Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Vrienden,

Ik wou even laten weten dat we terug zijn van reis en dat het terug een ervaring was om nooit te vergeten. Uiteindelijk werd hier en daar nog wel wat aangepast ( mede door de moeilijkheid toegankelijkheid van Yosemite en Sequoia door de hevige sneeuwval) maar ik geef onze trip hier even weer voor iedereen die ook voor een beperkte periode richting Westkust gaat zonder de natuurparken te doen:

Dag 1: aankomst San Francisco om 13.00 uur
Dag 2 San Francisco (fietsritje over Golden Gate Bridge naar Sausalito en met Blue-Gold Ferry terug naar SF
Dag 3 San Francisco ( alle andere bezienswaardigheden uitgezonderd Alcatraz)
Dag 4: rit naar Santa Cruz - Monterey/17 mile drive en Carmel via de HW1
Dag 5: Monterey - (daarna was het de bedoeling om via de HW1 naar Bixby Bridge en Hurricane Point te rijden maar een verzakking de dag ervoor strooide roet in het eten) - Solvang - Santa Barbara
Dag 6: Santa Barbara - Ronald Reagan Library (échte aanrader) - Los Angeles (Venice canals-Santa Monica-Venice Beach)
Dag 7: Los Angeles - Beverly Hills - Hollywood sign (Griffith observatorium)
Dag 8: verplaatsing naar San Diego via HW1 en namiddag San Diego-Ocean Beach
Dag 9: San Diego
Dag 10: verplaatsing San Diego - Las Vegas ('s avonds nog uitgebreid tijd om the strip te verkennen
Dag 11: Hoover Dam en Kingman
Dag 12: Las Vegas - Nellis AFB en Fremont straat - 's avonds terugvlucht.

Zowel de kids (beide 16 jaar), m'n vrouw en ikzelf vonden deze trip geweldig en hebben 12 dagen genoten van alles die Amerika te bieden heeft. Uiteraard willen we de nationale parken ook nog zien maar we hebben afgesproken dat we dat zullen doen wanneer de beide kids hun middelbare school hebben afgerond en onze dochter een jaartje op uitwisseling gaat naar San Diego.

Ook van harte bedankt aan iedereen die met raad en daad heeft geholpen, dit is een prachtig forum waar ik graag op vertoef!

Volgend jaar misschien Chicago - Buffalo - Pittsburgh - Washington, kijk er al met volle teugen naar uit!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Pete.Z »

Zo zie je maar, je kan veel plannen en verzinnen, maar je weet nooit hoe het afloopt.
Ik vind het een leuke route zo, mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer