Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door jojostravelusa »

Sendie schreef:
19 okt 2023, 20:38
Al zoveel laten vallen en nog vol, ik ben bang dat we nog een keer terug moeten.
Dat hou je. Je mist altijd meer dan dat je ziet. En welk excuus is er beter om nog een keer te gaan :wink: :lol:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1248
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door IngridUSA »

Sendie schreef:
23 okt 2023, 14:21
Ik heb de eerste link gepakt die oppopte op internet.
Dat moet je sowieso nooit doen. Bovenaan komt eerst reclame en betaalde sites. Geldt voor bijna alles. Google ook altijd even naar de reviews.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Sendie schreef:
23 okt 2023, 14:21
Nu ben ik bang dat ik een ernstige fout heb gemaakt door credtcard gegevens te delen.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn omdat je je creditcardgegevens hebt doorgegeven, maar je bent wel geld kwijt als je geen actie onderneemt.
Ze rekenen een reservering fee van 10%. En ik denk dat je dat ook kwijt bent als er niets beschikbaar is.
Ook voor annuleringen betaal je 10% terwijl dat bij de officiële site niets kost.

Misschien kun je iets regelen via je creditcardmaatschappij; informeer daar eens wat er mogelijk is.

Je hebt hier veel informatie gekregen, en ook een schermafdruk van de officiële site en je was blijkbaar al op de juiste site geweest.
Lees in het vervolg alle voorwaarden goed door. En lees ook je topic nog eens door voor alle tips.


Wat was nu de bedoeling van die nacht tussen Yosemite en SF? Hoeveel nachten Yosemite heb je nu gepland/aangevraagd?

Marianne
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

Gisteravond ben ik gebeld, er is geen plaats meer voor twee nachten. Wel nog in een tent. Ik kreeg daarna netjes een aanbod via de mail zoals telefonisch doorgenomen.
We hebben veel gekampeerd in Canada en ook wel in Californie met onze eigen tent. Na een beer op de kampeerplek heb ik alleen nog maar in de auto durven slapen. Ja ik weet het het...... :lol:
Dus nu op zoek naar een andere plek voor twee nachten, in een hotel o.i.d
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt regelmatig checken op www.travelyosemite.com of er iets anders vrijkomt. Ik zou zelf een tent reserveren, dan heb je in elk geval iets. De kans op het zien van een beer in Yosemite is klein. En als er beren gesignaleerd worden bij Curry Village of de campings dan worden ze weggejaagd. Dus die beren hoeven geen reden te zijn om niet in een tent te overnachten.

Wil je buiten het park overnachten dan is El Portal het beste gelegen. Als je ook naar de Mariposa Grove wilt is Wawona of Oakhurst ook een optie. Maar dan voor 1 nacht.
En wil je nog een overnachting tussen Yosemite en SF en zo ja waarom?

Wat heb je verder al vastgelegd? Overnacht je ook in Death Valley? Ben je nog flexibel, dat wil zeggen is alles gratis te annuleren? Ik zou de mogelijkheid open houden om onderlangs van Death Valley naar Yosemite te rijden. Je zou dan tot aan Oakhurst kunnen rijden. Dan de volgende dag de sequoia's in de Mariposa Grove bekijken en dan doorrijden naar de vallei voor een overnachting daar.
Als je via Lee Vining en de Sonora Pass rijdt zou ik twee nachten in de vallei doen en dan op weg naar SF via de Mariposa Grove rijden. Of nog een overnachting ergens als je daar nog een extra nacht hebt. Maar dat is mij dus nog steeds niet duidelijk. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 okt 2023, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

Ik ben op de hoogte van maatregelen die de parken nemen ten opzichte van de beren. Neemt niet weg we in de nacht toch zijn geconfronteerd met een beer en dat ik echt te maken heb met een beren fobie. En dat is echt niet gezellig voor mijn gezin.....

Ik ben tevreden over de route. Wel ben ik door het wegvallen van Curry Village weer opnieuw gaan kijken. Het stuk tussen Lone Pine en San Fransiscco staat weer ter discussie. Je had het al eens eerder genoemd, Sequoia's kunnen we ook bekijken vlakbij Yosemite (Sequoia Trees in de Mariposa Grove) dus Sequoia NP kunnen we ook laten vallen en wellicht houden we daarom meer tijd over.

-Lone Pine overnachting-
.......? (hier staat nu Three Rivers maar deze kunnen we annuleren
.......?
.......?
-San Francisco
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is dus anders dan in de route die je op 19 oktober had geplaatst. En je wilt dus naar Sequoia gezien Three Rivers? Dan heb je weinig tijd voor Yosemite.
Zet nog eens je hele schema hier meer, want zo te zien kom je nu een dag later in SF dan in je vorige schema. Klopt dat?

Met Sequoia en Kings Canyon kan het bijvoorbeeld zo:
26-apr vr Las Vegas - Lone Pine
27-apr za Lone Pine - Three Rivers
28-apr zo Three Rivers - Grant Grove/Fresno (via de General Sherman)
29-apr ma Grant Grove - Yosemite
30-apr di Yosemite - San Francisco
1-mei wo San Francisco -

Met Yosemite kan het zo:
26-apr vr Las Vegas - Lone Pine
27-apr za Lone Pine - Lee Vining
28-apr zo Lee Vining - Yosemite
29-apr ma Yosemite - Yosemite
30-apr di Yosemite - San Francisco
1-mei wo San Francisco -

of zo:
26-apr vr Las Vegas - Lone Pine
27-apr za Lone Pine - Oakhurst
28-apr zo Oakhurst - Yosemite
29-apr ma Yosemite - Yosemite
30-apr di Yosemite - San Francisco
1-mei wo San Francisco -

Lone Pine is in plaats van Death Valley? Ik weet niet wat je daar hebt, maar wij vinden de Dow Villa Hotel erg prettig en heel betaalbaar. Zie bijvoorbeeld hier en hier. En hier voor de Mariposa Grove.

Alvast een tip voor onderweg: de Alabama Hills bij Lone Pine zijn prachtig, zeker aan het eind van de dag of tegen de avond. Zie hier voor een van onze bezoeken (zie onze index kun je meer vinden).
Als je via Lee Vining rijdt zijn Mono Lake en Bodie aanraders. Zie bijvoorbeeld hier.

Marianne
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

De tweede optie die je noemt is snel via Lee Vining, maar heb ik nu iets verkeerd begrepen? Dat kan toch niet doordat de wegen er naar toe waarschijnlijk gesloten zijn eind april?
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

Ik bedoel de weg van Lee Vining naar YV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Je had in je routevoorstel toch zelf Lee Vining opgenomen? En ja, de Tioga Pass zal gesloten zijn, en de Sonora Pass (de CA108, bekijk het eens op googlemaps) misschien ook nog, maar de CA88 zal open zijn. Via de CA88 is het ruim 6 uur rijden naar Yosemite Village. Als je dat te ver vindt zou je in bijvoorbeeld Groveland kunnen overnachten. Of je rijdt nog iets verder dan Lee Vining. Ik zou dat later beslissen. Een week of zo voor aankomst is het wel duidelijk wat er wel en niet mogelijk is.

(Je kunt je eigen berichten nog aanpassen; klik daarvoor op het pennetje rechtsboven in je bericht.)

Marianne
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

Wat zou jij als ervaringsdeskundige doen?

Bovenlangs (lee Vining) of onderlangs richting Oakhurst?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met het reizen zo vroeg in het jaar, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik zou verschillende opties openhouden, en dus ook meerdere reserveringen maken.
Ik ben een fan van de CA395, en als de Sonora Pass open is zou ik zeker die route nemen.
Maar als je graag naar Sequoia NP wilt is de route onderlangs ook prima natuurlijk.
Lees alles hier nog eens rustig door, en bekijk de afstanden en mogelijkheden eens op GoogleMaps. En kijk ook eens naar de verslagen waar ik naar heb verwezen en kijk dan zelf wat je het meeste aanspreekt. Voor Sequoia en Kings Canyon (en voor Yosemite en Death Valley) kun je naar ons 2013-verslag kijken. Wij waren er redelijk vroeg in het jaar, maar in april kan het daar ook nog koud zijn, en je heb ook kans op sneeuw.

Probeer ook antwoord te geven op vragen want anders is het lastig om je te helpen.
Wat heb je nu vastgelegd, van welke route ben je daarbij uitgegaan? Ik dacht dat de route was zoals je die eerder had vermeldt, maar dat is dus niet zo.

Marianne
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

Sequoia NP laten we vallen omdat we de grote bomen ook kunnen zien in Grant Grove Village. Dus dat en een nachtje in of vlakbij Yosemite Valley
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Grant Grove is in Kings Canyon. Je bedoelt de Mariposa Grove. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door paulr »

De tenten bij Curry Village staan zo dicht naast elkaar dat de beren er helemaal niet tussendoor kunnen lopen joh…. Of oja, toch wel want jullie gaan in april/mei en dan hebben ze nog niet zoveel gegeten :D :lol: :wink:
Sendie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2023, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Sendie »

grappig Paul :clap:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door paulr »

Geintje, moet kunnen toch ? Hahaha…
Vanmiddag in Mariposa Grove geweest. Helaas reed de shuttle niet ivm wegwerkzaamheden. Dat kostte ons dus 50 minuten heen en 40 minuten terug lopen. Het was een best saaie wandeling vanaf de parking tot aan waar normaal de shuttle stopt. Paar aardige bomen bij de trailheads en de wandeling naar de Grizzly Grant en de Tunnel Tree was leuk. Verder naar boven zijn (Wawona Point) zijn we niet gekomen ivm tijdgebrek. Eerlijk gezegd vond ik de General Sherman in Sequoia NP indrukwekkender, maar dat was destijds onze eerste sequoia….
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.

Bericht door Resetovic »

Sendie schreef:
24 okt 2023, 14:03
Wat zou jij als ervaringsdeskundige doen?

Bovenlangs (lee Vining) of onderlangs richting Oakhurst?

Ik was half april vertrokken vanuit Las Vegas richting Death Valley en hier wat uren doorgebracht en door gereden naar Ridgecrest.
Volgende dag in één stuk door richting Yosemite, dit stuk was echt lang (volgens mij was ik bijna 7 uur onderweg) en totaal niet interessant, boven langs indien alle tussenwegen nog zijn gesloten is geloof ik nog veel langer, maar wel veel mooier. Vorig jaar tot aan Lee Vining was al geweldig en toen had ik het geluk dat Tioga pass 1 dag eerder was geopend eind mei toen ik in Lee Vining was.

Met hoe het weer dit jaar was van 27 maart tot 20 april was echt anders dan normale jaren en hoop dat dit volgend jaar mee valt.

San Francisco was er storm en veel regen en Highway 1 lag er gewoon uit.

Los Angeles was koel, regen en 1 dag korte broek aangehad van de 6.

Joshua Tree was ook niet gek warm en winderig, dus koel en dik 30 minuten door een zandstorm gereden.

Grand Canyon was bij aankomst koud en echt dik onder de min met sneeuw, dag later zo'n 15 graden volop zon 🤣

Monument Valley was weer warm en nacht koelde behoorlijk af.

Bryce was nog behoorlijk onder gesneeuwd en vrijwel alles afgesloten.

Zion was warm en nacht idem kowl.

Las Vegas was enkele dagen heet en in de avond ook best koel.

Death Valley was gewoon Death Valley en dus heet.

Yosemite was overdag warm en de avond ook weer koel.

San Francisco geen regen gelukkig, maar wel een jack en een broek aan.

Vorig jaar van half mei tot 1e week juni was alleen Lee Vining nog onder vriespunt wn overdag graad of 15, maar ongeveer hetzelfde rondje was het overal vrijwel snikheet.

Dus hoop voor jullie dat het qua weer volgend jaar echt mee zit in april.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer