Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : dank voor je reactie! Ik ga de North Rim eens bekijken; dacht altijd dat South Rim toegankelijker was/ mooier was, maar misschien ben ik volledig abuis. Leadville een nacht minder en Black Canyon een nacht minder en dan komen we precies uit: fijn!
Ik ga eens kijken naar de North Rim.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

De North Rim is een goede tip! Dank @Martin & Marianne ! Dat scheelt op de dag dat we naar Zion rijden aanzienlijk. En het is veel rustiger dan bij de South Rim zie ik en minstens net zo prachtig. Een nacht aan de Oostkant van Zion is ook een goede tip, en dan 2 ipv 3 nachten op Watchman. Ik ga het verder uitwerken, dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door paulr »

Ik zou inderdaad in Mesa Verde zelf overnachten. Dat kan als je aan het eind van dag 9 even naar Morefield Campground rijdt ipv een 2e nacht Durango. Dan kan je de volgende ochtend rustig de cliff dwellings doen en hoef je je minder te haasten als je een vroege tour kunt boeken. Je kan dan zelfs overwegen om daarna wel via MV te rijden, maar dan wat verder richting Grand Canyon (north) te overnachten (bijv toch Page).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

De meningen over de North Rim verschillen, ik zou voor een eerste bezoek altijd de South Rim aaanraden, maar het is zeker mooi en zeker een stuk rustiger.
Vergeet niet te stoppen bij Jacob Lake voor de cookies.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

We gaan het eens even rustig overdenken; ben in elk geval al enthousiast over deze opzet. South Rim Grand Canyon hebben we in 2019 gedaan, dus nu de North Rim is prima.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Onze jongens vonden vorig jaar 'het wilde westen' erg leuk; Deadwood en Cody vonden ze echt geweldig. Ik zoek dus zoiets weer voor de volgende reis; Silverton en Leadville; komt dat in de buurt? Of kan ik beter The Lost Dutchman toevoegen in de buurt van Phoenix? Dan moet de route wel iets anders.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door paulr »

Silverton bestaat uit een hoofdstraat (geasfalteerd) met een aantal ''historische'' gebouwen. Links en rechts daarvan zijn het direct ''stofwegen'' die wel wat Western aandoen. Ook hier staan tal van oude huizen/gebouwen met een western sfeer. Ken helaas de andere plaatsen niet zodat ik echt kan zeggen of dat er op lijkt...
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Silverton klinkt alvast goed! Ik zit een beetje te stoeien met de route; eigenlijk wil ik wat minder kilometers maken en niet starten in Denver, maar wel Mesa Verde/Durango/Silverton en omgeving aandoen. Maar ik heb dan het idee dat ik vanuit Durango/Mesa Verde dezelfde weg terug moet. Idee zou dan zijn starten in Las vegas, eindigen in LA maar dan krijg ik dus nog geen fijne route gevonden. Maar ik puzzel stug door :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Silverton is inderdaad een leuk plaatsje. Zie hier voor het verslag van ons bezoek. Leadville vonden we ook leuk om te bekijken. Voor meer Western stadjes kun je eens googelen op Ghost Towns Colorado of Wild West towns Colorado ofzo.
jill1234 schreef:
27 dec 2023, 16:58
Maar ik heb dan het idee dat ik vanuit Durango/Mesa Verde dezelfde weg terug moet.
Welk stuk zou je dan dubbel rijden, wat heb je nu voor route uitgedacht?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Route is dus nog een dingetje: Stel vanuit Las Vegas naar Zion-Page-Monument Valley-Mesa Verde- Durango, maar dan moeten we van daar uit richting Yosemite-Sequioa en eindigen in LA. Voor mijn gevoel rij ik dan weer via Monument Valley naar het westen.
Misschien is starten in Denver toch zo gek nog niet.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door paulr »

Wat is er tegen Denver ? Behalve natuurlijk dat je naar KV, SF of LA direct kan vliegen en voor Denver moet overstappen. Maar als je een beetje handige plaats daarvoor kiest wel ok. Denver is prettig aankomen... De stad zélf hebben wij nog nooit bezocht, hebben nog niet ergens gelezen dat we daar iets per se moeten bezoeken. Vanaf de camper verhuur locaties zit je lekker snel in de hoge bergen van Colorado. Eigenlijk wel jammer als je daar start dat je dan geen RMNP meeneemt, maar dat kan je natuurlijk ook bewaren voor de volgende reis naar de Dakota's, Yellowstone en Glacier :)
Wij hebben een route met camper vanaf Denver naar LA een jaar of 7 geleden gedaan in ca 24-25 dagen gedaan en dat was goed te doen met veel aktiviteiten en wandelingen (met toe net agestudeerde kids).
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Niks tegen Denver; vorig jaar gestart in Denver en via Rocky Mountain NP, Badlands, Mount Rushmore, Yellowstone en Grand Teton naar Las Vegas afgezakt. Maar ik wil liever iets minder kilometers, maar denk dat Denver -LA toch het handigst is. We hebben nog even bedenktijd :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door paulr »

Ah, dacht dat je alleen ZW als eens gedaan had… dan is Denver dus bekend en zou ik er komende reis dus ook vertrekken, meest logische route inderdaad.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Ik ben er inmiddels wel achter dat starten in Denver het meest logisch is als we de route zo houden zoals hij nu is, het worden niet minder kilometers als we starten in Las Vegas. Maar ben nog niet tevreden over bepaade delen van de route en twijfel of we niet een en ander moeten schrappen.
Dag 9: getwijfeld om de North Rim van de GC aan te doen, maar ik lees dat je daar vooral wijdse uitzichten hebt en niet zozeer de diepte in kijkt; willen dus toch graag naar de South Rim (in 2019 geweest, maar willen terug). Maar dan zit ik op dag 10 met een te overbruggen afstand naar Zion van 400 km en dat vind ik (na 3 camperreizen) eigenlijk teveel. Met de auto is dat al 4 uur en 45 minuten. Met de camper dan zeker 6 uur. Ook dag 15 is een lange rit. En nu zit ik op 24 dagen terwijl 23 dagen beter uit komt. Het liefst zou ik dag 1 t/m 5 weglaten, maar ik kan geen logische route bedenken waarbij Durango/Silverton/Mesa Verde in de route kan en waarbij je dan dus niet in Denver start (om zo het eerste stuk , dag 1 t/m 5 ) over te slaan. Iemand tips hoe we dus vanaf dag 6 alles in de route kunnen opnemen? Waar starten en eindigen is dan handig?


Dag 1: vliegen naar Denver
Dag 2: camper ophalen en Denver-Leadville
Dag 3: Leadville
Dag 4: Leadville-Black Canyon of the Gunnisson
Dag 5 :Black Canyon of the Gunnisson-Quray-Silverton
Dag 6: Silverton-Durango
Dag 7: Durango
Dag 8: Durango-Mesa Verde-Monument Valley (tour Mesa Verde in de ochtend plannen)
Dag 9: Monument Valley- Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon- Zion (lange rit, 400km)
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion- Valley of Fire- Las Vegas
Dag 14: Las Vegas-Pahrump (dag auto huren in Pahrump voor highlights Death Valley)
Dag 15: Pahrump-June Lake
Dag 16: June Lake- Tioga Pass- Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite- Sequioa NP
Dag 20: Sequoia
Dag 21: Sequoia - LA
Dag 22: Six Flags Magic Mountain
Dag 23: camper inleveren en vlucht naar huis
dag 24: thuis
Laatst gewijzigd door jill1234 op 30 dec 2023, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door paulr »

Je zou natuurlijk wel in Denver kunnen starten, maar op de dag van camper ophalen gewoon kijken hoever je komt. Je pakt dan de I-70. Geen vervelende weg om te rijden (snelweg) met mooie uitzichten. Wij zijn paar jaar geleden (wilden toens zsm naar Moab, het was eind april en fris/koud) eens tot Glenwood gekomen, maar denk dat Grand Junction zelfs wel haalbaar is. Wij maakten een (altijd weer te lange) stop in Silverthorn, daar is een Outlet Center met precies de shops die we nodig hebben zoals Under Armour, Tommy Hilfiger en veel outdoorwinkels. De volgende dag ben je dan al bijtijds in Ouray-Silverton (zeker als je GC o/t Gunnison niet doet). Ook als je maar tot Glenwood komt... Dan spaar je 2 dagen volgens mij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien een nacht minder in Durango? Wat zijn daar de plannen? En waarom niet in Mesa Verde overnachten? Het is echt nog een flinke rit van Durango naar Mesa Verde.
Voor Leadville is in principe 1 overnachting voldoende.

Je kijkt bij de North Rim ook wel de diepte in, maar het is anders dan de South Rim, waar je inderdaad andere uitzichten hebt. Op zich is South rim - Zion wel te doen lijkt me. Het is aardig vlak dus veel langzamer dan met een auto ben je niet denk ik. Wij reden dit stuk in 2002, zie hier ons verslag.
Misschien een idee om vanaf de South Rim tot aan de oostkant van Zion te rijden? Dat scheelt die dag de rit door de tunnel.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

We willen op het stuk Denver-Mesa Verde vooral de Western sfeer proeven; misschien de beroemde treinrit maken tussen Durango en Silverton (of zie je met de auto eigenlijk hetzelfde?)
De dag van Denver naar Leadville bestaat vooral uit camper halen en boodschappen doen omdat ik nog niet weet of we een early bird kunnen doen omdat manlief dit keer niet met Cruise America wil (waar dat wel kan) maar met Road Bear of El Monte en ik niet weet of daar ook early bird kan worden bijgeboekt; zo niet, dan kun je pas tegen 16 uur gaan rijden en doe je die dag dus niet veel; daarom die extra dag Leadville (willen Top of the Rockies Scenic and Historic Byway een stuk rijden daar). Maar misschien kan een nacht minder in Durango wel. Durango-Mesa Verde is maar 45 minuten rijden dus ik dacht rond een uur of 8 weg rijden en rond 9 uur een tour doen. Daarna door naar Monument Valley.

Ik heb jullie verslag gelezen van 2002 @Martin & Marianne : lees dat het wel een mooie route is van South Rim naar Zion en inderdaad goed idee om dan aan de oostkant van Zion een overnachting te doen en daarna 2 op Watchman.

Ik ga weer even kijken, dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Als je geen early bird kunt boeken, kun je een auto huren op de dag van aankomst. Dan kun je daarmee de volgende ochtend alvast de meeste boodschappen doen en win de na het ophalen van de camper tijd. Je hoeft dan alleen nog maar de dingen te halen die in de koelkast cq. vriezer moeten. Zo doen wij het ook tegenwoordig en dat bevalt prima. Je bent toch vroeg wakker en zit anders maar te wachten totdat je de camper kunt halen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Ja, auto huren zou die eerste dag ook kunnen, maar hoop dat Early bird kan; hebben 2x early bird gehad en afgelopen zomer niet (maar dat filiaal was op de ophaaldag maar tot 12 uur open dus ik wist van te voren dat we in de ochtend al konden ophalen, 8.30 waren we al op pad!)
Ik twijfel toch ook over Sequioa: ben als kind bij de General Sherman Tree geweest, maar kan niet herinneren wat we daar nog meer hebben gedaan, volgens mij was het een quick visit (ken alleen een foto van ons met de boom). Is Sequoia echt van toegevoegde waarde? Zie dat de shuttle alleen op Lodgepole campground stopt, niet op andere campings; dus dan zouden we graag op Lodgepole staan om van de shuttles gebruik te kunnen maken en de camper dus kunnen laten staan. Is die camping een goede keuze?
Dit is het nieuwste idee:

Dag 1: vliegen naar Denver
Dag 2: camper ophalen en Denver-Leadville
Dag 3: Leadville-Black Canyon of the Gunnisson
Dag 4 :Black Canyon of the Gunnisson-Ouray-Silverton-Durango
Dag 5: Durango (of einde middag al naar Mesa Verde om daar te overnachten)
Dag 6: Durango-Mesa Verde-Monument Valley (tour Mesa Verde in de ochtend plannen)
Dag 7: Monument Valley- Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon- Zion Oost
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion- Valley of Fire- Las Vegas
Dag 12: Las Vegas-Pahrump (dag auto huren in Pahrump voor highlights Death Valley)
Dag 13: Pahrump-June Lake
Dag 14: June Lake (even een rustdag)
Dag 15: June Lake- Tioga Pass- Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite- Sequioa NP
Dag 19: Sequoia
Dag 20: Sequoia - LA
Dag 21: Six Flags Magic Mountain
Dag 22: camper inleveren en vlucht naar huis
dag 23: thuis
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Heb nu ook een route zonder Colorado; vind ik eigenlijk ook wel relaxed! En dan neem ik toch ook wat Western stadjes mee (Rhyolite, Oatman o.a.) En aangezien wij sinds 2019 besmet zijn met het USA virus en toch elk jaar of om het jaar naar de USA gaan kunnen we Colorado ook een andere keer meenemen als we bijvoorbeeld ook terug willen naar Moab en Rocky Mountain NP.
Route die ik nu als alternatief heb en waar ik eigenlijk heel enthousisast over ben en zelfs nog 2 dagen over heb om ergens langer te blijven of iets toe te voegen:

Dag 1: vliegen naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Oatman
Dag 4 :Oatman- Kingman- Seligman- Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Zion (Oost)
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire- Beatty
Dag 10: Auto huren, dagje Death Valley vanuit Beatty
Dag 11: Beatty-Rhyolite- Gold Point- June Lake
Dag 12: June Lake
Dag 13: June Lake- Tioga Pass- Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite- Sequioa NP
Dag 17: Sequoia
Dag 18: Sequoia - LA
Dag 19: Six Flags Magic Mountain
Dag 20: camper inleveren en vlucht naar huis
dag 21: thuis

Eventueel een dagje Page toevoegen (vonden we vorige keer niet zo bijzonder, behalve dan Antelope Canyon en Horseshoe Bend) of een dag langer in Sequoia of LA. Lijkt me een erg relaxte route! Benieuwd of jullie dat beamen ;-) Of dat jullie zeggen: nee zonde, toch Colorado toevoegen.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 30 dec 2023, 18:10, 3 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer