Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Beste allen,

Ik ben al even druk in m'n hoofd plannen aan het maken voor onze trip naar het Zuidwesten van the States. De vluchten en het vervoer is ondertussen al gereserveerd dus sowieso zitten we tussen 28 maart en 11 april 2024 in het mooie Amerika... We zijn al aan het aftellen!

We landen dus op 28 maart in San Francisco en we vertrekken op 11 april in Las Vegas. Op die manier kunnen we een rondreis maken en kunnen we nog net iets meer miles afleggen...

De bedoeling was aanvankelijk om de eerste drie dagen in San Francisco door te brengen, daarna door te rijden naar Yosemite voor een dagje daar ter plaatse en dan te overnachten tussen Yosemite en Sequoia. Na onze dag Sequoia zouden we overnachten in Vesalia om de dag erna vroeg naar Las Vegas te vertrekken. Na één overnachting daar zouden we over de Hoover Dam en een stukje route 66 naar the Grand Canyon rijden, daar enkele dagen verblijven (Page?) om daarna nog af te sluiten met twee dagen Las Vegas...
Een druk programma dus maar ik denk dat iedereen die deze streek bezoekt wel weet dat dit niet anders kan als je één en ander wil gezien hebben, ik denk dan ook niet dat we snel nog eens zullen teruggaan...

Gezien ik anderzijds ook zeer graag San Diego zou zien denk ik er nu aan om na onze overnachting in Vesalia naar Los Angeles te rijden, daar de highlights te bekijken om dan de dag nadien door te rijden naar San Diego, daar ook één dag/nacht te verblijven om dan af te sluiten in Las Vegas (eventueel met helicoptervlucht naar Grand Canyon)...

Graag had ik nu geweten van de kenners indien optie 1 en/of 2 te doen is en wat jullie zouden verkiezen en waarom... Jullie zouden me er ongelofelijk mee helpen en ongetwijfeld veel stress mee verhelpen :thumbup: ...

Dank je wel, Ringo-Sandra en kids
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer South-West

Bericht door BonnyR »

Hallo Welkom.
Ik gok dat jullie vervoer een auto wordt in combinatie met hotels?
De eerste tip, die altijd gegeven wordt is om je reisplannen in een van- naar schema te zetten. Eventueel met kilometers erachter. Zo zie je snel waar je ruimte hebt of waar je krap zit.
Dus..
Dag 1. Amsterdam-SF
2. SF-SF
3. SF- ....
Etc.
Jullie reizen vroeg in het jaar. Wij zijn in 2019 eind april vertrokken en best nogal wat sneeuw ( en kou) gehad.
Persoonlijk zou ik het zuidelijker zoeken met een beetje aangename temperatuur.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer South-West

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het idee dat dit een heel gehaaste reis gaat worden. Je kunt niet alles zien in 2 weken, dus probeer dat ook niet, want dan zie je uiteindelijk helemaal niets. In die periode was een rondje Las Vegas of een route LA-LV wel handiger geweest. Voor Yosemite en Sequoia heb je zo geen tijd. Probeer ze niet allebei te doen maar besteed meer tijd aan een van beide. En overnacht dan ook iets dichter bij of in het park.

Zet je plannen inderdaad eens in een schema per dag. Je hebt het nu over 3 dagen SF, maar bedoel je ook echt 3 dagen of bedoel je 3 nachten (en dus eigenlijk 2 dagen)? Vergeet niet dat je behoorlijk wat reistijd hebt.
Als je de Grand Canyon bezoekt zou ik ook daar gaan overnachten. Het is prachtig om er te zijn tegen zonsondergang en met zonsopkomst. Maak dan ook een wandeling de canyon in, doe bijvoorbeeld een deel van de South Kaibab Trail. Voor overnachtingen in het park zie www.grandcanyonlodges.com.

Als je iets van San Diego wilt zien is 1 nacht daar ook weer veel te weinig.

En ik begrijp dat je met kinderen reist? Hoe oud zijn die? En wat vinden die leuk?

Marianne
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Hallo allemaal,

Bedankt om even mee te denken! We gaan inderdaad met een huurwagen op pad en hebben de bedoeling om in hotels te slapen.

Onze vluchten liggen wel al vast, we landen op SF op 28/03/2023 omstreeks 13.00 uur en vertrekken terug uit Las Vegas op op 07/04/2023 omstreeks 15.00 uur.

De reis doen we samen met onze tweeling van 16 jaar, onze oudste dochter van 20 jaar blijft thuis, vandaar onze ietwat "beperkte reis.

Dit is ons reisschema tot nu toe:

28 maart: aankomst San Francisco - overnachten SF
29 maart: San Francisco
30 maart: San Francisco
31 maart: vertrek 's ochtends vroeg richting Yosemite (300 km/3.5 uur rijden) en overnachting in Yosemite View Lodge
1 april: vertrek 's ochtends vroeg richting Sequoia ( 250 km/3.5 uur rijden ) en overnachten in Visalia
2 april: Visalia-Las Vegas (560 km/5 uur rijden
3 april: dagtrip van Las Vegas over Hoover Dam - Route 66 naar Grand Canyon Village (450km/5 uur rijden), overnachten Grand Canyon Village
4 april: Grand Canyon
5 april: verplaatsing Grand Canyon terug naar Las Vegas
6 april: Las Vegas
7 april: Las Vegas - vertrek Schiphol

Ik weet dat telkens een goeie halve dag voor Yosemite en Sequoia niet veel is maar we zouden graag enkel de hoogtepunten ter plaatse zien én de kids willen echt de mammoetbomen zien dus dan is het moeilijk kiezen...
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door paulr »

Zoals al vermeld: deze planning raden we ten zeerste af !
Je hebt zo niet eens een halve dag in Yosemite. Wij zijn afgelopen oktober ook vanuit SF vroeg vertrokken en naar Oakhurst gereden. We kwamen daar ruim na de lunch aan. Files om de stad uit te komen, wellicht tanken, koffie en benen strekken, wat bochtige wegen etc.
De view Lodge is wellicht 3,5 uur rijden, vervolgens rij de de Valley in en daar zal het druk zijn ! En op die tijd zoeken naar een parkeerplaats. En dan met de shuttle de hoogtepunten bekijken….
Als je sequoia’s wilt zien, boek dan de 2e nacht in Oakhurst en ga niet naar SeKi. En boom is een boom en een grote booms is een hele grote. En daar staan er voldoende van in Mariposa Grove.
Zo heb je dan ook de volgende ochtend nog in de vallei en in de middag Mariposa Grove. Eventueel onderweg nog Glacier Point.
Vervolgens zou ik direct naar de Grand Canyon rijden in 2 dagen, maar onderweg nog niks vastleggen en kijken hoever je komt. Of iets boeken dat je op dezelfde dag nog kan annuleren zodat je iets anders kunt boeken als de rit meevalt. Via Las Vegas is 100km omrijden, dus die nacht zou ik er aan het eind aan plakken.
Als je alleen de viewpoints doet heb je aan 1 nacht GC voldoende, dan is het wellicht beter de 2e nacht in bijvoorbeeld Williams te doen, anders heb je daarna weer een lange rit naar LV. De Hooverdam doe je onderweg naar LV, je komt er overheen….
Als met al dus veel kilometers en relatief korte tijd….
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door 1N9R1D »

Je kunt de sequoia's ook in Mariposa Grove bekijken.

Zelf zou ik 1 volledige dag SF doen, dat is voor een 1e kennismaking (vonden wij) voldoende. Je loopt wrs al voor 9 uur in de stad door het tijdverschil.
Dan de dag erna een stop bij de Golden Gate, boodschappen doen en dan Mariposa Grove voor de sequoia's. Dan is je dag meer dan gevuld.
De dag daarna heb je dan volledig in Yosemite.
Dan van Yosemite naar Ridgecrest.
Dan kun je de dag daarna via Death Valley naar Las Vegas en daar je route weer oppakken.

Of je skipt de volledige dag in Vegas van 6 april. Je zou dan ook 1 nacht Grand Canyon kunnen doen en aan het einde van die dag al naar Page rijden. En dan bovenlangs terug naar Las Vegas, dan heb je een andere route dan van LV naar GC.

28 maart: aankomst San Francisco - overnachten SF
29 maart: San Francisco
30 maart: SF - Mariposa Grove - Yosemite
31 maart: Yosemite
1 april: Yosemite - Ridgecrest
2 april: Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas
3 april: Las Vegas - Hoover Dam - Route 66 - Grand Canyon Village
4 april: Grand Canyon - Page
5 april: Page - Horseshoe Bend - Valley of Fire
6 april: VOF - Las Vegas
7 april: Las Vegas - vertrek Schiphol

Of je rijdt van Yosemite naar de Grand Canyon (dan kun je ook een stuk van Route 66 doen) en slaat Las Vegas tussendoor over.
Eigenlijk heb je net 1 of 2 dagen te kort om er een leuke route van te maken...

Succes met de puzzel!
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door wouterjanS »

Vertrek je nu 7 april al of toch 11 april zoals in je orginele post? Want nu wordt het wel een heel kort rondje zo.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd kun je in Yosemite ook sequoia's zien, dat kost he minder tijd dan de route door Sequoia. Bovendien heb je eind maart in Sequoia nog best wel een risico dat er sneeuw ligt en dat je zonder sneeuwkettingen het park niet in mag.
Waarom zou je via Las Vegas rijden tussen Visalia en de Grand Canyon? Neem de korste route, dan rij je ook niets dubbel. Het is me ook niet duidelijk waarom je voor de Grand Canyon twee nachten uittrekt als je alleen voor de highlights gaat.
Zo vroeg in het jaar zou ik zeker Death Valley niet overslaan. Je kunt daar zelfs wel wat korte wandelingen maken zoals Mosaic Canyon. En kijk of je pupfish ziet in de Salt Creek. En dan natuurlijk de gebruikelijke viewpoints.
Als je via DV rijdt is een bezoek aan de Alabama Hills bij Lone Pine een aanrader.
Valley of Fire is ook een aanrader. Misschien is dat nog mee te nemen.

Een dag minder SF zoals hier gesuggereerd is zeker een optie, je kunt heel veel doen in een dag. Wat zijn jullie plannen daar? Wil je ook naar Alcatraz? Daar zou je dan de eerste tour kunnen doen.

Boek alvast iets, zeker bij de Grand Canyon. Daar is het ook in april al druk. En de meeste accommodatie is gratis te annuleren.

Marianne
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Bedankt voor jullie bemerkingen... Ik ga ze proberen beantwoorden:

=> voor San Francisco hebben we twee volle dagen uitgetrokken om iedereen de tijd te geven om wat te bekomen vooraleer onze echte trip te beginnen. Als je de bezienswaardigheden in de stad bekijkt denk ik dat we onze tijd daar wel goed zullen kunnen besteden. Alcatraz is voorlopig een no-go, kids en wife aren't interested :wink:

=> het lijkt me inderdaad een goed idee om dan enkel Yosemite te bezoeken en Sequoia links te laten liggen alhoewel de kids wel graag General Sherman hadden gezien maar ne mens moet keuzes maken hé :wink: ...

=> death valley hebben we inderdaad overwogen maar van het lijstje geschrapt juist om het niet te druk te maken. Als we vanuit Sequoia over DV naar Las Vegas reden waren we gemakkelijk twee uur langer onderweg.

=> we vertrekken op 07/04, vroeger was jammer genoeg niet mogelijk gezien het paasverlof eigenlijk maar op 15/04 begint en de kids ervoor mogelijks nog examens hebben.

=> twee nachten Grand Canyon had ik ingepland omdat we er dan eigenlijk maar één dag zijn maar op die manier toch even een dag geen (grote) verplaatsingen hebben... Ik heb even overwogen om de laatste namiddag/avond naar Page te vertrekken maar dan is de terugrit van Page => Las Vegas nog verder en ik denk dat dit niet wenselijk is...

=> @1N9R1D : jouw voorstel bekijk ik zeker eens, ga me wel wat moeten beginnen haasten vrees ik want idd, zeker de hotels in GC zullen binnenkort volzet zijn...

=> voor wat betreft de rit Vesalia - Grand Canyon, iets om over na te denken!

Dank je wel iedereen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Laatst gewijzigd door Ringo-en-Sandra op 12 dec 2023, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Martin & Marianne »

Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 16:32
death valley hebben we inderdaad overwogen maar van het lijstje geschrapt juist om het niet te druk te maken. Als we vanuit Sequoia over DV naar Las Vegas reden waren we gemakkelijk twee uur langer onderweg.
Die 2 uur is natuurlijk niets op een reis; je krijgt er veel voor terug in de vorm van een veel mooiere route, een uniek park en interessante uitzichtpunten.
Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 16:32
twee nachten Grand Canyon had ik ingepland omdat we er dan eigenlijk maar één dag zijn maar op die manier toch even een dag geen (grote) verplaatsingen hebben... Ik heb even overwogen om de laatste namiddag/avond naar Page te vertrekken maar dan is de terugrit van Page => Las Vegas nog verder en ik denk dat dit niet wenselijk is...
Een dag minder GC betekent toch niet dat je dan meteen iets extra's moet doen? Neem dan ergens anders meer tijd. De tijd voor de GC is nu heel ruim vergeleken met de tijd die je voor Yosemite en Sequoia hebt gepland. Doe 1 nacht GC en neem in plaats daarvan Death Valley mee.

Wat betreft Sequoia; je kunt ook ter plekke kijken wat je gaat doen. Hou het weer in de gaten, en bij goed weer zou je de General Sherman mee kunnen nemen. Voer dit eens in op GoogleMaps voor de juiste reistijd naar Visalia (met 2 i's).
Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 16:32
zeker de hotels in GC zullen binnenkort volzet zijn.

Je kunt toch alvast iets boeken?

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand niet geïnteresseerd was in Alcatraz ...
Maar dan zijn 2 nachten SF echt niet gek; of doe 1,5 dag en overnacht ergens tussen SF en Yosemite. Dat geeft je meer tijd voor Yosemite en je hebt een goedkopere overnachting.

Ik vind de route van @1N9R1D niet gek. Ik zou dan wel eerst Yosemite doen en de Mariposa Grove de tweede dag. En overnachten in Lone Pine of DV. Valley of Fire is prachtig, dus mooi om dat ook mee te nemen.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door IngridUSA »

Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 16:32
=> we vertrekken op 11/04, vroeger was jammer genoeg niet mogelijk gezien het paasverlof eigenlijk maar op 15/04 begint en de kids ervoor mogelijks nog examens hebben.
Nu noem je toch weer 11 april in plaats van 7 april? Ik weet niet wanneer het paasverlof precies valt, maar hou er rekening mee dat vertrek op zondag 7 april betekent dat je maandag de 8e thuis aankomt. Ik hoop maar dat ze dan geen examens hebben.

En als je echt niet naar Alcatraz gaat kun je makkelijk toe met 1 volle dag. Vanwege de jetlag sta je ‘s morgens al vroeg naast je bed.
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

IngridUSA schreef:
12 dec 2023, 19:11
Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 16:32
=> we vertrekken op 11/04, vroeger was jammer genoeg niet mogelijk gezien het paasverlof eigenlijk maar op 15/04 begint en de kids ervoor mogelijks nog examens hebben.
Nu noem je toch weer 11 april in plaats van 7 april?
Dag Ingrid, sorry had de reactie snel verstuurd op 't werk en is dus een foutje in geslopen... We komen zoals in mijn planning staat op 28 maart aan en vertrekken terug op 07/04... De vakantie begint eigenlijk op maandag 1 april maar het weekend (30/31) zijn ze sowieso thuis en we houden ze do 28 en vr 29 thuis gezien de examens dan al gedaan zijn...
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Ja, alles goed doorlezen, rekening gehouden met al jullie prachtige voorstellen, bedenkingen en ervaringen en toch hier en daar een beetje gepuzzeld en hij is gemaakt denk ik... We gaan vanaf morgen de hotels beginnen boeken, dan is er weinig meer te veranderen. Ter plaatse de hotels boeken en dus afwachten tot we daar zijn doen we liever niet maar ik begrijp uiteraard dat dit wel enige flexibiliteit biedt...

28 maart: Aankomst San Francisco
29 maart: Volledige dag San Francisco
30 maart: Volledige dag San Francisco
31 maart:'s ochtends vertrek Yosemite - overnachten in Yosemite zelf
1 april: Yosemite/Mariposa Grove -overnachten in Visalia - (indien tijd over én de weersomstandigheden laten het toe - General Sherman)
2 april: Visalia - Las Vegas
3 april: Vertrek naar Grand Canyon via Hoover Dam en Route 66 – dagtrip met veel bezienswaardigheden onderweg.
4 april: Grand Canyon - (late) namiddag richting Page om daar te overnachten
5 april: Page - Horse Shoe bend - verplaatsing richting Valley of Fire - laatste ritje Las Vegas
6 april: Las Vegas
7 april: Vertrek in nammidag naar Schiphol

Op die manier kunnen we Alcatraz wel doen @Martin &Marianne :D , doen we Sequoia niet waardoor we wat meer tijd omgeving Yosemite kunnen doorbrengen en door te "beknibbelen" in onze verblijven in CG en Las Vegas kunnen we Page-Horseshoe Bend en Valley of Fire er bijnemen... Death valley passen we er deze keer niet in...
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Con5421 »

Ik vind het een behoorlijk heftig rondje. Waarom niet van Death Valley richting Las Vegas en dan in Kingsman of Williams overnachten? Dan naar Grand Canyon en dan flagstaff doen in plaats van Page en daar naar Red rock gaan?
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Mag ik nog een vraagje stellen omtrent ons verblijf in de Grand Canyon?

Waar kunnen we het best overnachten gedurende die periode van het jaar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Martin & Marianne »

Ringo-en-Sandra schreef:
12 dec 2023, 20:37
We gaan vanaf morgen de hotels beginnen boeken, dan is er weinig meer te veranderen.
Je kunt toch altijd annuleren? Meestal tot 24 uur voor aankomst. Let er op bij het boeken. In die tijd van het jaar zou ik zeker alles annuleerbaar boeken.

Kijk voor de Grand Canyon op www.grandcanyonlodges.com voor iets aan de rim, of op www.visitgrandcanyon.com voor de Yavapai Lodge.

Marianne
Ringo-en-Sandra
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2023, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Ringo-en-Sandra »

We hebben ondertussen geboekt in de Yavapai Lodge West, we konden niet (meer) kiezen voor de Lodge East maar dat is niet erg... Ik heb gemengde reviews over deze Lodges gelezen maar dat heb je natuurlijk altijd met dit soort verblijven... De omgeving zal sowieso veel goedmaken... Ben al benieuwd!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door IngridUSA »

Dat is vreemd. Ik zie zowel voor oost als west nog diverse mogelijkheden op 3 april. Heb je de link gebruikt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat er niets aan de rim vrij is; ik zou dat in de gaten houden. Misschien dat er nog iets vrij komt daar. Je zou dan bijvoorbeeld 2 kamers in de bright Angel Lodge kunnen nemen. Of kijk naar de Maswik Lodge.

De Yavapai Lodge ligt toch wat afgelegen hoewel de kamers niet slecht zijn, zie hier en hier voor onze ervaring daar.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Ringo-en-Sandra: Eerste keer South-West

Bericht door IngridUSA »

De Maswik Lodge was nog beschikbaar dacht ik gezien te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer