Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Bericht door Kiwi92 »

Hoi allemaal,

Volgend jaar september willen wij (ik, mijn man en onze zoon die dan 3 jaar is) met de camper een rondreis maken. Hieronder onze route die we in gedachte hebben.

Dag 1 Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - camping onderweg richting Valley of Fire (we denken niet dat we op tijd zullen zijn voor de campground in VoF)
Dag 5 Valley of Fire - Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Bryce
Dag 8 Bryce
Dag 9 Bryce - Capitol Reef
Dag 10 Captitol Reef - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - tussenstop
Dag 14 tussenstop - tussenstop
Dag 15 tussenstop - Grand Teton
Dag 16 Grand Teton
Dag 17 Grand Teton - Yellowstone (madison)
Dag 18 Yellowstone (madison)
Dag 19 Yellowstone (madison)
Dag 20 Yellowstone (fishing bridge RV)
Dag 21 Yellowstone - Grand Teton
Dag 22 Grand Teton - tussenstop
Dag 23 tussenstop - Rocky Mountain NP
Dag 24 Rocky Mountain NP
Dag 25 Rocky Mountain NP
Dag 26 Rocky Mountain NP
Dag 27 Rocky Mountain NP - Denver camper inleveren voor 11 uur
Dag 28 Denver/terugvlucht

Dag 1 is 10 september, dag 28 is 7 oktober

Ik hoor heel graag tips over deze route en is het qua afstanden zo haalbaar? In eerste instantie hadden we ook Mount Rushmore, Custer State park, Badlands etc op de planning maar we merkten dat het dan wel veel gehaast zou zijn en dat willen we juist niet. Dan maar 2 wat saaiere dagen, dag 22 en 23, al kunnen we op dag 22 's ochtends nog niets kleins ondernemen voor we vertrekken.

- We weten dat deze route in september beter andersom zou kunnen ivm het weer, maar dit scheelde echt heel veel geld voor de camper en anders werd het voor ons toch echt te prijzig :shock:
- Wij zijn echt geen stadsmensen, maar vonden Las Vegas wel heel leuk. Ik dacht daar 3 dagen, zodat we ook naar het zwembad kunnen bijvoorbeeld met onze peuter
- Dit is onze 3e keer Amerika (één keer ZW & één keer NW & Canada). Wij hebben Bryce & Zion al bezocht, maar toen we in Zion waren voelde mijn man zich niet lekker en hebben we niet echt alles eruit gehaald (geen leuke wandeling) en Bryce willen we ook weer naar toe, dat was ons favoriete park. Na Bryce is alles nieuw.

Er is nog niks geboekt! Al wil ik wel Yellowstone de campings gaan boeken, want dat kan vanaf vandaag :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Bericht door paulr »

Nou... zo te zien met zo'n route weinig tips nodig, zit goed in elkaar ! :)
Een paar dan:
Ondanks dat Bryce je favoriete park is zou ik wellicht toch overwegen om 1 nacht in te ruilen voor een een extra nacht CR. Camping Fruita is echt leuk voor 2 nachten. En zo kan je lekker lang over de UT12 doen, prachtige weg...
Kies voor Moab 1 nacht Arches (Devils Garden) en 2 nachten ''centrum''. Dan heb je even wat dagen dat je gewoon lekker naar het drop kan wandelen zonder de camper te gebruiken.
Grand Teton: wij vonden het leuk om op verschillende campings te staan. Je zou dus heenweg Gros Ventre kunnen doen en terugweg Colter Bay of Signal Mountain.
Yellowstone: wellicht is 3 nachten Madison wel wat veel. Ik zou er 1 inruilen voor Canyon. En overweeg ook Pebble Creek (recreation.gov, 6 maanden vooruit te boeken). Wel even gewoon alle nachten eerst nu boeken en dan straks als Pebble gelukt is 1 nacht nergens annuleren. En neem je Fishing Bridge voor de Full Hookup ? Dan is usd 50,- wel veel voor een beetje stroom... ik zou gewoon voor Bay Bridge kiezen, die ligt ook goed en scheelt veel geld !
RMNP: wij vonden het leuk om zowel de west als de oostkant te bezoeken. Westkant: Timber Creek is een mooie camping. Leuk om ook de Holzwarth Historic Site te bezoeken. De andere nachten Oostkant uiteraard ook in het park: Glacier of Moraine.
Veel plezier verder met voorbereiden ! Paul
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Re: Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Bericht door Kiwi92 »

Bedankt voor je bericht, Paul! En goed om te weten dat de route volgens jou goed in elkaar zit. :thumbup:

paulr schreef:
01 sep 2023, 18:36
Ondanks dat Bryce je favoriete park is zou ik wellicht toch overwegen om 1 nacht in te ruilen voor een een extra nacht CR. Camping Fruita is echt leuk voor 2 nachten. En zo kan je lekker lang over de UT12 doen, prachtige weg...
Is Capitol Reef wel goed te bezoeken met een camper? Ik dacht gelezen te hebben dirt roads en dan zijn we wel snel klaar. 2 nachten Bryce twijfelde ik ook wel aan. Ik dacht misschien ook nog een nacht Goblin Valley state park.

Fishing Bridge is idd alleen voor fhu. Dure stroom ja haha. Veel campgrounds zijn al dicht tegen de tijd dat wij in Yellowstone aankomen en Mammoth en Pebble Creek zijn dit jaar gesloten. Dus vond dat moeilijk plannen. Ik ga Madison reserveren alvast en een nacht annuleren als we later toch op Mammoth of Pebble Creek kunnen staan.

Andere tips neem ik mee!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Bericht door paulr »

Capitol Reef is ook prima met een camper. Helaas was er net toen wij er 2 jaar geleden waren een flinke flash flood, waardoor we maar beperkt hebben kunnen wandelen. Maar de camping is erg leuk en mooi. We komen hier dus nog wel ooit een keertje terug. Goblin Valley is ook leuk, maar daar zou ik eerlijk gezegd alleen even langs gaan voor een korte wandeling en lekker voor de camper met koffie of lunch genieten van het (vreemde) uitzicht.
Pebble Creek zijn we dit jaar langs gereden en is gesloten wegen werkzaamheden aan die kant van het park. Dat is (bijna) afgerond en ik vermoed dat die wel weer open is volgend jaar. Nu werd ie gebruikt voor het stallen van zwaar bouw materiaal. Staat ook weer op ons lijstje voor juni 24.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kiwi92: September '24 met de camper Las Vegas - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Er is meer dan genoeg te doen in Capitol Reef zonder dirt roads te hoeven rijden. Wij waren er in 2019 twee nachten, ook in september, misschien heb je iets aan ons verslag (ook voor RMNP)

Het is een mooie route maar hou er rekening mee dat het al erg koud zal zijn, zeker in RMNP maar ook in Yellowstone. En veel voorzieningen in Yellowstone sluiten in de loop van september.
Is het niet mogelijk om iets eerder te gaan?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer