Reis MarcoG: SF - Las Vegas 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

Reis MarcoG: SF - Las Vegas 2024.

Bericht door MarcoG »

Ik zoek wat hulp bij het volgende.

We (gezin van 5 met jongste 11 jaar) gaan volgend jaar zomervakantie voor 23 dagen naar SF en terug via Las Vegas. Nu hebben we de eerste dagen een auto gehuurd, en vanaf dag 13 een camper vanaf Las Vegas. Ik zoek vooral de beste route van San Francisco naar Las Vegas met de auto. De route met camper lukt wel (ophalen en terug brengen in LV, wordt waarschijnlijk Valley of Fire State, Zion, Bryce/Capitol Reef, Monument Vally, Grand Canyon oid). Maar de route met de auto is nog wat lastig. Heb nu dit:

Dag 1: SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF naar Montery
Dag 4: Montery
Dag 5t/m 10 ?? Pismo Beach / Sequoia / Santa Barbara?
Dag 12 Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas
Vanaf 13: Camper

Ik denk dat we Yosemite overslaan, is ontzettend druk tijdens de zomermaanden. Langs de kust lijkt me mooi, maar Sequoia ook. Misschien van Montery naar Sequoia en terug naar Pismo Beach?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marco: SF - Las Vegas 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je noemt Los Angeles niet, wil je daar niet naar toe? Zonder LA zou ik de route Monterey, Pismo Beach, Sequoia, Kings Canyon, Yosemite, Lee Vining, Death Valley, Las Vegas mooi vinden. Je hebt dan de mooiste route naar Las Vegas. En ja, Yosemite is druk maar het is een groot park en zeker als je in het park overnacht kun je best de ergste drukte wel vermijden. Als je bang bent voor drukte moet je ook niet naar Zion gaan.

Je kunt in Kings Canyon naar het Cedar Grove gedeelte, dat lijkt wat op Yosemite. Maar rij dan wel via Yosemite naar Death Valley want dan kun je de Tioga Pass meenemen en bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. En de Alabama Hills.

Dus bijvoorbeeld zoiets:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Sequoia
Dag 6 Sequoia
Dag 7 Sequoia/Kings Canyon
Dag 8 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
Dag 9 Yosemite -
Dag 10 Yosemite - Lee Vining
Dag 11 Lee Vining - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Las Vegas

Of vervang de tweede nacht Yosemite door nog een nacht aan de oostkant.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen voor deze route. Bijvoorbeeld dat van 2017 of dat van 2013.

Hou er rekening mee dat het soms lastig kan zijn om kamers voor 5 personen te vinden dus kijk op tijd naar accommodatie.

Marianne
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

Re: Reis MarcoG: SF - Las Vegas 2024.

Bericht door MarcoG »

Top, dat is inderdaad handiger dan wat ik eerst had. Nog op of aanmerkingen over onderstaand?

Dag 13: Las Vegas - Valley of Fire
Dag 14: Valley of Fire - Zion (of direct naar Bryce?)
Dag 15: Zion of Bryce
Dag 16: Zion of Bryce - Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef - Arches
Dag 18: Arches - Monument Valley
Dag 19: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Kingman
Dag 22: Kingman - Las Vegas
Dag 23: Las Vegas

Heb overigens een hoop uit jullie reisverslagen gehad, tnx! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcoG: SF - Las Vegas 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wat te veel. Vergeet Arches. Als je daarheen gaat mag je eigenlijk Canyonlands ook niet missen. Meestal worden 3 nachten aangeraden voor Moab.
Voor Zion is twee nachten mooi, en dan 1 nacht Bryce.
Valley of fire is prachtig maar misschien niet zo handig midden in de zomer. Als je het wel wilt bezoeken is het wel heel mooi om er te overnachten. Vertrek dan heel vroeg om de weg naar White Domes te rijden en rij daarna op tijd naar Zion.
Als er tijd is voor Capitol Reef is het mooi om vandaar via de mooie UT95 maar Monument Valley te rijden. Tussen MV en de Grand Canyon mag je Page niet overslaan. Ik weet niet of een volle dag Grand Canyon nodig is. Wat zijn jullie plannen daar? En waarom de stop in Kingman?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer