Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Observation Point is al heel lang afgesloten, en het is niet duidelijk wanneer hij weer open gaat. Zie daarvoor de NPS-site.
De genoemde tijd is trouwens heen en terug, zie ook mijn wandelsite daarvoor. Op de NPS-site staat ook dat het een round trip betreft.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door josea »

Volgens mij kun je momenteel niet van Weeping rock trailhead naar Observation Point. Is al een tijd gesloten… Je kunt wel vanaf de oostkant Observation Point bereiken, maar dat is eerst een eindje rijden vanaf Springdale.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Oh echt al jaren lees ik. Wat balen! Leek mij een hele mooie route en leuker dan Angels Landing. Vanaf de andere kant is niet zo chille route. Dan maar op zoek naar een anternatief. Iemand nog tips? Behalve de Narrows want die staat al op de lijst.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het is heel jammer. Wij hebben hem al eens gelopen maar ik zou het graag nog eens willen doen. Vergelijkbare alternatieven zijn er niet echt denk ik, behalve Angels Landing. Er zijn wel mooie korte wandelingen zoals de Emerald Pools met de Kayenta Trail.

Je kunt ook kijken naar Taylor Creek Trail in het Kolob-deel. Zie daarvoor hier.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Felicitas »

Wij liepen in 2016 de West Rim Trail van Lava Point naar de Grotto Picnic Area. We lieten ons met een shuttle bij Lava Point afzetten. Vanaf de Grotte Picnic Area kun je met de shuttlebus van het park weer naar Springdale. Een hele leuke hike. Mooie uitzichten!
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 506
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Fiesta68 »

Is deze een optie? Staat op ons todo lijstje, deze of Observation Point (alternatieve route).

Many Pools Trail

Grtjs
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Dank voor de tip Fiesta68! Ik had deze in 2017 op de planning staan maar toen hebben we het gemist. Ik noteer hem weer voor komend voorjaar!

Marianne
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 506
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Fiesta68 »

Dank voor de tip Fiesta68! Ik had deze in 2017 op de planning staan maar toen hebben we het gemist. Ik noteer hem weer voor komend voorjaar!
@marianne Blij dat ik eindelijk eens iets voor jou kan doen :wink:
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Eerste opzet voor een roadbook gemaakt om de plannig uit te schrijven. Ook handig om familie te kunnen laten zien wat we van plan zijn. Benieuwd of jullie naar aanleiding hiervan nog tips of tweaks hebben https://docs.google.com/document/d/1pFG ... sp=sharing
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je twee nachten Three Rivers? Ik zou de tweede nacht noordelijker gaan zitten. Het mooiste is in Grant Grove Village of rij door naar Fresno.

Bij Stovepipe Wells is een stukje van Mosaic Canyon mooi om te doen.
Vergeet de Canyon Overlook Trail niet in Zion als je naar Bryce rijdt.
En zorg ervoor dat je ruim voor zonsondergang in Bryce bent. Het gaat niet om de ondergaande zon, maar om de mooie kleuren aan het eind van de dag.
In Monument Valley is de Wildcat Trail een aanrader. En een stuk goedkoper dan een tour.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Thanks,

Ik had Wildcat Trail gezien inderdaad, maar in plaats van welke van de twee tour opties zou je die doen? Canyon Overlook Trail is een goeie! Die had ik nog gemist en heeft wel een mooi uitzicht! Jammer dat het zo'n korte route is. En dat de parkeerplaats schijnbaar altijd vol staat?

Edit: Ja over Sequoia zitten we nog te kijken. We willen vrij laat aankomen in Three rivers en die plek zelf is ook wel mooi. Grant Grove Village is eht 500 euro voor 1 nacht daar, en omdat we in Yosemite al in een tent zitten willen we de nacht daarvoor nog gewoon een motel oid.

Dus idee is dan nu toch heen en terug te rijden. Dan kunnen we de 21e nog even de omgeving van Three rivers verkennen en hopelijk veel kolibries zien.

edit2: Oke nog even verder gekeken. Wellicht dat we toch een overnachting doen bij John Muir Lodge. Of wellicht toch nog Grant Grove Tent Cabins. Echter heeft dat geen stroom want ik wel echt een nadeel vind. En is het net open in Mei en kan het nog vrij koud zijn in de tent lees ik. Dan kunnen we vanaf daar nog Kings Canyon een halve dag doen. Mijn idee is nu om met de auto naar de Bubbs Creek and Rae Lakes Loop Trailhead te rijden. En dan 2 uur rondje wandelen naar de Bailey Bridge en terug. Dat is leuker dan weer terug naar Three rivers. Dan doen we de dag ervoor in de ochtend nog even klein rondje in Three rivers. Om daarna een malig een kant op door Sequoia te rijden.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Hoe groot is de kans dat Kings Canyon en Sequoia uberhaupt niet toegangelijk zijn als wij er zijn? Want dan ga ik nog een plan B bedenken.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat in mei de kans groot is dat je Sequoia prima kunt bezoeken.
Op de NPS-site staat het volgende op https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/hours.htm
Spring
Depending on the elevation, spring in these parks generally lasts from April to mid-June. Sequoia groves are often still snowy at this time of year, though snow begins melting at most elevations. Late spring snowstorms are common, and it's a good idea to check weather forecasts before you visit. Tire chains may still be required along park roads at this time of year. Rivers and creeks become especially swift, cold, and dangerous. Spring brings warm weather and abundant wildflowers to the foothills.
Zijn er geen cabins beschikbaar in Grant Grove? Die vonden wij prima. Niet allemaal met eigen badkamer maar wel elektriciteit.

Ik begrijp je plan bij Bubbs creek niet; wil je dat vanaf Cedar grove doen? Van de NPS-site: Cedar Grove and Mineral King to remain closed until late spring or summer 2024.
Maar ook al zou het wel open zijn dan heb je daar niet echt de tijd voor lijkt me. Wij liepen in 2013 naar de Mist Falls, maar dat was al een flinke wandeling.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Ja op de site van NPS hebben ze het over mogelijke verpichte sneeuwkettingen nog in spring. Daar was ik beetje triggered door want dan lijkt mij lastig met een huur auto. En is officieel bij Alamo ook niet toegestaan.

Helaas zijn de Cabins bij Grant Grove niet meer beschikbaar. Ik zie ze in iedergeval nergens meer als optie uberhaupt aangeboden. Zoiets zou wel ideaal zijn.

Oh het Bubbs creek verhaal was niet duidelijk. Ik bedoelde parkeren bij Kanawyers, waar ook de Bubbs creek pad start. Maar ik wil enkel tot de Bailey Bridge lopen en terug. Dat zou max 2 uurtjes moeten zijn. Lijkt mij wel haalbaar toch? De Mist trail start op dezelfde plek.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, maar de weg naar Cedar Grove is wellicht nog niet open eind mei. Is dat wel het geval dat is overnachten in de Cedar Lodge ook een mooie optie.
Zie hier voor ons verslag daarvan. En hier voor de Mist Falls Trial.

Marianne
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Berry »

wouterjanS schreef:
10 nov 2023, 14:47
Hoe groot is de kans dat Kings Canyon en Sequoia uberhaupt niet toegangelijk zijn als wij er zijn? Want dan ga ik nog een plan B bedenken.
Wij waren vorig jaar rond 20 mei er. Prachtweer en alles toegankelijk. Dit jaar was het echter heel anders ;) Vrienden van ons konden toen enkel tot in Grant Grove in het Noorden en de Foothills in het zuiden. Dus zeg het maar...

In Three Rivers heb je wel een hele leuke brouwerij! Aan de rivier met een mooi terras en een goede Mexicaanse foodtruck ernaast. Aanrader!
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

@Berry Was de route tussen Foothills Visitor Center en Three rivers dicht? Dat zou wel echt problematisch zijn haha
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat stuk was wel open, maar de rest - dus de hoger gelegen delen - niet.
Dus ook problematisch want Sequoia was dus niet bereikbaar op dat eerste stuk na.
Het was echt een hevige winter, ze zijn nog steeds bezig met herstelwerkzaamheden.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Hebben mensen nog tips voor welke tour te nemen bij Monument valley? Ik kom online zo'n 20 tour operators tegen.
Ik zoek een tour van -+ 2.5 uur. Ik was zelf op deze uitgekomen, omdat deze er eentje heeft aan het einde van de middag wat wel goed uit komt. Iemand daar ervaring mee? https://www.monumentvalleytribaltours.com/
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren erg tevreden over Monument Valley Safari en hebben toen de sunset tour gedaan. Het was toen een tour van 2,5 uur, waarbij we 3 kwartier later terugkwamen dan in het programma stond, omdat de gids ons ruim de tijd gaf overal. Op de site staat nu dat het een 3,5 uur tour is.
https://monumentvalleysafari.com/monument-valley/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... onpar.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer