Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door GoBucks »

ik zou Flagstaff als basis kiezen voor 2 of 3 dagen. en dan Page voor 2 dagen

Dag 2: rijden Las Vegas -> Hooverdam -> Flagstaff

Dag 3 Flagstaff (bezoek William - Red rock state park - slide park)
Dag 4: Flagstaff (bezoek Snowbowl - Grand Canyon) (FYI: Snowbowl gondola is in de zomer alleen vrijdag - zondag open.)

Dan een paar dagen Page.

Dag 5: Flagstaff -> Page
Dag 6: Page (bezoek Antilope Canyon)
Dag 7: Page (Horschoe en omgeving)


Dag 8: Page -> Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon -> Zion
Dag 10: Zion -> Las Vegas (Bezoek Valley of Fire)
Dag 11L Las Vegas.

Vanaf Las Vegas misschien een dagje Death Valley op dag 12 of 13?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is een mogelijkheid:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Flagstaff of Williams
Dag 3 Flagstaff
Dag 4 Flagstaff
Dag 5 Flagstaff - Grand Canyon (overnachten aan de rim)
Dag 6 Grand Canyon - Page (via Horseshoe Ben)
Dag 7 Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam)
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion (Springdale)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Als je de GC gaat bezoeken zou ik in het park overnachten. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com.
Wanneer vertrekken jullie? Als we dat weten kunnen we eens meekijken.

Voor Zion heb ik nu twee nachten gedaan. Als je niet het park in wilt is dat niet nodig; dan kun je die dag gebruiken om bijvoorbeeld naar Death Valley te gaan.
Wat is de bedoeling van de Hoover Dam? wil je daar een tour doen? Bij Page heb je de Glen Canyon Dam, die is ook mooi om te bezoeken.

Wil je liever de nadruk leggen op mooie routes dan zou je de Ut95 en de UT12 mee kunnen nemen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Flagstaff
Dag 3 Flagstaff
Dag 4 Flagstaff
Dag 5 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Torrey
Dag 9 Torrey - Bryce
Dag 10 Bryce - Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Nogmaals: lees je goed in en kijk wat jullie aanspreekt.

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Dank je wel beide voor jullie schema's. Ik ga hier eens goed naar kijken, want er zit alles in wat we willen doen.
Meer in dezelfde hotels geeft wat meer rust, ik twijfelde alleen waar precies.

Glen Canyon Dam was ik ook tegen gekomen en had die ook genoteerd als alternatief voor Hooverdam.

Goed dat je het doorgeeft van de snowbowl kan die van het lijstje. Meer tijd voor natuur schoon.

Een kennis van mij zei dat ik zeker Death Valley moest gaan doen, dus even kijken om de auto een dag langer te houden.

Wij vertrekken eind juli (derde week) naar Las Vegas.
Wij zijn echt van het rond rijden, mijn man geniet van alles wat met auto's heeft te maken. Nu is het natuurlijk niet zo dat we niet uit de auto gaan om wat te zien. Dat zou wel heel dom zijn, wil ook dingen zien natuurlijk.
Dus in Vegas staan 2 dingen op het lijstje las vegas speedway en de shop van die man die auto's pimp.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

De datum van jullie reis is goed om te weten omdat het bijvoorbeeld niet handig is om Las Vegas in het weekend te doen. Hotels zijn dan een stuk duurder. Dus hou daar met je schema rekening mee.

Death Valley is heel bijzonder maar bedenk wel dat het niet op zijn mooist is als je daar op het midden van de dag bent. Met een laagstaande zon zijn er mooie schaduwen en zijn de kleuren veel sprekender. Ik zou daarom een overnachting daar willen aanraden. Het blijft hoe dan ook erg heet, maar in de ochtend is het net iets prettiger.
Nogmaals, lees je goed in en kijk wat jullie aanspreekt. Dat wij of een kennis iets aanraden betekent niet dat het jullie ook zal aanspreken.

In mijn tweede routevoorstel heb ik Torrey opgenomen. Dit ligt bij Capitol Reef. Kijk eens in ons 2013-verslag voor de routes daarnaartoe en voor het park zelf (hier en hier).

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Nog een vraagje, kan je in Lake Powell zwemmen? Of op andere plekken die in onze route zitten?

Zo had ik hem nu in gedachten:

22-jul Vlucht Dusseldorf naar Las Vegas aankomst 19.00 uur
23-jul Las Vegas - William
24-jul William - Grand Canyon - Flagstaff
25-jul Flagstaff - Red Rock state park en Slide park - Flagstaff
26-jul Flagstaff - Horseshoe ben - Page
27-jul Page - Antelope Canyon - Lake Powell - Glen Canyon Dam - Kanab
28-jul Kanab - Bryce Canyon - Kanab
29-jul Kanab - Zion - Hurricane of omgeving
30-jul Hurricane of omgeving - valley of fire - Death Valley
31-jul Death Valley - Las Vegas
1-aug Las Vegas
2-aug Las Vegas autoshow
3-aug Las Vegas
4-aug Vlucht Las Vegas naar Dusseldorf
5-aug Thuis

Slaapplaatsen kunnen natuurlijk nog veranderen. Maar heb denk ik gekeken naar prijzen hotels en reistijden tussen de plekken. William daar denk ik over na omdat ik dan sneller in de Grand canyon ben.
Laatst gewijzigd door Con5421 op 16 sep 2023, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Corv »

Con5421 schreef:
15 sep 2023, 22:24
en de shop van die man die auto's pimp.
Ik neem aan dat je de shop van Danny bedoeld
https://www.countskustoms.com/
Daar vlakbij is de shop van Steve van https://welderup.com/
Ook een aanrader.
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik neem aan dat je de shop van Danny bedoeld
https://www.countskustoms.com/
Daar vlakbij is de shop van Steve van https://welderup.com/
Ook een aanrader.
[/quote]

Dank je wel, is genoteerd. Man helemaal blij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Con5421 schreef:
16 sep 2023, 18:02
Slaapplaatsen kunnen natuurlijk nog veranderen. Maar heb denk ik gekeken naar prijzen hotels en reistijden tussen de plekken. William daar denk ik over na omdat ik dan sneller in de Grand canyon ben.
Ik zou zeker nog eens kijken naar die overnachtingen. En hoezo "heb denk ik gekeken"? Je weet toch wel waar je naar hebt gekeken?
Maar heb je ook gekeken naar plaatsen die wat gunstiger liggen zoals bij de Grand Canyon? Waarom daar niet in het park overnachten? Dus eerst 2 nachten Flagstaff en dan een nacht in het park? Kijk eens naar de bright Angel Lodge, ik had de link al gegeven. Op 25 juli heb je daar een kamer vanaf 130 dollar.
Voor Zion heb je nu niet echt de gelegenheid om het park in te gaan. Als je dat niet wilt kan het zo, maar anders zou ik toch echt iets in Springdale zoeken. Je moet anders parkeren in Springdale (als de parkeerplaats in het park vol is, en die kans is natuurlijk groot als je nog helemaal uit Kanab moet komen) en dat kost ook geld.
Kijk eens naar de Zion Park Motel, die is niet duur. En je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park.
Als je Bryce wilt bezoeken, overnacht daar dan ook; het park is het mooist als de zon bijna onder is. Er zijn mogelijkheden vlakbij de ingang (Bryce view Lodge of Ruby's Inn) maar je kunt ook in Tropic kijken.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door paulr »

Zoals je ziet/leest raden wij altijd aan om IN of heel dichtbij de parken te verblijven. Natuurlijk is Kingman, Williams, Kanab, Flagstaff, Hurricane voordeliger. Maar een rondreis USA kost nu eenmaal veel geld. Reken eens uit wat de reis gaat kosten en hoeveel tijd je vervolgens in de auto zit en de tijd die je kan genieten van de vele mooie parken en bezienswaardigheden. Dan zijn elke keer heen en weer rijden of juist nét over op het verkeerde moment zijn dus ''dure uren''. Lees ook een hier: viewtopic.php?f=8&t=79709
Kom je overal net een paar uur ''te laat'' dan heb je ook soms te maken met flinke drukte. Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar een reis als deze maak je niet vaak. Dan is planning, optimaal en efficient gebruik maken de mooiste momenten van de dag essentieel... En bedenk ook: een koffer inpakken kost je vaak 10 minuten/kwartiertje, heen en weer rijden kost uren. Dus wat geeft dan meer ''rust''.
Ik raad dus de volgende plaatsen aan om te verblijven:
LV
GC (Bright Angel bijv)
Sedona (maar snap dat hier de acco's wat duurder zijn, dus dan kan Flagstaff ook)
Page
Bryce (Ryby bijv.)
Springdale (zoals Marianne aangeeft Zion Park Motel)
Death Valley (ook een dure nacht)
LV
Hooverdam is leuk om overdag vanuit LV te doen, dat geldt ook voor Valley of Fire. Kan zelfs in een rondje prima op één dag. Je hebt voldoende dagen in LV om overdag/ochtend uitstapjes te maken en dan eind van de middag naar de Strip/stad. Ik zou dus ook gewoon de auto de gehele reis behouden en niet eerder inleveren.

Succes en veel plezier met verder plannen !
Paul
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Hoe laat is de beste tijd om in een park te komen? Wij doen de senic drives.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je qua drukte? Daar is niet zoveel van te zeggen, over het algemeen geldt dat het in de ochtend drukker is dan in de middag bij de ingang, maar mensen die in een park overnachten zullen vaak later op de dag aankomen.
Voor de Grand Canyon, Bryce en Death Valley geldt dat de vroege en late uren het mooiste zijn. Probeer daar ook een zonsopkomt of -ondergang mee te nemen.
Je kunt in Zion de UT9 door het park nemen, hoe laat je dan het park binnen rijdt maakt niet veel uit. Wil je ook nog Zion Canyon in? Dan moet je de shuttlebus nemen en dan kan parkeren lastig zijn.
In Bryce zie je niets als je alleen maar door het park heen rijdt; je moet uitstappen voor de verschillende viewpoints. Ook hier geldt dat parkeren het lastigste is. Je kunt de auto ook bij Ruby's parkeren en met de shuttlebus het park in gaan.

Er valt eigenlijk niet veel te kiezen; je gaat nie bijvoorbeeld een paar uur in Kanab zitten tot het juiste moment om naar een park te rijden is aangebroken. Kijk gewoon hoe het uitkomt. In het ergste geval sta je even voor de ingang te wachten of rij je in de file, maar dan heb je meteen tijd om goed om je heen te kijken. :wink:

Wat het zwemmen betreft: dat kan in Lake Powell (zie hier voor onze ervaring). En bij Slide Rock SP. Verder zou ik niet direct iets weten. Wat wel heel leuk en verkoelend is: de Narrows in Zion. Dan loop je door de Virgin river,

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Jullie adviseren om dicht bij de parken te gaan slapen. Wat inderdaad natuurlijk duurder is. Daarom wilde ik weten hoe laat je dan in een park moet zijn, nou ik bedoel welke tijd adviseren jullie. Want bv vanaf Kanab is het maar 35 minuten rijden en als je om acht uur vertrekt ben je ervoor negen uur. Is dat dan te laat? Natuurlijk stappen wij wel uit bij de viewpoints anders kunnen we net zo goed foto's bekijken of reisverslagen. Maar wij gaan geen hikes doen van uren.

Zion Canyon is een hike? Dat denk ik dan niet. Maar als we daar zijn weet je dat bij ons nooit.

Connie
Laatst gewijzigd door markro op 19 sep 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om bovenliggende berichten te quoten.

Ja, als je dicht bij de parken overnacht heb je de mooiste uren voor het park. En je kunt de drukte voor zijn. Maar als je (veel) later op de dag naar een park rijdt is het bij de ingang niet zo druk.
Ik denk dat je nog geen idee hebt wat Zion is. Heb je al eens op www.nps.gov/zion gekeken? Of op www.ontdek-amerika.nl?
Kijk eens naar de kaart van het park (zie bijvoorbeeld hier). Als je van Kanab komt rij je via de UT 9 door het park. Maar het deel van Zion Canyon kun je alleen met de shuttlebus bereiken (de groene lijn). Dit is het deel van het park waar de meeste wandelingen beginnen. Zion Canyon is geen wandeling, maar een deel van het park, waar de Virgin River doorheen loopt.
Het is vanaf trouwens wel wat verder rijden naar de ingang van Zion Canyon: dat is ongeveer een uur.
En ja, dat kan prima, als je toch niet gaat wandelen. Ik heb ook niet gezegd dat je te laat zou zijn.

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Wij vliegen om 20.55 uur terug naar Dusseldorf. Is het dan een goed idee om dan in de morgen naar Death Valley te rijden of de avond daarvoor? Want die laatste dag in Las vegas moeten we rond 11 uur uit het hotel. Hoeveel uur heb je nodig om de meest bekende dingen te bekijken?

Dan houden we wel weer een dag over of we maken daar een Las Vegas dag van, besparen we weer op het hotel in Vegas.
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Dit gaat onze reis worden:

22-jul Vlucht Dusseldorf naar Las Vegas aankomst 19.00 uur
23-jul Las Vegas - William
24-jul William - Grand Canyon - Flagstaff
25-jul Flagstaff - Red Rock state park en Slide park - Flagstaff
26-jul Flagstaff - Horseshoe ben - Page
27-jul Page - Antelope Canyon - Lake Powell - Glen Canyon Dam - Kanab
28-jul Kanab - Bryce Canyon - Kanab
29-jul Kanab - Zion - St George
30-jul St George - valley of fire - Las Vegas
31-jul Las Vegas
1-aug Las Vegas
2-aug Las Vegas autoshow
3-aug Las Vegas - Pahurmp
4-aug Pahprump - Death Valley - vlucht naar Dusseldorf 20.55 uur
5-aug Thuis

We kiezen voor Death Valley op de laatste dag omdat je dan vroeg uit het hotel moet, en ons kenden zitten wij om 3 uur al op de luchthaven als we in Vegas blijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Pahrump? Ik kan me voorstellen dat je Furnace Creek te duur vindt maar heb je ook gekeken naar Stovepipe Wells of Panamint Springs? Of kijk naar de Long Street Inn. Je kunt dan eerder in het park zijn. Het zou heel mooi zijn om daar een zonsondergang mee te nemen. Bijvoorbeeld bij Zabriskie Point.

En is overnachten bij Bryce ook geen optie? Het is echt heel mooi om daar later of heel vroeg op de dag re zijn.

Jullie gaan niet naar Zion Canyon?

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik zal ook even zoeken in die andere plaatsen.

Nog aan bevelingen voor Bryce Canyon om te slapen?

Jawel met zion bedoel ik zion canyon/park.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door josea »

Con5421 schreef:
21 sep 2023, 18:05
Dit gaat onze reis worden:

22-jul Vlucht Dusseldorf naar Las Vegas aankomst 19.00 uur
23-jul Las Vegas - William
24-jul William - Grand Canyon - Flagstaff
25-jul Flagstaff - Red Rock state park en Slide park - Flagstaff
26-jul Flagstaff - Horseshoe ben - Page
27-jul Page - Antelope Canyon - Lake Powell - Glen Canyon Dam - Kanab
28-jul Kanab - Bryce Canyon - Kanab
29-jul Kanab - Zion - St George
30-jul St George - valley of fire - Las Vegas
31-jul Las Vegas
1-aug Las Vegas
2-aug Las Vegas autoshow
3-aug Las Vegas - Pahurmp
4-aug Pahprump - Death Valley - vlucht naar Dusseldorf 20.55 uur
5-aug Thuis
Als ik nog een suggestie mag doen: (volgens mij al wel eerder gezegd)

26-jul Flagstaff - Horseshoe bend - Page
27-jul Page - Bryce Canyon
28-jul Bryce Canyon - Zion
29-jul Zion
30-jul Zion - valley of fire - Las Vegas

Of rijd op 29 juli einde middag al vast naar Valley of Fire en overnacht daar, dan heb je de mooiste (en minst hete) uren daar in de avond en de ochtend.

Vergeet Kanab en overnacht bij Bryce Canyon (Ruby’s Inn of in Tropic) en in Springdale. Het Zion Motel in Springdale is heel betaalbaar en heeft vast nog wel plaats op deze termijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Con5421 schreef:
21 sep 2023, 21:03
Nog aan bevelingen voor Bryce Canyon om te slapen?

Jawel met zion bedoel ik zion canyon/park.
Ik had een aantal berichten terug al mogelijkheden gegeven voor Bryce.
Als je Zion Cayon wilt bezoeken tussen Ksnab en St george heb je weinig tijd voor Zion. De shuttlebussen zijn vaak vol. Je moet ergens in Springdale parkeren als de parkeerplaats bij de ingang vol is en dat is in Springdale niet gratis.
Daarom in overnachten in Springdale aan te raden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door paulr »

Dejavu, volgens mij zijn er veel tips al gegeven, maar zie ik dezelfde route en overnachtingsplekken….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer