Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:

Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Nou de eerste echte domme fout is gemaakt.

28- 30 juli Springdale
30 - 31 juli bryce

Nu komt de domme fout. We zijn ingeloot voor The Wave op 30 juli, dit had natuurlijk qua route de 31e moeten zijn.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door 1N9R1D »

Of je heel blij wordt van The Wave in combinatie met de temperaturen hoogzomer weet ik niet... wij wagen om die reden deze zomer geen gokje.
Maar dat het je überhaupt gelukt is een permit te krijgen zou voor mij persoonlijk een reden zijn om de route een beetje om te gooien :thumbup:
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Ik heb al aardig wat van de forum posten af lopen zoeken echter kan ik nog niet echt het antwoord vinden. Het lijkt me namelijk stug dat er nog niemand is die een soort check list heeft gepost waarop de benodigdheden/tips. staan welke je nodig heb tijdens een rondreis. Ik zie wel kleine dingen voorbij komen en die sla ik op.

Wellicht dat ik er over heen heb gekeken maar alle tips zijn welkom. Ook qua kleding, hoe zijn de temperaturen savonds/snachts bv in LV,BC,GC,Zion?

Wederom weer bedankt 😀
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door jeppiepruts »

Gefeliciteerd met je inloting!
Ik heb het afgelopen juli gedaan. En ik wil je 1 tip meegeven. Zorg dat je bij zonsopgang bij wirepass staat want het wordt HEET. Dus slaap niet te ver uit de buurt van de House Rock Valley Road.
En voor wat betreft je route. Je kunt toch tussen Springdale en Bryce wel een nachtje Kanab plannen?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door pumi1000 »

@Mark1979 Wij reizen altijd in juli en ik heb nog nooit een lange broek of trui/vest gedragen. De enige keer dat ik een vest heb gebruikt was in Oregon in de avond langs de kust.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch voor de zekerheid een vest of trui meenemen. In SF kan het fris zijn. En verder laagjes. Wij dragen bij het wandelen altijd een lange broek; handig tegen muggen, de zon, stekelplanten en enge dieren, maar het hangt er natuurlijk van af of en waar je gaat wandelen.
Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op paklijst, dan vind je wel iets.
Maar het is met een rondreis natuurlijk niet echt anders dan met een andere vakantie.
Denk ook alvast na over de eerste aankopen; een koelbox is erg fijn. Ik weet niet of je overal ontbijt hebt in je hotels, maar ook voor de lunch is het handig om brood en wat broodbeleg etc te kopen.
Wij kopen ook altijd een kleine verpakking pods; we wassen altijd wel twee of drie keer tijdens de vakantie.
En erg handig: wasknijpers of paperclips om aangebroken verpakkingen te kunnen sluiten. Zoals van de trailmix, chips etc.
Onze thermoskan is de laatste vakantie ook weer goed va pas gekomen. Meestal krijg je meer koffie dan je op kunt, of je hebt een hotel met 24h gratis koffie. Ideaal om dan iets mee te nemen voor onderweg.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie hier je route staan en kom daarin Tonopah tegen. Ik weet niet waarom je dat hebt opgenomen, dat ligt niet op de route. Je rijdt na Yosemite via de Tioga Pass en de CA395 tot Lone Pine naar Death Valley. Zie onderstaand kaartje. Als je via Tonopah rijdt mis je de mooie 395 en het westelijke deel van Death Valley. Waar overnacht je in DV?
image.png
image.png (208.39 KiB) 93 keer bekeken
Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

We zouden in eerste instantie van curry village naar lee vining rijden en daar overnachten. Maar we kwamen de Titus Canyon Road tegen en leek ons wel gaaf om die te rijden richting Death Valley. Dus leek het ons verstandig om het hotel na curry village wat verder te pakken zodat we beide dagen een redelijke afstand hebben. Ook omdat je deze weg eenrichtingsverkeer is.We overnachten in The Ranch at DV

Opmerking over deze wijziging zijn natuurlijk welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt me geen goed plan. Afgezien van het feit dat Titus Canyon nu gesloten is lijkt me dat ook geen weg voor een eerste bezoek aan DV.
Zie hier: https://nps.gov/deva/planyourvisit/conditions.htm

Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Wellicht dat ik te makkelijk denk. Maar er vanuit gaande dat de weg weer open gaat. Wat zouden de bezwaren zijn om die weg op je 1e bezoek niet te rijden? Op tv lijkt de weg wel mee te vallen als hij droog is.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door paulr »

Wat voor een auto heb je gehuurd ? Een flinke 4x4. Heb je ervaring met dirt roads, 4x4 rijden en tussen de 35c en 45c. Met een kind van 11 ? Zonder ooit in DV geweest te zijn ? Ik weet niet of de tips die we in dit topic geven wel aangekomen zijn als ik dit zo lees….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, bijzonder dit.
Maar ook nutteloos. Lees de link die ik gaf eens door.

Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

We hebben een full size suv gehuurd dat is bij alamo een Tahoe of vergelijkbaar. Ik heb geen ervaring nee met dirt roads. Maar alle tips die aangedragen worden zijn zeker wel gebruikt dus vind deze opmerking nou niet echt nodig alleen maar omdat we zelf een idee aandragen. We kunnen ons mss wel verkijken op de afstanden en dergelijke maar dan hoeven er in mijn idee niet zulke opmerkingen geplaats te worden, zeker ook omdat we jullie hulp/inzicht daarin vragen.
De enige reden hoe wij op de Titus canyon road kwamen is omdat we vanmiddag het youtube kanaal zaten te kijken van "Far From Ordinary" , en toen zagen we ergens een video over deze road waar ze zelfs met een minivan over reden, dus dan is de gedachte toch niet zo gek dat wij het ook konden met een suv?
We hebben het hotel in lee vining ook nog niet geannuleerd dus er is ook nog helemaal geen man overboord.

En marianne ik heb je link zeker gelezen zoals ik alles doe en heb de site ook al in me telefoon opgeslagen als bookmark, net zoals ik het met alle andere sites en tips heb gedaan.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1934
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Frasi »

Ongeacht welke auto je hebt gehuurd; de huurvoorwaarden verbieden het rijden over onverharde wegen. En de Titus Canyon Road lijkt onverhard.
Dus geheel op eigen risico als je hier toch gaat rijden (en in die omstandigheden). Al zal dat wel loslopen:
Titus Canyon Road - Due to flood damage. Bicycle use is prohibited in Titus Canyon for safety reasons. Impassable. Not likely to open before January 2025. Lower Titus Canyon to the Fall Canyon Trailhead is open.
https://nps.gov/deva/planyourvisit/cond ... 0is%20open.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

In die link kun je lezen dat ze niet verwachten dat hij voor januari 2025 open gaat.
Maar zelfs als hij open zou zijn dan nog moet je je afvragen of je daarvoor de 395 wilt missen, en of de gangbare highlights als Badwater, Artist Drie, Zabriskie Point etc niet voldoende zijn voor een goede indruk.
Ik zou sowieso daar midden in de zomer geen dirt roads rijden. Bedenk dat je nergens bereik hebt, dus je bent op jezelf aangewezen als er iets gebeurt.

Frasi is me voor. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door paulr »

Ik snap enerzijds je reactie Mark, maar het zuid westen is geen speeltuin. Denk dat filmpjes op youtube dus juist het grote probleem zijn. Dus aan de andere kant hoop ik met een reactie als deze dat je je goed gaat inlezen. Het was een flinke waarschuwing. Ik kom op teveel plekken in de wereld mensen tegen op gympies op een glad en rotsig berg pad, zonder juiste schoenen op een gletscher, zonder piepers en lawine uitrusting in de Tiefschnee, allemaal omdat er zulke mooi filmpjes zijn waar het allemaal wel meevalt….
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

Als je idd het filmpje bekijkt op youtube dan lijkt het heel erg mee te vallen afgezien van het feit dat je aardig omhoog gaat. En ik geloof ook echt wel dat mensen daardoor grote fouten maken.
Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik het gedeelte onder het kaartje van de link van marianne niet had gezien, dus ja dan gaat het hele feest al sowieso niet door als de weg is gesloten :D . Maar naar Zabriskie point gaan we zeker heen tijderns zons op of ondergang. En dank je wel voor de tip van artist drive die was ik nog niet tegen gekomen op de vele insta filmpjes :D

We zijn ons zeker aan het inlezen en begonnen met dingen aan te schaffen voor de reis zoals bv een noodfluit noem maar even wat. Maar jullie input wordt echt wel op prijs gesteld maar dat heb ik al vaker aangegeven.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door IngridUSA »

Nog een inkopper, maar toch: zorg dat je in DV (en andere hete gebieden) altijd ruim voldoende water bij hebt in je auto. Dat betekent dus echt meerdere liters per persoon. Artists Drive/Palette is zo mooi :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Martin & Marianne »

Mark1979 schreef:
20 mei 2024, 22:48
En dank je wel voor de tip van artist drive die was ik nog niet tegen gekomen op de vele insta filmpjes :D
Oei.
Ik denk dat je beter eerst de NPS-sites kunt bekijken. En bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer