Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Nee op zich niets mis mee. Maar ook niet echt een mooi zicht op de buttes.
Ik denk dat we voor een heel basic camping gaan gaan nl. hummingbird campsite. Op wandelafstand van The view. (40 euro) Zij laten onze 30ft RV toe en we mogen de generator laten draaien. Dus lijkt me OK voor 1 nacht. We willen echt alleen voor het zicht en de zonsopgang gaan.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

De Koa hebben we niet gestaan, maar alleen langs gereden. Hij ligt aan de doorgaande weg en je hebt volgens mij vrij uitzicht. Zeker beter dan Gouldings, mogelijk net iets minder dan de view… Maar volgens mij een prima alternatief….
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Nog wat verder aan het kijken naar onze route. Op 11 juli halen we de camper op in Las Vegas rond 13u. Ik probeer op voorhand al de koffers en gezin aan Cruise America af te zetten in Henderson. Ik rij dan alleen even naar de luchthaven voor de auto binnen te doen en neem een uber naar Cruise.
Zo kunnen we hopelijk tegen 14u weg van bij Cruise. Boodschappen hoeven we niet meer te doen want die hebben we al dag voorheen gedaan.

Zou het in dat opzicht haalbaar zijn om nog tot Cave springs te rijden (nabij Sedona)? Ik vond dit een prachtig kampeerterrein en mooie regio.
De eerste optie was om ofwel naar Kingman, ofwel Seligman te rijden. Maar de enige campgrounds die ik daar kan vinden zijn nogal.....hoe moet ik het zeggen...saai :lol:
Ik overweeg op Cave springs te reserveren in de hoop er te geraken. Maar moest dit niet lukken, is de kans dan nog heel groot dat we op KOA Seligman nog een plekje vinden op moment zelf, zonder reservatie in het zomerseizoen? Of een andere campground in de regio? Ik ben dan wel het geld kwijt van Cave springs, maar die 30 euro zal er dan ook nog wel afkunnen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Hoe weet je dat je om 13 uur de camper kan ophalen en 14 uur kan wegrijden ? Je hebt immers geen early bird geboekt. Wellicht ben je 15.00 uur aan de beurt. Volgens mij heb je dezelfde vraag in je 1e bericht gesteld :)
Het is naar Cave Springs net zolang rijden als naar Mather Campground bij GC. Google Maps geeft een kwartiertje korter, maar het laatste stuk is veel bochtiger, smaller en een aardige afdaling... Maar goed, het is hoogzomer, het wordt denk ik ca 20.30-21.00 schemerig en daarna snel donker. Wel een mooie camping inderdaad ! Hoe groot is de camper ? 30ft. Dan wordt deze 1e camping gelijk een leuke vuurdoop. Het weggetje op de camping is smal, bochtig, veel overhangen bomen, en als je een back-in hebt een puzzeltje... hahaha. Als je deze hebt gehad is een plekje inparkeren op alle andere campings een peulenschil ... Als je het niet haalt is er vast wel een plekje onderweg (evt op een overflow plaats).
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ow dat wist ik niet. Ik dacht dat je zowieso de camper kon ophalen om 13u. Maar dat kan dus maar goed een paar uur later zijn :shock:
Ja Oak cave springs wordt 'm dan spijtig genoeg niet. Bedankt in ieder geval om me daar even een illusie armer te maken. :)
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Iseut »

Wij gaan in maart op pad met een wegbrengcamper en leveren in Las Vegas in. Ik heb voor de laatste nacht Valley of Fire SP gereserveerd. Dat kan sinds kort. De volgende ochtend is het dan nog een uur naar Vegas. Is dat een optie? Geeft mogelijk ook nog wat tijd voor de boodschappen die koel moeten blijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

Valley of Fire ligt op een mooie afstand maar is wel de verkeerde kant op. Of je moet het rondje omdraaien. Maar dan wordt het op de inleverdag te krap. Ik vind de combinatie auto en camper nooit zo handig. Dat blijkt ook nu weer. Het geeft je veel minder flexibiliteit met al die extra inlever- en ophaaldagen.

Marianne
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Iseut »

Martin & Marianne schreef:
21 sep 2023, 08:16
Valley of Fire ligt op een mooie afstand maar is wel de verkeerde kant op. Of je moet het rondje omdraaien.
Je hebt helemaal gelijk! Wij komen inderdaad vanuit Zion naar Las Vegas.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Mogelijks doen we valley of fire na Zion. Dan zijn we mooi op tijd op inleverdag.
Combinatie auto/camper vinden wij juist leuk. Vorige keer een te groot deel camper en toen waren we maar met 2 volwassenen. Nu nog eens 2 tieners erbij....ik mag er niet aan denken om dan 2 weken (of meer) alleen maar in een camper te zitten. Dan heb ik na deze reis nog een retraite nodig in een yoga-resort :blink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Haha, ben het wel met je eens! Te lange tijd met 4 in een camper kan wel eens een uitdaging zijn :)
En als je het slim doet hoeft het helemaal niet zoveel tijd te kosten. Wij zijn eens gewoon eind van de dag aangekomen in Las Vegas, met de camper langs de autoverhuur en toen naar een hotel. soms is een hotel (doordeweeks) zelfs goedkoper dan de dure campings in LV. Vervolgens ‘s avonds rustig opgeruimd. Volgende dag met camper en auto naar camper return en direct doorgereden met de auto naar volgende bestemming.
Andere keer in Vancouver wederom eerst auto gehaald in de ochtend bij de AirPort, toen met auto en camper naar inleveren (moest toen “pas” om 11 uur) en weer verder gereden.
Al met al beide keren niet heel veel extra tijd gekost. Je wint namelijk ook weer tijd op juist de eerste dag doorgaans: een auto mag je gelijk meenemen, de camper pas na 1 nacht. En dan ook nog eens vaak in de middag ophalen. Dat kost dus ook veel tijd….
Kortom, met de juiste planning is het best een leuk idee !
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ik heb ondertussen al heel wat hotels geboekt en ook al een paar campgrounds voor onze route. Ik geef ze hieronder even mee. Moesten er nog tips zijn om bepaalde hotels/campground anders te doen of zijn er leukere adresjes. Laat het zeker weten.
Daarnaast sneuvelde er 1 nacht Page ten voordele van het toevoegen van Valley of Fire op het einde van onze camperreis (omdat er anders ook te veel stress zou zitten in het tijdig terugbrengen van de camper in Henderson)

1 juli: SFO aankomst: RIU plaza fisherman’s wharf
2 juli: San Francisco - Riu
3 juli: San Francisco – Riu
4 juli: SFO - Mariposa grove/ Oakhurst: - Holiday inn Express oakhurst ('s avonds naar Bass lake voor 4th of July fireworks)
5 juli: Yosemite – Yosemite Valley lodge
6 juli: Yosemite – Yosemite valley lodge
7 juli: Yosemite – Lone pine - Best Western frontier motel
8 juli: Lone pine via Death valley naar Las Vegas - Desert rose of Holiday inn desert club (of gratis kamer via myvegas - Vdara?)
9 juli: LV - Desert rose of Holiday inn desert club (of gratis kamer via myvegas - Vdara?) + Cirque Du soleil
10 juli: LV - Desert rose of Holiday inn desert club (of korting kamer via myvegas - Vdara?)
11 juli: LV camper ophalen - naar Kingman
12 juli: Kingman – Grand canyon Mather (nog te boeken)
13 juli: GC – Monument valley - KOA monument valley
14 juli: Monument valley – Page Wahweap rv
15 juli: Page - Bryce - North campground (nog te boeken)
16 juli: Bryce - Zion - Watchman (nog te boeken)
17 juli: Zion - Watchman
18 juli: Zion - Valley of Fire - Atlatl campground (nog te boeken)
19 juli: Valley of Fire - Las Vegas: Staybridge suites
20 juli: Las vegas – LA (1/2 dag LA bezoeken - krap) - Sheraton Anaheim
21 juli: LA – Disney - Sheraton Anaheim
22 juli: LA - Disney - Sheraton Anaheim
23 juli: LA - Disney - Sheraton Anaheim
24 juli: Terug naar huis LAX 10u40

De gemiddelde nachtprijs van hotels ligt toch wel hoog. We zitten natuurlijk wel in hoogseizoen en reizen met 4. Maar ik kom toch gemiddeld op 220 euro/nacht. (kan nog dalen als ik gratis kamer zou nemen in Vegas via myvegas)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

De BW in Lone Pine is prima, maar je zit niet op loopafstand van het centrum. Wij vinden de Dow villa Hotel erg leuk. Geen luxe en geen zwembad (wel bij het motel) maar veel historie en heel gunstig gelegen.
Zie hier voor de BW, en hier en hier voor de Dow Villa.

Je kunt een kamer voor 4 personen nemen, maar ook twee tweepersoonskamer; dan ben je nog goedkoper uit dan in de BW. Ook wel eens lekker om aparte kamers te hebben.

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door covri »

deebee7 schreef:
10 sep 2023, 19:44
Nee op zich niets mis mee. Maar ook niet echt een mooi zicht op de buttes.
Ik denk dat we voor een heel basic camping gaan gaan nl. hummingbird campsite. Op wandelafstand van The view. (40 euro) Zij laten onze 30ft RV toe en we mogen de generator laten draaien. Dus lijkt me OK voor 1 nacht. We willen echt alleen voor het zicht en de zonsopgang gaan.
Ik zie nu dat je toch voor de KOA hebt gekozen bij Monument Valley ipv. Hummingbird Campsites? Reden?
Ik vond het een goede en betaalbare tip. :wink:
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Martin & Marianne schreef:
03 okt 2023, 22:47
De BW in Lone Pine is prima, maar je zit niet op loopafstand van het centrum. Wij vinden de Dow villa Hotel erg leuk. Geen luxe en geen zwembad (wel bij het motel) maar veel historie en heel gunstig gelegen.
Zie hier voor de BW, en hier en hier voor de Dow Villa.

Je kunt een kamer voor 4 personen nemen, maar ook twee tweepersoonskamer; dan ben je nog goedkoper uit dan in de BW. Ook wel eens lekker om aparte kamers te hebben.

Marianne
Ik had naar het motel gekeken en dat was duurder. Maar er is nog een hotel ook zie ik. Reden voor BW was gewoon omdat ik een goede rate kon vinden en ik een hotel/motel zocht met een laundry room. Want die dag is 'wasdag' :lol: Maar ik bekijk nog even of Dow mss ook wel een laundry room heeft.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

covri schreef:
03 okt 2023, 23:26
deebee7 schreef:
10 sep 2023, 19:44
Nee op zich niets mis mee. Maar ook niet echt een mooi zicht op de buttes.
Ik denk dat we voor een heel basic camping gaan gaan nl. hummingbird campsite. Op wandelafstand van The view. (40 euro) Zij laten onze 30ft RV toe en we mogen de generator laten draaien. Dus lijkt me OK voor 1 nacht. We willen echt alleen voor het zicht en de zonsopgang gaan.
Ik zie nu dat je toch voor de KOA hebt gekozen bij Monument Valley ipv. Hummingbird Campsites? Reden?
Ik vond het een goede en betaalbare tip. :wink:
Hummingbird was absoluut mijn favoriet! Maar ik las wat reviews en nam met host contact op. De dirt road van de hoofdweg naar de campsite heeft een redelijk diepe inrit. Gasten met grotere RV's geven aan dat ze er gewoon niet af geraakte zonder schade. We rijden met een 30ft. Hoe graag ik er ook had gestaan (was ideaal want op wandelafstand van The View) De host zelf minimaliseerde het wat maar gaf aan de andere kant ook toe dat er wel een redelijk hoogteverschil te overbruggen viel. Ik wil niet meemaken dat ik daar aankom en gewoon niet aan de campsite geraak en ter plekke dan een oplossing moet verzinnen (er zijn wel opties in de buurt maar of die dan plek hebben in het hoogseizoen is een andere vraag). Dus dan toch maar de KOA. Plan blijft wel om er maar laat aan te komen en om 5u30 naar de parking van The View te rijden voor de sunrise.

Rij je met een kleinere RV dan lijkt me dit een perfecte plek voor monument valley tegen een kleine prijs.
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Iseut »

deebee7 schreef:
04 okt 2023, 06:48
Hummingbird was absoluut mijn favoriet!
Ik heb voor mijn trip ook research gedaan naar mogelijkheden met een RV rond Monument Valley. Zoals Hummingbird zijn er nog wel meer locals die op hun land een paar RV-plekken gecreëerd hebben. Zo kwam ik ook nog Arrowhead tegen. Daar was ik op het oog ook wel van gecharmeerd. Misschien is dat nog iets?

https://www.hipcamp.com/en-US/land/utah ... children=0
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Bedankt. Maar het probleem zit 'm in de weg van de hoofdrijbaan naar de dirt road. Die dirt road is de enige toegangsweg tot al deze privé campings. Ook Arrowhead dus.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door covri »

deebee7 schreef:
04 okt 2023, 06:56
covri schreef:
03 okt 2023, 23:26


Ik zie nu dat je toch voor de KOA hebt gekozen bij Monument Valley ipv. Hummingbird Campsites? Reden?
Ik vond het een goede en betaalbare tip. :wink:
Hummingbird was absoluut mijn favoriet! Maar ik las wat reviews en nam met host contact op. De dirt road van de hoofdweg naar de campsite heeft een redelijk diepe inrit. Gasten met grotere RV's geven aan dat ze er gewoon niet af geraakte zonder schade. We rijden met een 30ft. Hoe graag ik er ook had gestaan (was ideaal want op wandelafstand van The View) De host zelf minimaliseerde het wat maar gaf aan de andere kant ook toe dat er wel een redelijk hoogteverschil te overbruggen viel. Ik wil niet meemaken dat ik daar aankom en gewoon niet aan de campsite geraak en ter plekke dan een oplossing moet verzinnen (er zijn wel opties in de buurt maar of die dan plek hebben in het hoogseizoen is een andere vraag). Dus dan toch maar de KOA. Plan blijft wel om er maar laat aan te komen en om 5u30 naar de parking van The View te rijden voor de sunrise.

Rij je met een kleinere RV dan lijkt me dit een perfecte plek voor monument valley tegen een kleine prijs.
Dank je wel. Wij rijden met een 28ft, dus niet veel kleiner. Jammer, vond het een heel goed alternatief voor KOA en Gouldings; maar wij riskeren dan ook maar niet.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

We rijden er in de zomer langs. Misschien dat ik dan eens goed vloek als de helling blijkt mee te vallen :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe zit het met The View Campground? Lijkt wel te boeken voor 2024.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer