je bent best een stuk langzamer in je verplaatsingen, en je hebt meer werk qua schoonhouden en opruimen dan je met een auto en motels hebt, iedere dag weer. Ja, het heeft zijn charme, maar het beperkt je meer dan dat het je vrijheid oplevert. Nogmaals, mijn mening!!
Voor en eerste reis zou ik lekker een auto huren.
De hitte is in Mei minder, maar wij zaten afgelopen oktober in het zuid+westen, en hadden in Las Vegas 3 dagen boven de 40 graden.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Het heeft even geduurd maar de tickets zijn iig geboekt. De prijzen waren wel langzaam aan het stijgen en hopelijk hebben we ze op een goed moment gekocht 😀.

Nu nog een auto uitzoeken we zaten zelf aan een full size suv te denken. Hebben jullie hier nog tips en tricks voor of dingen waar we aan moeten denken?

Aftellen is begonnen maar duurt nog wel even voor het 19 juli is 😀
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Martin & Marianne schreef:
31 dec 2023, 15:39
Lees dit topic eens over camper versus auto.
Je bent nu wel erg laat om nog een camper te huren. En als je dat wilt doen dan moet je ook heel snel al campings gaan reserveren. Wat bedoel je met nergens van afhankelijk zijn met een camper?

Alcatraz kan toch ook als je in Las Vegas start. Met een rondje maakt de startplaats niets uit. Meestal wordt op LA of SF gevlogen. Las Vegas kan ook maar het is echt niet zo dat je daar het meeste over hoort. Als je een rondje Las Vegas doet en je hebt 24 dagen dan is er echt meer mogelijk dan alleen het stuk ten oosten van Las Vegas.

Om even op mijn vraag in mijn laatste bericht terug te komen: had je al naar de voorbeeldroute gekeken? Lijkt je dat geen goed uitgangspunt?

Marianne
Ja we hebben zeker gekeken naar de voorbeeld routes en gaan daar ook zeker mee aan de slag. Aan hotels keuzes zat behalve in de parken daar zijn er wat minder van.

We vliegen op SF en terug vanaf LAX
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Goedenavond,

Zo we hebben aardige progressie geboekt. De toegangs pas voor Yosemite hebben we op zak. Tevens hebben we al aardig wat hotels in optie staan. Ik zal bijgaand de lijst posten en wellicht dat jullie op of aanmerkingen hebben of verbeter punten.
Ik had zelf al wel een goede tip gehad om de America the beautiful pass op marktplaats te kopen waar maar 1 handtekening op staat.

Wij starten in SF en daar hebben we een dilemma. We willen graag een full size suv huren echter zijn deze alleen beschikbaar op de luchthaven. Daar wij het zonde vinden om deze auto + parkeerkosten bij het hotel te laten staan voor 3 dagen. Zijn er mogelijkheden dat zo'n auto bij je hotel wordt afgeleverd. Alle verhuur locaties in SF hebben alleen de "normale" auto's en niet bv de suburban/Tahoe en dergelijke.


19-7 / 22-7 Hilton San Fransisco Union Square
22-7 / 23-7 Yosemite Westgate Lodge
23-7 / 24-7 Holliday Inn express @ suites oakhurst
24-7 / 25-7 Fairfield Inn Visalia sequoia
25-7 / 26-7 The Ranch at death valley
26-7 / 28-7 Mandalay Bay LV ( hier zijn we dan ook om de verjaardag van onze zoon te vieren, wordt 12) NON REFUNDABLE
28-7 / 29-7 Hampton Inn & suites springdale zion
29-7 / 31-7 Best western PLUS Ruby's Inn Bryce
31-7 / 01-8 Sleep inn & suites page lake powell
1-8 / 2-8 Grand canyon Plaza Hotel
2-8 / 3-8 Under Canvas grand canyon
3-8 / 4-8 Home2suites by hilton lake havasu city
4-8 / 6-8 San Diego NOG GEEN HOTEL GEVONDEN
6-8 / 11-8 Los Angeles NOG GEEN HOTEL GEVONDEN

Wederom bedankt voor jullie hulp
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit hoort in het Zuidwesten subforum thuis, ik zal een moderator vragen het te verplaatsen.
Schrijf je route eens per dag uit, in een van-naar schema. Zie ook de andere schema's daar. Zoals je het nu hebt opgeschreven is het bijzonder onoverzichtelijk.

Wat betreft die auto: ik zou meteen na aankomst een auto huren, wel zo gemakkelijk. Of haal na de dagen SF de auto op op SFO.

Waarom rijden jullie niet via de Tioga Pass? Voor Yosemite en Sequoia heb je nu geen tijd. Voor Zion ook niet. En waarom 2 nachten Bryce?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer