Reis Invoker: 2024 - Texas en New Mexico.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Invoker: 2024 - Texas en New Mexico.

Bericht door Invoker »

Hallo,

Na de Westkust, Oostkust en "Deep South" willen we volgend jaar richting Texas en New Mexico.

We hebben een globale planning gemaakt maar die staat nog alles behalve vast, we willen een leuke mix van stad en natuur, Geen probleem om langer in de auto te zitten, maar het liefst niet langer dan 6 uur. Wat we ongeveer in gedachte hebben:

Amsterdam --> Dallas
Dallas / Forth Worth
Dallas --> ??
?? --> Carlsbad (voorkeur niet te ver van Carlsbad)
Carlsbad --> White Sands
White Sands --> Carlsbad
Carlsbad --> Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend --> ??
?? --> San Antonio
San Antonio
San Antonio --> Austin
Austin
Austin --> Forth Worth
Forth Worth
Forth Worth --> Amsterdam

We willen ook nog op een ranch slapen, dus als daar tips voor zijn horen we het ook graag! Benieuwd naar jullie reacties, vooral of we ergens korter of langer moeten blijven of iets over het hoofd zien! In een vorig schema had ik Amerillo er nog in zitten bijvoorbeeld.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 2024: Texas en New Mexico

Bericht door hemmie »

Welke tijd van het jaar reizen jullie?

Tussen Dallas en Carlsbad is er niet echt iets, ik zou dat denk ik in 1 dag rijden, en die extra dag elders gebruiken.
Van White Sands naar Big Bend is de kortste route niet via Carlsbad, waarom ga je weer terug naar Carlsbad?
Als je na de laatste dag in Big Bend overnacht in bijvoorbeeld Marathon, kun je in 1 dag naar San Antonio rijden.
Ik mis de Hill Country in dit geheel. Enchanted Rock en Pedernales Falls SP's zijn daar een bezoek waard, maar er zijn meer SP's, en wat leuke stadjes.
Je hebt nu 2 volle dagen in Dallas/Fort Worth, afhankelijk van wat je daar van plan bent is dat wellicht relatief veel (het is niet echt een bijzondere stad, afgezien van een paar bezienswaardigheden).
Terug in Texas!
Invoker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2023, 21:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Invoker: 2024 - Texas en New Mexico.

Bericht door Invoker »

We reizen in juni!

Oeh, ik was aan het slapen toen ik dit schema erop zette denk ik. Ik heb het nu aangepast, waarbij Pedernales Falls ook en de ranch zijn toegevoegd en een dagje Dallas eraf is gehaald. Mijn vrouw kunnen overtuigen om toch in 1x door te rijden :wink:

Bedankt in ieder geval en als er nog meer tips of opmerkingen zijn; schiet maar raak!

Amsterdam --> Dallas
Dallas
Dallas --> Carlsbad
Carlsbad --> White Sands
White Sands --> Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend --> Dixie Dude Ranch
Dixie Dude Ranch
Dixie Dude Ranch --> San Antonio
San Antonio
San Antonio --> Pedernales Falls
Pedernales Falls
Pedernales Falls --> Austin
Austin
Austin --> Forth Worth
Forth Worth --> Amsterdam
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Invoker: 2024 - Texas en New Mexico.

Bericht door hemmie »

Wat zijn je plannen voor Carlsbad en White Sands? Op zich kosten de Caverns niet heel veel tijd, halve dag is genoeg, maar als je de vleermuizen wil zien uitvliegen (kan in juni) lijkt me doorrijden tot White Sands daarna niet echt een optie. Daarnaast zou ik je aanraden een zonsondergang bij White Sands in te plannen, dat is echt de mooiste tijd van de dag.

Daarnaast is 3 dagen Big Bend in juni wellicht wat veel, ik vermoed dat het daar dan al erg warm is.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer