Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
suus1983!
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2023, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door suus1983! »

Hallo,

In juli/augustus willen mijn man en ik, samen met onze kinderen (dan 12, 14 en 16) een korte rondreis maken.
We hebben ivm werk een beperkte periode en kiezen er liever voor om niet alles te bezoeken, maar dan wel wat meer tijd te kunnen besteden aan de plekken waar we wel heen kunnen.

Onze voorlopige planning is ongeveer als volgt, de vliegtickets gaan we deze week boeken, maar de rest ligt nog min of meer vrij. Komt ook niet op een dag aan.

SF 2 of 3 nachten
Lake Tahoe 1 nacht
Yosemite Park 2 nachten
Sequoia 1 nacht
Bakersfield 1 nacht
Las vegas 1 nacht
St George?
Page? Lake Powell?
Bryce 1 nacht
Zion 2 nachten
Las vegas 2 of 3 nachten met een zwembad, nog even "rustig" afsluiten.

Man en kinderen lopen graag wat langere routes, voor mij is dat qua gezondheid niet haalbaar, maar vind het niet erg om op een mooi plekje te wachten zeg maar.

Iemand tips? Wat wel/niet doen?

In 1e instantie wilden we ook door naar Los Angeles, maar gezien de beperkte tijd en niet teveel km te willen rijden is dat misschien niet heel handig.

O ja, death valley vermijden we bewust, lijkt me in juli/augustus niet de beste tijd om daar te zijn
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het lijkt me inderdaad verstandig om in een korte tijd niet al te veel te willen, maar ik vind de route nu wel redelijk vol. Twee nachten Yosemite is echt minimaal en 1 nacht voor Sequoia is te weinig vind ik. Wat zijn de plannen daar?
Jullie willen na Las Vegas richting Page en dan via dezelfde route weer terug? Dus niet langs de Grand Canyon? Waarom St George?
Hoeveel tijd hebben jullie precies?

Las Vegas is niet echt een rustige afsluiting. :wink: Je hebt overal wel zwembaden, dus neem die rust onderweg.
Death Valley is mooi om doorheen te rijden; het stuk van Bakersfield (dat zou ik sowieso vergeten) naar Las Vegas is ook heet en minder mooi dan de route door Death Valley.

Als ik je route uitschrijf en het laatste stuk wat aanpas zou het er zo uitzien:

dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco - Lake Tahoe
dag 4 Lake Tahoe - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Sequoia
dag 7 Sequoia - Bakersfield
dag 8 Bakersfield - Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Bryce
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page - Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon - Las Vegas
dag 15 Las Vegas

Zelf zou ik niet de route via Bakersfield nemen maar via de Tioga Pass en Death Valley:

dag 1 naar San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco - Sequoia/Kings Canyon
dag 4 Sequoia/Kings Canyon
dag 5 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining
dag 8 Lee Vining - Death Valley
dag 9 Death Valley - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Bryce
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page - Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon
dag 15 Las Vegas
Of zonder Sequoia en dan een dag extra Yosemite (voor de Mariposa Grove) en een extra dag Page of Grand Canyon.

Als je het echt rustig aan wilt doen zou ik echter alles ten oosten van Las Vegas vergeten en een rondje SF of LA doen. Dan kun je ook de kust meenemen.
Of doe een rondje Las Vegas met de Grand Canyon, Page, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce en Zion.
Ik weet niet waarom je nu al de tickets wilt boeken; ik zou eerst de route vastleggen.

Wacht niet te lang met het vastleggen van accommodatie, zeker als je in de parken wilt overnachten.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Death Valley overslaan ??? Dat zou toch echt wel jammer zijn.
Het is en blijft de mooiste route richting Vegas.
Als je echt tweemaal naar Vegas wil ga dan de eerste keer Downtown en de tweede keer op de Strip.

De tijd voor alles wat je nu plant lijkt me inderdaad wel veel te beperkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
suus1983!
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2023, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door suus1983! »

Hoi,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga vanavond alles bij langs. Het hoeft niet perse in 15 dagen verder, hebben rond de 18 in gedachten.
Ik dacht dat vliegtickets later een probleem zou worden, omdat we aan de schoolvakanties vast zitten. Accomodaties willen we ook zsm doen, maar wil niet aan accommodaties vast zitten als we geen vliegtickets kunnen krijgen.
suus1983!
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2023, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door suus1983! »

Marcopstal schreef:
28 nov 2023, 17:55
Death Valley overslaan ??? Dat zou toch echt wel jammer zijn.
Het is en blijft de mooiste route richting Vegas.
Als je echt tweemaal naar Vegas wil ga dan de eerste keer Downtown en de tweede keer op de Strip.

De tijd voor alles wat je nu plant lijkt me inderdaad wel veel te beperkt.

Ik wil zeker niet perse 2x naar Las Vegas hoor. Dacht dat alleen handiger uit zou komen. Wilde het eigenlijk eerst zelf overslaan, maar vind ook wel dat we het even gezien moeten hebben.

Death Valley lijkt mij gewoon héél erg warm, lees dat het in de 50 graden kan worden. Heb weinig zin in gedoe met de auto etc namelijk (ben een beetje angsthaas wat dat betreft), maar goed, als het via Bakersfield ook heel warm is, maakt dat niet uit.
suus1983!
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2023, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door suus1983! »

Overigens denken we idd na over Sequoia weg te laten en wellicht Lake Tahoe ook.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

suus1983! schreef:
28 nov 2023, 17:58
Accomodaties willen we ook zsm doen, maar wil niet aan accommodaties vast zitten als we geen vliegtickets kunnen krijgen.
Accommodaties zijn meestal gratis te annuleren, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis suus1983!: korte rondreis West-Amerika.

Bericht door Marcopstal »

suus1983! schreef:
28 nov 2023, 18:01
Death Valley lijkt mij gewoon héél erg warm, lees dat het in de 50 graden kan worden. Heb weinig zin in gedoe met de auto etc namelijk (ben een beetje angsthaas wat dat betreft), maar goed, als het via Bakersfield ook heel warm is, maakt dat niet uit.
So what ? Moderne auto's hebben daar echt geen moeite mee.
Overigens in 2016 trokken we ook in juli door deze streek.

In Death Valley: 118°F
In Las Vegas: 114-115°F
Tussen Vegas en Zion: 118°F
Op nog wel wat andere plekken in deze regio ook zonder problemen de 110°F gehaald.
Het is allemaal zeer relatief.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer