Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door paulr »

Hoi,

Wij hebben de volgende reis 6 dagen de tijd. Ja, dat is kort, maar het doel is eigenlijk alleen bezoek een concert, met een paar dagen er aan vastgeplakt.

Planning nu als volgt:
dag 1 AMS-SFO
dag 2 SF
dag 3 SF-Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite-Lone Pine
dag 6 Lone Pine - Las Vegas
dag 7 LAS-AMS

dag 1 vliegen en wat rondwandelen SF (RIU Fishermans Warf)
dag 2 Alcatraz en fietsen SF (RIU Fishermans Warf)
dag 3 nog iets SF of al naar Yosemite (ergens cabin of hotel)
dag 4 Yosemite Vallei (+ sequoia's ergens) (ergens cabin of Stoneman House)
dag 5 Tioga Pass (+ tuolomne grove indien dag 4 geen sequoia's) (Quality Inn, Lone Pine)
dag 6 via Death Valley en 's avonds U2 (Club Soleil, LV. We hoeven niet meer zo nodig aan de Strip...)
dag 7 shoppen en vliegen

Volgende dilemma: wij willen eigenlijk niet álle dagen in hotels slapen. Daarom willen we eigenlijk 2 nachten een cabin voor 4 personen huren in de buurt van Yosemite. Lekker zelf ontbijt maken en 's avonds de BBQ aan. De andere dagen eten we toch al genoeg (ongezond) in restaurants. Maar dan komen we dus in Groveland, Mariposa of Oakland uit. Het is natuurlijk hier op het forum ''vloeken in de kerk'', want dan gaan we niet in de vallei slapen, maar heen en weer rijden op dag 4 :) . Ik denk echter dat eind oktober de gekte in de vallei wel wat minder is. Ook zullen we ivm kortere dagen en opgedroogde watervallen geen lange wandelingen gaan maken denk ik. Op dag 5 gaan we via Tioga naar het oosten, dus dan is Groveland het beste gelegen. Voor Mariposa Grove is Oakhurst weer dichterbij.
Heb trouwens overnachting staan in Stoneman House, maar voor 1 nacht hier boek ik 2 nachten villa net buiten het park, wat een prijzen....
Kortom: wat raden jullie aan... Groveland, Mariposa of Oakhurst ?
Paul
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober

Bericht door IngridZw »

Misschien kun je eens kijken bij Indian Flat RV Park bij El Portal. Daar hebben ze ook tenten en cabins die je kunt reserveren en dan zit je een stuk dichter bij Yosemite.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig hoor. Zijn de prijzen eind oktober ook nog zo idioot hoog? Je ziet wel eens aanbiedingen voorbijkomen, misschien eens in de gaten houden.
Ik weet niet hoe luxe je het wilt hebben maar wellicht is Yosemite Bug ook nog een mogelijkheid. En in het park is Housekeeping Camp een mogelijkheid als je wilt koken.
Ik zou zelf dat koken niet zo belangrijk vinden voor die ene week. Desnoods eet je een week lang ongezond, maar het is natuurlijk niet zo dat je nergens iets gezonds zou kunnen vinden. Zeker vergeleken met een barbecue. :wink:
En hoe aangenaam is het eind oktober om te barbecuen? Wil je dat echt graag eens doen koop dan een kleine bbq en ga 's middags ergens bij een picknickplaats lunchen. In Yosemite heb je daarvoor een paar mogelijkheden aan de Merced River.
Wat betreft je bezoek aan het oark: wil je niet naar Glacier Point? En bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point doen? Ook in de vallei zijn er genoeg mogelijkheden. Dat het vroeg donker is zou voor mij juist een reden zijn om niet te ver van het park te gaan overnachten.
Als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst een goede keus voor de eerste nacht - of kijk eens naar Wawona - maar ik zou daar geen twee nachten gaan zitten. In 2019 zaten wij in Wawona en daarna hebben we uitgebreid de tijd genomen voor de Tioga Road. Dat zou je ook nog kunnen doen: een nacht aan de westkant en dan aan de oostkant. Eigenlijk zou je het af moeten laten hangen van het weer.
Geen idee wat jullie zoeken qua hotels maar wij zijn erg gecharmeerd van het Dow Villa Hotel in Lone Pine. Zie ook daarvoor ons 2019-verslag. En dan eten bij de Merry Go Round en ontbijten bij de Alabama Hills café.
Als je niet veel wilt doen in Yosemite zou ik het niet gek vinden als je daar maar 1 nacht voor uit zou trekken. Dan een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes en dan een overnachting in Death valley. Daar zou ik gezien de tijd van het jaar de meeste tijd voor uittrekken.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door paulr »

Hoi Marianne en Ingrid,
Flat Iron bekeken, er is nu nog een tent beschikbaar, geen cabins. Heeft niet onze voorkeur, dan zouden we ook een tent in Curry Village kunnen nemen (maar, ja...het is wel oktober he)
Zelfs in oktober zijn de acco's beperkt, Housekeeping Camp is vol bijvoorbeeld ook al vol. En ja, qua prijzen: 1 nacht Stoneman voor 2 kamers zonder ontbijt kost dus Usd 570,- ! Dat vind ik best een hoop centjes, voor ca. Usd 300,- heb je in Oakhurst, Mariposa of Groveland een flinke cabin met 2 slaapkamers, 2 badkamers. Maar ja...ca 1 uur 15 rijden...
Die Yosemite Bug kende ik nog niet, wel aardige acco, en héél retro, hahaha. Ik zie Patrick Swayze voor me in Dirty Dancing en waan met in de jaren 50-60 !
Het weer zal inderdaad een belangrijke factor zijn voor hetgeen we gaan doen. Als het in SF goed weer is blijven we op dag 3 wat langer daar. Is het in SF kil en mistig, dan wat eerder rijden naar Yosemite. Voor onze vrienden is het een eerste kennismaking met Yosemite, voor ons een herhaling. Glacier Point kan, wandelen Tioga kan. Mirror Lake staat ook op het lijstje.
Death Valley vorig jaar (met z'n 4-en) gedaan, dus nu vooral het westelijk deel en wellicht nog even Artist Palette en Dantes view. Het is vooral een rijdag om op tijd in LV te zijn voor het concert.
Er zijn nog voldoende cabins beschikbaar en Stoneman kunnen we nog tot een week voor aankomst annuleren, dus we hebben nog even bedenktijd :-)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
21 aug 2023, 18:09
En hoe aangenaam is het eind oktober om te barbecuen?
Dat is voor ons geen reden om niet de bbq aan te steken :wink: . Buiten klaarmaken en binnen opeten kan het hele jaar als het geen jonge honden regent of, zoals nu het geval is, er niet overal een fire ban is. Wij gaan deze vakantie zeer waarschijnlijk voor het eerst geen kleine bbq kopen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door paulr »

Gas BBQ kopen, doen we al jaren. 35,- usd bij de walmart (https://www.walmart.com/ip/Expert-Grill ... om=/search) en 2 coleman propaan flesjes voor usd 10,- (https://www.walmart.com/ip/Coleman-All- ... om=/search) Kan je 3 weken mee vooruit, ook met een fire ban... :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: 6 dagen San Francisco-Las Vegas eind oktober.

Bericht door jojostravelusa »

Normaal kopen we altijd een houtskool bbq. Zo'n bolletje voor $ 26 of zo. Nu wilden we eigenlijk een eenpits gasbrandertje kopen, maar deze gasbbq is een beter idee. Die hadden we blijkbaar over het hoofd gezien. Die mogen vaak wel gebruikt worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer