Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Springsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2018, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Springsteen »

Dag iedereen,

volgend jaar van plan om met een bevriend koppel een rondreis te maken. Hieronder vind je mijn "work in progress" :) .
Bij elke dag heb ik ook de afstand ( in miles ) en de vermoedelijke reistijd vermeld. het is dus een lus Las Vegas maar ik wil deze keer de Rocky mountains bezoeken ( nog nooit gedaan ). Ik besef dat het een lange trip is met veel uren in de wagen maar da's gewoon hoe we graag op reis gaan.
We spenderen wat meer aan een mooie auto en een goed hotel zodat we steeds goed uitgerust blijven. Zelf is het mijn 3e keer rondrit in het Westelijk deel waarvan in 2019 de laatste keer maar toen zijn we tot in Yellowstone gereden.
Laat jullie opmerkingen en commentaar maar op me los, ik ben benieuwd :wink:

PS ; wat me wel opvalt is dat vluchten en vooral huurauto serieus duurder geworden zijn


1- 26/aug Brussel Las Vegas Vlucht ; aankomst zelfde dag
(MA)

1- 26/aug Las Vegas airport - Laughlin 92miles 1h30 Rijden naar Laughlin + overnachting
(MA)

2- 27/aug Laughlin - Grand Canyon 231miles 4h15 Via Bullhead city naar Oatman via Hwy 155, dan via sitgreaves Pass naar Kingsman, dan autostrade naar GC

3- 28/aug Grand Canyon-Monument Valley 191miles 3h30 Onderweg bezoek Horseshoe Bend of Antelope Canyon ?


4- 29/aug Monument Valley-Durango 169miles 3h20 's morgens Wildcat trail of Jeep toer dan Via Mexican Hat - Montezuma Creek


5- 30/aug Durango-Telluride 111miles 2h10 In Durango stoomtrein naar Silverton, na terugkomst rit naar Telluride

6- 31/aug Tellirude-Colorado Springs 301miles 5h45 Via Salida ; dagje rijden door de bergen

7- 1/sep Colorado Springs-Estes Park 133miles 2h15 Eerst Garden of the Gods gaan bezoeken in C.Springs dan doorrijden Estes

8- 2/sep Estes Park-Grand lake 46,5miles 1h30 Doorkruisen Rocky Mountains NP, wandelen in het park
LABOR DAY

9- 3/sep Grand Lake-Glenwood Springs 212miles 4h30 Rit naar Glenwood Springs via Kremmling - Frisco - Leadville- Twin Lakes - Aspen(CO-82W)

10- 4/sep Glenwood Springs-Arches NP 170miles 2h30 via I-70 W en UT-128

11- 5/sep Arches NP-Capitol Reef NP 168miles 3h VM Arches NP bezoeken+korte wandeling, in NM doorrijden naar Torrey, indien tijd rijden in Capitol Reef NP

12- 6/sep Capitol Reef-NP Zion 200miles 4h Via UT-12W naar Bryce NP( passeren via Boulder - Escalante )Rit in Bryce + kleine wandeling, doorrijden naar Zion NP via US-89S

13- 7/sep Zion NP-Red Rock Canyon 176miles 2h34 Ontdekking Zion NP in VM, wandeling 3,5km in het park ( the Narrows )Doorrijden naar Red Rock Canyon


14- 8/sep Red Rock Canyon-Lone Pine 160miles 2h30 Via Pahrump ( water kopen en tanken )
Dagbezoek Death Valley NP !!!!
Dante's View
Zabriskie Point
Devil's Golf Course
Badwater basin ( klein wandelingske )
Artist's Palette ( via Artist Drive )
Mesquite Flat Sand Dunes

15- 9/sep Lone Pine-Yosemite NP 197miles 4h Via Tiago Road en tunnel View


16- 10/sep Yosemite NP-Lodge net buiten park 30miles 1h Glacier Point bezoeken,Tuolumne Grove wandeling, doorrijden naar lodge

17- 11/sep Lodge-San Francisco 180miles 4h15 Fishermans Warf + centrum

18- 12/sep San Francisco 0 0 Alcatraz / Hop on hop off

19- 13/sep San Francisco-Big Sur 149miles 3h Via CA-1S, mogelijke activiteiten :
Bezoek Half Moon Bay State Beach
bezoek Shark Fin Cove + wandelingen
Lunch In Monterey of Carmel
Bezoek Carmel by the Sea
bezoek Point lobos State Park
Wandeling naar Pfeiffer beach of Falls vanuit lodge

20- 14/sep Big Sur-Pismo Beach 100miles 3h Piedras Blancas Elephant Seal Rookery+Bezoek Morro bay and rock

21- 15/sep Pismo Beach-Las Vegas 407miles 6h45 Doorrit naar Las Vegas

22- 16/sep Las Vegas 0 0 Schietbaan + shopping

23- 17/sep Las Vegas 0 0 relaxen

24- 18/sep Las Vegas - Brussel

25 - 19/sep Aankomst Brussel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Springsteen schreef:
03 okt 2023, 17:27
Ik besef dat het een lange trip is met veel uren in de wagen maar da's gewoon hoe we graag op reis gaan.
Eigenlijk kan ik dan niets meer toevoegen. Maar het lijkt me dat je toch wel wat tijd wilt hebben om nog te wandelen of andere activiteiten te ontplooien.
Toch wat puntjes:
- RMNP is in de herfst sowieso al druk, maar met Labor Day lijkt het me helemaal niet leuk meer. Ik zou echt proberen het anders in te delen.
- waarom eindigen in Las Vegas als je al bijna in LA bent? Die rit vanaf Pismo Beach lijkt me erg lang en overbodig.
- de tijd voor (de omgeving van) Arches is wel heel erg beperkt. Wil je niet naar Canyonlands? Of de wandeling naar Corona Arch doen?
- voor de Tioga Road heb je weinig tijd; het is prachtig daar om wat wandelingen te maken. De Tuolumne Grove zou je ook op die dag kunnen doen want dan rij je erlangs.
- wat bedoel je met Glacier Point 1 uur? Het zal je veel meer tijd kosten. Doe daar zeker de wandeling naar Taft Point en/of Sentinel Dome.
- Capitol Reef verdient meer tijd, net als de route van Capitol Reef naar Zion.

Wij deden grote delen van deze route in 2019. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Springsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2018, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Springsteen »

Dag Marianne,

alvast bedankt voor de constructieve opmerkingen, deze worden heel erg geapprecieerd :
- Las Vegas is gewoon een must voor ons, LA reeds 2x gedaan en eerlijk gezegd niet zo van onder de indruk + we willen afsluiten in Vegas :D
- Ik wil de Rocky Mountains in het eerste deel van de reis doen omdat ik bang ben van minder gunstig weer richting half september, dus ik vrees dat we de drukte van Labor day gaan moeten doorstaan.
- Corona Arch wandeling ga ik inpassen !
- 1h Glacier Point wil gewoon zeggen dat we die dag maar 30 miles ( dus 1h ) moeten rijden dus gaan we tijd genoeg hebben voor Glacier Point, bedankt voor de tips voor de wandeling aldaar
- Rit van Capitol Reef ( en het gebrek aan tijd daar ) naar Zion ( via Bryce ) is inderdaad overkill maar ik kan het niet anders inpassen vrees ik. Ik heb deze parken reeds allemaal 1x gedaan ( Bryce 2x ) maar ik wou toch mijn 2 mede-passagiers de streek laten zien daarom deze rit. I will think it over :-)

Groetjes

Christophe
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Springsteen schreef:
04 okt 2023, 14:17
Las Vegas is gewoon een must voor ons, LA reeds 2x gedaan en eerlijk gezegd niet zo van onder de indruk + we willen afsluiten in Vegas
Maar terugvliegen vanaf LA betekent toch niet dat je ook LA moet bezoeken?
En je kunt ook in LA beginnen als je in LV wilt eindigen. Scheelt je toch een flinke rit.
Springsteen schreef:
04 okt 2023, 14:17
Ik wil de Rocky Mountains in het eerste deel van de reis doen omdat ik bang ben van minder gunstig weer richting half september, dus ik vrees dat we de drukte van Labor day gaan moeten doorstaan.
Bedoel je hier nu RMNP of de hele bergketen? RMNP is ook eerder in de route op te nemen natuurlijk.
Hou in elk geval in de gaten dat je tijd een timed entry reservering regelt voor RMNP. Moet ook voor Arches trouwens.

Glacier Point zal meer dan een uur rijden zijn. En wil je verder niets doen in Yosemite? Niet naar de vallei?

Marianne
Springsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2018, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Springsteen »

Dag Marianne,

dat van die timed entry wist ik echt niet, heel erg bedankt voor de tip !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je mijn vragen niet beantwoordt, dan is het lastig adviseren.
Ik heb de route eens per dag uitgeschreven zodat je in één oogopslag ziet hoe lang je ergens bent, en dan ziet er er wel erg druk uit vind ik. En de afstanden zijn zo nu en dan ook fors. Het is ook onrustig: de eerste twee weken zit je nergens langer dan 1 nacht.

26-aug-24 Brussel Laughlin
27-aug-24 Laughlin - Grand Canyon
28-aug-24 Grand Canyon - Monument Valley
29-aug-24 Monument Valley - Durango
30-aug-24 Durango - Telluride
31-aug-24 Telluride - Colorado Springs
1-sep-24 Colorado Springs - Estes Park
2-sep-24 Estes Park - Grand Lake
3-sep-24 Grand Lake - Glenwood Springs
4-sep-24 Glenwood Springs - Moab
5-sep-24 Moab - Torrey
6-sep-24 Torrey - Zion
7-sep-24 Zion - Red Rock Canyon (waar overnachten?)
8-sep-24 Red Rock Canyon - Lone Pine
9-sep-24 Lone Pine - Yosemite
10-sep-24 Yosemite
11-sep-24 Yosemite - San Francisco
12-sep-24 San Francisco
13-sep-24 San Francisco - Big Sur
14-sep-24 Big Sur - Pismo Beach
15-sep-24 Pismo Beach - Las Vegas
16-sep-24 Las Vegas
17-sep-24 Las Vegas
18-sep-24 Las Vegas - Brussel
19-sep-24 Brussel

Als je het stuk ten westen van Las Vegas laat vallen kun je veel meer zien en is het nog steeds een aardig volle reis:
26-aug-24 Brussel Laughlin
27-aug-24 Laughlin - Grand Canyon
28-aug-24 Grand Canyon - Page
29-aug-24 Page
30-aug-24 Page - Monument Valley
31-aug-24 Monument Valley - Durango
1-sep-24 Durango - Telluride
2-sep-24 Telluride - Leadville
3-sep-24 Leadville - Estes Park
4-sep-24 Estes Park
5-sep-24 Estes Park - Grand Lake
6-sep-24 Grand Lake - Grand Junction
7-sep-24 Grand Junction - Moab
8-sep-24 Moab
9-sep-24 Moab
10-sep-24 Moab - Capitol Reef
11-sep-24 Capitol Reef
12-sep-24 Capitol Reef - Bryce
13-sep-24 Bryce - Zion
14-sep-24 Zion
15-sep-24 Zion - Las Vegas
16-sep-24 Las Vegas - Las Vegas
17-sep-24 Las Vegas - Las Vegas
18-sep-24 Las Vegas - Brussel
19-sep-24 Brussel

Ik zou trouwens niet bang zijn om Colorado laat in de reis te doen; het is er schitterend met de herfstkleuren. En het weer is overdag normaal gesproken nog heel lekker. Heb je al eens in ons 2019-verslag gekeken om een idee te krijgen?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1247
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door paulr »

Eigenlijk gaat een 3-4 weekse reis, waarbij reizigers zowel een stuk ten westen áls oosten van Las Vegas van alles willen zien, altijd in de knel komen. De enige mogelijkheid is dan vaak een one way met start in Denver en eindigen in San Francisco of Los Angeles. Of andersom, afhankelijk van voor- of najaar). Rondjes komen eigenlijk altijd tijd tekort en/of de afstanden worden te groot....
Springsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2018, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door Springsteen »

@Marianne : ik ben bezig jullie reisverslag van 2019 aan het doornemen ! Trouwens heel leuk geschreven van Martin :clap: . Ik snap echt dat het een heel vol schema is en ben nog enkele zaken aan het overwegen, vooral het RMNP vermijden op Labor Day. Verder heb ik er al een paar leuke zaken uitgehaald waaraan ik zelf niet aan gedacht had of zelfs niet wist.

@Marianne en Paulr : Zoals ik in de beginpost beschreef rij ik heel graag met de wagen en schrik ik er niet van terug om lange afstanden te rijden. Zeker niet in de prachtige landschappen aldaar. In 2019 heb ik een lus LA gedaan en zijn we tot in Yellowstone gereden. Dit werd me hier op het forum ook afgeraden maar dit is echt meegevallen. Waarschijnlijk is dit niet de manier waarop jullie zo een reis zien en doen maar ik wou toch laten weten dat ik jullie goede raad en tips zeker apprecieer!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Springsteen : Lus Las Vegas september 2024

Bericht door BonnyR »

Het tempo in jullie reizen is herkenbaar. Zo hebben wij ook vaak gereisd. Mijn man was gehandicapt ( rolstoel) dus wandelingen waren altijd kort en we hadden veel stops bij viewpoints e.d. ondanks dat waren de reizen altijd fantastisch. Maar onze laatste reis hebben we samen gedaan met mijn broer en het tempo duidelijk verlaagd, omdat zij wel graag een langere wandeling wilden maken.
Het geeft een heel ander gevoel, om meer tijd en ruimte te hebben voor een extra of onverwachte stop. Moet zeggen dat me dat heel goed bevallen is. 🙂
Maar het is fijn te kunnen kiezen voor een manier die bij je past.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer