Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door paulr »

Yellowstone: als ik het goed heb ga je ná de 2e nacht West yellowstone naar GT toch ? Je kan dan ook overwegen om ipv naar het westen juist alvast op weg zuidwaarts naar GT te gaan die namiddag/avond. Kijk eens of er die nacht iets betaalbaars te vinden is in Colter Bay bijvoorbeeld. https://www.gtlc.com/lodges/colter-bay-village. Wellicht iets duurder dan west yellowstone, maar op de goede route én een leuke, mooie plek ! Of in de buurt van Moran (https://heartsix.com/).

Vanuit Grand Lake is op en neer naar de mooiste plekken in RMNP te ver weg. Je gaat de Trail Ridge over (dat kost al flink wat tijd bij mooi weer) en die moet je dan einde dag weer terug. Als tussenstop voor één nacht is Grand Lake natuurlijk wel goed vanuit Moab. De wens om ergens een ''eigen plek'' te hebben als een appartement of cabin snap ik wel onderweg om zelf te koken/bbq-en etc. En vaak is de mimimum stay dan 2 nachten. Welke nachten zijn jullie er precies, dan kunnen we even meekijken voor zoiets...

De OF spuugt bijne elk uur, die hoef je niet plannen. Andere grote geisers daar in de buurt spuiten veel minder vaak, maar zouden wel ''mooier'' zijn. Wij hebben die andere afgelopen jaar gemist, dus moeten we volgend jaar helaas terug... geen straf ! :wink: :) Handig om zodra je aankomt even bij het visitor center naar de tijden te informeren

succes weer !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een nacht Old Fathful doet en twee nachten West Yellowstone zit je wel alle nachten aan de westkant. Ik weet niet wat er beschikbaar baar is, is er niets anders in het park vrij? De periode maakt niet uit wat prijzen betreft, hooguit zijn er in de rustigere periodes meer goedkopere lodges beschikbaar.

Grand Lake is mooi voor de eerste nacht maar niet voor twee nachten. De oostkant van het park is het mooiste. Wij zaten er in 2019 en hadden daarna 2 nachten in Estes Park. In 2017 hadden we een overnachting in de Discovery Lodge in Estes Park en daarna een overnachting in Kremlin. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

De Old Faithful barst ongeveer elke 90 minuten uit. Heb je de NPS site al eens bekeken?

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door markro »

De Old Faithful geiser spuit circa 20 keer per dag. Met een tussenpoze van ergens tussen 68 minuten tot anderhalf uur.
Bij het Old Faithful Visitor Center worden de vermoedelijke, volgende erupties van een aantal geisers steeds aangegeven.

Zie ook: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ithful.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door 1N9R1D »

Marianne noemde het Zion Park Motel al even, wij hebben daar in 2019 overnacht en hebben voor komende augustus weer geboekt. Prima locatie om te verblijven.
Voordeel van verblijven in Springdale is dat de bus naar het park voor de deur van het motel stopt. Je hoeft dus niet parkeren in Zion, waar vaak geen plek is. Wij komen rond de middag aan bij het motel en we kunnen de auto er alvast parkeren en met de bus het park in. Wel even aanvragen bij de boeking en op dag van aankomst even melden bij de receptie. Perfect!
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Helaas is het zion park motel voor deze data juist geboekt...
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door 1N9R1D »

Kijk je bij Booking.com of op hun eigen site? Ik weet jullie reisdata niet, maar ik zie voor juli en augustus nog voldoende mogelijkheden op hun eigen site, ook voor 5 personen...
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Ik heb op booking gekeken - niet op hun eigen site - en inderdaad nog veel data beschikbaar in augustus maar juist op onze data (van 8-10 aug) niet.

@marianne : voor de Rocky Mountains NP : ik vind dat er nu geen permit meer nodig is - ik vermoed dat dit dan in de zomer terug van toepassing gaat zijn? Enig idee hoe lang op voorhand je deze kan /moet boeken? En deze is blijkbaar niet nodig met de bus?
Zijn er nog permits nodig voor andere NP?
Laatst gewijzigd door deurenkletser op 19 nov 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens rechtstreeks, daar is wel beschikbaarheid. Kijk en vergelijk trouwens altijd booking met rechtstreeks en evt nog andere aanbieders.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

De permit geldt voor de drukkere maanden. Ik zie dat het in 2024 ook weer ingevoerd wordt, zie hier: https://www.nps.gov/romo/pilot-timed-en ... ystems.htm. hou de NPS-site in de gaten om te zien hoe het werkt, wij hebben er zelf geen ervaring mee. Zie hier de toelichting van het 2022-seizoen.

Ook Arches werkt met een timed entry reservation. Zie https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/ ... -pilot.htm.
Als je hier bijvoorbeeld de Fiery Furnace hike reserveert is die times entry reservering niet nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Zion Park Motel: niet de goedkoopste optie, maar er is nog wel iets:
image.png
image.png (755.48 KiB) 805 keer bekeken
Zou ik boeken, je kunt altijd nog annuleren, misschien komt een van de goedkopere kamers nog beschikbaar.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Bedankt, we bekijken zelf ook altijd verschillende sites (waarop we via ons werk nog korting krijgen) en inderdaad de site van het hotel zelf. We zullen Zion Park Motel nog even bekijken.

We houden de permits zeker tijdig in het oog maar blijkbaar geldt het niet (toch in 2023) voor de shuttlebus dus kunnen we nog alle kanten uit.
Voor Arches bekijk ik het ook even.

Voor Rocky Mountains had ik even volgende wandelingen gevonden : GEM LAKE en LUMPY RIDGE, ALBERTA FALLS met BEAR LAKE en EMERALD LAKES of zijn er andere meer interessant rekening houdend onze korte tijd daar :-)

Sorry voor mijn vele vragen en bedankt voor jullie antwoorden! We vertrekken graag goed voorbereid op reis :-)
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

image.png
image.png (558.63 KiB) 801 keer bekeken
De kamers met 3 queens zijn zoals ik dacht al bezet - de familiesuite is helaas echt wel te duur..
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door IngridUSA »

Er zijn nog wel 5 two queens, die zie je alleen als je op 2 volwassenen en 2 kinderen zoekt. Wellicht mag je daar gezien de leeftijd van de jongste een bedje bij (laten) zetten?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

deurenkletser schreef:
19 nov 2023, 16:24
Voor Rocky Mountains had ik even volgende wandelingen gevonden : GEM LAKE en LUMPY RIDGE, ALBERTA FALLS met BEAR LAKE en EMERALD LAKES of zijn er andere meer interessant rekening houdend onze korte tijd daar
De Gem Lake en Lumpy Ridge ken ik niet, voor de andere en nog meer mogelijkheden kun je eens op mijn wandelsite kijken.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

@marianne : bedankt dat ga ik zeker doen (ook voor de andere parken)

@IngridUSA : had ik inderdaad ook gezien - ik hoor even / bekijk even of het lukt met een kinderbedje maar vermoedelijk gaan we toch voor Hurricane kiezen - ook omdat we de dag erna toch de andere richting uitgaan...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door IngridUSA »

Ik snap het hoor. Maar reken er dan nog wel 20 dollar per dag aan parkeerkosten bij voor een eerlijke vergelijking.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Doen we! Maar zelfs dan is het een pak goedkoper helaas..

En we zullen gewoon heel vroeg moeten opstaan :wink: .
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door paulr »

Ook de shuttlebus in RMNP moe(s)t. Gereserveerd worden. Wij hadden 2 jaar geleden 1 overnachting in het park (dus sowieso toegang) en de andere dag erbuiten. We hebben toen om 17 uur ‘s middags de shuttle voor de volgende ochtend moeten en kunnen reserveren….
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Ondertussen hebben we een verblijf gevonden in Yellowstone. Om het betaalbaar te houden blijven we alvast 1 nacht in het park slapen in een cabin in de Old Faithful Lodges. Hoewel ze via internet slechts voor 4 personen te boeken zijn was het toch mogelijk om die voor 5 personen te boeken, maar enkel door te bellen. We konden zelfs een babybed vragen, we zijn benieuwd alvast.

Noot: de boeking is bijna 30 dollar goedkoper via de telefoon dan via internet te boeken. Vreemd toch. Amerikanen bellen blijkbaar liever...

Nogmaals dank voor jullie tips tot hiertoe!
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Ter info : we hebben er dan een nachtje Grand Lake ingestoken en 2 nachten Estes ipv Loveland.
Bedankt voor de tips
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer