Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Goede keuze! En mooi dat Old Faithful gelukt is. :thumbup:

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Autorit Estes Park naar Rapid City via Mt Rushmore : welke route?

Bericht door deurenkletser »

Opmerking moderator

Bericht aan routetopic toegevoegd. Zo blijven vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar. Dit voorkomt onduidelijkheid en dubbele antwoorden.
Beste,

deze zomer gaan we op vakantie naar Amerika om een hele rondreis te maken.
Hierbij moeten we op een bepaald moment van Estes Park naar Rapid city geraken (en dit via Mt Rushmore) : nemen we gewoon de kortste weg over de highway 18/85 of is er een mooiere route? We zitten met 3 kinderen in de auto dus we willen wel omrijden maar alleen als dit uiteraard de moeite is :-).
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door covri »

Misschien Crazy Horse Memorial. Wij vonden dat erg leuk. Even iets anders dan natuur :wink:
https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... horse.html
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Iemand nog tips om te eten in de buurt van old Faithfull?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door RuthdeLange »

paulr schreef:
20 nov 2023, 19:33
Ook de shuttlebus in RMNP moe(s)t. Gereserveerd worden. Wij hadden 2 jaar geleden 1 overnachting in het park (dus sowieso toegang) en de andere dag erbuiten. We hebben toen om 17 uur ‘s middags de shuttle voor de volgende ochtend moeten en kunnen reserveren….
Paul, kun je dit nader toelichten?
Wij hebben voor 3 nachten een plek op de Glacier Basin camping gereserveerd. Ik weet dat ik dus voor de aankomstdag geen permit nodig heb.
Vanuit deze camping wilde ik naar de bus richting Bear lake lopen (bushalte ligt voor de camping) en dan met de bus naar de trail van o.a Nymph lake etc. Na de laatste nacht rijden we via de Trail ridge road naar Arapaho Bay Campground aan lake Granby waar we ook een nacht staan.
Maar die laatste camping ligt buiten de grens. Echter vanaf Glacier Basin komen we niet langs een entrance hokje dus ging er van uit dat ik voor geen van deze dagen een entry ticket nodig heb.
Klopt dat?
Bedoel jij nu dat ik voor de shuttle naar Bear lake toch een ticket nodig heb ondanks dat we op Glacier Basin staan?

Bedankt voor je uitleg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

deurenkletser schreef:
17 mar 2024, 15:13
Iemand nog tips om te eten in de buurt van old Faithfull?
Wij vinden het restaurant in de Old Faithful Inn prachtig. Het eten is daar ook prima, maar je betaalt wel voor het omgeving. Je moet hier reserveren of ter plekke je melden en wachten tot er plaats is (je krijgt een pieper mee). Bij de Inn heb je ook nog de Grill in de General Store naast de Old Faithful Inn. Wij hebben daar eens gegeten maar ik kan me daar niet veel meer van herinneren.
In de Old Faithful Snow Lodge heb je denk ik meer waar voor je geld, wij hebben daar eens uitstekend gegeten. Maar de ervaringen kunnen van jaar tot jaar uiteenlopen.
Wil je een goedkopere optie dan is de cafetaria in de Old Faithful Lodge een mogelijkheid. Ik heb daar wel eens slechte ervaringen over gelezen maar de keer dat wij er waren vond ik het prima. Je hebt er uitzicht op Old Faithful. Zie hier voor onze ervaring.

Je weet dat je op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/dining alles kunt vinden over de eetgelegenheden in het park? Daar kun je ook de menu's vinden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door paulr »

De bussen IN het park hoeven niet gereserveerd te worden. Volgens mij had je geschreven dat jullie in Estes zouden overnachten, dus niet in het park zelf. De shuttlebus (hikersbus) die vanaf het visitor center in Estes vertrekt dien je te reserveren. In dat geval heb je geen permit nodig….
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

@marianne dankjewel! We nemen het mee op in onze reisvoorbereiding en ik had inderdaad de link al gevonden maar soms zijn ervaringen beter dan een officiële site!

Nog een bijkomende vraag : vanuit Old Faithfull trekken we verder naar Jackson. Omdat we misschien na Yellowstone het wat rustiger aan willen doen en we zeker het mooiste van Grand Teton willen meenemen : welke route is het meest aangewezen : de hwy 191 met een wandeling in Schwabacher of toch de Grand Teton Rd met daar enkele korte wandelingen? Of toch de hele loop doen?
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door nycave »

Je hebt denk ik wel gewoon tijd om de gehele loop te doen. Wij waren er vorig jaar 2 nachten en hebben echt meer dan voldoende tijd ervoor gehad. Dag 1 hebben we vanaf Yellowstone de loop gedaan met alle stops. Dag 2 wandelen bij Jenny lake. Dag 3 doorgereden naar Bear lake.
Overigens als tip: Grand teton is wel een stuk duurder dan Yellowstone. Dus eventueel tanken, wat broodjes/crackers oid vast halen in Yellowstone.

Vanaf Yellowstone ook nog ff stoppen bij West thumb en Moose falls.
Wat wij steeds doen is vroeg wegrijden, dan parkeren en ontbijten (zo verzekeren we ons van een parkeerplaats). Hoewel wij dan met een camper reizen.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk ook dat je beide routes wel kunt rijden. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van eventuele wandelingen. Wij reden in 2015 van Jackson naar Old Faithful (met 1 l :wink: ) via de Teton Park road, en een aantal dagen later van Old Faithful naar Idaho Falls weer door Grand Teton, en nu via de 191. Zie hier en hier. Misschien helpt dat om een beeld te krijgen van de tijd die je nodig hebt.

En ja, de Moose Fall is zeker even een stop waard, zie daarvoor de eerste link die ik gaf.

Marianne
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door deurenkletser »

Bedankt allemaal! Ik voeg Moose Falls zeker toe aan onze stops! West Thumb stond al op de planning 🙂

Ik bekijk je links nog even @marianne en ga er zeker tips uithalen bedankt!

En ook bedankt voor de tip om.eten in te slaan in Yellowstone! Met drie hongerige kinderen is dat zeker welkom 🙂

En ik ga de twee routes voorbereiden en dan kunnen we op het moment zelf beslissen wat we doen... alles hangt ook af van wat we in Yellowstone gedaan krijgen...

Vroeg opstaan is voor ons geen probleem maar vertrekken voor het ontbijt weet ik niet of de kinderen dit ok vinden maar we gaan dit zeker op een aantal dagen proberen te doen...
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis deurenkletser: reisroute zomer 2024 -- tips?

Bericht door nycave »

In Grand Teton: Jenny lake is echt het drukste gebied.

Onderweg van Estes naar Rapid city: in Hot springs heb je Mammoth site: opgravingen van mammoeten. Ook zit er een zwembad wat mss wel even een fijne korte stop is?

Wij rijden het komend jaar van Estes (olive ridge campground) naar Hot springs en gaan dan de volgende dag door naar Custer SP.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer