Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik zou graag jullie mening willen hebben over onze geplande route. Tips wat erin de buurt te zien is.

1 Vlucht naar Dallas
2 Soutfork Ranch/Dallas Cowboys cheerleaders
3 Fort Worth
4 ???Dallas
5 Amarillo (is er tussen Dallas en Amarillo nog wat te zien als tussenstop omdat het 5.30 min. rijden is?)
6 Amarillo/ Palo Duro Canyon
7 Albuquerque
8 Page
9 Grand Canyon
10 Flagstaff/Sedona
11 ???
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Vlucht

Wij zijn geen mensen voor lange wandelingen in de parken, maar willen de highlights zien.
We willen naar Petrifed Forest, Valley of Fire, Antelope Canyon, Slide rock park, Red rock park, is dit te doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis van Dallas naar Las Vegas zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer zou je Valley of Fire willen doen? Vanuit Las Vegas? Je kom ter in deze opzet niet echt langs. Je zou na Albuquerque maar Flagstaff/Sedona en de GC kunnen gaan, dan naar Page en dan via VoF naar Las Vegas. Misschien overnachten in Overton? Dan kun je het park tijden de mooiste uren zien; overdag is het ook veel te heet en zijn de kleuren minder mooi.
Petrified Forest ligt dan ook beter op de route dan wanneer je eerst naar Page gaat. Maar het blijft wel een lange dag.

Liggen de tickets al vast? Is dit jullie eerste keer in het zuidwesten?

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis van Dallas naar Las Vegas zomer 2024

Bericht door Con5421 »

Nee, er ligt nog niks vast. Kan nog alle kanten op. We zijn wel een paar keer in Las Vegas geweest. En naar hooverdam geweest en een ghost stadje. Maar nooit in Dallas geweest.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis van Dallas naar Las Vegas zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Page naar Valley of Fire rijdt kom je langs Zion. Daar zijn jullie dus nog niet geweest? Het is wel jammer om daar langs te rijden en het niet te bezoeken.
Dallas is wel een must? Wij overwegen juist om het in onze Texas reis over te slaan. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Old Faithful »

Con5421 schreef:
06 sep 2023, 22:49
Wij zijn geen mensen voor lange wandelingen in de parken, maar willen de highlights zien.
We willen naar Petrifed Forest, Valley of Fire, Antelope Canyon, Slide rock park, Red rock park, is dit te doen?
Voor mij zou het aan de heel krappe kant zijn.
Je zou het tweede gedeelte als volgt kunnen doen.
08 Albuquerque - Petrified Forest N.P. - Holbrook.
09 Holbrook - Slide Rock - S.P. - Sedona.
10 Sedona - Grand Canyon.
11 Grand Canyon - Page.
12 Page - Antelope Canyon - Overton.
13 Overton - Valley Of Fire - Las Vegas.
Red Rock National Conservation Area kun je bezoeken als je in Las Vegas verblijft.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis van Dallas naar Las Vegas zomer 2024

Bericht door hemmie »

Martin & Marianne schreef:
07 sep 2023, 06:42
Dallas is wel een must? Wij overwegen juist om het in onze Texas reis over te slaan. :wink
Ja, ik ben dus ook verbaasd over al die dagen in DFW. Ik vind het 6th floor museum wel een bezoek waard (maar dat wordt niet genoemd), maar verder is het in mijn ogen gewoon een willekeurige grote stad in de VS. Natuurlijk kun je er best wat leuks doen als je er toch bent, maar in deze reis lijkt het me zonde van de tijd.
Terug in Texas!
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik snap dat jullie denken wat moeten hun in Dallas. Wij kijken altijd naar making the team Dallas Cowboy Cheerleaders, daarom willen wij naar Fordcenter. Southfork Ranch is terug naar onze jeugd. Fort Worth gewoon een leuke gimmick. We willen misschien nog wel naar Reunion Tower in Dallas. Wij zijn geen museum bezoekers daarom de 6th floor museum niet in lijst staan. Jullie zouden dus niet langer dan twee dagen Dallas doen en dat opvullen met een park?

Old Faithful: ik ga eens kijken hoe het zit met de kilometers. Dank je wel. Slide rock ligt toch bij Red Rock park?

Ik ga ook even kijken voor Zion of dit ons aanspreekt.
Als jullie zeggen Valley of Fire is ongeveer hetzelfde dan kan je beter ergens anders langer blijven, hoor ik het graag.
Mijn man is vooral van het rond rijden van punt naar punt.

Nog iemand een die een ghost stadje kent dat je zeker moet zien.

Ik ga aan de slag met jullie voorstellen, Thanks
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Jules40 »

Geen ghost town in de strikte zin, maar Jerome is niet onaardig.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door JaapofJake »

Wij zijn vorige week net teruggekomen uit Dallas-Fort Worth. Dallas viel ons eigenlijk een beetje tegen, Fort Worth vonden we wel leuk. Dallas is inderdaad gewoon een Amerikaanse stad met nauwelijks tot geen bezienswaardigheden. Dealy Plaza (de plek waar JFK werd vermoord) is interessant om te zien, maar een bezoek aan 6th Floor Museum viel ons erg tegen. Vooral de entreeprijs (18 dollar) vonden we heel erg hoog in verhouding tot wat je krijgt. Het gebouw is leuk, de plek van waaruit geschoten werd is indrukwekkend, maar verder is in het gebouw zelf weinig te zien behalve veel foto’s. Achteraf gezien zouden we niet naar binnen zijn gegaan.

De Stockyards Historic District in Fort Worth is heel erg leuk om geweest te zijn. Daar kun je je best een tijdje vermaken (vergeet de optocht met de longhorns niet). We zijn ook nog even naar Downtown Fort Worth gereden, maar daar is werkelijk niets te doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Jerome is inderdaad aardig om te zien, hoewel het geen echte ghost town is.
Bij Las Vegas heb je Nelson. Ik ken het niet; ik begrijp dat je moet betalen als je daar foto's wilt maken.
Onder Zion heb je Grafton. Heel klein, maar de weg er naar toe is al de moeite waard.

Valley of Fire lijkt op geen enkel ander park. Heen en weer rijden naar de White Dome Trailhead hoeft niet heel veel tijd te kosten, ik zou dat zeker meenemen.
Zion is vooral interessant als je de shuttlebus neemt om de canyon in te gaan. En er zijn prachtige wandelingen te maken daar. Maar de route via de 9 is ook al mooi.
Con5421 schreef:
07 sep 2023, 15:09
Slide rock ligt toch bij Red Rock park?
Wat bedoel je met Red Rock Park? Er zijn erg veel parken die zo heten. Het Slide Rock State Park ligt bij Sedona.

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Er werd gesproken over Red Rock National vanuit Las Vegas. Maar ik bedoelde Red Rock Park in Sedona.

Ik zit te bedenken om eerst naar Dallas te gaan en dan naar Las Vegas te vliegen en vandaaruit parken te gaan bezoeken. Ik vindt de one-way kosten best hoog. En ik hoef eigenlijk niet naar Amarillo en als ik minder reisdagen heb kunnen we langer in de buurt van een park blijven en wat relaxen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Pete.Z »

Dat zou ik ook doen, vliegen naar Dallas, en dan met South-West naar Vegas (of Phoenix?) en terugvliegen vanuit Vegas.
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik heb nog wat zitten puzzelen met jullie adviezen, nu kom ik op het volgende schema:
1 vlucht Dallas
2 Ford Center en Southfork ranch
3 Fort Worth
4 vlucht naar Phoenix (heb nog niet gekeken wat er te doen is)
5 Phoenix - Red Rock - Slide Rock - Flagstaff of omgeving
6 Flagstaff - Grand Canyon
7 Antelope canyon - Page
8 Bryce canyon
9 Zion - Valley of fire
10 Valley of Fire - Death Valley
11
12Las Vegas
13Las Vegas
14Las Vegas
15Terug naar huis

Zover ben ik nu gekomen, kan dit qua afstanden? Ik heb 2 dagen nog niks die kunnen ingevuld worden door ergens langer te blijven.
Wij gaan alleen de highlights bekijken in de parken, ik las dat Bryce Canyon dan een halve dag genoeg was. Mochten jullie zeggen plak er nog een dag aan dan kan dat altijd. Graag jullie advies.
Laatst gewijzigd door Con5421 op 08 sep 2023, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom had je in je eerste route wel Grand Canyon, Petrified Forest en Page en nu niet meer?
Je zou zeker een overnachting in Page kunnen toevoegen. Is iets als Horseshoe Bend en Antelope Canyon iets wat jullie aanspreekt?
En een overnachting bij de Grand Canyon aan de rim, bijvoorbeeld in de Bright Angel Lodge, is ook een aanrader. Kijk voor reserveringen op www.grandcanyonlodges.com.

Ik zou niet in 1 dag van Valley of Fire via Death Valley naar Las Vegas rijden, maar een overnachting in Death Valley doen. Het is vele mooier om daar tegen zonsondergang/-opkomst rond te rijden.

Bij Bryce kun je overnachten in het park of er net buiten (Bryce view Lodge of ruby's Inn). Voor Zion ligt Springdale het beste. Een betaalbare optie daar is de Zion Park Motel.

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Ik zie nu ook dat ik Antilope canyon ben vergeten en dan blijven we in Page. Grand Canyon heb ik eruit gehaald omdat, een kennis tegen mij zei waarom gaa je niet naar Bryce Canyon daar ben je nooit geweest, zij vond Petrifed forest niet echt spectaculair.

Heb hem toch terug gezet omdat ik toch dagen over had. Daar slapen lijkt me wel iets en dan kunnen we ook rustig aan doen een dagje.

Wij willen dus in de morgen aanrijden en dan park een dikke halve dag gaan bezoeken en dan naar volgende hotel rijden. Is dat mogelijk
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

We hebben besloten dallas te laten voor wat het is, we gaan nu rondje Las Vegas doen. Is in Overton ook iets te doen of gewoon een ideale plek om te slapen? Vliegticket is geboekt vond het een mooie prijs, de rest komt nog wel.

Voor nu heb ik dit bedacht:
01 Vlucht Las Vegas komen in de avond aan.
02 Las Vegas - Hooverdam - Kingman slapen
03 Kingman - William
04 William - Red rock state park - slide park - Flagstaff
05 Flagstaff - Snowboll - Flagstaff
06 Flagstaff - Grand Canyon - Cameron slapen?
07 Cameron - Antlope Canyon - Page
08 Page - Horschoe en omgeving - Page
09 Page - Zion - Slapen?
10 Valley of Fire - Las vegas mag ook iets anders zijn, Tips?
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las vegas
14 Avondvlucht

De dag van Flagstaff mag ook iets anders worden bv Bryce canyon als dat logisch is.
Of een park in de buurt van Las vegas.
Is Death Valley een must?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp je keuzes niet. Waarom zowel een overnachting in Kingman en in Williams?
Waarom de Snowbowl?
Bryce had je zelf eerder al opgenomen. Net als Death Valley. Of die parken de moeite zijn moet je zelf bepalen. Lees je eens goed in. Bekijk bijvoorbeeld eens www.ontdek-amerika.nl voor de parken.

Voor Zion is overnachten in Springdale het beste, dat had ik al aangegeven.
Overton is een goede uitvalsbasis voor Valley of Fire. Het is mooi om dat park tegen zonsondergang op opkomst te zien.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 sep 2023, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Mijn man wil niet zolang rijden, maar ik begrijp dat we gewoon door moeten rijden naar Williams. Kunnen dan tussendoor toch wel wat bekijken. Snowboll was eigenlijk om de gondel, maar dat is dus een rare keuze?

Ik heb het idee dat in overton weinig is te beleven. Dan vroeg naar bed om vroeg op te staan. :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet natuurlijk niets maar van Kingman naar Williams is het nog geen 2 uur rijden. Die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
Ik was de Snowbowl nog nooit tegengekomen, dus dat was wat verrassend.

In Overton is inderdaad weinig te beleven maar jet gast om Valley of Fire zoals ik al aangaf.

Marianne
Con5421
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2015, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Con5421: van Dallas naar Las Vegas zomer 2024.

Bericht door Con5421 »

Daarom ben ik ook blij met je suggesties. Want de hooverdam kan ik ook vanuit Las Vegas doen. Zou jij dan doorrijden naar Flagstaff of is Williams ook leuk.
Dank je wel voor de andere pagina, kan ik eens goed bekijken. Ik vind alles leuk, maar moet wel te doen zijn omdat wij vooral de senic drives willen doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer