Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Oh nou in Yosemite zitten we in Curry Village dus dat komt goed.
Sowieso even een overzicht van waar we overnachten. Ben benieuwd naar feedback naar plekken die wellicht niet logisch zijn of waar jullie betere acomodatie weten binnen hetzelfde budget? Of stukke betere voor maar klein beetje extra budget?

Overnachtingen LA: Dunes Inn- Sunset 2 nachten
Overnachtingen Sequoia: Lazy J Ranch Motel 2 nachten
Overnachtingen Yosemite: Curry Village tent cabin 3 nachten
Overnachting tussen Yosemite en DV: Yosemite Gateway Motel 1 nacht
Overnachting DV: The Ranch at Death Valley 1 nacht
Overnachting Valley of Fire: Motel 6-Las Vegas Motor Speedway 1 nacht
Overnachtingen Zion: Zion Park Motel 2 nachten
Overnachting Byce: Bryce Valley Lodging 1 nacht
Overnachting Page: Red Rock Motel 1 nacht
Overnachting Grand Canyon: Bright Angel Lodge 1 nacht
OVernachting Las Vegas: Luxor 3 nachten
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door paulr »

Overnachtingen lijken me niet heel gek....
Alleen voor Valley of Fire is die Motel 6 een beetje vreemd.
is dit niks: https://northshoreinnatlakemead.com/
Paul
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Oh dat is een hele goeie. Ik weet ook niet meer waarom ik Motel 6 geboekt heb. wellicht omdat het wat dichter bij DV lag maar die 50 minuten rijden we nog wel door. Ik heb hem gelijk geboekt, thanks!

Nog andere tips qua boekingen? De overnachting bij Yosemite Gateway Motel is nog lastig, want dat is de duurste nacht terwijl de locatie niet zo boeiend is. Maar valt ook in Memorial weekend dus wellicht daarom duurder?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je zit er van 24 op 25 mei? En wat betaal je dan?
Wij zaten in 2019 in het El Mono Motel, dat vonden wij prima. ze hebben nu de boekingen nog niet open voor volgend jaar mei, maar je zou dat eens in de gaten kunnen houden.
Wat ook een mogelijkheid is, is de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Gunstig gelegen als je de Sonora Pass of de CA88 moet nemen en gunstig ook voor Bodie.

Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat de locatie niet zo boeiend is ...

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Haha, nouja misschien niet 'niet boeiend'. Maar we hebben geen voorkeur voor een precieze plek daar. Opzich is de locatie daar bij het meer prima. Maar we betalen nu iets van 230 per nacht. Opzoek overleven we dat prima maar nog niet overtuigd van die overnachting. Ik ga het El Mono Motel eens opzoeken.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes is ook nog een optie natuurlijk - maar zelfs de Motel6 daar is al bijna 200 dollar. Je hebt hoe dan ook een stop nodig tussen Yosemite en Death valley. En met de onzekerheid wat betreft de Tioga Pass zou ik Bridgeport of Lee Vining niet gek vinden.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door paulr »

Ik zou voor nu even wat boeken, ergens tussen of in Lee Vining en Lone Pine. Vervolgens gewoon kijken wat betaalbaar wordt. Wij hebben voor volgende maand 3 hotels geboekt staan in Lee Vining, Mammoth en Bishop. We kijken straks een dag of 3-4 voor aankomst wel wat het wordt. En wie weet vinden we straks nog iets meer betaalbaars. De omgeving daar is niet goedkoop... We weten ook nog niet precies hoe we van Yosemite naar LV gaan (Tioga open, waarschijnlijk wel. Death Valley open, waarschijnijk niet)
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

In dat geval laat ik gewoon die boeking in Lee vining staan. Is dan eigenlijk toch wel een prima pek!

Ik heb zojuist ook een ontdekking gedaan die ik liever niet geweten had. Zowel de vlucht 2 dagen later als de auto huur 2 dagen langer, kost 0 euro extra. Auto huur is zelfs iets goedkoper dan wat we nu hadden staan.

Ik heb alleen geen zin om alles op te gooien, dus wat ik zou doen is dan een extra overnachting in Page. Zodat we rustig de Canyon daar kunnen doen en horse shoe bend. Wellicht nog een halve dag naar Oljato-Monument Valley? En dan de dag erna gewoon naar GC en de hele dag daar spenderen.

En de andere extra dag wellicht na GC bij Kingsman? Kunnen we route 66 museum doen en beetje op tijd naar LV en nog wat tijd spenderen bij de hoverdam.

Is dit logisch? Wat zouden jullie doen?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door IngridZw »

Twee dagen extra vakantie is geen straf lijkt me.
In plaats van de extra nacht in Page zou ik een overnachting doen in Monument Valley. Kun je daar nog mooi de zonsondergang of opgang zien.
En Kingman is inderdaad ook een optie als je wat langer bij de GC wilt zijn. En als je vandaaruit naar LV rijdt is een stop in Oatman aan route 66 een aanrader.

Je zou ook nog de extra dagen in Sedona kunnen verblijven. Hele mooie omgeving en leuk stadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, als je naar Monument Valley wilt is een overnachting daar aan te raden.
Je zou vanuit Bryce ook via Capitol Reef naar Monument Valley kunnen rijden. Met een overnachting in Torrey. Heb je meteen twee van de mooiste wegen in het zuidwesten te pakken. Maar het wordt dan wel wat gehaast.
Een overnachting in MV en een extra nacht bij de Grand Canyon of in Kingman lijkt me wel zo rustig. Je kunt dan in MV de Wildcat Trail doen in de ochtend. Is een aanrader, zie ons 2019-verslag daarvoor.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door paulr »

Wat heeft iedereen toch met Kingman ? Of heb ik daar nou al het leuks over het hoofd gezien ? Of is het omdat er goedkopen acco te vinden is en dat alle georganiseerde reizen erheen gaan ?
Nachtje Williams of inderdaad Sedona vind ik een stuk interessanter...Sedona win je natuurlijk geen tijd mee, want is wel wat omrijden.
Hooverdam vonden we een tour door de ''muur'' leuk. Kan alleen ter plaatse geboekt worden, dus beetje geluk hebben, maar doorgaans voldoende plek.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Dank voor jullie reacties! Alle drie weer top tips die we gaan gebruiken.

We hebben de vlucht omgeboekt naar 21 dagen.

Nieuwe concept reisplan om te kijken hoeveel tijd je ongeveer hebt overal ook aangepast. Best wel tevreden mee. Tussen Zion en LV wel veel 1 nacht overnachtingen, maar reizen is meestal maar 2-3 uur dus moet goed te doen zijn.
image.png
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door stegeman »

Een link voor die air bnb bij sequoia weet Unizo niet maar we boekten via air bnb en deze host zou je ook met een gerust hart goedkoper rechtstreeks kunnen boeken volgens mij. Die man heette Mark. Superschoon , prachtige locatie en nog geen 5m voor de ingang van het NP. Het heet : the quals nest in three Rivers. Scoort ook een 10 in reviews. Denk dan zal wel nep zijn maar in dit geval is het echt super! En gratis gelegenheid wassen en drogen. Nette keuken. Supermarkt dichtbij en toch helemaal vrij zitten. We hadden zelfs een hert op bezoek in onze tuin. Nette schone Bbq ter beschikking, vaatwasser, fles wijn met van alles lekkers stond klaar, mooie veranda en buitenplaats om te zitten. 3 slaapkamers met 2p bedden. Je mag me via pb altijd een mailadres sturen voor foto’s evt. Zulke dingen lukte me niet in dit forum. Ben niet zo handig met die dingen

Grand Canyon zaten we in de Thunderbird Lodge. Vonden we eigbelijk voor de Bright angel Lodge (wat met 4p niet lukte) een prima alternatief. Oud is het in de parken toch maar was wel schoon en vergelijkbaar met de Bright angel Lodge en er gewoon naast.
Mocht het wat regenen in de GC. Ga vooral naar buiten !! We kregen de meest prachtige dubbele regenboog ooit. Zelfs personeel stroomde naar buiten. Die zijn toch wel wat gewend daar.

In ZIon vonden we de Holiday Inn zeer prettig. Vooral om het meest fijne zwembad van de hele reis. (Dus als je daar niet van houdt is ieder ander ook mooi. Springdale zag er overal wel goed uit)

Tip: let in ZIon goed op waar je gaat eten. Wij hebben een enorme blunder begaan. Wisten wij veel. Prime of premium Steakhouse …. Nog iets. Voor de holiday Inn. We hadden 4x hoofdgerecht en 2 flessen water. Rekening bijna 500 dollar. Zijn ons rot geschrokken en ja ik weet het. Eigen schuld. Geen prijzen op de kaart en veel uitleg bij het vlees. En daar zaten wij in korte broek , slippers en een gehaalde deken (ik zei trui tegen m’n man) ivm de airco waar ik net voor zat. Voelde me echt fam Flodder in Bloemendaal.

Bryce log cabins Tropic vonden we ook superfijn.

En persoonlijk vinden wij de Bearizona Williams ook echt de moeite waard. (Williams la Quincy’s in was het geloof ik. Keurige overnachting, volgende ochtend Bearizona gezien en toen door naar de GC.

Page: the Bear’s den b&b! Mooiste overnachting die we ooit ergens gehad hebben. Wst een lieve mensen, schone bb en wat een geweldige inrichting met al die beren. Jacuzzi ter beschikking en de host maakt een vers ontbijt voor je op bestelling. 2 nachten Page is heerlijk!
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Ello »

Tja, dat snap ik, dat moet wel geweldig zijn! 700 tot 900 dollar per nacht!! Geweldige tip....maar voor wie?
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Wacht op welke overnachting tip reageer je nu?

@stegeman dank voor je tips! Ik ga er later nog even goed naar kijken.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Na de dag bij GC overnachten bij Kingsman, of eerder al in Williams. Voordeel is dat je wat langer de tijd hebt bij GC maar op de dag ern a als we langs Oatman en Hoverdam willen naar LV weer veel rijden.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door IngridZw »

Het kan wel maar als je op een relaxte manier de tijd wilt nemen voor een bezoek aan Seligman, Oatman en je ook een rondleiding wilt bij de Hoover Dam dan zou ik persoonlijk overnachten in Kingman. Ondanks dat Williams wel een leuk stadje is. Anders wordt het waarschijnlijk haasten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Je hebt gelijk, dan laten we onze reservering in Kingman staan.
edit: Tussenweg gevonden, nu een mooi motel met neon sign geboekt in Seligman. Dan kunnen we het grootste stuk van route 66 in de ochtend rijden. Hoverdam tour willen we toch niet doen. We willen hem alleen zien. En wellicht makken we het route 66 museum in Kingmen ook nog mee.
Andere vraag: Weet iemand of er langs onze route een plek is met grote cactussen? Zoals dit?
image.png
image.png (352.51 KiB) 1129 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Niet direct aan jullie route, ik denk dat je daarvoor richting Phoenix moet. Ik heb ze gezien tussen Jerome en Phoenix, zie hier.
De meeste zie je bij Tucson, in het Saguaro NP.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Dat gaat dan niet worden. Wie weet de volgende keer!

Nog een vraag;
Bijvoorbeeld de hike van Weeping Rock Trailhead naar Observation point in Zion. Overal staat dat de hike zo'n 5-6 uur duurt ofzo. Bedoelen ze dan enkele reis omhoog of heen en terug? Ik ga er vanuit dat laatste maar nergens staat dat exact. Wat is de norm hiervoor?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer