Reis NaRoMy: meivakantie 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis NaRoMy: meivakantie 2024.

Bericht door NaRoMy »

Na al het gepuzzel van afgelopen dagen ga ik toch even jullie hulp vragen.

Wij vliegen op maandag 29 april naar San Francisco (aankomst 11.50 uur) en vliegen op vrijdag 10 mei om 16.30 uur weer terug vanaf San Francisco.
We reizen met z’n drieën en ons zoontje is dan 12 jaar en gewend aan wandelen. 10 tot 15 km op een dag moet lukken 😉, maar misschien niet iedere dag zo’n lange wandeling.

Wij houden erg van mooie natuur, lekker hiken, af en toe wat shoppen in outlets en we komen vooral graag op plekken die niet overcrowded zijn.. 🙈😂
In tegenstelling tot heel veel anderen wil ik graag een rustige reisroute met tijd om lekker te hiken en we willen eigenlijk niet te lang in de auto zitten. Liever iets langer op 1 plek en daar van genieten, dan steeds maar weer moeten verkassen.

De laatste keer Amerika was voor ons in 2018 (meivakantie) en toen hebben we 3 nachten San Francisco (geweldige stad!), 1 nacht Monterey, 2 nachten Oakhurst, 3 nachten Sequoia NP (geslapen in een cabin in het park) en 4 nachten San Diego gedaan. Dat is ons toen erg goed bevallen.
In voorgaande reizen hebben we ook al eens de highway 1 gereden, LA, Las Vegas, heel veel parken ten oosten van Las Vegas, Death Valley, Yosemite (Tioga Road) etc gedaan.

Nu wil ik voor komende reis in ieder geval de laatste 2 nachten in San Francisco zijn. (We zijn dan 20 jaar samen 😉) en op het verlanglijstje staan wat dingen waar we nog nooit zijn geweest.
Lake Tahoe
Alabama Hills (Lone Pine)
Pinnacles NP
Misschien een stukje highway 1 boven San Francisco? Of andere mooie dingen zien boven San Francisco?
Yosemite NP of Sequoia NP mag er ook wel weer in.
Death Valley zou leuk zijn, maar wordt denk ik teveel.

Maar hoe nu alles combineren met zeer waarschijnlijk een gesloten Tioga Road en Sonora Pass?
Ik denk dat Lake Tahoe zo laat mogelijk gepland moet worden.

Dag 1 29 april AMS-SFO
Dag 2 30 april
Dag 3 1 mei
Dag 4 2 mei
Dag 5 3 mei
Dag 6 4 mei
Dag 7 5 mei
Dag 8 6 mei
Dag 9 7 mei
Dag 10 8 mei overnachting SFO
Dag 11 9 mei SFO
Dag 12 10 mei SFO-AMS
Dag 13 Thuis!

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat de vluchten al vastliggen, met een one way Las Vegas-San Francisco had je mooi Death Valley, Lone Pine en Lake Tahoe mee kunnen nemen.
Ik zou zeggen, schrijf eens wat routes uit en kijk hoe het wordt als je achtereenvolgens Pinnacles, Lone Pine en Lake Tahoe meeneemt. En of je dan nog dagen over hebt.

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Vluchten liggen inderdaad vast en we hebben ze lekker impulsief aangekocht, omdat de prijs ons erg aansprak…
Geen spijt van hoor!
Na deze reis zullen we vast nog vaker de grote plas oversteken 😃
Ik heb uiteraard al de nodige routes uitgeschreven, maar heb nog niet de ultieme route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Zet dan eens wat routes hier neer, dan is het makkelijker adviseren.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door paulr »

Ik zou sowieso starten met de eerste nachten SF in die periode. Voor een stad is super weer niet noodzakelijk, maar verderop in de bergen telt elke dag die je later bent. 20 jaar samen kan je overal vieren, hahaha ! Zoek je gewoon aan het eind een mooi luxe hotel onderweg met een goed restaurant (vast ook goedkoper dan een luxe hotel in SF...)

Iets waar jij nu niets aan hebt, maar wellicht voor andere meelezers: SFO heen en terug in de periode is natuurlijk niet voor niets goedkoper dan een combi met LA of LV (of uit en thuis op deze steden). Rondjes van SF zijn zoals je merkt lastiger te maken ivm de weersomstandigheden. Dus goedkopere tickets omdat er simpelweg iets minder vraag is dan op de andere routes in die tijd...

De vraag is of Lake Tahoe in die periode al leuk is. Het skiseizoen is net voorbij, je zit met sneeuwresten, de natuur is nog niet op zijn mooist. Wij zijn ooit eens begin mei gestart in Denver en wilden ook eerst 4-5 dagen via de Rockies naar Moab. We dachten dat dit leuk was omdat we hier ook wel in de winter komen. Maar het was toen grauw weer, de dorpjes (nog, of al) verlaten, geen sfeer in Breckenridge of Vail. We zijn toen in 2 dagen naar Moab gereden waar de zon scheen en er leven in de brouwerij was...

Wellicht dus aan de westkant blijven ? Yosemite en/of Kings/Sequoia meepakken als het weer het toelaat (acco's boeken die je kan annuleren) en dan om LA heen rijden richting San Diego ? Palm Springs en Joshua Tree meepakken. Dus 2 routes maken en een paar dagen voor vertrek kiezen wat je gaat doen !

Succes en plezier met plannen. En uiteraard met jullie 20 jarig samenzijn straks :)
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Op zich heb ik wel bewust gekozen voor San Francisco aan het einde, omdat ik in de eerste dagen nog graag gebruik wil maken van de jetlag 😉😂
Ook vind ik wat kouder weer geen probleem, alleen zitten we niet te wachten op sneeuwbuien 🙈

Een route die ik bedacht had, zou kunnen zijn:

Dag 1 29 april AMS-SFO (auto ophalen en rijden naar Gilroy; shoppen)
Dag 2 30 april Gilroy-Pinnacles NP-Oakhurst
Dag 3 1 mei Yosemite NP (slapen in het park of bijv the Yosemite Bug)
Dag 4 2 mei Yosemite NP (slapen in het park of bijv the Yosemite Bug)
Dag 5 3 mei Yosemite-Lone Pine (lange reisdag onderlangs) Leuke stops onderweg?
Dag 6 4 mei Lone Pine (Alabama Hills)
Dag 7 5 mei Lone Pine-Lake Tahoe (onderweg Mono Lake en andere bezienswaardigheden)
Dag 8 6 mei Lake Tahoe
Dag 9 7 mei Lake Tahoe
Dag 10 8 mei Lake Tahoe-SFO
Dag 11 9 mei SFO
Dag 12 10 mei SFO-AMS
Dag 13 Thuis!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Dat ziet er al goed uit lijkt me. Misschien wat meer tijd nemen voor Pinnacles? En dan zou ik de eerste nachten Yosemite iets in de vallei nemen en de laatste nacht in Oakhurst zodat de rijdag naar Lone Pine wat minder lang is.
Twee dagen Lake Tahoe is wellicht wat veel, zie ook de opmerkingen van Paul. Een extra overnachting op dat stuk zou ook kunnen. Er is mer dan alleen Mono Lake. Of toch een stuk Death Valley?
Het is in die tijd van het jaar erg afhankelijk van hoe de winter is geweest voor de mogelijkheden overal.
De route vanaf Lake Tahoe via de 49 is leuk, misschien kun je daar ook wat tijd voor uittrekken. En wij vonden het Calaveras Big Trees SP ook de moeite waard.
Met Yosemite op het laatst heb je wellicht kans op een open Glacier Point Road.

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Bedankt weer voor je reactie Marianne!
Ik ga er zelf nog eens goed naar kijken. We weten in ieder geval dat we liever op minder verschillende plaatsen willen zijn, dan steeds maar weer moeten jakkeren..
Ook twijfel ik nog of we Yosemite niet moeten inruilen voor Sequoia NP. We waren daar in 2018 en sliepen in een simpele cabin, maar hebben daar mooie herinneringen aan. Het primitieve met je maaltijd in een houtkachel bereiden en daarvoor eerst hout moeten sprokkelen, vond vooral ons zoontje toen geweldig!
Wat trouwens ook hoog bovenaan mijn wishlist staat, is een keer een beer in het wild spotten. In 2018 is dat helaas niet gelukt, terwijl er bijv een half uur voordat wij op een bepaalde plek waren er wel een mama beer met haar jong lang in een meadow had rond gescharreld…
Nog genoeg te wensen! 😃
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Inmiddels hebben we onze reisroute weer iets aangepast om niet te lange reistijd in de auto te hebben en zijn de overnachtingen geboekt (alles nog gratis te annuleren).

Dag 1 ma 29 april AMS-SFO-Gilroy aankomst 11.50 uur (onderweg langs Silicon Valley voor o.a. Google, shoppen, slapen in Gilroy Hampton Inn and Suites)
Dag 2 di 30 april Gilroy (stuk kustroute rijden of naar Monterey, Gilroy Hampton Inn and Suites)
Dag 3 woe 1 mei Gilroy - Kings Canyon (Eerst naar Pinnacles NP en dan doorrijden, Grant Grove Cabins)
Dag 4 do 2 mei Kings Canyon (Grant Grove Cabins)
Dag 5 vrij 3 mei Kings Canyon - Fresno (hele dag nog om te besteden aan Kings Canyon of Sequoia NP, slapen in Days Inn by Wyndham Yosemite Area)
Dag 6 za 4 mei Fresno - South Lake Tahoe (mooie route rijden via de 49 en de 88, Bluelake Inn)
Dag 7 zon 5 mei South Lake Tahoe (Bluelake Inn)
Dag 8 ma 6 mei South Lake Tahoe - Napa Valley (Vino Bello Resort)
Dag 9 di 7 mei Napa Valley (Vino Bello Resort)
Dag 10 woe 8 mei Napa Valley - San Francisco (mooie route rijden? Via de kust Point Reyes?, Inn on Broadway)
Dag 11 do 9 mei San Francisco (Inn on Broadway)
Dag 12 vrij 10 mei San Francisco-AMS

Ik twijfel eigenlijk alleen over het stukje bij Napa Valley. Is daar genoeg te ontdekken en moois te zien als je geen wijndrinker bent? Ik had deze plek gekozen om even een beetje rust te kunnen pakken, maar als er andere plekken in de buurt zijn die aantrekkelijker zijn dan houd ik mij aanbevolen.
We hebben bewust gekozen voor een klein rondje. Liever meer genieten van de natuur en mooie wandelingen maken, dan steeds moeten rijden en verkassen.

Nog tips op deze route?
Ik hoor het graag…
En alvast weer bedankt voor jullie hulp!
Thoomz
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: San Francisco, CA

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Thoomz »

Persoonlijk vind ik de omgeving van North Lake Tahoe leuker dan South Lake Tahoe (het is is daar wat rustiger). In Napa is het wel leuk om een wijnproeverij te doen en het hoeft niet eens duur te zijn (bv Rombauer) en de Oakville Grocer is ook de moeite waard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Moooe route, maar ik vind het wel jammer dat je Yosemite overslaat, in die periode zijn de watervallen prachtig.

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Dank jullie wel voor de reacties!

Aangezien ik toch over Napa Valley twijfel (ik drink geen alcohol 😂, dus een wijnproeverij is aan mij niet besteed) zit ik net te bedenken, waarom gaan we vanuit Fresno niet 1 dagje spenderen in Yosemite NP? Het enige is dat het dan wel zaterdag is en lopen we dan niet het risico dat we niet meer kunnen parkeren in Yosemite NP? En als er hordes andere mensen voor mijn voeten lopen, word ik daar ook niet zo blij van 🙈

Aan het einde van die zaterdag hoeven we dan ook niet in het park te slapen, maar wat ik dan een goede slaapplek? / plaats?, op weg richting South Lake Tahoe?

De laatste dagen zouden er dan zo uitzien:
Za 4 mei Fresno - Yosemite NP, waar dan slapen?
Zon 5 mei …. - South Lake Tahoe
Ma 6 mei South Lake Tahoe
Di 7 mei South Lake Tahoe - Napa Valley
Woe 8 mei Napa Valley - San Francisco
Do 9 mei San Francisco
Vrij 10 San Francisco - AMS

Ik ga ook nog even kijken of evt North Lake Tahoe wat voor ons is. We houden namelijk meer van de wat rustigere plekken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, die zaterdag is wel een dingetje. Ik zou dan toch iets in het park zoeken, dan heb je geen parkeerproblemen en ook de rustigste uren in het park.
Van Yosemite naar South Lake Tahoe is goed te doen in 1 dag, zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag daarvoor.
Wil je niet in het park overnachten dan is Sonora misschien wel iets. Of Groveland. Maar dan ben je toch al bijna 4 uur aan het rijden, dan blijft er weinig tijd over voor Yosemite.

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy meivakantie 2024

Bericht door NaRoMy »

Inmiddels is het bijna zo ver en mogen we weer naar Amerika! We hebben er allemaal super veel zin in.
Nu kwam ik er echter van de week achter dat de Grant Grove Cabins tijdelijk gesloten zijn. Dit staat in ieder geval op de website van het park. De tent cabins openen in mei, maar er staat niet wanneer de bath cabins weer open gaan. We hebben inmiddels een mail naar Kings Canyon NP gestuurd en daar kregen we als antwoord dat onze reservering nog wel steeds staat. Wel zijn er wat wegafsluitingen in het park (o.a ook een deel van de Generals highway) en moeten we ook rekening houden met evt winters weer.. Maar als ik de vooruitzichten van het weer zie, valt dat mijns inziens nog wel mee.
Aangezien we geen zin hebben in verrassingen van geen beschikbaarheid, hebben we toch maar een plan B gemaakt wat ons daarbij ook de gelegenheid geeft om Yosemite erbij te pakken. Plan B gaat er zo uitzien en volgens mij is dit ook nog prima te doen. Alles is nog gratis te annuleren.. Volgende week zondag hakken we de knoop door.

Dag 1 ma 29 april AMS-SFO-Gilroy aankomst 11.50 uur (onderweg langs Silicon Valley voor o.a. Google, shoppen, slapen in Gilroy Hampton Inn and Suites)
Dag 2 di 30 april Gilroy (stuk kustroute rijden, o.a. Point Lobos State Park, naar Monterey, Gilroy Hampton Inn and Suites)
Dag 3 woe 1 mei Gilroy - Fresno (Eerst naar Pinnacles NP en dan doorrijden naar Fresno Piccadilly hotel)
Dag 4 do 2 mei Vanuit Fresno dagje op en neer naar Kings Canyon / Sequoia NP (Tokopah falls trail, Congress trail) Piccadilly Hotel)
Dag 5 vrij 3 mei Fresno - Sonora (naar gedeelte Hetch Hetchy; Wapama Falls trail (Sonora Aladdin Motor Inns)
Dag 6 za 4 mei Sonora - South Lake Tahoe (mooie route rijden via de 49 en de 88) (The Jeffrey hotel)
Dag 7 zon 5 mei South Lake Tahoe (the Jeffrey hotel)
Dag 8 ma 6 mei South Lake Tahoe - Cameron Park (Folsom premium outlets, Sacramento, chillen bij het huisje, Tuscany Dorado Resort)
Dag 9 di 7 mei Cameron Park
Dag 10 woe 8 mei Cameron Park - San Francisco (mooie route rijden? Via de kust Point Reyes?, Inn on Broadway)
Dag 11 do 9 mei San Francisco (Inn on Broadway)
Dag 12 vrij 10 mei San Francisco-AMS (11 mei thuis)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42085
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy: meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om Hetch Hetchy te doen!
Ik vind Sonora en Fresno wel ver van Yosemite. Misschien is Groveland een optie?
Check even of er een toegangsreservering nodig is voor y.

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy: meivakantie 2024.

Bericht door NaRoMy »

Hoi Marianne,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb ook gekeken naar Groveland, maar de kamers zijn daar 2 x zo duur dan in Sonora, dus vandaar deze keuze.
Ik had ook gekeken naar een toegangsreservering voor Yosemite, maar dat is alleen op zaterdag en zondag in de periode dat wij gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer