Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Hallo allemaal,
wij zijn er uit! We hebben een camper geboekt voor de periode van 7 september tot en met 17 oktober 2024 in Phoenix, waar we de camper ook weer gaan inleveren.
Op onze vorige reizen hebben we al genoten van de grote parken in Californië, Nevada, Utah en Arizona.
Nu is ons plan is om een deel Arizona, een groot deel New Mexico en heel veel van Colorado te verkennen.
In Colorado willen we echt graag terug naar Grand Junction en we willen naar Rocky Mnt Nat Park bij Denver.
We vragen jullie hulp bij het maken van een route. Veel natuur en weinig cultuur is ons motto.
Nationale parken en State Parks vinden we geweldig. Dus die nemen we zoveel mogelijk mee in de route.
We hebben de luxe van een lange periode, dus volgens mij mogelijkheden genoeg.
We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Groeten van Tineke.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Maritabma »

Misschien kun je hier je routeopzet delen dan kunnen we daar op reageren?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door covri »

Waarom niet zelf eerst puzzelen? Dat is toch heerlijk? Ik neem Google maps en klik op elk groen stukje om te kijken of er een State Park, National Monument oid is. Zo ja, dan Google ik verder of we daar dan op een campground terecht kunnen en wat er te doen is, wandelingen etc. Jullie hebben nog tijd zat. Heel langzaam komt er dan wel een mooie route uit. Kom ik er niet uit of wil ik betere info over iets dan vraag ik het hier.
Een heel veel verslagen lezen van leden die daar in de buurt zijn geweest.
Succes,
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door covri »

Uit dit reisverslag heb ik leuke dingen gehaald.
https://franziskaenklaas.weebly.com/blo ... t-usa-2017
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zo inderdaad wel een erg open en gemakkelijke vraag. :wink:
Probeer eens zelf een opzet te maken. Ik zou aanraden om eerst richting Colorado te gaan. In september zal het op de hoger gelegen gebieden al aardig koud zijn en bijvoorbeeld de doorgaande weg in RMNP (de Trail Ridge Road) zal op een gegeven moment al sluiten.

Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze ervaring in Colorado in september. En in 2013 hebben we ook een deel gedaan.

Ook de verslagen van forumlid @sep zijn handig om te lezen (zie hier), net zoals bijvoorbeeld het 2018-verslag van forumlid @sunshine state (zie hier).

Op basis van die verslagen en jullie eigen ideeën kun je met behulp van een kaart een route uitstippelen en hier voorleggen.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Dank voor de reacties zover.

Zeker hebben we nog veel tijd voor de voorbereiding. Klopt!
Echter, we hebben heel lang getwijfeld, of we vanuit Denver zouden gaan of vanuit Phoenix. Het is Phoenix geworden, omdat we beiden houden van zon en warmte en dat als laatste op de reis willen vasthouden bij terugkeer.
We weten, dat richting Denver de temperatuur zal dalen. Dus is het zaak om dat niet aan het eind van de reis te doen.
Verder heb ik natuurlijk al een heel aantal reisverslagen gelezen. Ook autorondreizen.
Echter, een autorondreis vind ik fundamenteel verschillen van een camperrondreis. Ik ga verder zoeken.

Dit was een eerste verkennende vraag van mij. Misschien té "verkennend". Ik zal een opzet maken van een eventuele route en dan zal ik van jullie horen, wat er evt verbeterd kan worden.
Wordt vervolgd dus.
Tineke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

TinekeenJan schreef:
28 sep 2023, 13:06
Echter, een autorondreis vind ik fundamenteel verschillen van een camperrondreis. Ik ga verder zoeken
Want? Qua route en bezienswaardigheden is er toch niet echt een verschil? Ik ben wel benieuwd wat jij zo anders vindt. Reisverslagen van routes met auto en tent vind je dan ook niet nuttig?
Het tweede verslag waar ik naar verwees betrof trouwens een camperreis.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Pete.Z »

Persoonlijk ben ik wel van mening dat je met een auto veel flexibeler ben, dus dat verschil zie ik wel. Camper beperkt toch je bewegingsvrijheid op veel plekken, waar je met een auto wel heen kunt.
(Wij gaan volgende week met een camper richting New-Mexico, dus ik heb er niks op tegen overigens)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Elendan »

Als je interesse hebt lees dan ons verslag uit 2022, in april een rondje Phoenix gedaan met camper. Dan krijg je alvast een idee wat er allemaal te zien is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door jojostravelusa »

Pete.Z schreef:
29 sep 2023, 12:10
Camper beperkt toch je bewegingsvrijheid op veel plekken, waar je met een auto wel heen kunt.
Dat herkennen wij ook, maar voor ons is een auto geen optie. We hebben een paar jaar geleden een wegbrenger van Middlebury naar Las Vegas gebracht en daar een auto gehuurd en zijn daarmee nog 4 dagen op pad geweest. Het gaf ons een heel ander gevoel en we misten echt het camperleven, maar in een stad is een camper vaak een blok aan je been.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Natuurlijk is het met een camper anders rijden dan met een auto. Maar ik kreeg de indruk dat TinekeenJan reisverslagen van autoreizen niet handig vinden ter voorbereiding van hun reis.
Het lijkt mij echter dat je voor de route (wij rijden vrijwel nooit dirtroads, dus onze routes zijn ook met een camper te doen), tips, inspiratie en bezienswaardigheden ter voorbereiding net zoveel hebt aan verslagen van autorondreizen als aan verslagen van camperrondreizen.

Het was beslist niet mijn bedoeling om hier een discussie over de voor- en nadelen van een camper versus auto op te starten. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door jojostravelusa »

O ja, wij halen net zo veel tips uit autoreisverslagen als uit camperreisverslagen. Dat heeft in principe niet zo veel te maken met het verschil tussen auto en camper. Behalve als je een camping zoekt natuurlijk :lol:
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Sorry, dat jullie het idee kregen, dat ik verslagen van auto rondreizen niet zou lezen. Dit klopt echt niet. Hoe meer verslagen, hoe liever. Ik lees de meeste verslagen met veel plezier.
Dus dat wil ik even de wereld uit helpen.

Ik ga lezen en schiften en kijken wat ons aanspreekt.
Intussen heb ik wel min of meer besloten niet te ver naar het noorden te gaan vanwege de temperaturen eind september/ begin oktober. En voordat we daar zijn vanuit Phoenix is het eind september. Dus we zoeken het nu echt in Arizona, New Mexico en Colorado (het zuidelijke gedeelte) met als noordelijkste punt Grand Junction.
Iedereen tot zover bedankt. Ik ga aan de slag.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Old Faithful »

Voor de temperatuur zal vooral de hoogte relevant zijn en niet zozeer of je in Arizona of Colorado bent. Wij hadden eind september/begin oktober overdag meestal heel aangename temperaturen en na zonsondergang koelde het vrij snel af. Op hooggelegen plekken als de Grand Canyon en Bryce vroor het 's nachts.
Houd er ook rekening mee dat het al vroeg donker, en dus fris, zal zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Ik ben al een tijdje aan het lezen en aan het puzzelen.
Het eerste gedeelte van de reis lukt moeizaam. Ik denk, dat dit komt doordat we vanuit Phoenix noordwaarts willen gaan en op de North Rim Campground van de Grand Canyon willen gaan staan. De South Rim hebben we in voorgaande reis bezocht, zo ook Arches NP.
Ik heb een mogelijke route tot en met Durango en van daaruit is een route door Colorado en New Mexico al vrij duidelijk. Als ik het rond heb, zal ik de hele mogelijke reis aan jullie voorleggen en om advies vragen.
Maar nu het eerste gedeelte (nog zonder dagindeling, dat komt nog):

Aankomst Phoenix
Overnachting Phoenix
Ophalen camper en naar Lost Dutchman Campground
Tonto Nat Forrest
Camp Verde
Flagstaff
Cameron
Grand Canyon North Rim
Tuba City
Canyon de Chelly
Durango

Vanuit Durango richting Grand Junction
Van daaruit naar Crested Butte, Gunnison, South Fork, Salida, Alamosa en dan naar het zuiden naar New Mexico.

Over het stuk van Phoenix tot en met Durango zou ik graag jullie mening willen vragen. Zoals gemeld hebben we zo'n 40 dagen, dus een rustige reis en geen haast.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn de plannen overal? Sommige plaatsen liggen dicht bij elkaar; zijn dit de plaatsen waar je wilt overnachten, of gewoon plaatsen op de route?
Misschien niet gek om aan te geven om welke bezienswaardigheden het gaat? Waarom bijvoorbeeld Cameron? En Tuba city? En gaan jullie op het laatst nog het zuiden van Arizona doen?
Wij gaan in april een deel van dit stuk doen; op ons lijstje staat ook Petrified Forest.

Ik mis bij de opsomming voor Colorado het Rocky Mountain NP.

Zijn jullie ook al in Capitol Reef geweest, en hebben jullie de UT95 gereden?

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Ja, Marianne, de UT95 Hebben we gereden en we hebben Capitol Reef bezocht.
Ik nam RMNP niet mee in de planning vanwege de temperaturen in die tijd van het jaar (tussen half en eind september) en op die hoogtes, maar misschien moeten we het toch meenemen. Dan zouden we vanuit Grand Junction en Yampa River NP de westkant van het RMNP in kunnen gaan en de oostkant er weer uit. Via Buena Vista naar Gunnison, South Fork, Alamosa afzakken richting Taos (NM).

Ja, we nemen een deel van New Mexico en Zuid Arizona, o.a. City of Rocks en Tuscon (Saguaro NP) op in de route. Het begint langzamerhand ergens op te lijken.
Jullie tips zijn nog steeds van harte welkom.
Groet,
Tineke
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Ik loop tegen het volgende aan.
Vanuit Phoenix willen we overnachten op Lost Dutchman en dan verder via de 88 naar Roosevelt Lake/Tonto NF. Kan dit met een camper? In reisverslagen las ik wel over deze route, maar op Google maps wordt aangegeven, dat het laatste stuk afgesloten is. Dan zouden we via Globe moeten rijden. En van daaruit naar het noorden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, er is een deel van de Apache Trail afgesloten. Dit si al een paar jaar zo, en het is nog onduidelijk wanneer hij weer open gaat. Het is ook de vraag of die weg geschikt zou zijn met een camper.

Wij waren in 2019 van 21 tot 23 september in RMNP; het was koud langs de Trail Ridge road, maar het was zeer de moeite waard!

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis TinekeenJan: advies over camperreis sept/okt 2024 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door covri »

Ik lees dat niet de hele weg verhard is.
https://www.wegenwiki.nl/State_Route_88 ... ter%20lang.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer