Reis Maritabma: SLC - YELLOWSTONE - DENVER oktober 2024?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maritabma: SLC - YELLOWSTONE - DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

Dag allen!

Voor volgend jaar is wellicht het plan om in begin oktober (vanaf laatste weekend september) onderstaand rondje te doen. Hierbij de volgende context: het is dan onze 5e amerika reis, we rijden graag en lang is geen probleem en hebben dingen snel gezien. We wandelen graag, maar geen uren. Vanwege de melkveehouderij van mijn man zijn de zomermaanden geen optie en kunnen we hooguit 16/17 dagen (ook afhankelijk van de vluchten).

Het plan is om onderstaand rondje te doen. Hebben jullie tips, dingen om te zien of verbeterpunten?

1. ams - SLC
2. SLC - Jackson
3. Jackson- via Grand Teton- Old Faithfull
4. Old faithfull- Gardiner
5. Gardner- Cody
6 cody- camper
7. Casper- Denver
8. Denver
9. + 10. Rocky Mountains/ Estee
11. Denver (Garden of the Gods en / of Colorado Springs bekijken?)
12. Denver - Glenwood Springs (fairy caves/ hot springs)
13 Glenwood Springs- SLC.
14 SLC. (Temple Square, chinatown, State capitol, shoppen)
15. SLC?
16. SLC - AMS
17. AMS - THUIS
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door paulr »

Hoi, welkom !
Lees je even goed in qua temperatuur etc en de kans op sneeuw/slecht weer in oktober. Dat geldt natuurlijk met name voor Yellowstone en RMNP.
Ik lees dat je graag snel dingen gezien hebt en graag lang rijden, maar in 2-3 dagen GT en YS willen zien lijk mij niet zo'n goed idee, maar goed...ieder zijn reis natuurlijk. Ik zie dus heel veel tips en verbeteringen, maar ik denk dat die niet aan jullie besteed zullen zijn...sorry.
Paul
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

Hey Paul, dank voor je reactie! Ik heb mij inderdaad in het weer al wat verdiept.
Het is nier dat wij graag snel dingen zien, wij hebben dingen alleen vaak snel gezien is onze ervaring.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Old Faithful »

Ik ben altijd huiverig om (grote) veranderingen voor te stellen, maar toch. Ik zie dat jullie de vorige keer niet in Moab zijn geweest. Is het een optie om Rocky Mountain N.P. te vervangen voor Arches N.P., Canyonlands N.P. en Dead Horse S.P. bij Moab? October lijkt me de ideale tijd voor een bezoek hier.
Afhankelijk van de tijd zou je Capitol Reef en eventueel Monument Valley toe kunnen voegen.

Bij voorbaat mijn verontschuldiging als deze verandering geen optie is. Het is jullie reis.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

We gaan toevallig over 3 weken naar Arches en Capitol Reef!
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

En trouwens geen verontschuldigen nodig, alle tips zijn welkom! En als ze niet bij ons passen, dan misschien wel voor iemand Nders die meeleest
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door josea »

Ik zou liever wat accenten anders leggen…. Ik zie veel tijd voor Denver en SLC (waarom twee hele dagen ??) en (te) weinig tijd voor met name Grand Teton en Yellowstone.
En waarom ga je eerst naar Denver, vervolgens naar Estes Park en dan weer terug naar Denver?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42156
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Martin & Marianne »

zowel voor Yellowstone als voor Rocky Mountain NP is eind september/oktober erg laat. Kijk eens hier voor de openingstijden van de voorzieningen in Yellowstone.
Wij wren in 2019 21 en 22 september in RMNP. Het was er al aardig fris, en de voorzieningen aan de Trail Ridge Road sloten kort daarna.

Je moet wat geluk hebben met het weer. Yellowstone verdient hoe dan ook wat meer tijd.

Kijk ook eens naar een one way SLC - Denver; de rit terug naar SLC voegt nu niet veel toe. Als je in Denver eindigt zou je ook nog South Dakota mee kunnen nemen

Marianne
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

josea schreef:
09 sep 2023, 17:18
Ik zou liever wat accenten anders leggen…. Ik zie veel tijd voor Denver en SLC (waarom twee hele dagen ??) en (te) weinig tijd voor met name Grand Teton en Yellowstone.
En waarom ga je eerst naar Denver, vervolgens naar Estes Park en dan weer terug naar Denver?
Je hebt gelijk, die ene dag SLC kan ik beter bij Grand Teton gaan gebruiken.
Voor wat betreft Denver, daar had ik nog niet goed over nagedacht inderdaad dat kan ook beter anders. Komt denk ik ook omdat ik nu nog een heel ruw idee heb in plaats van een uitgewerkte route. Deze tips neem ik mee
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Maritabma »

Martin & Marianne schreef:
09 sep 2023, 17:33
zowel voor Yellowstone als voor Rocky Mountain NP is eind september/oktober erg laat. Kijk eens hier voor de openingstijden van de voorzieningen in Yellowstone.
Wij wren in 2019 21 en 22 september in RMNP. Het was er al aardig fris, en de voorzieningen aan de Trail Ridge Road sloten kort daarna.

Je moet wat geluk hebben met het weer. Yellowstone verdient hoe dan ook wat meer tijd.

Kijk ook eens naar een one way SLC - Denver; de rit terug naar SLC voegt nu niet veel toe. Als je in Denver eindigt zou je ook nog South Dakota mee kunnen nemen

Marianne
Dankjewel Marianne! Ik heb al jullie verslagen ooit gelezen, ze lezen erg prettig en zijn erg handig.
Ik denk dat ik 1 van de dagen SLC beter in Grand Teton of Yellowstone kan gebruiken.
Kun je ook rechtstreeks vliegen vanaf Denver? Dat kon ik nu nog niet vinden namelijk en overstappen probeer ik altijd zoveel mogelijk te vermijden.
Bedankt ook voor de info over jullie ervaring met het sluiten van de voorzieningen.
De conclusie kan ook zijn dat ik met deze reis misschien toch beter kan wachten tot we ooit vroeger in het jaar kunnen, hoe lang dat wachten gaat zijn geen idee
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door paulr »

Denver kun je helaas nooit rechtstreeks op vliegen. Wij vinden via FRA met LH wel fijn ( geen overstap in USA, maar dat is persoonlijk…)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42156
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vinden op de terugreis een overstap niet erg. Je bagage wordt doorgelabeld dus daar heb je geen omkijken naar. Wij hebben vanuit Denver eens een overstap gehad in Houston en eens in Dallas en dat ging beide keren heel vlot.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door paulr »

Klopt! Terug is inderdaad minder vervelend dan heen. Hier gaat het natuurlijk alleen om de terugreis in dit geval…
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Maritabma: SLC - YELLOWSTONE- DENVER oktober 2024?

Bericht door Fleur1994 »

Ook ik vind de tijd in GT/ Yellowstone erg kort. Ik zou de dagen SLC en Denver omwisselen voor deze parken, want hier valt zo veel moois te ontdekken!

Daarnaast vind ik ook dat oktober wel wat laat is voor deze omgeving. Vorig jaar zaten wij rond 23 september in Yellowstone - dit was overdag als de zon scheen nog wel prima te doen. Begin oktober zaten wij in RMNP, maar dit was toch al wel erg fris! 's Middags ook al een paar keer sneeuw gehad en met veel geluk nog over de Trail Ridge Road kunnen rijden, maar bijna een uur nadat wij hier overheen waren sloot hij weer en is daarna ook niet meer open gegaan. Mocht je de reis bijvoorbeeld een maandje eerder kunnen doen, dan zou het waarschijnlijk qua weer wel iets beter zijn.

Cody vonden wij een erg leuk stadje, dus deze zou ik er ook zeker in laten! Glenwood Springs vonden wij wat minder, maar wij hebben dan ook niet de fairy caves gezien, dit is wellicht wel de moeite waard!

Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer