Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Hi allen,

Gisteren met een aardige deal tickets (rechtstreeks) geboekt naar San Francisco. Het wordt dus een rondje door Californie. De kids zijn tegen die tijd zes, dus we zullen ook met hen rekening moeten houden. Warm weer is voor ons geen vereiste, dus we gaan (ook al is het vroeg in het seizoen) ook naar de Sierra’s toe. Een voorlopige planning:

1. AMS - SFO
2. San Francisco - Monterey (via Ano Nuevo SP, Santa Cruz Boardwalk)
3. Monterey (Monterey Bay Aquarium)
4. Monterey - San Simeon (Whale watch, PCH, Sea Elephants)
5. San Simeon - Camarillo (PCH, Ostrich Land)
6. Camarillo - San Diego
7. San Diego (San Diego Zoo)
8. San Diego - Lone Pine
9. Lone Pine - South Lake Tahoe
10. South Lake Tahoe
11. South Lake Tahoe - Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite - SFO - AMS

Nog tips of ideeen? Ik had graag Sequoia nog ingepast maar dat wordt lastig in twee weken. Een optie zou zijn om de oostkant van de Sierra’s hiervoor op te geven, dus dan zouden Lone Pine en Tahoe overgeslagen worden. Kindvriendelijke wandelingen in Yosemite in die tijd van het jaar (vallei dus) zijn ook zeer welkom. Dankjewel!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen weer!
Sequoia wordt lastig; ook omdat het risico op afgesloten wegen daar nog wat groter is. Waarschijnlijk is de Kings Canyon Scenic Hwy sowieso nog gesloten dan. Wanneer valt de vakantie precies?
In Yosemite is het junior ranger programma misschien een idee. Verder is het leuk om naar Mirror Lake te wandelen (of te fietsen). Achter het visitor center zit een oud indianendorp, ook leuk. En natuurlijk naar de Bridalveil Fall en Lower Yosemite Falls en naar de brug bij de Vernal Fall. Wij liepen in 2002 met onze dochters naar boven bij de Vernal. De jongste was toen 7, dus op zich is dat ook wel te doen. Maar wij waren er in de zomer, dan loopt het makkelijker dan in het voorjaar. Maar goed, dat kun je te plekke bekijken.
Verder is de Mariposa Grove ook goed te doen. En als de Glacier Point Road open is misschien naar de Sentinel Dome?

Marianne
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door NaRoMy »

Wij hebben in 2018 ook een rondje Californie gedaan met ons zoontje van toen 6 jaar oud.
We dachten dat hij bij wandelingen de beperkende factor zou zijn, maar dat was zeker niet waar.
In Yosemite liep hij met gemak de “Vernal Fall Mist trail”.
Onderweg worden ze lekker afgeleid door bijv eekhoorntjes etc 😉
Ik zou zeggen gewoon proberen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Dankjewel beide.

Onze kinderen wandelen op zich ook graag, het moet alleen niet te ingewikkeld worden ;). Vorig jaar in Amerika waren ze 4 en lukte het tot een km of zeven comfortabel, maar dat waren over het algemeen wel vlakke wandelingen waar we de tijd voor namen. Vlak in Yosemite is wat lastiger, tenzij we door de vallei struinen. De Vernal Falls zou inderdaad wel moeten lukken. Hopelijk is ‘ie dan wat minder wild dan dit jaar in dezelfde periode :P

Ik heb Sequoia eruit gehaald voor een extra dag Yosemite. Ik vind alleen niet echt beschikbare accomodatie daar. Een tent willen we niet en verder is er alleen het oude Wawona Hotel beschikbaar. Maar dan zit ik liever in Oakhurst ivm meer infrastructuur.

Iemand een idee of er af en toe wat vrijkomt? Het moet wel een familiekamer zijn (dus iig 2 queen bedden). Geen aparte kamers.

Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door NaRoMy »

Grappig hoe verschillend kinderen kunnen zijn…
Die van ons houdt wel van een uitdaging zullen we maar zeggen 🙃
Dus hoe meer hij over water heen kan springen en kan klimmen en klauteren, hoe leuker het is en dan horen we hem niet. Op vlak terrein wandelen is voor hem saai en gaat dan eerder mekkeren… 😂
Bij de Vernal fall mist trail werden we in 2018 ook helemaal nat, maar dat was voor hem alleen maar heel grappig, hahaha…
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door NaRoMy »

O ja.. In Monterey hebben wij toen ook met hem een Whale watch tocht gedaan. Super gaaf!
We waren bang om zeeziek te worden en hebben toen “Motion Sickness pillen” of zoiets gekocht. Onder dwang hebben we ons zoontje daar ook iets van gegeven. Het resultaat was echter dat hij er erg slaperig van werd en uiteindelijk de hele vaartocht op een bankje heeft geslapen.. 🙈 Hij heeft dus geen enkele walvis gezien.. Maar is ook niet misselijk geweest. 😉
Gelukkig hebben we de foto’s nog.. Hahaha
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:
13 sep 2023, 14:19
Iemand een idee of er af en toe wat vrijkomt? Het moet wel een familiekamer zijn (dus iig 2 queen bedden). Geen aparte kamers.
Jazeker, er komt heel vaak iets vrij. Zeker op het laatst, een week voor de aankomstdatum. Als je iets anders boekt met gratis annuleren tot een dag van te voren heb je best kans dat het wel lukt.
Je zou naar een cabin of Stoneman room in Curry Village kunnen kijken. En anders de Lodge.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Hi! Nog maar twee en half maand en dan mogen we weer de plas over. Het meeste is ondertussen wel geboekt. Ik ben nog op zoek naar ervaringen met kinderen en leuke wandelingen. Hieronder het plan:

1. AMS - SFO - Monterey
2. Monterey (Ano Nuevo SP, Whale Watch)
3. Monterey (Aquarium)
4. Monterey - Oakhurst (via Pinnacles NP)
5. Yosemite (Lower Yosemite Falls, Vernal Falls, fietsen huren)
6. Yosemite (Mirror Lake)
7. Yosemite - Fresno (via Mariposa Grove)
8. Fresno - San Simeon (via Fresno Zoo)
9. San Simeon - Santa Barbara (via Morro Bay, PCH1, Ostrich Land, Solvang)
10. Santa Barbara
11. Santa Barbara - Lone Pine (Red Rock Canyon SP, Alabama Hills)
12. Lone Pine - South Lake Tahoe (via Bodie)
13. South Lake Tahoe (Rainbow Trail, Agora Lakes, fietsen huren)
14. South Lake Tahoe (Virginia City)
15. South Lake Tahoe - Livermore
16. Livermore - SFO - AMS

Het stukje PCH is nog in potlood, ik zou zelf liever naar Sequoia gaan, maar het feit dat het pas april is en dat de PCH voor wat meer variatie zorgt maakt dat we voor nu deze keuze hebben gemaakt.

Mocht iemand op deze route nog leuke activiteiten met kinderen weten dan houd ik me zeker aanbevolen! Thanks
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat Yosemite vanuit Oakhurst doen? Je rijdt dan behoorlijk veel heen en weer. Is El Portal niet handiger voor de eerste nachten? Er is niets in de vallei beschikbaar? En heb je al een toegangsreservering?

Ik weet niet hoe het Ancient Bristlecone Pines Forest is zo vroeg in het jaar maar de korte wandeling daar is leuk om te doen.

Fietsen huren in Yosemite zou ik combineren met het bezoek aan Mirror Lake.
En misschien is een bezoek aan Hetch Hetchy nog een idee?
De wandeling naar de Wapama Falls is heel vlak.

En fietsen in Monterey is ook een aanrader! Maar dat wist je al. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Thanks Marianne!

Nee, we slapen de eerste nacht in Oakhurst (geen beschikbaarheid in het park) en de twee nachten erna in het park zelf (Yosemite Valley Lodge).

Als ik het goed lees heb ik in april nog geen toegangsbewijs nodig voor het park, enkel in het weekend. Daarnaast slapen we in het park en volgens mij heb je dan ook automatisch een reservering.

Ancient Bristlecone is een goede, daar ben ik nog nooit geweest. Tot nu toe valt de winter nog mee dus hopelijk is het dan toegangkelijk. Maar dat lijkt me inderdaad leuk!

Ik lees dat je ook kunt fietsen naar Mirror Lake, bedoel je daarom dat het verstandig is dan de fietsen te huren?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:
30 jan 2024, 09:00
Ik lees dat je ook kunt fietsen naar Mirror Lake, bedoel je daarom dat het verstandig is dan de fietsen te huren?
Ja, je kunt ook de shuttlebus nemen naar Mirror Lake, maar als je toch fietsen gaat huren is Mirror Lake wel een leuke bestemming, Er zijn daar in de omgeving, richt de Village ook veel vrije fietspaden.

Marianne
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Liesbethds11 »

Hey,
Ik wou hier even op reageren…
Dus de mist trail is te doen voor kinderen? Ik las ergens over glibberige rotsen, nauwe passages en diepe afgronden dat het minder veilig zou zijn? Maar ik wil hem heel graag doen met de kinderen…
Veel plezier trouwens!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door jill1234 »

Mist Trail is prima te doen met de kinderen; alleen bij de trappen naar de Vernal Fall toe kan het glad zijn, maar het zijn brede trappen; ik heb geen seconde gedacht dat het gevaarlijk kon zijn. Onze kinderen waren toen 10 en 12.
Naast de trap is niet direct de afgrond; op hier zie je een plaatje als je naar beneden scrolt:
https://tiogatours.nl/blog/top-trails--mist-trail/
Laatst gewijzigd door jill1234 op 30 jan 2024, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie kinderen zijn 12 en 14 las ik; dan is het voor de kinderen toch net zo goed te doen als voor volwassenen?
Hoe glibberig het is hangt of van de periode wanneer je gaat en hoe krachtig de waterval nog is. In april/mei is het wel uitkijken, en misschien niet heel verstandig, maar in de zomer is het normaal gesproken niet glad meer. Je kunt het altijd ter plekke bekijken; desnoods ga je niet verder dan de brug; daar heb je ook al een mooi uitzicht. En iets verder is het mooi om vanaf de grote rots de waterval te bekijken. Wil je tot boven aan de Vernal Fall lopen dan kun je ook de John Muir Trail heen en terug lopen. Ik zou die voor de terugweg sowieso aanraden als het glad is. En omdat je eerst ng wat omhoog loopt heb je er een mooi uitzicht op de Vernal Fall.
Ik ben absoluut geen held maar wij hebben de Mist Trail tot aan de bovenkant van de Vernal Fall al meerdere keren gelopen. Kijk eens hier voor het stuk tot iets voorbij de brug. Op de tweede foto zie je als je goed kijkt het pad omhoog. Dit was in juni; het was toen aardig nat. In 2002 deden wij het met onze kinderen in juli, de kinderen waren toen 7 en 9. Zie hier.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Valt inderdaad wel mee. Er zitten enkele steile stukken in en in het voorjaar kan het wel glad zijn inderdaad. Maar als je goed oplet kan er weinig gebeuren. Het is een van de meest populaire wandelingen van het park dus ik voel me ook wel comfortabel genoeg om het met twee zes jarigen te doen. Als het niet prettig voelt kun je altijd omdraaien!

Dus go for it! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door PSVwally »

11. Santa Barbara - Lone Pine (Red Rock Canyon SP, Alabama Hills)
Afhankelijke welke route je wilt rijden heb je kans dat de CA178 tussen lake isabella en de CA14 is nog dicht door oa sneeuw. In de bergen boven LA is best wat sneeuw gevallen de afgelopen weken.
Je zou evt via Mohave kunnen rijden en dan stoppen bij het vliegveld waar een soort van boneyard is. Voor de rest is het een prachtige omgeving daar richting red rock canyon sp, al zou je daar niet dood gevonden willen worden, want de dorpen daar blijven armoe troef imo.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Oranjeboom »

Leuke reis. In bishop kun je leuk stoppen bij de duitse bakkerij daar om eindelijk weer eens lekker brood te kopen. Leuk om ook even binnen te kijken.
Op de laatste dag via columbia state historic park rijden is misschien leuk. Ik weet niet hoe dat in mei is maar in de zomer hadden ze hier wat leuke activiteiten zoals goud zeven en leuke historische winkeltjes en een ouderwetse kegelbaan. Ik denk dat je je daar een uurtje kunt vermaken met kinderen.
Verder kan ik alleen vertellen dat monterey aquarium echt leuk en mooi is en fietsen in yosemite vonden onze kinderen ook heel leuk (vooral in de zomer langs de files). Alabama hills klauteren vonden ze ook leuk. Veel plezier dus.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Thanks Paul! Die boneyard klinkt wel leuk, ga ik eens bekijken.

@Oranjeboom Thanks voor je tips! Bedoel je in Bishop Erick Schat's Bakkery? Ik meen dat dat een Nederlandse herkomst heeft. Althans, de laatste keer dat ik daar was waren er veel windmolens en stroopwafels te vinden :lol:

columbia state historic park ga ik eens induiken, klinkt leuk!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Het Columbia SHP is inderdaad leuk om te doen; de route ernaartoe vanuit South Lake Tahoe is mooi, dus de omweg zeker waard. Wij reden via de CA88. Zie hier voor onze route en ons bezoek aan het park.

Je hebt eigenlijk te weinig tijd, maar een bezoek aan het Calaveras Big Trees SP is ook leuk.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Mrvanilla: met gezin rondje SF in meivakantie

Bericht door Mrvanilla »

Ja, dan wordt het wel een krappe dag. Een en ander hangt ook af van de laatste weken (hopelijk) winter daar. De laatste twee weken is er wel sneeuw gevallen, maar de overall snow pack valt nog mee. Zeker vergeleken met vorig jaar, dat wel een extreem jaar was (met in Mammoth skieen tot in July).

Mocht er wel veel sneeuw vallen de komende tijd, waardoor veel trails nog slecht begaanbaar zijn, zullen we wellicht de tweede week van de route anders indelen, met misschien meer focus op het echt zuidelijk deel van CA.

Heeft er iemand ervaring met de Yosemite Lodge? Ik lees erg wisselende ervaringen. De prijs is (op zn zachtst gezegd) ferm (360 p.n.) en we hebben nu een reservering voor 2 nachten. Over de locatie maak ik me geen zorgen, dat ziet er schitterend uit. Alleen ik lees veel over vieze, half uit elkaar gevallen kamers. Nu vind ik het niet erg om een wat rustiekere kamer te hebben dan zeg een Holiday Inn, maar als alles echt vies en kapot is vind ik het wel veel geld.

Benieuwd naar eventuele ervaringen!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer