Reis Sokkenpop: april 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier :) Nadat het 7 jaar geleden op de planning is gezet om ooit eens te gaan doen, ga ik eindelijk met mijn ouders en partner naar de VS voor 4 weken!

We beginnen in SFO en eindigen in SFO, het is dus een echt rondje. De vlucht is geboekt, hotel, auto en accommodaties nog niet. Hieronder de route die we op dit moment op de planning hebben:
  1. Amsterdam naar San Francisco: -
  2. San Francisco: Sightseeing San Francisco, Alcatraz
  3. San Francisco: California's Great America
  4. San Francisco naar Lake Tahoe: Lake Tahoe
  5. Lake Tahoe naar Yosemite: Eagle Falls Trialhead (onderweg)
  6. Yosemite: Yosemite National Park, Mono Lake
  7. Yosemite naar Death Valley: Convict Lake (onderweg), Mobius Arch Loop Trailhead (onderweg)
  8. Death Valley naar Las Vegas: Death Valley
  9. Las Vegas:
  10. Las Vegas:
  11. Las Vegas naar Bryce Canyon: Zion National Park (onderweg)
  12. Bryce Canyon: Bryce Canyon National Park
  13. Bryce Canyon naar Arches:
  14. Arches: Arches National Park
  15. Arches naar Monument Valley:
  16. Monument Valley: Monument Valley
  17. Monument Valley naar Grand Canyon:
  18. Grand Canyonn: Grand Canyon
  19. Grand Canyon naar Scottsdale:
  20. Scottsdale: Golfland Sunsplash
  21. Scottsdale naar Kingman:
  22. Kingman: Oatman, Lake Havasu
  23. Kingman naar Anaheim:
  24. Anaheim: Disney California Adventure Park
  25. Anaheim: Six Flags
  26. Anaheim naar Pismo Beach:
  27. Pismo Beach: Morro Bay, Zeehondjes spotten
  28. Pismo Beach naar Amsterdam:
Zoals je ziet hebben we een aantal uitstapjes nog “open” gelaten, daar hebben we nog geen exacte invulling. Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: Dit is niet mogelijk, hier moet je meer tijd voor nemen? Of juist minder tijd? Of kunnen we bepaalde plekken/uitstapjes beter overslaan? Advies over wat we echt niet mogen missen mag natuurlijk ook!
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop - April 2024

Bericht door Maritabma »

April is nog wel wat vroeg voor yosemite. En ik zou liever een nacht bij MV weghalen en die plaatsen bij Zion. Zion is niet een park wat je onderweg even meepakt
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1652
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door BonnyR »

April is inderdaad vroeg, maar je kunt ook mazzel hebben met het weer. In 2019 hadden wij ( eind april vertrek vanuit SF) sneeuw ( veel) bij Lake Tahoe, maar ook in Bryce. Yosemite was koud, maar zonnig.
Ik zou ook zeker minimaal een dag bij Zion doen of gaan schuiven. Van de twee nachten Bryce kan je wel een afhalen of van de twee nachten GC.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Fiesta68 »

Ik zou ook 1 nacht weglaten in Monument Valley en minimum 1 nacht Zion, als je voor het eerst Zion bezoekt, zou ik 2 nachten aanraden.
Wij hadden dit jaar (3de week van juni) in Lake Tahoe nog koude temperaturen en in Mammoth Lakes nog sneeuw,
dit jaar was wel een heel strenge winter dat ze daar gehad hebben.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Dank voor jullie adviezen! Is het verstandig om de reis om te draaien (van onder naar boven), dus eerst naar Anaheim en op het einde van de reis uitkomen bij Yosemite? Dan zitten we 3 weken later in het jaar. Daarvoor is het ook belangrijk om te weten of Six Flags open is begin april. Ik kan de kalender voor die periode nog niet zien, maar het lijkt erop dat Six Flags het hele jaar door in ieder geval de weekenden open is, klopt dat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker de route omdraaien. Maar ook dan zal de Tioga Pass nog gesloten zijn. Hoe had je het bezoek aan Yosemite gedacht?
Ik vind de tijd voor Arches en omgeving erg kort. En tussen Bryce en Moab zou ik nog een overnachting doen bij Capitol Reef. Voor de kust heb je ook erg weinig tijd. Hoe laat vlieg je terug?
Ik zou niet zowel in Kingman als Lake Havasu overnachten.

Jammer dat de tickets al vastliggen, in die periode de omgeving ten oosten van Las Vegas en rond LA plezieriger wat betreft het weer.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door josea »

Heb je in de gaten dat de Tioga pass in april nog niet open zal zijn? Ik weet niet hoe je dag 6 en 7 in gedachten had; volgens mij wil je over de Tioga Pass? Maar dat gaat dus niet.

Verder zou ik het vanaf Death Valley zo doen:
8. Death Valley - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Zion
12. Zion
13. Zion - Bryce
14. Bryce - Capitol Reef (via Highway 12)
15. Capitol Reef
16. Capitol Reef - Moab
17. Moab
18. Moab
19. Moab - Monument Valley
20. Monument Valley - Grand Canyon
21. Grand Canyon - Scottsdale
22. Scottsdale
23. Scottsdale - Anaheim
24. Anaheim
25. Anaheim
26. Anaheim - Pismo Beach
27. Pismo Beach - Monterey
28. Monterey - naar huis

Of andersom dus, als je de route omdraait.
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Ben ik weer! :) We hebben even overleg gehad.

De volgorde willen we aanhouden - dus starten in San Francisco, dan naar Las Vegas, en dan naar Los Angeles.

We zitten even met de Tioga Pass in onze maag. Ook de Sanora Pass als alternatief is waarschijnlijk gesloten. Op welke manier is het wel mogelijk om begin april van San Francisco naar Lake Tahoe te gaan (even ervan uitgaande dat we Yosemite niet hoeven te bezoeken), om vervolgens via Death Valley naar Las Vegas te rijden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeggen pak er eens een kaart bij! Als je van SF naar Lake Tahoe gaat en dan naar Death Valley heb je niet met de Tioga Pass of Sonora Pass te maken. Je rijdt via de 50 en dan vanaf South Lake Tahoe via de 395 richting Lone Pineen dan naar Death Valley.
Je zou nog een kort bezoek aan Yosemite kunnen brengen tussen SF en Lake Tahoe. Ik weet niet hoe je het in je eerste voorstel had gedacht maar dat was sowieso niet mogelijk.
Kijk eens in ons 2006-verslag. Toen reden wij van Lake Tahoe via de CA88 (die pas is normaal gesproken het hele jaar open) naar Yosemite.

Hoe ziet de rest van de route er nu uit? Jammer dat je niet meer bent ingegaan op onze vragen en suggesties. Heb je er welniets aan gehad?
Heb je al accommodaties vastgelegd? Ik zou voor Death Valley en Springdale en Moab zo snel mogelijk iets vastleggen. En kijk ook naar de Grand Canyon als je aan de rim wilt zitten.

Marianne
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Ah, ik heb altijd gedacht dat links van Lake Tahoe (de "50") de Tioga Pass is, maar daar zat ik helemaal verkeerd mee, de Tioga Pass ligt veel zuidelijker, bij Mono Lake.

Zou dit een optie zijn dan? Kunnen we vanuit deze kant wel Yosemite bezoeken in april? En ik vraag mij af waarom we vanuit Mobius niet onderlangs naar Death Valley zouden kunnen (het stukje dat ik geel gemaakt heb):
Afbeelding

Ik twijfel om Mobius over te slaan, gezien het omrijden een relatief groot stuk is, vergeleken met wat we in Mobius kunnen zien.

Op dit moment ziet de rest van de route er als volgt uit:
1 Amsterdam naar San Francisco: -
2 San Francisco: Sightseeing San Francisco, Alcatraz
3 San Francisco: California's Great America
4 San Francisco naar Lake Tahoe: Lake Tahoe
5 Lake Tahoe naar Yosemite: Eagle Falls Trialhead (onderweg)
6 Yosemite naar Convict Lake: Yosemite National Park overdag, in de avond doorrijden naar Convict Lake
7 Convict Lake naar Death Valley: Mobius Arch Loop Trailhead (onderweg)?
8 Death Valley naar Las Vegas: Death Valley (overdag), in de avond doorrijden naar Las Vegas
9 Las Vegas:
10 Las Vegas:
11 Las Vegas naar Zion :
12 Zion : Zion National Park
13 Zion naar Bryce: Bryce Canyon National Park overdag (vroeg vertrekken naar Bryce)
14 Bryce naar Capitol Reef: Rustdag?
15 Capitol Reef: Capitol Reef National Park
16 Capitol Reef naar Moab: Arches National Park overdag (vroeg vertrekken naar Moab)
17 Moab naar Monument Valley: Monument Valley overdag (vroeg vertrekken naar Monument Valley)
18 Monument Valley naar Grand Canyon: Grand Canyon, Helikoptervlucht
19 Grand Canyon naar Scottsdale:
20 Scottsdale: Golfland Sunsplash
21 Scottsdale naar Kingman: Oatman, Lake Havasu
22 Kingman naar Anaheim:
23 Anaheim: Disney California Adventure Park
24 Anaheim: Six Flags
25 Anaheim naar Pismo Beach:
26 Pismo Beach: Morro Bay, Zeehondjes spotten
27 Pismo Beach naar Monterey:
28 Monterey naar Amsterdam:

De oorspronkelijke route hebben we dus zeker aangepast op basis van jullie adviezen! De accommodaties hebben we nog niet vastgelegd, daarvoor willen we eerst de route vastleggen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de wegen in Death Valley eens op https://www.nps.gov/deva/index.htm.
De Alabama Hills liggen wel op de route als DV weer open is, dus die zou ik zeker mee nemen.

Je kunt Yosemite inrijden vanuit SF (bijvoorbeeld via de 140) en dan via de 120 west naar Lake Tahoe rijden. Voor dat stuk had ik al naar ons 2006-verslag verwezen. Zie hier.

Dat ziet er dan zo uit:
image.png

Wat jij nu bij dag 5 en 6 hebt staan is niet mogelijk.

Ik zou minimaal 1 nacht extra in Moab nemen. Misschien ten koste van een overnachting aan de kust. Kijk ook eens naar de bezienswaardigheden langs de UT12; ik zou daar geen rustdag van maken. :wink:
En waarom zou je vroeg willen vertrekken naar MV? Wat zijn de plannen daar? Kijk voor dit deel (vanaf Capitol Reef) eens naar ons 2019-verslag (waarbij aangetekend moet worden dat wij al meerdere keren in Moab waren dus daar nu minder tijd voor uitgetrokken hadden).

Marianne
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Haha, ik maar denken: Waarom kan ik via de linkerkant niet naar Death Valley? Handige website, het blijkt gewoon helemaal dicht te zijn op dit moment.

Voor Yosemite: Kunnen we vervolgens wel terug via de oost-kant? Op deze manier, naar Convict Lake?
Afbeelding

Over de extra nacht in Moab: We houden van een afwisseling tussen natuur en stedelijk, en zijn bang dat we op een gegeven moment wel weer genoeg van de natuur gehad hebben, en weer de afwisseling willen om een dag iets anders te doen dan de natuur te bezichtigen. Nu zitten in die dagen al van Zion, naar Bryce, naar Capitol Reef, dan Moab, en dan de Grand Canyon, dus dat is al een week vol met natuur. Dat samen met het advies om een dag extra bij de kust te nemen, dacht ik: Daar kunnen we mooi een dag vervangen naar de kust :D

Over de rustdag: Het is meer dat we die dag niet vooraf helemaal volproppen met activiteiten die we willen doen, we gaan er zeker op uit, maar op een rustiger tempo :) Als ik kijk naar de foto's van de Lower Calf Creek Falls ben ik al verkocht en wil ik er naartoe :D

Vroeg vertrekken naar MV: We hebben geen "losse" dag in MV, dus dacht ik dat het handig is om die dag volledig te pakken voor MV. Het is meer voor onszelf om aan te geven of we het grootste deel van de dag doorbrengen bij het vertrekpunt, of het aankomstpunt (of juist onderweg). We kunnen het natuurlijk ook indelen dat we de ochtend erbij plakken in Moab, dan in de middag naar MV gaan rijden, daar de avond pakken tot de middag van de volgende dag. Dan hebben we net een halve dag langer in Moab.

Ik ben je reisverslagen aan het lezen, maar er staat zoveel informatie, dat ik daar nog even zoet mee ben :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Sokkenpop schreef:
12 okt 2023, 15:35
Voor Yosemite: Kunnen we vervolgens wel terug via de oost-kant? Op deze manier, naar Convict Lake?
Ja, je kunt langs de oostkant maar je komt dan niet in Yosemite. Convict Lake ligt bij Mammoth Lakes, dat is geen Yosemite.

De kust is ook voornamelijk natuur en bij Moab - wat ook een aardige plaats is - heb je ook nog Canyonlands en Dead Horse Point SP. Je hebt er nu echt heel weinig tijd.
Onderweg naar Moab kun je ook nog een bezoek brengen aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.

Wil je een tour dien in Monument Valley? Of een wandeling? Zo nee, dan heb je het echt wel in een paar uur gezien. De Wildcat Trail is wel een aanrader vinden wij.

Marianne
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Nee precies, maar kunnen we dan wel vanuit SF via Merced naar Yosemite, Yosemite bezoeken, vervolgens naar Lake Tahoe rijden, daar een bezoek aan brengen en dan via de oostkant naar Convict Lake? Of is Yosemite vanuit de westkant ook gesloten in april?

Voor MV is het met name er doorheen rijden, op mooie plekken stoppen, eventueel een korte wandeling, en dan weer door. Little Wild Horse Canyon (ziet er op de foto's prachtig uit trouwens!) en Goblin Valley kunnen we bezoeken op de "rustdag", dat is een uur rijden vanuit Capitol Reef. Dead Horse Point SP en Canyonlands vinden we denk ik mooier dan MV, dan is het denk ik het beste om die twee te bezoeken, en vervolgens door MV heen te rijden en evt. een korte stop te maken.

Dan zou dat er zo uit zien:
13 Zion naar Bryce: Bryce Canyon National Park overdag (vroeg vertrekken naar Bryce)
14 Bryce naar Capitol Reef: Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley
15 Capitol Reef: Capitol Reef National Park
16 Capitol Reef naar Moab: Arches National Park overdag (vroeg vertrekken naar Moab)
17 Moab naar Monument Valley: Dead Horse Point SP, Canyonlands, door Monument Valley heen rijden
18 Monument Valley naar Grand Canyon: Grand Canyon, Helikoptervlucht

Andere optie is om een dag extra bij Moab te nemen en een dag bij Pismo Beach te laten vallen. Misschien is dat wel beter. Een bezoek aan Morro Bay en een tour met een boot om zeehondjes te spotten hoeft niet per se op een losse dag, dat kan ook met een doorreis in de avond naar Monterey vermoed ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Sokkenpop schreef:
12 okt 2023, 21:21
Of is Yosemite vanuit de westkant ook gesloten in april?
Als dat zo was had ik niet voorgesteld om Yosemite vanuit de westkant te bezoeken. :wink:
Het kan echter altijd zo zijn dat je het park zonder sneeuwkettingen niet binnen komt als het sneeuwt. Kijk ook eens op www.nps.gov/yose voor informatie over het park in verschillende jaargetijden.

Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon liggen tussen Capitol Reef en Moab. Dus die bezoek je als je naar Moab rijdt. Het is erg onlogisch en veel omrijden om dat te doen tussen Bryce en Capitol Reef.

Lees je ook eens in over MV. Het is niet zo dat je daar doorheen rijdt en zo hier en daar stopt voor een wandeling. Er is maar 1 wandeling in het park, die ik al genoemd heb. Kijk eens in ons 2019-verslag voor ons bezoek.
En een mooie site voor de parken en andere bezienswaardigheden is www.ontdek-amerika.nl.

Een volle dag Pismo Beach lijkt mij inderdaad niet nodig

Je hebt wat weinig tijd om alles uitgebreid te bezoeken. Ik zou Kingman overslaan. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite - South Lake Tahoe
Dag 6 South Lake Tahoe - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion (bezoek Valley of FIre)
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Capitol Reef (Lower Calf Creek Falls)
Dag 15 Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef - Moab (Goblin Valley, LWHC)
Dag 17 Moab (Arches, Canyonlands, Corona Arch)
Dag 18 Moab - Monument Valley (rest dag 17)
Dag 19 Monument Valley - Grand Canyon (of nog Page tussenvoegen?)
Dag 20 Grand Canyon - Scottsdale
Dag 21 Scottsdale
Dag 22 Scottsdale - Anaheim
Dag 23 Anaheim
Dag 24 Anaheim
Dag 25 Anaheim - Pismo Beach
Dag 26 Pismo Beach - Monterey
Dag 27 Monterey - San Francisco
Dag 28 San Francisco

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 okt 2023, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Top! Ik heb al je adviezen overgenomen, behalve het overslaan van Kingman en vanuit Monterey een dag in SF. Dan hebben we liever een tussenstop in Kingman en dat we vanuit Monterey rechtstreeks naar de luchthaven rijden. Page is niet heel erg om, dus die heb ik ook toegevoegd.

1 Amsterdam naar San Francisco: -
2 San Francisco: Sightseeing San Francisco, Alcatraz
3 San Francisco: California's Great America
4 San Francisco naar Yosemite: Yosemite National Park
5 Yosemite naar South Lake Tahoe: Yosemite National Park
6 South Lake Tahoe naar Convict Lake: Eagle Falls Trialhead, in de avond doorrijden naar Convict Lake
7 Convict Lake naar Death Valley: Mobius Arch Loop Trailhead (onderweg)?
8 Death Valley naar Las Vegas: Death Valley (overdag), in de avond doorrijden naar Las Vegas
9 Las Vegas:
10 Las Vegas:
11 Las Vegas naar Zion : Valley of Fire
12 Zion: Zion National Park
13 Zion naar Bryce: Bryce Canyon National Park overdag (vroeg vertrekken naar Bryce)
14 Bryce naar Capitol Reef: Lower Calf Creek Falls
15 Capitol Reef: Capitol Reef National Park
16 Capitol Reef naar Moab: Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley
17 Moab Arches National Park, Canyonlands, Corona Arch
18 Moab naar Monument Valley: Monument Valley
19 Monument Valley naar Grand Canyon: Rijden via Page, Grand Canyon, Helikoptervlucht
20 Grand Canyon naar Scottsdale:
21 Scottsdale: Golfland Sunsplash
22 Scottsdale naar Kingman: Oatman, Lake Havasu
23 Kingman naar Anaheim:
24 Anaheim: Disney California Adventure Park
25 Anaheim: Six Flags
26 Anaheim naar Pismo Beach: Morro Bay, Zeehondjes spotten
27 Pismo Beach naar Monterey:
28 Monterey naar Amsterdam:

Dan is de volgende stap denk ik het kijken naar de hotels :) Is deze pagina daarvoor het handigste om als startpunt te nemen? https://beoordelingen.allesamerika.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor de accommodatie eerst zelf eens gaan zoeken, de beoordeelde hotels zijn niet allemaal recent nog beoordeeld, en de keuze is veel groter dan wat daar staat. Kijk ook of je in de parken wilt overnachten of erbuiten. Welke eisen stellen jullie aan de accommodatie?
Je hebt het over Convict Lake; dat is een meer. Hou er rekening mee dat het daar wellicht ook nog te besneeuwd is om te wandelen. Ik ben zelf wel een fan van Lee Vining (dicht bij Mono Lake en Bodie) maar Mammoth Lakes kan ook. Kijk eens in onze laatste verslagen waar wij hebben overnacht - daar hebben we vanaf 2015 een aparte pagina voor gemaakt.

Voor de Grand Canyon heb je weinig tijd als je nog via Page rijdt. Is die helikoptervlucht een must? Ik krijg het idee dat jullie wel graag wandelen; ik zou dan eens kijken naar bijvoorbeeld een deel van de South Kaibab Trail.

Ik zou zeker de Alabama Hills bezoeken. Zie bijvoorbeeld hier voor een van onze bezoeken.

Waarom Kingman?
En dag 18 nog gebruiken voor Arches etc!

PS Ik heb net 7 beoordelingen toegevoegd en het is toch wel aardig om eens door de beoordelingen heen te lopen ook al zijn ze niet allemaal recent.

Marianne
Sokkenpop
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2023, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Sokkenpop »

Martin & Marianne schreef:
13 okt 2023, 11:19
Welke eisen stellen jullie aan de accommodatie?
Twee kamers met elk twee bedden (voorkeur voor king), voorkeur voor ketens waar we een loyaliteitstatus hebben (Hilton op nummer 1), voorkeur voor een modern hotel met goede bedden. Niet het hogere segment qua prijzen, maar wel iets waarbij je waar voor je geld krijgt. In Nederlandse termen is dat de 130 tot 160 euro per kamer per nacht-range. Als er geen Hilton (of hotels die onder Hilton vallen) in de buurt is, dan vinden we een accommodatie in de natuur fijn, mits er enige luxe aanwezig is. Voorbeelden van wat we daarin mooi vinden, zijn Red Canyon Cabins (Bryce) en River Canyon Lodge (Moab).
Martin & Marianne schreef:
13 okt 2023, 11:19
Je hebt het over Convict Lake; dat is een meer. Hou er rekening mee dat het daar wellicht ook nog te besneeuwd is om te wandelen. Ik ben zelf wel een fan van Lee Vining (dicht bij Mono Lake en Bodie) maar Mammoth Lakes kan ook. Kijk eens in onze laatste verslagen waar wij hebben overnacht - daar hebben we vanaf 2015 een aparte pagina voor gemaakt.
Check, goed om te weten. Ik zie in je verslag dat jullie de Little Lakes Valley Trail hebben gedaan. Dat lijkt ons ook wel wat. Misschien dat we dan het beste daar in de buurt kunnen gaan zitten.
Martin & Marianne schreef:
13 okt 2023, 11:19
Voor de Grand Canyon heb je weinig tijd als je nog via Page rijdt. Is die helikoptervlucht een must? Ik krijg het idee dat jullie wel graag wandelen; ik zou dan eens kijken naar bijvoorbeeld een deel van de South Kaibab Trail.
De helikoptervlucht is een absolute must. Als we niet zowel de helikoptervlucht, als Page kunnen doen, dan vervalt Page. Ik ben bang dat we voor de South Kaibab Trail ook niet genoeg tijd hebben.

De Alabama Hills hebben we ingepland via de Mobius Arch Loop Trailhead.

Kingman vanwege Lake Havasu, maar die zouden we ook onderweg als tussenstop in kunnen plannen.

Ik ga de beoordelingen bekijken :)

Dank voor je adviezen tot zover! We hebben er echt heel veel aan, daar willen we je enorm voor bedanken. Is het goed dat, zodra we de accommodaties geselecteerd hebben, ik die hier deel voor eventuele adviezen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6644
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou de regio Mammoth Lakes in potlood schrijven. Heb een plan B. Mammoth Lakes ligt erg hoog (2500m +) en het zal een uitdaging worden om bv de Little Lakes Valley Trail te doen. In principe is dit pas vanaf juni te doen, tenzij er een extreem milde winter is of als je met sneeuw schoenen etc uit de voeten kunt.

Ik ga zelf ook met het gezin (eind) april naar die regio maar kies voor Lake Tahoe en Yosemite Valley. Ook daar zul je beperkter zijn in de mogelijkheden maar Mammoth Lakes lijkt me een flinke gok.

Convict Lake zul je wel kunnen bezoeken. Het is inderdaad geen bestemming. Ik was er vorige maand en ik was verrast dat er een volledig geasfalteerde weg naar het meer toe gaat. Als het meer nog bevroren is lijkt het me overigens niet super leuk als bestemming.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42241
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sokkenpop: april 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, bij de Little Lakes Valley Loop zit je al op 3000 m. Dat zal waarschijnlijk niet lukken. Forumlid Felicitas deed het in 2019 begin juli en toen lag er nog veel sneeuw. Het was toen wel een lange winter. Kijk eens in haar reisverslag voor de Eastern Sierras op www.lochnora.nl.

Misschien is het Ancient Bristlecone Pines Forest een idee.

Ik zou er echt voor kiezen om de route andersom te doen.
En zeker de accommodaties hier even voorleggen!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer