Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Auntieshortie »

Goeiemiddag,

mijn man en ik plannen een roadtrip door Texas. Staat al lang op zijn bucketlist en jieha het komt eraan.

Wat willen we:
- Dallas, Austin en San Antonio (Houston er uitgelaten omdat voorkeur naar Dallas gaat vanwege JFK voor mijn geschiedenisfreak)
- overnachten op een ranch
- rodeo meepikken
- stockyard in Fort Worth
- 22/3 Lubbock optreden van Journey en Toto
- natuur, al hoeven dit voor ons niet dé grote parken te zijn. We doen geen dagwandelingen, liever meerdere kleine wandelingen
- Route 66 tss Amarillo en El Reno
- landen in Dallas en er ook weer vertrekken (Oklahoma overwogen, maar er is een toeslag van 120 euro voor de auto en de vlucht is 200 euro duurder)

12/3 Brussel - Dallas
13/3 Dallas
14/3 Dallas (mss wat veel maar dan komen we op ons gemak op ons effen en we doen dan wel een Targetje ofzo ;-))
15/3 auto ophalen - Fort Worth
16/3 Fort Worth - Pedernales Fall - Enchanted Rock - Austin
17/3 Austin (Rodeo Real texas grit) + evt basketmatch
18/3 Austin - San Antonio - Mayan Dude Ranch
19/3 Mayan Dude Ranch (verplicht 2 nachten)
20/3 Mayan Dude Ranch - Seminole SP - Monohan Sandhills - Wink (Roy Orbison Museum)
21/3 Wink - Guadalupe Mtn - Carlsbad Cavern
22/3 Carlsbad Cavern - Lubbock (optreden en Buddy Holly museum)
23/3 Lubbock - Caprock Canyon - Palo Duro
24/3 hier kan nog een dag extra gespendeerd worden in de buurt, maar die dag kan ook weggelaten worden
25/3 Route 66 Amarillo (Cadillac Ranc) naar El Reno
26/3 terugrijden naar Dallas - Lake Mineral Wells SP
27/3 terugvlucht

2 issues

Ik mis Big Bend NP in bovenstaande planning. Op zich niet erg voor ons, maar ik lees dat het zo de moeite is.

Ik heb wel een dag speling op de 22e, dus wat zou kunnen is:
20/3 naar Big Bend rijden - en eerste kort bezoek aan Big Bend
21/3 Big Bend
22/3 Wink - Guadalupe Mtn - Carlsbad cavern - Lubbock (als we daar 's avonds zijn is het goed)
Dan laten we Seminole SP en Monohan Sandhills vallen (en desnoods Wink ook)
23/3 Caprock Canyon - Palo Duro
24/3 en vervolg idem als hierboven

Of is er tss San Antonio en Big Bend een ranch waar je 1 nacht kan logeren en die de moeite is (ik vind gelijk niets). Dan win ik 1 dag uit.

Tweede: nog ideetjes om een dag te vullen na Lubbock? Dat mag dus zijn in de buurt van Amarillo, Palo Duro, de Route 66, de dag dat we terugrijden naar Dallas ... we knn ook 1 dag laten vallen, maar we zouden dat jammer vinden.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Auntieshortie op 19 nov 2023, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip T.

Bericht door hemmie »

Alvast een korte reactie, die 1e week is spring break in TX, oftwel topdrukte. Kijk goed hoe het zit met de toegang tot state parks, je zult die vooraf moeten reserveren.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42219
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien de topic titel even aanpassen? Texas is wel zo duidelijk als T. :wink: Ook handig voor de zoekfunctie.
Ik vind de route wat lastig lezen; het lijkt of je elke dag een ander startpunt hebt dan waar je de dag ervoor geëindigd bent.

Auntieshortie schreef:
19 nov 2023, 14:20
We doen geen dagwandelingen, liever meerdere kleine wandelingen
Een kleine wandeling is ook een dagwandeling/day hike. Dus sluit niet bij voorbaat alle day hikes uit!

Marianne
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Auntieshortie »

De exas was er af gevallen :-) . Aangepast

Oeps springbreak niet aan gedacht maar ik kan niet echt schuiven met de periode

Reserveren voor de state parks ? AMai, bedankt voor de tip dat zullen we dan doen

Route wat aangepast, hopelijk helpt dit om te lezen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Pete.Z »

Ik zou de auto gelijk bij aankomst ophalen, je wil echt niet zonder auto in Dallas zitten. Openbaar vervoer is niet handig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door hemmie »

Ok, nu tind voor een uitgebreidere reactie. Ik vind de route ook niet duidelijk, kun je het uitwerken in correcte start- em eindpunten per dag?

Inderdaad, meteen auto ophalen, we doen hier in TX niet echt aan openbaar vervoer😂

Zoals je zelf al zegt is je tijd in Dallas erg ruim met 2 volle dagen daar én een volle dag Fort Worth. Zou ik toch nog eens goed over nadenken. Je kunt die tijd verderop in je route zoverl beter gebruiken.

Van Fort Worth naar Austin via Pedernales Falls en Enchanted Rock is 6,5 uur rijden. Wanneer wil je dan die 2 SP's bezoeken?

Zelfde voor 22/3, 6,5 uur rijden en dan wil je 2 state parks en een museum bezoeken. Persoonlijk geen ervaring met Monohan Sandhills, maar voor Seminole Canyon moet je een tour doen, dus dat kost al snel meer tijd.

Guadalupe Mountains en Carlsbad Caverns op 1 dag (plus rijtijd, waarschijnlijk moet je nog noor naar Carlsbad voor een hotel) is ook krap. Wat wil je er gaan doen? Is dat realistisch?

Caprock Canyon en Palo Duro Canyon op 1 dag plus behoorlijke rijtijd lijkt me ook weer te veel. Als ik het me goed herinner heeft Caprock Canyon niet echt korte wandelingen, je zit al snel aan 6 mijl. Erg de moeite waard, maar kost tijd.

Je alternatieve route met Big Bend lijkt me veel te weinig tijd voor Big Bend (groot park!). De eerste dag zul je weinig tijden hebben wat te doen als je uit Bandera komt. Waar zou je slapen? Is in het park nog wat vrij. Buiten het park geeft meteen weer meer rijtijd. En de dag erna wil je alweer verder naar het noorden overnachten?

Oftewel, schrijf de route nog iets uit, met eindpunt gelijk aan startpunt de volgende dag, zoek de rijtijden op, en bedenk goed of je dan wel genoeg tijd hebt voor de dingen die je wil bezoeken. Ik denk dat je dan je route flink zult moeten herzien. Ik heb dan wellicht nog wel meer tips voor onderweg, maar in deze route kunnje daar niets mee.
Terug in Texas!
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Auntieshortie »

Bedankt voor de input. Dit is wat ik er nu van gemaakt heb

12/3 landen in Dallas, hotel bij luchthaven
13/3 Luchthaven auto ophalen, naar Dallas
14/3 Dallas
15/3 Dallas - Fort Worth
16/3 Fort Worth -Austin
17/3 Austin - Pedernales Falls SP - San Antonio
18/3 San Antonio - Mayan Dude Ranch
19/3 Mayan Dude Ranch
20/3 Mayan Dude Ranch - Seminole Canyon - Sanderson
21/3 Sanderson - Wink - Guadalupe Mountain - Carlsbad
22/3 Carlsbad - Carlsbad Caverns - Lubbock
23/3 Lubbock - Caprock Canyon - Amarillo
24/3 Amarillo - Palo Duro - Amarillo
25/3 Amarillo - El Reno (route 66)
26/3 El Reno - Dallas
27/3 huiswaarts

of als Fort Worth niet de moeite is om te overnachten
15/3 Dallas - Fort Worth - Austin
16/3 Austin (gezien rodeo Austin)
17/3 Austin - Pedernales Falls SP - San Antonio
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door hemmie »

Ziet er al een stuk beter uit. Ik zou de auto meteen ophalen na aankomst, het kost onnodig tijd om de dag erna weer terug naar het vliegveld te moeten om die op te halen. Ik vind zelf DFW niet veel aan (op het 6th floor museum na), het is gewoon een grote amerikaanse stad. Je kunt je er natuurljk best een paar dagen vermaken, maar het zullen geen heel speciale dingen zijn. Ik zou dus sowieso voor de 2e optie gaan.

Je noemt in je eerste bericht dat je sowieso naar Austin en San Antonio wil, daar heb je nu minimale tijd. Is natuurlijk prima als je dat zo wil, maar dat viel me wel op.

Wat zijn de plannen in Guadalupe Mountains? Er zijn daar weinig korte wandelingen, maar je hebt geen tijd voor de lange wandelingen. Ik wil zeker niet zeggen dat je er niet heen moet gaan, wij bezochten het met een kleuter en deden dus ook alleen korte wandelingen, maar het is wel fijn als je correcte verwachtingen hebt.

Je hebt nu 2 nachten in Bandera, ik zou die volle dag daar gebruiken voor de Hill Country. Enchanted Rock is mooi, er zijn nog meer SP's, en leuke stadjes.

In Canyon, bij Palo Duro Canyon, zit nog een leuk museum, het Panhandle Plains Historical Museum.
Als je van steak houdt, ga dan in Amarillo bij de Big Texan eten, lekker eten en leuke ervaring.
Terug in Texas!
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Auntieshortie »

Je hebt gelijk over Dallas, maar we bleven in Dallas om vrijdagavond te kunnen doorbrengen in fort worth.
Ik lees hierover wisselende commentaren.
Als we er gewoon even naar toe rijden, dan win ik een dag uit en al is het niet zo lang, dan kan Big Bend ook
Zo hebben we een dag bij in Austin, en Pedernales SP laten we vallen om meer tijd te hebben in San Antonio

Wie heeft hier trouwens ervaring met zo'n tweedaagse op een ranch ? Want het is behoorlijk prijzig

12/3 landen in Dallas, auto
13/3 Dallas - Dallas (basket)
14/3 Dallas - Fort Worth 11u - Austin
15/3 Austin - Austin
16/3 Austin - San Antonio
17/3 San Antonio - Mayan Dude Ranch
18/3 Mayan Dude Ranch
19/3 Mayan Dude Ranch - Big Bend NP
20/3 Big Bend NP
21/3 Big Bend NP - Carlsbad
22/3 Carlsbad - Carlsbad Caverns - Lubbock
23/3 Lubbock - Palo Duro - Amarillo
24/3 Amarillo - El Reno (route 66)
25/3 El Reno - Dallas
26/3 huiswaarts

Er is ook een mogelijkheid om in Austin te landen voor ongeveer dezelfde prijs als Dallas
We vertrekken dan 1 dag om het weekend te kunnen meepikken in de steden
13/3 landen in Austin
14/3 Austin - Austin
15/3 Austin - Austin (afhankelijk wat de stad en /of rodeo biedt, knn we mss naar Pedernales Falls rijden)
16/3 Austin - San Antonio
17/3 San Antonio - Mayan Dude Ranch
18/3 Mayan dude Ranch
19/3 Mayan dude ranch - Big Bend NP
20/3 Big Bend NP
21/3 Big Bend NP - Carlsbad
22/3 Carlsbad - Carlsbad Caverns - Lubbock
23/3 Lubbock - Palo Duro - Amarillo
24/3 Amarillo - El Reno (route 66)
25/3 El Reno - Fort Worth
26/3 Fort Worth - Dallas
27/3 Dallas - Dallas
28/3 huiswaarts
tanteto
Amerikafan
Berichten: 256
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door tanteto »

hemmie schreef:
19 nov 2023, 14:56
Alvast een korte reactie, die 1e week is spring break in TX, oftwel topdrukte.
Is de springbreak week echt hetzelfde voor alle scholen in Texas? Vaak is het uitgespreid voor drukte te voorkomen. Maar misschien is het anders in Texas.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door hemmie »

Ja, in principe (er zijn altijd uitzonderingen) hebben alle scholen tegelijk spring break is onze ervaring. En ook de colleges hebben die week spring break.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door hemmie »

Ik vind het lastig te reageren omdat ik niet weet waarom je bepaalde dingen kiest. Je hebt Pedernales Falls eruit gehaald, heb je dan helemaal niets in de Hill Country? Of wil je daar wat doen vanuit Bandera? Je hebt ook Caprock Canyon en Guadalupe Mountains eruit gehaald, wat is daar de overweging?

Ik zou persoonlijk denk ik niet zo ver rijden voor maar 1 dag in Big Bend (nogmaals, waar slaap je?), het is een groot park en je hebt eigenlijk toch wel meerdere dagen nodig om het echt te bekijken.

Beide routes kunnen natuurlijk, maar het blijft veel rijden en vervolgens dingen snel zien of dingen waar je dichtbij bent overslaan. Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2205
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door jojostravelusa »

hemmie schreef:
19 nov 2023, 21:14
Als ik het me goed herinner heeft Caprock Canyon niet echt korte wandelingen, je zit al snel aan 6 mijl.
Wij hebben in Caprock Canyon de Eagle Point Trail gelopen en hebben daar 1,5 uur over gedaan. Echt een mooie omgeving hoor. Palo Duro Canyon is ook de moeite waard.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Pete.Z »

Persoonlijk vindt ik vooral de tijd voor San Antonio erg kort, daar zou ik echt een extra dag pakken en inderdaad Big Bend vergeten, dat is erg ver rijden, en een dag is daar veel te weinig.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1181
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door chippie777 »

Een aantal jaar geleden ook in Texas geweest. Het was/is de mooiste reis naar de USA geweest, maar het is daar groot met alles, dus ook de afstanden. Vergis je niet in de te rijden afstanden daar gaat echt wat tijd in zitten. Wij vonden dat niet vervelend maar je moet het niet onderschatten. Misschien heb je wat aan ons verslag van toen:
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Het is alweer 9 jaar geleden, wat gaat de tijd snel :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2012, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Auntieshortie »

Hallo, ondertussen al wat verder en de vele tips ter harte genomen waarvoor dank
Big Bend eruit, wat langer in Austin en San Antonio, de ranch laten vallen wegens te duur en ook de nacht in Fort Worth eruit gelaten
Minder verkassen (dus niet elke nacht ergens anders), we worden er ook niet jonger op ;-)

Vlucht geboekt
woe 13/3 Brussel - Londen - Austin en donderdag 28/3 Dallas - Londen - Brussel
voor 677eur pp. Vond ik een goede deal omdat we dan in USA geen binnenlandse vlucht meer moeten hebben

Auto nog te boeken . Deed ik vroger altijd via usa-reisen.de maar vind dit nu behoorlijk duur. Dat moet ik nog bekijken

Hotels zijn geboekt behalve Dallas (moet ik nog es bekijken at een goede buurt is) . hotels nog annuleerbaar
woe 13/3 's avonds landen in Austin
don 14/3 Austin
vrij 15/3 Austin (Rodeo Austin is dan bezig maar nog geen programma gekend)
zat 16/3 Austin - San Antonio
zon 17/3 San Antonio
ma 18/3 San Antonio - Pedernales Falls - Bandera
di 19/3 Bandera - Enchanted Rock - Bandera
--> nog es uitzoeken of er daar nog dingen in de buurt zijn die we knn meepikken (-Fredericksburg, andere parken ?)
woe 20/3 Bandera - Monahan (lange rijdag)
don 21/3 Monahan -Guadalupe Mtn - Carlsbad
vrij 22/3 Carlsbad - Carlsbad Cavern - Lubbock (optreden Toto)
zat 23/3 Lubbock - Caprock Canyon - Amarillo
zon 24/3 Amarillo - Palo Duro - Amarillo
ma 25/3 Amarillo - Route 66 - El Reno
din 26/3 El Reno - Fort Worth - Dallas
woe 27/3 Dallas
don 28/3 vlucht naar huis

Alvast bedankt voor extra tips
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door hemmie »

Is er dan nog een reden dat jullie in Bandera overnachten? Ik vind het zelf niet zo gunstig liggen voor de Hill Country, ik zou dan eerder in Fredericksburg overnachten.
In de Hill country zijn nog wat andere state parks, minder bekend dan Pedernales Falls en Enchanted Rock, maar ook mooi voor een dagdeel. Kijk bijvoorbeeld eens bij Guadalupe River SP en Colorado Bend SP bijvoorbeeld. Bij Austin heb je nog McKinney Falls SP. Maar kijk eens op de website van de state parks.
In Austin is het Bullock Museum de moeite waard, en natuurlijk de Capitol. Zilker Park is ook leuk.
In San Antonio uiteraard de River Walk, maar ik zou zeker ook de Missions doen.
Met Monahan bedoel je Monahans Sandhills? Grappig genoeg is dat één van de parken waar we nooit zijn geweest. Wel naar gekeken, maar eerlijk gezegd leek het me de rit niet waard (we zijn wel in Great Sand Dunes en White Sands geweest).

In de rest van de route heb je denk ik niet echt tijd om er nog meer in te propppen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door katrienenluc »

Wij vonden Texas echt de max.
Via deze link http://luka2017texas.blogspot.com/ vind je onze planning en hotels waar we logeerden.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1009
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Auntieshortie: roadtrip Texas

Bericht door Kokopelli »

Geen idee of jullie interesse er naar uitgaat maar bij Lubbock zou je ook de Norman Petty Studio’s kunnen bezoeken.
Wij waren er in 2005, tijdens het Clovis Music Festival, toen was de studio de gehele dag geopend, nu alleen volgens afspraak geloof ik.
Maar wij vonden het toen erg leuk om gezien te hebben.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer