Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

Hoi hoi,

wij zijn een reis aan het plannen voor het voorjaar van 2024,
eerst 3 weken Florida en daarna vliegen we door naar SFO om daar 41 dagen rond te rijden in een camper. We vertrekken 28 maart vanuit San Francisco.
We hebben de route nu globaal opgezet en zijn heel benieuwd naar jullie tips! Vooral wat betreft de route en evt. leuke campings en bezienswaardigheden onderweg.
We zijn bekend met het boeken van de campings. (we gaan voor de 3e keer naar het zuidwesten:)
Waar we ook rekening mee moeten houden is de relatief vroege reis en dus de weersomstandigheden van sommige plekken
en het wel of niet open/toegangelijk zijn van de parken.
We reizen met kinderen en nemen daarom bewust meer tijd op sommige plekken. De kids kunnen goed lopen (15 km ong. 800 hoogtemeters). En ze moeten onderwijs krijgen onderweg, dus daar zijn we ook tijd aan kwijt. (8 en 10 jaar)
We hebben nu 36 dagen 'gevuld' waarvan alleen de laatste (Yellowstone) al geboekt is. (4 tm 6 mei)
Dus we hebben nog dagen over, als jullie nog tips hebben voor leuke plekken tussen de route in, horen we het ook graag!

1. camper halen - Samuel p Taylor sp. (golden gate)
2. Samuel p Taylor sp- Sunset Beach sp
3. Sunset beach - san simeon sp (whalewatchen en w.s. is de h1 nog dicht)
4. San simeon sp - red rock canyon recreation area
5. red rock c. -Death valley
6. Death valley
7. Death valley
8. Death valley - Sequoia nf
9. Sequoia nf
10. Sequoia nf - Joshua tree np
11. Joshua tree np
12. Joshua tree np - lake havasu
13. Lake Havasu - seligman
14. Seligman - Grand Canyon np
15. Grand Canyon np
16. Grand Canyon np
17. Grand Canyon - petrified forest np
18. Petrified forest np
19. Petrified frest np- monument valley
20. Monument valley
21. monument valley -Zion
22. Zion
23. Zion
24 Zion- Bryce
25. Bryce
26. Bryce - Arches
27. Arches
28. Arches
29. Arches - Dinosaur nm
30. Dinosaur nm
31. Dinosaur nm - Grand teton (camping open v.a. 1/5)
32. Grand Teton
32. Grand Teton - Yellowstone (camping is geboekt
33. Yellowstone
34. yellowstone
35. Yellowstone - SLC koa camping
36. camper inleveren en terug vliegen (nacht vlucht)

Nu alvast bedankt voor de moeite van het lezen van ons bericht!
Laatst gewijzigd door mirjamenjasper op 03 sep 2023, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 41 dagen reis San Francisco- Salt Lake City voorjaar 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer zijn jullie er precies? Voorjaar is een ruim begrip. :wink:
Als je er begin april bent is Death Valley misschien nog wel te doen (maar het lijkt me sowieso wat ruim) maar dan zal Sequoia NF wellicht niet te doen zijn.
Voor tips is ook wel goed om te vermelden hoe oud de kinderen zijn.

Is alles in Yellowstone al open als jullie daar zijn? De tijd voor het park is kort vind ik, maar als er nog wat afgesloten is zou het zo wel kunnen.

Even wat dingen die mij opvallen:
- de tijd tussen Joshua Tree en MV lijkt me best ruim
- jullie gaan bewust niet naar Page?
- waarom een volle dag Monument Valley?
- bewust geen Capitol Reef en Goblin Valley?

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1920
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 41 dagen reis San Francisco- Salt Lake City voorjaar 2024

Bericht door Frasi »

Mooie plannen!
Aangezien jullie zo'n 60 dagen gaan, ga ik ervan uit dat de kinderen nog niet van de schoolgaande leeftijd zijn.
Dus inschatting: onder de 5 jaar en wellicht nog niet getrainde hikers.
Wat zijn jullie plannen voor 3 volle dagen Death Valley, 2 volle dagen Joshua Tree, 2 volle dagen Petrified Forrest, 2 volle dagen Monument Valley en 3 volle dagen Arches.
Deze plekken zijn ook in het voorjaar al redelijk warm en als je niet een paar flinke wandelingen gaat maken, lijkt het erg ruim tijd. Met de auto (of camper) rijdt je er in een paar uur doorheen.
Laatst gewijzigd door Frasi op 03 sep 2023, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: 41 dagen reis San Francisco- Salt Lake City voorjaar 2024

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt voor jullie reacties,
ik heb de meeste vragen nog even verwerkt in mijn eerste post zodat t misschien overzichtelijker is:)

De dagen waar nu ruim gepland staan is dus ook omdat we een paar uurtjes onderwijs moeten geven.
maar alles is nog open, dus we kunnen nog schuiven.
We zijn van plan om veel te gaan hiken.

Ik hou erg van kamperen met lekker weer, en denk dat het voor het hele gezin fijn is als we voornamelijk lekker buiten kunnen leven.

Voor Grand Teton en Yellowstone gaat het er denk ik om hangen wat we kunnen doen, daarom voor de zekerheid daar nu nog niet zo veel tijd voor gereserveerd.

capitol reef en Goblin valley waren zeker niet bewust, daar ga ik me in verdiepen, bedankt!
page is wel een beetje bewust overgeslagen, tot nu toe iig:)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 41 dagen reis San Francisco- Salt Lake City voorjaar 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Die leeftijden zijn wel goed om te weten; ik was uitgegaan van onder de 5 ivm de leerplicht.
Death Valley vind ik een lastige, het lijkt me toch wat ruim. En wil je het park vanuit het westen binnenrijden en ook weer verlaten? Onderweg is een bezoek aan de Alabama Hills bij Lone Pine leuk om te doen, maar misschien hebben jullie dat al eens gedaan? Wat is nieuw voor jullie in deze route en wat hebben jullie al eerder gedaan?
Voor wandelingen in de parken kun je naar mijn wandelsite kijken. Voor andere wandeltips kun je eens naar dit topic kijken.
Bij Monument Valley vonden wij de Wildcat Trail erg leuk om te doen. Tussen MV en Zion (liefst wel een stop in Page lijkt mij zo) is de wandeling naar de Toadstool Hoodoo een aanrader. Tussen bryce en Capitol Reef (hier moet je zeker 1 of 2 nachten plannen) is de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall zeer de moeite waard. Je zou daar misschien ook kunnen kamperen maar ik heb geen idee hoe snel het daar vol is. Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.
Vlakbij Arches heb je ook Canyonlands, daar zou ik ook tijd voor uittrekken. En voor Dead Horse Point SP en Corona Arch. In Moab zelf staan is niet gek ter afwisseling, maar zorg dan wel voor een entry permit voor Arches.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1214
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 41 dagen reis San Francisco- Salt Lake City voorjaar 2024

Bericht door paulr »

wij zijn vorig jaar mensen tegen gekomen die ongeveer hetzelfde als jullie gedaan hebben met schoolgaande kinderen, wat een leuk idee !
Ik zou met de plekken waar je iets langer staat rekening houden met ''leermomenten'' Zo denk ik dat Death Valley en Joshua Tree wellicht wat warm is om een aantal uren per dag te leren (zeker als je buiten les wilt geven). Daarentegen ligt de Gras Canyon hoog, dus dat betekent dat het daarjuist weer fris is in het vroege voorjaar. Dat geldt ook zeker voor Bryce waar wij half mei nog nachtvorst en overdag wat sneeuw hadden...Wellicht iets om mee rekening te houden...
Page is op zich niet bijzonder. Horseshoe Bend is leuk, maar jullie gaan dingen zien die meer bijzonder zijn. Echter: Antelope Canyon is iets unieks denk ik. Capitol Reef is leuk en een dagje school op camping Fruita is geen straf :) En doe zeker 2 nachten centrum Moab, een welkome afwisseling van alsmaar leven in de parken.
Veel plezier met de voorbereiding !
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

1. Camper halen - Samuel p Taylor sp. (golden gate)
2. Samuel p Taylor sp- Henry cowell redwood sp
3. Henry cowell redwood sp
4. Henry cowell redwood sp- san simeon sp (whalewatchen en w.s. is de h1 nog dicht)
5. San simeon sp - franklin hot springs
6. franklin hot springs - red rock canyon recreation area
7. red rock c. - lone pine
8. lone pine -Death valley
9. Death valley
10. Death valley - Sequoia nf
11. Sequoia nf
12. Sequoia nf - Joshua tree np
13. Joshua tree np
14. Joshua tree np - lake havasu
15. Lake Havasu - seligman
16. Seligman - Grand Canyon np
17. Grand Canyon np
18. Grand Canyon np
19. Grand Canyon - petrified forest np
20. Petrified forest np
21. Petrified forest np- monument valley
22. Monument valley
23. monument valley -Zion
24. Zion
25. Zion
26. Zion- Bryce
27. Bryce
28. Bryce - capitol reef
29. capitol reef
30. capitol reef -Arches
31. Arches
32. Arches - canyonlands
33. Canyonlands
34. Canyonlands -dinosaur nm
35. Dinosaur nm
36. Dinosaur nm - Grand teton (camping open v.a. 1/5)
37. Grand Teton
38. Grand Teton - Yellowstone (camping is geboekt)
39. Yellowstone
40. yellowstone
41. Yellowstone - SLC koa camping
42 camper inleveren en terug vliegen (nacht vlucht)[/list]

nou, hierbij weer mijn volgende opzetje.
Bedankt alvast voor de input!

om nog even antwoord te geven op de vragen..

Death valley willen we in deze route idd west in en west uit, maar dat is alleen ivm de kortste reistijd zoals ik het nu zie.
de state parks aan de kust en joshua tree, capitol reef, canyonlands, en Dinoraur zijn nieuw voor ons.
ik had het idee dat het een gemiddelde van max20- 25 graden het in de ochtend nog wel te doen is om de kids wat aan school te laten doen
antilope canyon zijn we in 2012 geweest, camping fruita staat bij deze op onze lijst, bedankt!
een camping in Moab lijkt me ook wel wat, goed punt dat we anders wel heel veel sp/np campings hebben, iets met een zwembad en een hook up is ook wel eens leuk en fijn. (als het al zwem weer is rond 20 april in moab) Aan de andere kant... jeetje wat zijn de meeste commerciële campings duur zeg!

We zijn vooral op zoek naar leuke plekken/parken waar we nu overheen kijken, of die ook op de route liggen (die overigens nog makkelijk aangepast kan worden want we kunnen pas eind sep beginnen met boeken:)
daarbij wil ik ook voorkomen dat we toch te veel en te snel willen reizen...lastig!

@paulr
wat leuk dat jullie een ander gezin tegen zijn gekomen! Het is nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen met schoolgaande kinderen, we denken dat het de moeite waard gaat zijn:)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het zwembad hoef je niet naar de camping in Moab maar het is ook wel eens fijn om lopend naar een restaurant of winkel te kunnen gaan.
De tijd bij de Grand Canyon is best ruim zo. Het zal er nog koud kunnen zijn. Dat geldt zeker ook voor Bryce. Tussen Zion en Bryce (bij Glendale) ligt een camping waar forumlid sep altijd enthousiast over is, misschien is dat ook wel iets voor onderweg. Zie hier voor hun verslag van hun laatste bezoek.
Fruita is inderdaad een aanrader, zie ons 2019-verslag daarvoor. Wild Horse Canyon bij Goblin Valley is ook een aanrader.
Kijk eens of het iets is om de UT95 mee te nemen. Je zou dan Monument Valley na Capitol Reef kunnen doen.

Yellowstone is echt heel kort. Je zou daar misschien toch wat meer dagen kunnen reserveren en dan ter plekke beslissen wat je gaat doen. Grand Teton kan ook na Yellowstone.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6133
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Old Faithful »

mirjamenjasper schreef:
04 sep 2023, 22:52
red rock canyon recreation area
Daarmee bedoel je Red Rock Canyon S.P?

Waar wil je in Sequoia N.F. overnachten en is het niet logischer om hier eerst heen te gaan en daarna naar Lone Pine en Death Valley? Je rijdt dan ook Death Valley aan de oostkant uit.

Je zou van Lake Havasu rechtstreeks naar de Grand Canyon kunnen rijden en (voorlopig) een nacht extra bij Yellowstone kunnen plannen.

Je hebt al enkele leuke suggesties gekregen. Ik wil de door Marianne genoemde wandeling naar de Toadstool Hoodoo nog een keer extra noemen. Die is heel leuk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt voor de tips weer!
We zijn weer verder aan het puzzelen voor de beste route. Jullie geven o.a. dat we meer tijd in yellowstone nodig zullen hebben. Waar ik een beetje mee zit is dat we daar rond 1 mei zullen zijn, eerder zijn er ook geen campgrounds open als ik het goed heb. Iig niet in grand teton) het sneeuwt dan ook nog regelmatig in beide parken en de gemiddelde temperatuur in mei is daar zo -5 tot 8 graden. Dus waar ik bang voor ben is dat er nog veel gesloten zal zijn. En het kamperen moet ook n beetje leuk blijven natuurlijk. Hebben jullie andere ervaringen/inzichten? Ik hoor het graag:)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Corv »

@mirjamenjasper
KOA Dubois is dan net volgens
planning een week open, maar pin me niet vast op de weersomstandigheden, en is een uur rijden. Via https://www.rvparky.com/search?l=Yellow ... 0130&d=&s=
misschien (commerciële) campsite's die open zijn, maar nogmaals, afhankelijk van weer/afstand.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Als Mammoth weer open gaat volgend jaar zal dat de enige camping zijn die open is. Het is heel erg afwachten wat de mogelijkheden zullen zijn, dus misschien toch verstandig om het zo te laten. En eventueel zelfs helemaal overslaan als blijkt dat de meeste wegen nog gesloten zijn,

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1214
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door paulr »

Het lijkt dus veel, die 41 dagen. Maar uiteindelijk plan je dus maar 4 hele dagen Yelowstone/Teton. Ik snap de overweging ivm het weer, de campings en de temperatuur. Maar... is het 't waard om voor die laatste 4 dagen dus 1000 km naar het noorden te rijden (en weer terug !). Wellicht overwegen deze regio voor een volgende keer te bewaren. De dagen die je ermee wint kun je prima verdelen over de rest van de reis. Of wellicht een klein stukje Colorado aantikken. Ik denk aan Mesa Verde, Durango, Silverton, Ouray. Wellicht Crested Butte. Dat stuk kan je namelijk gedurende de reis nog skippen bij slecht weer of koude. Maar daar kun je je bij goed weer ook prima 4-5 dagen vermaken !
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt weer voor alle suggesties, ik heb de route weer wat aan gepast, en heb nu nog 1 dag over die ik ergens in kan passen.

Wat denken jullie er zo van?
De rest van de tips gaan we zeker ook mee nemen als blijkt dat we de noordelijke parken niet kunnen bereiken
Die tip van de ut95 zag er heel bijv goed uit, maar is voor nu misschien net wat ver om.

@Martin & Marianne
Dat mammoth evt. de enigste open camping zal zijn klopt niet helemaal, madison gaat 3 mei open, we hebben daar een plekje gereserveerd nu v.a. 4 mei.
(Daardoor is het voor ons ook minder goed mogelijk om eerst Yellowstone te doen en daarna gt)

@paulr
Goed punt, moeten we het wel doen, nog zo ver naar het noorden.... (Ik kom wel op iets minder dan 2000 km uit;)
Maar we willen het toch graag proberen. Dit zijn de 2 parken waar we het liefst naar terug willen, vandaar ook dat we gekozen hebben voor een one way sf-slc.
Maar mochten we er nou niet komen gaan we je tipszeker gebruiken. Heb er nog wel een extra nachtje bij kunnen puzzelen nu, maar daar twijfelen we nog wel n beetje over.

Mocht iemand nog andere tips hebben wat betreft de route of mooie/leuke plekken er om heen horen we het graag, andere invalshoeken zijn altijd handig om weer even met een andere blik te kijken


1. Camper halen - Henry cowell redwood sp
2. Henry cowell redwood sp
3. Henry cowell redwood sp- san simeon sp (whalewatchen en w.s. is de h1 nog dicht)
4. San simeon sp - franklin hot springs
5. franklin hot springs -Secuoia nf
6. Secuoia nf
7. Sequoia nf - lone pine
8. lone pine -Death valley
9. Death valley -valley of fire
10. valley of fire - las vegas
11. las vegas- Joshua tree np
12. Joshua tree np
13. Joshua tree np - seligman
14. Seligman - Grand Canyon np
15. Grand Canyon np
16. Grand Canyon np
17. Grand Canyon - petrified forest np
18. Petrified forest np
19. Petrified forest np- monument valley
20. monument valley -Zion
21. Zion
22. Zion
23. Zion- Bryce
24. Bryce
25. Bryce - capitol reef
26. capitol reef
27. capitol reef - canyonlands
28. canyonlands
29. Canyonlands - Arches
30. arches
31. arches – globlin valley
32. Goblin valley sp-dinosaur nm
33. Dinosaur nm
34. Dinosaur nm - Grand teton (camping open v.a. 1/5)
35. Grand Teton
36. Grand Teton - Yellowstone (camping is geboekt)
37. Yellowstone
38. yellowstone
39. Yellowstone
40. Yellowstone - SLC koa camping
41. camper inleveren en terug vliegen (nacht vlucht)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door PSVwally »

De rit van DV naar VoF is een lange saaie weg tot rond Mesquite.
Afhankelijk van hoe je nacht in Vegas valt zou je VoF ook vanuit Zion kunnen doen, of een extra nacht Vegas en dan een rondje Lake Mead - Valley of fire - Vegas kunnen doen als dagtocht. Je zou dan ipv Vegas aan lake mead kunnen overnachten.
Of vanuit DV naar Vegas en dan Joshua Tree en de GC - Monument Valley - Page (antelope canyon en Lake Powell) en dan de 89 naar Valley of fire en de dag erna naar Zion.

De volle dag Dinosaur zou ik niet doen. Het dinodeel heb je in een uur wel gezien (de quarry) het andere deel is wat vergeten en mooi, maar het mooiste deel is een zeker 100km round trip. Op deze trip ga je zoveel moois zien dat ik dit er niet in zou doen. Ik zou lekker boven vernal bij flaming gorges aan het meer gaan staan.

Ik ben ook in die maanden op een groot deel van je route geweest. Hoewel ik in Bryce en Yellowstone regen had was het wel overal prima weer. In Grand Teton NP voer de boot over Jenny Lake nog niet en in Yellowstone waren er nog diverse bevroren meren en helaas waren de geisers meer stoompotten dan dat he het water echt zag spuiten, maar enorme ervaringen op die trip hoor
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zitten wat rare lussen in nu zoals rond DeathValley. Het is wat lastig om alternatieven te bekijken omdat GoogleMaps nu niet door het park gaat, maar Joshua Tree lijkt mij wat onhandig zo. Valley of Fire is ook lastig als je het niet doet tussen Las Vegas en Zion. Je zou ook eerst naar Zion en Bryce kunnen gaan en dan Page, Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef. Je mist dan de UT12 maar hebt wel de UT95. Het blijft hoe dan ook wat heen en weer rijden.

Wat ik niet begrijp is Goblin Valley op dag 31 Daar kom je immers langs als je van Capitol Reef naar Moab rijdt. Vergeet ook Little Wild Horse Canyon niet als je daar bent.

Je schrijft dat Hwy1 waarschijnlijk nog deels dicht is, maar je gaat wel naar San Simeon. Dat betekent dus omrijden als het nog dicht is

Waar wil je overnachten in Sequoia NF? Is daar al iets open?

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

Ik heb weer flink lopen puzzelen met de laatste tips. Zouden jullie nog een keer met me mee willen kijken?
@PSVwally wat goed om te horen dat het weer best heel prima kan zijn tijdens onze reis, dat geeft hoop:)

@Martin & Marianne
zo als het er nu naar uit ziet gaat de hw1 toch open voor maart dus dat laat ik voor nu even staan zo.
we willen (hebben we nu bedacht) naar de azalea camping (ipv Sequoia nf wordt het dan kingscanyon np)

Qua rare lussen blijft het idd een beetje lastig plannen, maar ik denk dat we op deze manier een aardige route hebben, maar goed, tips blijven welkom, dan kijken wij er ook weer met een andere blik naar.
v.a. 28 maart kunnen we gaan beginnen met de meeste campings boeken, dus het streven is om dan een route in elkaar te hebben:) en dan gaan we daarna kijken naar plannen b voor als we niet naar kingscanyon of yellowstone kunnen.

petrified forest en monument valley hebben we er tussen uit gelaten ivm 'ver om' rijden, we zijn bij beide al geweest.



1. Camper halen - Henry cowell redwood sp 
2. Henry cowell redwood sp 
 3. Henry cowell redwood sp- san simeon sp (whalewatchen) 
4. San simeon sp - franklin hot springs 
5. franklin hot springs -Secuoia nf 
6. Sequoia nf  (kingscanyon np)
7. Sequoia nf – red rock canyon ra
8. Red rock canyon ra - lone pine  
9. lone pine -Death valley 
10. Death valley -valley of fire  
 11. valley of fire - las vegas 
 12. las vegas- Joshua tree np 
 13. Joshua tree np 
 14. Joshua tree np - seligman 
 15. Seligman - Sedona
16. Sedona
17. Sedona - Grand canyon
18. Grand Canyon np 
 19. Grand Canyon np 
 20. Grand Canyon – coral pink sand dunes sp
 21. Coral pink sand dunes sp - Zion 
 22. Zion 
 23. Zion 
 24. Zion- Bryce 
 25. Bryce 
 26. Bryce - capitol reef  
27. capitol reef  
28. capitol reef – globlin valley 
29. Goblin valley sp- canyonlands 
 30. canyonlands 
 31. Canyonlands - Arches  
 32. arches 
33. arches -dinosaur nm
 34. Dinosaur nm- flaming gorge 
 35. flaming gorge - Grand teton (camping open v.a. 1/5) 
 36. Grand Teton 
 37. Grand Teton - Yellowstone (camping is geboekt) 
 38. Yellowstone 
 39. yellowstone 
 40. Yellowstone  -SLC koa camping
 41. SLC koa camping 
 42. camper inleveren en terug vliegen (nacht vlucht) 
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Je plannen bij Sequoia/Kings Canyon zijn me niet helemaal duidelijk. Je schrijft:

5. franklin hot springs -Secuoia nf 
6. Sequoia nf  (kingscanyon np)

Maar dat zal niet de bedoeling zijn lijkt me. Sequoia (met een q) NF is iets heel anders dan Kings Canyon. Azalea ligt bij Grant Grove Village, en dat ligt weer aardig noordelijk. Je loopt een risico dat je het park niet binnen kunt rijden dus ik zou zeker aan alternatief bedenken.
mirjamenjasper schreef:
22 sep 2023, 13:28
v.a. 28 maart kunnen we gaan beginnen met de meeste campings boeken
Ik denk dat je vanaf 28 september bedoelt?

Ik weet niet hoe je nu alles hebt genoteerd, maar zet de route eens in excel, en doe dan een kolom met "Van" en eentje met "Naar". En verwijs dan in de cel waarin "Van" staat naar de regel erboven waarin "Naar" staat; dan gaat het altijd goed. En dan een kolom met de camping en een met de reserveringsgegevens.
Dus zoiets:
image.png
Ik vind het verder een mooie route - hoewel ik de aversie tegen Page niet helemaal begrijp - maar ik zit toch een beetje met Yellowstone. Als het weer tegenzit is dit al te veel natuurlijk, maar als je er wel veel kunt doen is het wel aardig krap zo.

Neem je vanaf de GC de 89 de 89a? Als je wel door Page rijdt, bekijk dan de Glen Canyon Dam; erg interessant om daar een tour te doen.
Misschien ook leuk om je in te lezen over John Wesley Powell en te kijken waar je zijn pad kruist.
Voorbij Page is het mooi om de wandeling naar de Toadstool Hoodoos te doen (als je de 89 neemt).
En vlak voor (of na, als je van Zion naar Bryce rijdt) de tunnel in Zion is de trailhead naar de Canyon Overlook Trail. Als je kunt parkeren is dat een mooie wandeling om te doen.

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door mirjamenjasper »

Hey, ik bedoel idd 28 sep:)
Waarschijnlijk gaan we sequoia nf vervangen voor kingscanyon. Azeala is een van de weinige campings die dan open is. We willen heel graag wandelen tussen de grote bomen:). Vandaar de keuze, maar als er nog andere plekken open zijn waar sequoia's staan (en wat open is rond 1 april) horen we het graag:)

Bedankt voor je excel tip! Jasper heeft de route iik in excel gezet, maar ik ben niet zo handig met computers en kreeg dat niet voor elkaar om hier in het forum te plaatsen... ga ik uitzoeken!

Er is niet zo zeer een aversie tegen page, maar meer, we zijn er al geweest, ik vind dat half lege meer heel bedroevend om te zien, en een van de antilope canyonshebben we 12 jaar geleden al (een stuk betaalbaarder;) gezien.
Yellowstone vinden wij ook lastig hoor, we zullen daar keuzes moeten gaan maken (daar hoop ik op) of een paar dagen iets anders moeten bedenken. Maar we vinden de parken zo anders dan de rest van wat we gaan zien dat we het de kinderen (en onszelf:) graag mee willen geven. Ook wat betreft al het wildlife wat we daar hopen te zien.
Bedankt ook weer voor je tips, ik ga op de kaart kijken en kijken of we ze in kunnen passen!
Goed dat je de Toadstool hoodoostrail nog even benoemd want die was ik even vergeten!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mirjamenjasper: 41 dagen reis San Francisco-Salt Lake City voorjaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Sequoia's zou je eens naar www.redwoodhikes.com kunnen kijken. Daar staan ook wandeling naar giant sequoia's in vermeld.
Ik denk wel dat Grant Grove de beste optie is qua ligging en bereikbaarheid als je niet naar bijvoorbeeld de trail of 100 giants kunt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer