Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Hallo allemaal,

Ik heb al heel wat ingelezen maar heb wat meningen nodig. Als we een volle dag in Sequoia, Yosimiti, Big Falls, Zion park, Death valley en Grand Canyon zijn geweest. Hebben we dan daarna het gevoel het gezien te hebben of hebben we dan echt maar een topje van de ijsberg gezien?

Welke van deze parken zou eigenlijk een tweede dag verdienen?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 652
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Elendan »

Bedoel je met een volle dag 2 nachten? In dat geval heb je zeker voldoende tijd voor een eerste goede indruk. Moab, Yosemite en bv Yellowstone daar zijn extra nachten aan te bevelen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Trom »

Je bent in feite nooit uitgekeken in die parken omdat er zoveel uitzichtpunten, hikes enz zijn. Echter als vakantiegangers ben je beperkt in je tijd. Als je je dag goed indeelt kun je natuurlijk de highlights zien. In jouw rijtje zou ik zeggen dat Yosemite en Zion tenminste één extra dag nodig hebben.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

@Elendan
Ja, Een volle dag is in dit geval:
Aankomst dag 1, volle dag dag 2, vertrek dag 3.

Hoewel we bijvoorbeeld voor de Grand Canyon overwegen daar een dagtrip vanaf LV van te maken. Zelfde voor Zion, daar willen we dag 1 vroeg heen en dag 2 laat terug naar LV.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je in de parken wilt doen. Ga je voor de uitzichtpunten of wil je gaan wandelen? Voor een eerste indruk is een volle dag vaak voldoende maar wij hebben bijvoorbeeld na 10 keer meerdere dagen Yosemite daar nog steeds niet alles gezien.
Lees eens wat reisverslagen om te zien hoe anderen hun tijd indelen. Dan zie je vaak wel of het jou op die manier aanspreekt.

Bij Sequoia heb je ook nog Kings Canyon. Ik zou daar minimaal 2 nachten voor uittrekken.
In Yosemite heb je zeker 3 nachten nodig om de verschillende delen van het park te bekijken (Tioga Pass, vallei, Glacier Point, Mariposa Grove).

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je Zion en de Grand Canyon vanuit Las Vegas willen doen? Dat is niet efficiënt. Boven heb je dan echt te weinig tijd voor die parken.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

Martin & Marianne schreef:
02 sep 2023, 15:17
Waarom zou je Zion en de Grand Canyon vanuit Las Vegas willen doen? Dat is niet efficiënt. Boven heb je dan echt te weinig tijd voor die parken.

Marianne
Vooral gemak. Lekker alles in LV op de hotelkamer kunnen laten liggen.
Daarnaast leek het niet hee erg inefficient omdat je bijvoorbeeld vanaf Zion naar Grand Canyon langs LV komt. Kun je daar net zo goed slapen.
image.png
image.png (136.69 KiB) 4936 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door paulr »

Is dit dezelfde reis waar je in een ander topic ook om raad vroeg ? In dat geval...nóg eens beter inlezen. Een koffer heb je binnen 10 minuten ingepakt, heen en weer rijden naar Zion of Grand Canyon over saaie Interstates kost je 4-5 uur per keer extra... Ik weet niet wat ''gemak'' dan is.
En er zijn natuurlijk meerdere wegen van Zion naar Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Je kijkt nu naar Grand Canyon West. Dat is iets anders dan het nationale park. Gebruik daar in GoogleMaps Grand Canyon Village.

Normaal gesproken bezoek je GC, Page, Bryce, Zion, Las Vegas in deze volgorde (of andersom). Dan is heen en weer rijden niet aan de orde.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is trouwens Big Falls?

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

Martin & Marianne schreef:
02 sep 2023, 15:41
Je kijkt nu naar Grand Canyon West. Dat is iets anders dan het nationale park. Gebruik daar in GoogleMaps Grand Canyon Village.

Normaal gesproken bezoek je GC, Page, Bryce, Zion, Las Vegas in deze volgorde (of andersom). Dan is heen en weer rijden niet aan de orde.

Marianne
Ik ga eens even inlezen over deze route. Ik kom via google uit dat deze route ongeveer 8 uur is een kant op, heb ik dan de goede route of zit ik nu verkeerd te plannen.
Ik kijk nu of ik in 3-4 dagen deze route kan doen vanaf Las Vegas.
Big Falls is overigens https://goo.gl/maps/ZD8sud5BSwPFp4PW6.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

Hoeveel dagen zouden jullie dit geven. Is dit te doen in 5 dagen?

Afbeelding
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 652
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Elendan »

Begrijp ik nu uit je rondje dat je maar een week gaat? Als je overal twee nachten wilt blijven dan heb je geen tijd voor Las Vegas terwijl uit je eerdere berichten het lijkt dat LV de hoofdbestemming is. Enige plek voor 1 nacht zou Grand Canyon kunnen zijn. Dan loop je wat langs de rum en bekijkt wat uitzichtpunten.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

@Elendan
Nee we gaan ongeveer 18-20 dagen.

We hebben nog een ander rondje dat we willen doen de andere kant op. We rijden een soort achtje.
Afbeelding

Maar ben even in delen van twee de route aan het plannen.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door paulr »

Volgens mij ben je heel creatief. Echter zonder enige notie van de regio, van wat leuk is, van wat de afstanden zijn etc. Waarom plan je je 1e reis niet gewoon zoals het “standaardrondje “ op deze site. Die is samengesteld door kenners, gedeeld en verbeterd door mensen met ervaring. Dit rondje is gebaseerd op mooie plekken en acceptabele rij afstanden. Ervan afwijken geeft doorgaans onbalans in je reis. En het 8-tje wat je wilt doen is daar een bewijs van, evenals het idee om de parken vanuit LV te willen doen.
Het wiel opnieuw uitvinden geeft vaak niet de beste reis als resultaat !
Experimenteren kan je dan tijdens je vervolgreizen….
Maar volgens mij hebben we dit soort adviezen, wellicht in andere bewoordingen al gegeven.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

@paulr
Dank voor je feedback! In principe is de route van de website de inspiratie hiervoor. Nu heb ik daar aanpassingen op gedaan omdat sommige delen ons minder interesseren.
Juist in die route is de tijd in de parken vrij kort. En de westkust juist weer meer dagen.
Ik weet dat dit niet het reisschema subforum is maar zal hem toch even kort delen wat ik nu heb. Ik heb op jullie advies de tussenstop in LV eruit gehaald en dit naar het einde verplaatst. Dit is inderdaad logischer.
image.png
image.png (27.05 KiB) 4808 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook in LA kunnen beginnen. Of liggen de vluchten al vast? Wanneer ga je?
Van Yosemite (Village) naar Death Valley vind ik te ver voor 1 dag, daar zou ik een tussenstop doen. Dan heb je ook tijd voor Bodie, dat is veel mooier dan Calico.
Je wilt niet naar Bryce?

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

@Martin & Marianne
Dank voor je reactie. Nee niks ligt nog vast. Niet het startpunt en niet de datum om te gaan. Die fout van de vorige reis dat Houston vastlag ga ik niet nog een keer doen :)

Wat zouden de voordelen zijn van op LA vliegen? Kosten? Of zijn er nog andere voordelen.
Yosemite naar Beatty (waar ik wilde overnachten voor death valley) is klein 6 uur. Dat is opzich wel te doen of zie ik iets over het hoofd?
Bodie is een goede tip! Ziet er heel cool uit. Dat zou inderdaad de reis wel te lang maken.

Bryce leek in mijn ogen beetje op Zion. Heb die expres eruit gelaten omdat dat qua tijd krap werd en ik dan liever de tijd in Zion neem. Hoe is jullie ervaring met Zion en Bryce?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Bryce is echt heel anders dan Zion! Ik zou een dag minder Zion doen en Bryce toevoegen. Ik vind Zion een heel fijn park en je kunt er prachtig wandelen maar Bryce is unieker.
Voordeel van vliegen op LA en eindigen in Las Vegas is dat je een dag overhoudt. Voor bijvoorbeeld die stop tussen Yosemite en Death Valley. Zeker als je in Beatty zou overnachten is het echt meer dan 6 uur. Bovendien rij je nog 2 uur door Yosemite en op dat deel zijn ook nog mooie wandelingen te maken. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag en 2019-verslag.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door paulr »

Kijk, het begint wat te worden, hahaha.
Inderdaad, vliegen op LA zoals Marianne zegt. Calico is leuk, maar dat kost je nu 3 dagen en de rest van de route tussen LV en LA is niet bijster interessant.
Die tussenstop tussen Yosemite en DV kun je in Mammoth Lakes doen of Lone Pine (of Lee Vining, maar daar zijn maar een paar acco’s). Mammoth iets meer keuze en wellicht voordeliger.
Mogelijk is vliegen op LA heen en LV iets duurder, maar vaak niet. En check goed de autohuur. Doorgaans is zijn er geen extra extra kosten aan een one way verbonden tussen Californië en Nevada.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer