Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Hey Marianne, Dank voor je antwoord. Ik ga je links eens in de gaten houden. Hopelijk valt het toch mee komende weken. Wij vertrekken de vrijdag van het memorial weekend uit Yosemite dus zou echt ideaal zijn als ze dat halen. Anders helpen we donderdag nog wel even met scheppen. :D
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Inmiddels staat hier Glacier point tour: Conditions permitting open june 9. Dus het enkeltje omhoog lijkt het niet te gaan worden eind mei.
image.png
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Hebben jullie feedback voor de dagen in LA:

Plan is nu alsvolgt:
Dag 1: In de ochtend vroeg naar Griffith Observatory met de auto, evt daar wandelen en zonsopkomst zien. Daarna met de metro naar de binnen stad en eind van de middag naar Hollywood (waar ook ons hotel is) en in de avond hollywood bekijken.
dag 2: Eerst een museum (maar welke?) en daarna naar Beverly Hills en nVenice Beach/pier.
Dag 3: In de ochtend om 10:00 naar Ronald Reagan Presidential Library. Daarna naar Sofi stadium uiterlijk daar om 16:00 aankomen voor Monster Jam.

Zijn deze dagen te doen? Welke museums raden jullie aan?
Ik twijfel tussen
-Academy Museum of Motion Pictures
-Los Angeles County Museum of Art
-Getty

Maar ben van alle drie nog niet echt overtuigd.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben geen LA kenner maar ik kan me niets voorstellen bij de binnenstad. Zorg dat je precies weet wat je wilt zien en doen, het is geen stad om rond te lopen.
Qua museum: wij vonden Getty Center geweldig, mede dankzij de ligging en het gebouw. Kijk eens naar ons 2017-verslag bij 1 augustus daarvoor.
Verder zou ik een studiotour willen aanraden. Die van Warner Bros vonden wij erg leuk.
Kijk ook eens in het All about LA topic onder Zuidwesten Algemeen.

Jammer van de Glacier Point bus, misschien de 4 mile trail omhoog?

Marianne
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door chell »

Ik ben in september naar Getty geweest en vond net ook erg de moeite waard! Ik heb niet eens zoveel van de exposities bekeken (houd ik overigens normaal wel van), maar vooral echt enorm genoten van de architectuur, de tuinen en het uitzicht.

Ik deed ook een streetarttour bij L.A. Art Tours. Kan ik ook aanraden als je daar interesse in hebt en is misschien leuker dan gewoon naar de binnenstad (ik weet ook niet helemaal wat je daarmee bedoelt)
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Ik zie dat er voor de drie nachten Yosemite nu ook een Housekeeping Camp Standard Unit vrij is.
Is dit leuker/ beter dan Curry Camp? Ik zie dat er wel een firepit bij zit dat is echt wel leuk. Ook is er stroom. En het is goedkoper, wat is het nadeel ten opzichte van Curry Camp?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Eriq »

Curry Village is een groot verschil, daar zitten meerdere winkels en opties om te eten. Housekeeping is wat kariger.
The Great American Eclipse Trip 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn fan van Housekeeping Camp. De ligging is prachtig aan de Merced River en er zijn douches, een laundry en een kleine winkel. De picknicktafel en fire ring en de elektriciteit zijn een groot pluspunt.
Curry Village is op loopafstand. Of 1 halte met de shuttlebus als je heen gaat. Terug is het wat lastiger vanwege het eenrichtingsverkeer. Dan is lopen handiger. Wel een zaklantaarn meenemen 's avonds.
Je moet wel voor je eigen beddengoed zorgen of huren.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Maar begrijp ik het goed met wat ik lees, en de foto's die ik zie dat je veel meer ruimte hebt tussen de tenten t.o.v. Curry? En dat je dus een eigen picknick tafel hebt en vuurpit? Mag je daar ook eten koken? Want dat is wel echt een groot voordeel. Ik heb hem nu geboekt voor de zekerheid. Maar ga nu even een afweging tussen de twee maken.
(Sorry ik zit op werk nu, dus heb nog niet veel gegoogled)
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je hebt meer ruimte. Het is wel iets eenvoudiger dan de tenten bij Curry Village. Maar die buitenruimte is erg fijn. Je mag er zeker koken. Ik zal even wat links van onze verblijven opzoeken.

2002: https://martinenmarianne2002.blogspot.c ... i.html?m=1 en volgende dagen

2006: https://martinenmarianne2006.blogspot.c ... e.html?m=0

Het kan er wel wat rumoerig zijn, er zijn veel Amerikanen die hier langere tijd staan. Die brengen ook kleden en lichtjes etc mee om de tenten aan te kleden. Die kamperen daar echt en zijn minder actief in het park waardoor ze wat later gaan slapen en later op zijn dan mensen die er maar een of twee dagen hebben.
.
Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Thanks Marianne, Als ik dit zo lees en zie is het fantastisch. Nu nog even de moed verzamelen om Curry te annuleren. Scheelt ook nog eens 250 dollar dus dat kunnen we dan evt uitgeven aan camping spullen.

Totaal ander punt, begin een beetje stres te krijgen over Glacier point road. Het zou wel echt heel erg zonde zijn als die niet optijd open is.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Lilo »

Jullie zijn 22 mei in Yosemite, er is dus nog even tijd. Glacier Point Road kan nog altijd open gaan daartegen. Wij vertrekken morgen en zijn 12,13,14 mei daar. Hadden gehoopt dat 4 mile trail open zou zijn, maar schijnt ook dicht te zijn. Jammer.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

De Glacier Point Road gaat morgen open voor fietsers. Ik neem aan dat het dan ook niet lang meer zal duren voor hij voor alle verkeer open gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Lilo schreef:
08 mei 2024, 14:47
Jullie zijn 22 mei in Yosemite, er is dus nog even tijd. Glacier Point Road kan nog altijd open gaan daartegen. Wij vertrekken morgen en zijn 12,13,14 mei daar. Hadden gehoopt dat 4 mile trail open zou zijn, maar schijnt ook dicht te zijn. Jammer.

Lilo
Wat fijn dat jullie de laatste dag nog naar Glacier point kunnen!

Nou pak van mijn hart dat die open is. Nu nog The Narrows weer open in Zion, maar ben al wat alternatieve aan het zoeken mocht hij nog niet toegankelijk zijn.

Verder Curry Camp geannuleerd, dus definitief bij Housekeepers. Van het verschil qua bedrag kunnen we nog wat campingspullen kopen. Nu al zin in het kampvuur.

edit: Oke alternatief voor de Narrows is nu de West Rim trail te lopen en dan een stuk voorbij Angel's Landing te lopen. Schijnbaar heb je daar nog mooiere uitzichten dan Angels landing zelf. Tips wat betreft de route of tot waar door te lopen zijn altijd welkom!
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Lilo »

Hallo Wouterjan,

Wij vertrekken morgen naar Yosemite, zitten nu in San Francisco, en zullen dinsdag inderdaad de Glacier Point road doen. Top! Maandag doen we de Mist Trail.

Heb gezien dat jullie de West Rim willen doen. Wij hebben die een aantal jaar geleden gedaan. Voor ons verslag daarvan en veel foto's kan je eens gaan kijken op chariswinnen.wordpress.com bij Utah en dan Zion. Als je het volledig trail wil doen, is het 24km enkel, zwaar hoor, maar zo geweldig! Je moet je dan wel laten afzetten. Wij hebben ons boven laten afzetten en zijn dan naar beneden gewandeld de vallei binnen. 1 vd mooiste hikes die we al deden (en dat zijn er toch al enkele :wink: ) Als je de hike doet zoals jullie hem willen doen, mis je wel een heel mooi deel, waar je waarschijnlijk niet zult geraken wegens te ver om heen en terug te doen. En ook: het stuk voorbij Angels Landing is serieus steil.

Voor jullie alvast ook veel plezier gewenst,
Groetjes
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij geweldig om de West rim Trail vanaf Lava Point te doen, maar ook wel heel zwaar. Toen wij er waren vorige maand was Lava Point nog afgesloten, dus we hoefden er niet over na te denken. Het idee was toen om na Scout Lookout nog een stuk verder te lopen, naar Cabin Spring bijvoorbeeld. Maar toen we bij Scout Lookout waren vonden we het wel mooi geweest. Het voordeel van heen en terug lopen is dat je net zo ver kunt gaan als je wilt, dus heb je nog energie en tijd, loop dan nog een stuk door.
Zie bijvoorbeeld deze site: https://www.citrusmilo.com/zionguide/westrimdayhike.php
Ik moet zeggen dat ik het stuk tot aan Scout Lookout ook prachtig vond; mooier dan ik had verwacht. Ik dacht dat het vooral iets was wat je moest lopen om naar de Angels Landing trail te gaan, maar het is ook zonder Angels Landing de moeite waard. En steil, vooral het Walter Wiggles-stuk, google daar maar eens op.

En vergeet Emerald Pools niet; ik denk dat het daar nu rustiger is dan normal omdat de brug bij de Lodge niet open is. Je moet dus naar de Grotto en dan eerst de Kayenta Trail nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Oke paniek: Bij KLM staat de volgende error toen ik mijn boeking bekeek: Sorry, om in te checken moet u naar de luchthaven gaan, omdat de passagiers in uw boeking een verschillende incheckstatus hebben. Ga naar een kiosk of incheckbalie op de luchthaven. Daar helpen wij u graag verder.

Wat zou dit kunnen betekenen?

We hebben beiden niet ingecheckt.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Felicitas »

Wij hebben in 2016 de West Rim trail gelopen vanaf Lava Point (na dit gelezen te hebben in het verslag van @Lilo). We hebben ons naar de trailhead laten rijden in een shuttle van Zion Adventures. Het grootste deel van de wandeling (ca. 18 km) is op een hoog plateau (boven de 2000 meter). Zelfs in de hete zomer was het daar goed uit te houden. De eerste 8 kilometer nog weinig uitzichten, daarna heel veel mooie views. Pas de laatste 6/7 km daal je af in de canyon. Heel mooi hier ook, maar wel steeds warmer. Prachtig uitzicht van boven op de Angels Landing rotsklif en Zion Canyon daarachter. Hoewel de wandeling heel lang is vonden we hem toch best te doen. Je loopt maar af en toe omhoog; het merendeel is vrij vlak of naar beneden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

wouterjanS schreef:
12 mei 2024, 12:40
Oke paniek: Bij KLM staat de volgende error toen ik mijn boeking bekeek: Sorry, om in te checken moet u naar de luchthaven gaan, omdat de passagiers in uw boeking een verschillende incheckstatus hebben. Ga naar een kiosk of incheckbalie op de luchthaven. Daar helpen wij u graag verder.

Wat zou dit kunnen betekenen?

We hebben beiden niet ingecheckt.
Dit is eigenlijk iets voor het vervoer-subforum.
Gebeurt wel vaker. Gewoon op tijd op het vliegveld zijn.
Wanneer vertrekken jullie, de 15e? Dan kun je nu toch nog niet inchecken?

Marianne
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Klopt! We kunnen dinsdag rond 10:00 pas inchecken, maar tot nu toe stond er een aftelklok naar wanneer dit wel kon. Dus deze error is plots nieuw. Maar we zien wel.
Via de app stoelen kunnen reserveren. Dat was eigenlijk mijn grootste stresspunt dat we straks niet bij elkaar konden zitten, dus nu maar gewoon extra vroeg op Schiphol en dan komt het hopelijk helemaal goed :)

Over de West Rim trail, vanaf Top naar Down helemaal lopen wordt te veel voor ons. Dus we doen wel kijken hoever we komen vanaf onder. Maar de uitzichten zien er allemaal prachtig uit op foto's!
Nu wordt het nog krap als we ook nog de Narrows willen doen als hij open is, haha.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer