Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Beste,

in de zomer van 2024 gaan we zelf met onze drie kinderen op roadtrip door o.a. Utah, Wyoming en Colorado.
We zijn 10 jaar geleden op al op huwelijksreis geweest naar Amerika en hebben toen het zuidwesten reeds gedaan met een aantal nationale parken. Nu is het de bedoeling om vooral de nationale parken (waaronder Yellowstone) aan te vatten.
Nu zijn er enkele reisdagen waar we misschien mits een kleine omweg langs bezienwaardigheden of scenic drives komen die we niet mogen overslaan - dus tips zeker welkom! De hotels liggen grotendeels vast -,nog annuleerbaar - en de reisroute dus ook - maar de invulling van de dagen is nog flexibel !

Dag 1 : aankomst Las Vegas - overnachting in Hurricane
Dag 2 : Zion NP
Dag 3 : van Zion naar Moab (eventueel via Cedar Breaks)
Dag 4 : Canyonlands NP
Dag 5 : Arches NP
Dag 6 : Moab naar Loveland
Dag 7 : Rocky Mountains NP
Dag 8 : omgeving Loveland (vermoedelijk model train museum)
Dag 9 : Loveland naar Rapid City via Mt Rushmore
Dag 10 : Badlands NP
Dag 11 : Rapid city naar Billings (tussenstop voor West Yellowstone)
Dag 12 : Billings naar West Yellowstone
Dag 13 : Yellowstone NP
Dag 14 : Yellowstone NP
Dag 15 : West Yellowstone naar Jackson
Dag 16 : Jackson naar Salt Lake City
DAg 17 : Salt lake city
Dag 18 : Salt lake city naar Las Vegas
Dag 19 : Las Vegas
Dag 20 : Vliegreis Las Vegas naar Brussel

Las Vegas, Zion en Cedar Breaks hebben we al bezocht de vorige keer, de rest is nog onbekend.

Bedankt alvast voor jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dit wel een heel ambitieus rondje! Het begint al met de rit naar Hurricane op de dag van aankomst. Ik weet niet hoe laat je aankomt maar ik vraag me af of je na zo'n lange vlucht nog wel 2 uur wilt rijden. Overnacht je dag 2 ook in Hurricane?
Als je Bryce nog niet hebt bezocht zou ik nie via Cedar Breaks rijden maar via Bryce en de UT12. Maar de rit naar Moab via die route is eigenlijk veel te veel voor 1 dag want daar is ontzettend veel te zien. Ik zou ook tijd uittrekken voor Capitol Reef en Goblin Valley en Little wild Horse Canyon.
Vervolgens begrijp ik Loveland niet. Waarom niet Estes Park? Dat ligt veel gunstiger voor RMNP. Of doe eerst een overnachting in Grand Lake en dan in Estes Park.
Waarom via Billings rijden? Ik zou via Cody rijden en dan door Yellowstone naar West Yellowstone rijden. Wil je daar niet in het park overnachten? Je rijdt nu erg veel heen en weer. De tijd voor Yellowstone is niet ruim, net als voor Grand Teton.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door paulr »

ik dacht... ik laat de eerste reactie aan Marianne :-)
Het is elke keer weer bijzonder om te zien dat allerlei rondjes verzonnen worden die lastig uitvoerbaar zijn.
Ik denk dat als je de directe KL vlucht naar LV hebt dat Huricane nog wel kan. Maar ik heb óók het vermoeden dat op dag 2 een ''heen en weertje'' naar Zion gepland staat en daar gaat het dus gelijk al mis. Maar wellicht heb ik ongelijk en is de 3e nacht in Springdale en dan zou het nog wel kunnen...
Vervolgens lijkt het op 3 nachten Moab, dus dat is prima.
Van Moab naar RMNP zou inderdaad logischer zijn via Grand Lake. Maar ook dan zou een extra dag RMNP en dus in Estes de voorkeur hebben.
Het stukje Badlands etc is voor mij onbekend terrein, dus anderen mogen daar een oordeel over geven.
De omweg via Billings lijkt niet handig. Cody is logischer en inderdaad: zoek iets in het park ! Zeker in de zomer is het druk en heen en weer rijden is zonde. Afgelopen juni reden wij via West Yellowstone het park uit en er stond zeker een file van uur uur, anderhalf uur om het park ín te komen. West Yellowstone heeft ons sowieso niet kunnen bekoren. Een rondje wandelen en een kop koffie vonden we méér dan voldoende...
Met 3 dagen Yellowstone en Grand Teton kom je er eigenlijk 3 tekort ! Ik zou ook even goed kijken wat je in Salt Lake wilt doen, want je kunt de tijd hard (en beter?) gebruiken op andere plekken in je reis. En ik neem aan dat de vluchten ook al vast liggen ? Want doorrijden naar LV koste je zo alleen maar een dag en voegt niets toe, beter terugvliegen vanaf SLC dus.
Al met al: een iets te ambitieus rondje, maar ja... dat schrijf ik helaas maar al te vaak...
Paul
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door jojostravelusa »

Ook deze kilometervreter vindt het wat teveel van het goede en tegelijkertijd te weinig. Als je nu Badlands meeneemt, wordt het inderdaad, zoals Marianne en Paul al zeggen teveel. Maar South Dakota heeft veel meer te bieden dan het mooie Badlands, dus ik zou dat voor een andere reis bewaren en dan die hoek meer aandacht geven en je nu op de rest concentreren.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door tanteto »

Liggen de tickets al vast?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Martin & Marianne schreef:
12 nov 2023, 19:20
Ik vind dit wel een heel ambitieus rondje! Het begint al met de rit naar Hurricane op de dag van aankomst. Ik weet niet hoe laat je aankomt maar ik vraag me af of je na zo'n lange vlucht nog wel 2 uur wilt rijden. Overnacht je dag 2 ook in Hurricane?
Als je Bryce nog niet hebt bezocht zou ik nie via Cedar Breaks rijden maar via Bryce en de UT12. Maar de rit naar Moab via die route is eigenlijk veel te veel voor 1 dag want daar is ontzettend veel te zien. Ik zou ook tijd uittrekken voor Capitol Reef en Goblin Valley en Little wild Horse Canyon.
Vervolgens begrijp ik Loveland niet. Waarom niet Estes Park? Dat ligt veel gunstiger voor RMNP. Of doe eerst een overnachting in Grand Lake en dan in Estes Park.
Waarom via Billings rijden? Ik zou via Cody rijden en dan door Yellowstone naar West Yellowstone rijden. Wil je daar niet in het park overnachten? Je rijdt nu erg veel heen en weer. De tijd voor Yellowstone is niet ruim, net als voor Grand Teton.

Marianne
We komen om 17u aan in Las Vegas dus het rite naar Hurricane zien we wel zitten hoor. En met drie kinderen 1 nachtje in las vegas blijven is ook geen plezier anders - vandaar dat we hier even doorbijten en de korte pijn nemen om dan de vakantie goed te kunnen starten - deze rit hebben we vorige keer ook al gedaan dus de bezienswaardigheden hier onderweg zijn minder van belang. Dag 2 is inderdaad ook in Hurricane.
Bryce hebben we de vorige keer al gezien - vandaar dat deze nu niet op de planning staat.
Bedoeling hier is om een doorsteek te maken naar Moab - we kunnen helaas niet alles zien maar we hebben ervoor gekozen om min. 2 nachten op eenzelfde locatie te blijven waar mogelijk.
Capitol Reef hebben we de vorige keer ook al gedaan.
Estes Park k heb ik bekeken maar daar waren de hotels ofwel veel te duur ofwel niet mogelijk voor ons met 5 - en in Loveland is er een modeltreinmuseum en wouden we eigenlijk een dagje inlassen weg van de NP voor de kinderen. Maar ik bekijk het nog even extra! Een extra overnachting met 3 kinderen is helaas vermoeiender...


Ik had gewoon de korste weg naar Yellowstone genomen en deze ergens opgesplitst. Maar ik bekijk even de optie via Cody! Bedankt om dit mee te geven.

En dat de tijd niet ruim is, dat weten we ook maar met drie kinderen is het ook een beetje geven en nemen. Ook mag het geen fortuin kosten: de overnachtingen in een NP zijn veel duurder (en 5x telt door)..

Bedankt voor de feedback! we nemen het zeker mee
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

deurenkletser schreef:
14 nov 2023, 12:35
En dat de tijd niet ruim is, dat weten we ook maar met drie kinderen is het ook een beetje geven en nemen. Ook mag het geen fortuin kosten: de overnachtingen in een NP zijn veel duurder (en 5x telt door)..
Ik zie in West Yellwostone ook hele dure accommodaties. En of je nu met 2 of met 5 in een kamer zit maakt niet uit qua kosten. Je kunt eens naar bijvoorbeeld de frontier cabins kijken bij de Old Faithful Snowlodge. Neem een matje en slaapzak mee, dan kan ook elders van pas komen. Of schaf een tent aan met wat matjes en slaapzakken en kampeer in de parken. De aanschafkosten haal je er na 1 of 2 nachten al uit.
En juist met 3 kinderen lijkt het me niet gek om wat dichter bij de parken te zitten; nu rij je wel erg veel heen en weer.

Hou bij RMNP rekening met de entry permit.
deurenkletser schreef:
14 nov 2023, 12:35
Ik had gewoon de korste weg naar Yellowstone genomen en deze ergens opgesplitst. Maar ik bekijk even de optie via Cody!
Ik denk dat je de kortste weg naar West Yellowstone hebt genomen? Maar is het natuurlijk wel zo mooi om die dag al iets van Yellowstone mee te nemen.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

tanteto schreef:
13 nov 2023, 16:44
Liggen de tickets al vast?
De tickets liggen vast
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

jojostravelusa schreef:
13 nov 2023, 13:30
Ook deze kilometervreter vindt het wat teveel van het goede en tegelijkertijd te weinig. Als je nu Badlands meeneemt, wordt het inderdaad, zoals Marianne en Paul al zeggen teveel. Maar South Dakota heeft veel meer te bieden dan het mooie Badlands, dus ik zou dat voor een andere reis bewaren en dan die hoek meer aandacht geven en je nu op de rest concentreren.
De kans dat we nog eens teruggaan is klein dus willen we badlands toch zeker meenemen
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

paulr schreef:
12 nov 2023, 19:54
ik dacht... ik laat de eerste reactie aan Marianne :-)
Het is elke keer weer bijzonder om te zien dat allerlei rondjes verzonnen worden die lastig uitvoerbaar zijn.
Ik denk dat als je de directe KL vlucht naar LV hebt dat Huricane nog wel kan. Maar ik heb óók het vermoeden dat op dag 2 een ''heen en weertje'' naar Zion gepland staat en daar gaat het dus gelijk al mis. Maar wellicht heb ik ongelijk en is de 3e nacht in Springdale en dan zou het nog wel kunnen...
Vervolgens lijkt het op 3 nachten Moab, dus dat is prima.
Van Moab naar RMNP zou inderdaad logischer zijn via Grand Lake. Maar ook dan zou een extra dag RMNP en dus in Estes de voorkeur hebben.
Het stukje Badlands etc is voor mij onbekend terrein, dus anderen mogen daar een oordeel over geven.
De omweg via Billings lijkt niet handig. Cody is logischer en inderdaad: zoek iets in het park ! Zeker in de zomer is het druk en heen en weer rijden is zonde. Afgelopen juni reden wij via West Yellowstone het park uit en er stond zeker een file van uur uur, anderhalf uur om het park ín te komen. West Yellowstone heeft ons sowieso niet kunnen bekoren. Een rondje wandelen en een kop koffie vonden we méér dan voldoende...
Met 3 dagen Yellowstone en Grand Teton kom je er eigenlijk 3 tekort ! Ik zou ook even goed kijken wat je in Salt Lake wilt doen, want je kunt de tijd hard (en beter?) gebruiken op andere plekken in je reis. En ik neem aan dat de vluchten ook al vast liggen ? Want doorrijden naar LV koste je zo alleen maar een dag en voegt niets toe, beter terugvliegen vanaf SLC dus.
Al met al: een iets te ambitieus rondje, maar ja... dat schrijf ik helaas maar al te vaak...
Paul
We zijn inderdaad van plan om op dag 2 heen en weer naar Zion te gaan - Hurricane is een pak goedkoper om te logeren en iets dichter tegen Las Vegas vandaar deze keuze - dit hotel ligt nog niet vast dus we bekijken de optie Springdale zeker nog. Zion hebben we de vorige keer ook al bezocht.

We bekijken nog even de overnachtingsmogelijkeden in Estes Park maar voorlopig hadden we daar niet direct iets gevonden...

En we bekijken dan even de weg naar Yellowstone via Cody.
En helaas is in het park van Yellowstone geen optie - in een tent met 3 kinderen waarvan de jongste 2jaar is, is echt geen optie voor een leuke vakantie hier ;-).
Zijn er andere toegangswegen/dorpjes rond het nationaal park die beter zijn?

Voor Salt Lake was het de bedoeling om voordat we vanuit Jackson vertrekken uiteraard nog even daar te blijven en dan een dagje wandelen in Salt Lake City - deze dag hebben we toegevoegd om toch 2 nachten te blijven ipv 1 nacht want met de kinderen is dat een heel in en uitladen..

Heen en terug naar LV was veruit de goedkoopste vliegreis en dan zaten we niet met de drop-off kosten van de auto. Ook willen we graag afsluiten in Las Vegas om uitgerust terug naar huis te kunnen gaan.

Bedankt voor je tips, we nemen ze zeker mee!

Ps : we gaan in augustus - is het dan rustiger of blijft het druk met de zomerperiode? Vorige keer waren we er in juli en vonden we het wel meevallen wanneer je verder dan 2km van de parking af ging :-).
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Martin & Marianne schreef:
14 nov 2023, 13:28
deurenkletser schreef:
14 nov 2023, 12:35
En dat de tijd niet ruim is, dat weten we ook maar met drie kinderen is het ook een beetje geven en nemen. Ook mag het geen fortuin kosten: de overnachtingen in een NP zijn veel duurder (en 5x telt door)..
Ik zie in West Yellwostone ook hele dure accommodaties. En of je nu met 2 of met 5 in een kamer zit maakt niet uit qua kosten. Je kunt eens naar bijvoorbeeld de frontier cabins kijken bij de Old Faithful Snowlodge. Neem een matje en slaapzak mee, dan kan ook elders van pas komen. Of schaf een tent aan met wat matjes en slaapzakken en kampeer in de parken. De aanschafkosten haal je er na 1 of 2 nachten al uit.
En juist met 3 kinderen lijkt het me niet gek om wat dichter bij de parken te zitten; nu rij je wel erg veel heen en weer.

Hou bij RMNP rekening met de entry permit.
deurenkletser schreef:
14 nov 2023, 12:35
Ik had gewoon de korste weg naar Yellowstone genomen en deze ergens opgesplitst. Maar ik bekijk even de optie via Cody!
Ik denk dat je de kortste weg naar West Yellowstone hebt genomen? Maar is het natuurlijk wel zo mooi om die dag al iets van Yellowstone mee te nemen.

Marianne

West Yellowstone is inderdaad ook niet goedkoop - andere dorpen die beter zijn? Kamperen zien we niet zitten met 3 kinderen waarvan de jongste nog maar 2 jaar is.. We proberen de gulden middenweg te vinden van niet altijd te moeten rijden maar ook niet superveel te moeten betalen...
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Is het dan een optie om 2 nachten in Cody te blijven en dan twee nachten in yellowstone? De lodges zijn volzet maar het mammoth hotel is nog beschikbaar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe oud zijn de andere kinderen en wat zijn jullie plannen overal? Ik denk dat Badlands voor jonge kinderen niet zo interessant is. Ik kan me voorstellen dat de ezels in Custer meer aanspreken.

Voor Yellowstone is Cooke City ook een mogelijkheid.
Maar als je op 1 plaats wilt overnachten zou ik ook kiezen voor West Yellowstone of Old Faithful. Hou eens in de gaten op www.yellowstonenationalparklodges.com of er iets vrij komt daar. De kamers in de Old Faithful Inn zijn ook niet gek. Die in het oude deel hebben geen eigen badkamer maar wel een wastafel.
Cody is als uitvalsbasis voor Yellowstone niet zo handig.
Ik denk dat je er ook niet een al te groot probleem van moet maken om vaker ergens maar 1 nacht te blijven. Wil je dat wel dan zou ik de reis helemaal aanpassen en overal veel meer tijd nemen. Wil je echt een groot rondje maken dan hoort vaker verkassen erbij.

Voor Springdale kun je eens naar het Zion Park Motel kijken, via hun eigen site.

Om 17.00 uur aankomen betekent dat het voor je gevoel al 2 uur 's nachts is. Je kunt ook tot St George rijden en Zion overslaan. En toch nog even een pleidooi voor Capitol Reef. Je kunt leuk en betaalbaar overnachten in een cabin op de Thousand Lakes RV park. Goblin Valley is met kinderen ook leuk.

En ja, in augustus is het ook druk.

Quote liever geen hele berichten. Je kunt alleen de naam vermelden van degene op wie je reageert, of quote alleen dat deel waarop je reageert.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

We bekijken jullie tips even en kijken of we de overnachtingen wat kunnen aanpassen.
We zijn aan het zien of we eventueel toch een of twee nachten in yellowstone np gaan overnachten.
De meeste kamers zijn voor 4personen : iemand die weet of we er zelf een babybed kunnen bijzetten?

Capitol Reef hebben we vorige keer ook al bezocht en daar hadden we voldoende tijd - Zion hadden we wat tijd tekort die we nu willen inhalen

De kinderen zijn 2 - 5 en 7 jaar maar wel gewend om te wandelen.
Het plan is dus vooral wandelen en het rustig aan doen met tijd voor zwembaden..

Ik bekijk Goblin Valley zeker ook even.
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2014, 18:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Cindysimone »

We zijn aantal jaar geleden ook met drie kinderen geweest. Overal een extra bed vantevoren bijgevraagd en dat was geen enkel probleem. We hebben ook regelmatig blokhutten van de Koa gedaan. Vonden de kinderen heerlijk. Vuurtje stoken lekker buiten. Die in de buurt van Yellowstone was de duurste en bij Badlands de goedkoopste dus het scheelt wel per locatie.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

@marianne We zijn - op jullie aanraden - aan het bekijken om toch op 2 locaties binnen Yellowstone NP te overnachten : welke raad je dan aan? Of 1x in het park en 2x in West Yellowstone? Of elke dag ergens anders?
We moeten de highlights van Yellowstone zelf nog even bekijken - ik was er aan begonnen maar met het oog op uit West Yellowstone..

De meeste zijn nog beschikbaar met kamers voor 4 personen en via de chat ben ik te weten gekomen dat de meeste accomodaties wel babybedden hebben maar niet alle dus we moeten bellen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker proberen iets bij Old Faithful te vinden. Daar is het altijd druk, dus het is heel fijn om daar te overnachten zodat je de rustige uren tegen de avond en vroeg in de ochtend hebt voor de boardwalk met de geisers.
De eerste keer dat wij met de kinderen naar Yellowstone gingen hadden we een cabin in Mammoth en een cabin in Lake; dat was ook prima qua spreiding, maar Old Faithful is toch beter.
Ik zou vooral kijken naar wat er beschikbaar en betaalbaar is. En als er nu nietes is, blijf dan regelmatig kijken want er zijn altijd annuleringen. En nogmaals; het is niet erg om ergens maar 1 nacht te zittne; dat kost je vaak minder tijd dan heen en weer te rijden.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor de meerdere locaties en voor de bezienswaardigheden (zie daarvoor ook de pagina met de planning voor Yellowstone). We zaten toen in OF, Lake en Roosevelt. Roosevelt is leuk, maar de cabins daar zijn niet heel ruim.

Met maar 2 volle dagen moet je keuzes maken. Een must wat mij betreft: de geisers bij Old Faithful. En dan niet alleen OF zelf, er zijn indrukwekkender geisers. Wij zijn erg gecharmeerd van de Great Fountain Geyser, maar die barst niet heel frequent uit.
En bekijk ook mudpots; dat zullen de kinderen ook leuk vinden.
Andere bezienswaardigheden zijn de terrassen bij Mammothh. En de watervallen bij de Grand Canyon of the Yellowstone.
Neem de NPS-site eens door en kijk wat je het meeste aanspreekt.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Bedankt, we gaan de old faithfull proberen te boeken voor een nacht dan!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door paulr »

Ik snap echt die wens om ergens 2 nachten te verblijven en vervolgens heen en weer te gaan rijden. Je doet geen enkele kind een plezier om vaak meer dan een uur heen en weer terug te rijden per dag, alleen maar om hetzelfde bed te slapen. Uiteraard is 2 nachten lekker als je ergens een ''rustdag'' hebt of slechts een klein ritje gaat doen...
Ik ben blij te lezen dat je nu wél de overweging maakt om, als je ''onderweg'' bent die gedachte te laten varen.
paar voorbeelden:
Huricane-Zion: 45 minuten heen, 45 terug én dan nog in de rij voor de shuttle bussen omdat je waarschijnlijk (te) laat bij de parking bent
West Uellowstone-Old Faithful: 1 uur heen, 1 uur terug en ik heb rijen bij de ingang van het park zien staan van ca 1 uur...
Cody-Old Faithful: 2,5 uur, 2,5 uur terug
Loveland-Estes: 45 minuten als het rustig is (laatste stuk zal druk zijn). Vervolgens ben je er nog niet, voor de parking Bear Lake ben je dan waarschijnlijk te laat (dat is 1,5 uur rijden!), dus moet je naar de centrale parking en dan een shuttlebus.
Kortom: als je dit allemaal bij elkaar optelt zijn het heel veel uren in de auto voor je kinderen...
succes weer met zoeken, het gaat er steeds beter uit zien.
Paul

En oja.... als er alleen eenvoudige kamers/cottages zijn bij de Old Faithful: gewoon boeken, de centrale douches/toiletten etc zijn erg netjes
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Bedankt voor de tip dar de gemeenschappelijke douches proper zijn- dat maakt onze beslissing eenvoudiger!

Voor Yellowstone zijn we er nu uit denken we : van rapid city naar Cody - overnachting in Cody - dan overnachting old faithfull en als afsluiter 2 nachten West Yellowstone.

Voor RMNP : is het een mogelijkheid om dit vanuit Grand Lake te doen of is Estes beter? Probleem daar is dat we in Loveland een appartement hebben met kookgelegenheid- wat met kinderen wel leuk is af en toe - en in Estes heb ik dit nog niet kunnen vinden tegen een normale prijs...

Zion bekijken we nog even de prijzen in Springdale om te kunnen beslissen..

Na half aug hebben de Amerikanen geen zomerverlof meer - dit merken we aan de prijzen van Yellowstone- dus hopelijk wat kalmer dan juni en juni...

Nog een vraagje : weten jullie hoeveel keer per dag de Old Faithfull geiser 'spuwt'?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer