Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Hallo, ik ben volop bezig met het puzzelen van onze route voor onze camperreis zomer 2024 (LA-SFR). Ik sta nog niet ver genoeg om ze hier al helemaal uit te typen want ik zit ondertussen aan versie 5 met nog heel veel ??. Maar wel een vraag over camper ophalen en haalbaarheid van de route die dag. We zouden onze camper ophalen in Las Vegas en hebben dan ook nog een huurauto om weg te doen die dag. De boodschappen voor de camper doen we dag voordien. Maar is het haalbaar om de camper op te halen (pas vanaf 13u), auto weg te brengen naar luchthaven én nog naar grand canyon te rijden? Lijkt mij strak. Maar de early pick up voor de camper kost maar even 500 dollar extra. Een dag toevoegen aan onze reis is een mogelijkheid maar idealiter liever niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7 zomer 2024: LA-LV-SFR

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij ook strak.
De auto wegbrengen kost niet veel tijd, dus het is vooral afhankelijk van hoe laat je bij de camperverhuurder weg kunt rijden. En tel daar dan 5 à 6 uur bij.
Wat doe je een dag lang met die boodschappen? Heb je geen boodschappen die gekoeld moeten worden? Of heb je een koelbox?

En als je de GC niet haalt, waarom zou dat dan een volle dag kosten? Heb je er nu 1 overnachting gepland? Misschien toch niet gek om een (globale) route te plaatsen - je zit anders ook in het verkeerde subforum. :wink:
Wellicht kunnen we dan ook helpen met die ??.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7 zomer 2024: LA-LV-SFR

Bericht door paulr »

Welkom !
Je geeft het zelf al aan: te strak gepland :-)
Ik neem aan dat je de camper op moet halen bij CA of RB in Henderson. Gezien de early pick up prijs vermoed ik dat het CA is.
Ik zou dan dáár naar de Walmart gaan op de dag van de pick up. Dan kan je inderdaad ook zaken kopen die de koelkast in moeten.
Er zit een Walmart op 5 of 15 minuten van de verhuurder. Dat scheelt je tijd de dag ervoor en die kan je dus gebruiken voor iets leuks.
Vervolgens: zorg dat je om een uur of 12 al bij de verhuurder bent. Wellicht heb je geluk (wij altijd wel) en kun je de camper eerder oppikken.
Vervolgens rij je terug naar de airport om de auto in te leveren. Dat is ongeveer een half uurtje ''omrijden'' en kost je denk ik 10 minuten daar. Tip: rij met auto en camper naar ''car rental return''. Met de auto ga je de ''return'' in, met de camper rij je even verder. Bij de uitgang van de car rental kun je wel even 15 minuten staan zonder dat ze je wegsturen (taxi/bus standplaats). Wel 1 iemand in de camper laten zitten om eventueel de camper even een stukje te verrijden indien ze dat vragen.
Las Vergas-Grand Canyon staat ca 4 uur rijden voor. Met de camper ben je ca 5-6 uur onderweg. Als je het niet erg vindt om laat aan te komen kan het dus. Is het echter de dag nadat je geland bent moet je dit niet willen. Is het de 2e of 3e dag dan wellicht niet onmogelijk. Je kan het ook gewoon even ''in het midden'' laten: gewoon Mather reserveren, maar als je het zat bent ergens onderweg stoppen en de volgende dag vroeg doorrijden. Er is een KOA in Seligman, maar ook een paar campings in Williams (scheelt een uurtje). In Williams hebben wij nooit gereserveerd en altijd wel een plekkie te vinden...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Deebee7 zomer 2024: LA-LV-SFR

Bericht door jojostravelusa »

Wij doen ook meestal de dag voordat, of liever gezegd de ochtend voordat we de camper ophalen boodschappen. Je bent dan toch vroeg wakker en dan heb je wat te doen. De supermarkt is tenslotte toch wel open. De dingen die echt gekoeld moeten, halen we dan als we de camper hebben alsnog. Danwel in de winkel waar we geweest zijn, we weten dan wat we willen hebben en waar het ligt, dus snel klaar, danwel in een winkel onderweg.
Wij zijn niet altijd even gelukkig geweest met ophalen. In San Francisco hebben we bij Cruise een keer een paar uur moeten wachten, terwijl hij eigenlijk gewoon klaar stond, maar ze konden geen 27 ft vinden toen. Hij stond gewoon op de parkeerplaats, vlak achter het tafeltje waar we in de zon zaten te wachten. En toen moesten ze hem nog klaar maken. Maar we hebben ook wel het tegenovergestelde gehad bij Canadream. Kleine locatie, vooraf online ingecheckt en in een half uur weg. Je moet dus overal rekening mee houden. Early pickup scheelt wel tijd, maar ook een hoop geld.
Wij zouden nooit op de eerste dag zo ver rijden. Zoek een camping in de buurt en ga de volgende ochtend op je gemak op pad. Je moet tenslotte ook nog de camper inrichten, bedden opmaken en wat eten. Reken maar dat je gaar bent aan het eind van de dag.
Als je de auto inlevert, wat inderdaad niet veel tijd kost, zorg dan dat je van tevoren een plek uitgezocht hebt waar je de camper kunt parkeren, want dat kan niet overal i.v.m. de hoogte.
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door lindat »

Hallo, we zijn zelf net terug gekomen van onze reis, dus nu wel fijn om zelf anderen te kunnen helpen dan alleen maar te vragen :) .

Wij hebben ook in Las Vegas de camper opgehaald (bij El Monte). Dat kon ook pas om 13.00u. Gelukkig ging dat voorspoedig en waren we na ongeveer 1u-1,5u weer weg. Het is natuurlijk ontzettend wennen zo'n groot ding en erg spannend om dan gelijk de stad door te moeten. Ik zou het ook te spannend vinden om dan gelijk naar een vliegveld te rijden met alle drukte van dien en de onzekerheid waar precies met de camper parkeren en dergelijke. Een optie met betrekking tot de huurauto is om deze af te leveren vóórdat je de camper gaat ophalen, en dan met een uber (ook voor de eerste gebruik van gemaakt en werkt super via de app) naar de ophaallocatie te gaan van de camper. Dan kun je na het ophalen van de camper gewoon direct op pad. Het fijne van de ophaallocatie van El Monte (en zal vast ook voor de andere locaties gelden): deze ligt dichtbij de snelweg en je bent dus zo de drukte van de stad uit.

We vonden het zelf ook prettig om daarna direct dichtbij de boodschappen te doen, ook vanwege de producten die in koelkast moeten. Omdat je niet goed weet waar alles ligt in nieuwe winkel, waren wij daar ook veel tijd mee kwijt. Zeker omdat de eerste lading boodschappen de meeste tijd kost. We zijn daarna via Hooverdam naar Kingman KOA gereden en pas de dag daarna naar Grand Canyon, vroeg in de ochtend. Direct de reis vanuit Las Vegas naar Grand Canyon Village is erg lang.

Groeten Linda
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Wat helpt is een “Walmart” boodschappenlijstje te maken. Met daarbij food en non-food apart. Wij zijn inmiddels wel binnen een half uurtje klaar, maar de eerste keer was het zeker een uurtje of 2 :D
Ik snap de overweging wel om eerst de auto in te leveren om niet naar de drukte van de luchthaven te moeten, echter… van Henderson de stad uit of van Henderson naar de luchthaven maakt qua drukte niet heel veel uit… blijf op de rechterhand en alles komt goed. Binnen een kwartiertje ben je aanheft verkeer gewend….
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Bedankt allemaal voor de tips alvast! Waar ik wellicht niet heel duidelijk in was, was dat dit niet de start van onze reis in de VS is. We doen eerst al LA een paar dagen en hebben dan een huurauto. We rijden met de huurauto dan naar Las Vegas en ruilen 'm dan in voor een rondje NP's met de camper en naar Yosemite om 'm vervolgens weer in San Francisco weer in te leveren.
De laatste dagen niet veel tijd meer gehad voor het puzzelen maar hopelijk einde augustus hakken we de knoop door qua route. Ik kom wellicht nog wel eens terug naar dit forum dus :thumbup:
Wat betreft boodschappen. We shopten ook uitvoerig voor onze trip naar Florida van de voorbije weken en ik zette alles al online klaar in m'n walmart account. Ik moest dan nog enkel 'pickup' klikken bij aankomst en dan stond alles klaar. Scheelt een hoop tijd. Alleen liep het deze keer wel mis met m'n creditcards. De europese cc company vond het een 'verdachte transactie' en blokkeerde de kaart. Ook m'n 2de kaart ...geblokkeerd. Gelukkig opgelost met een telefoontje naar de bank. Volgende keer toch maar even op voorhand via paypal afrekenen mss. :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Of je vanaf LA komt of eerst een paar dagen LV hebt met auto maakt natuurlijk voor deze ''wisseldag'' qua planning niet uit. De rit naar GC blijft (te) lang als je pas in de loop van de middag een pick up afspraak hebt. Fijne is dat je tussen Kingman en de GC een aantal campings waar je vaak zo terecht kan, dus ik zou die dag gewoon kijken hoever je komt. Wij kwamen ooit tot Williams, leuke plek voor 1e nacht.... (3,5 tot 4 uur rijden met camper, toch net weer uurtje minder dan GC)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ook in het hoogseizoen te riskeren om zomaar aan te kloppen bij een camping? (juli)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Als het niet geen vrijdag of zaterdagnacht is zou ik dat op een commerciele camping wel aandurven. In de parken uiteraard niet. En in Williams zijn nogal wat RV parken...Of toch ergens reserveren zodra je weet hoe laat de pickup tijd is en hoever je wellicht kan komen. Wil je dat niet, dan gewoon iets dichtbij boeken, met het risico dat je dus tijd over hebt en toch maar tot Kingman gaat rijden...
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Mijn route ziet er ondertussen als volgt uit. Graag tips en feedback. Op het einde is er ruimte om iets vroeger uit Yosemite te vertrekken zodat de camper op een rustigere manier kan worden ingeleverd. Ik twijfel ook een beetje of ik de parken Capitol reef en Arches zou toevoegen. We reizen met 2 tieners (14 en 11) en ben een beetje bezorgd dat het wat te veel van hetzelfde gaat zijn.

DAG 1: Aankomst in LA - huurauto oppikken
DAG 2: LA (hollywood, walk of fame,...)
DAG 3: LA – Disney
DAG 4: LA – venice beach en ??
DAG 5: LA - Las Vegas (4.5 uur rijden)
DAG 6: Las vegas
DAG 7: Las vegas
DAG 8: Las Vegas auto inleveren + camper ophalen – naar Kingman (2 uur)
DAG 9: Kingman – Grand Canyon (2uur40 min)
DAG 10: Grand Canyon – Page (2.5 uur)
DAG 11: Page (+antelope canyon)
DAG 12: Page – Monument valley (2 uur 15min)
DAG 13: Monument valley – Arches (3 uur)
DAG 14: Arches – Capitol Reef (2 uur)
DAG 15: Capitol reef – Bryce (2 uur)
DAG 16: Bryce – Zion (1 uur 45min)
DAG 17: Zion
DAG 18: Zion – Beatty (4 uur)
DAG 19: Beatty – Mono lake (3uur 20 min)
DAG 20: Mono lake – Yosemite (2 uur)
DAG 21: Yosemite
DaG 22: Yosemite
Dag 23: SFR (4 uur 30 min)– camper inleveren
DAG 24: SFR
DAG 25: Indien vlucht ’s avonds is dan deze dag naar huis anders nog 1 dag langer.
(DAG 26: Terugvlucht)
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door thebruins »

Ja, dag 13 t/m 16 voelen wat gehaast. Misschien een dag minder in LA doen en die dag gebruiken om wat relaxder de NPs in Utah te bezoeken? Of een keuze maken tussen of Arches of Capitol Reef? Scheelt je ook in compactheid van het schema.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ik vergat er nog bij te vermelden dat we deze reis al eens deden 15 jaar geleden zonder kinderen maar enkel Arches en Capitol reef zijn nieuw in deze route. We willen de route vooral opnieuw doen omdat we het een geweldige reis vonden en onze kinderen het ook willen laten ervaren. We zoeken wel wat leuke activiteiten om hen te entertainen. We zijn geen grote wandelaars en al zeker niet in erg warm weer. Dus we doen de parken vooral voor de viewpoints en de ervaring.
Mss moet ik dan inderdaad kiezen tussen Arches of Capitol reef. Arches is wat meer uit de richting mss maar mogelijks ook het meest spectaculaire van de 2?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

Arches is heel bijzonder maar inderdaad wat uit de richting. En jammer om dan niet genoeg tijd te hebben voor de andere bezienswaardigheden in de omgeving. Misschien niet gek om het te bewaren voor een andere reis.
Als je niet naar Arches gast kun je vanaf Monument Valley via de prachtige UT12 naar Capitol Reef rijden. Onderweg kun je dan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon bezoeken. Een overnachting daar is ook een mogelijkheid.
Kijk voor Capitol Reef eens in ons 2019-verslag. Wij waren er toen 2 nachten.

Het is geen 2 uur van Mono Lake naar Yosemite. Je bedoelt daar Yosemite Village? Trek voldoende tijd uit voor de oostkant van het park.

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

'Mono lake - yosemite 2 uur'. Ik bedoelde daarmee tot lower pines campground.
Ik begin ook te denken om het toch wat rustiger aan te doen en op zoek te gaan naar leuke activiteiten die het rijschema wat kunnen doorbreken voor de kinderen. Maar dan moet ik idd wel minstens 1 bestemming laten vallen.
En aan welke activiteiten denken jullie dan? Probleem is dat 1 volwassene niet zo mobiel is. Ttz kan geen lange afstanden wandelen. Zorgt voor extra veel uitdaging in het zoeken naar gezinsactiviteiten natuurlijk. Ik las dat er in Zion een fietstocht was waarmee je naar boven met de bus kan en dan naar beneden met de fiets. Zoiets kan zeker voor ons en lijkt me wel leuk.
Maar zijn er in andere parken ook nog leuke dingen te doen die niet perse langere wandelingen inhouden dan 30min (max)?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

Hoi, veel kilometers, grote afstanden. Maar zoals je zegt, met vooral viewpoints is het theoretisch te doen. Echter is het hele camper deel (veel) te optimistisch gepland. Reken erop dat het met een camper allemaal net wat langer duurt. Tanken: met een auto ben je binnen 5 minuten weg, met een camper een kwartiertje. Heuvel op: nét wat langzamer, heuvel af: veel langzamer. Bochtige weg: dat rijdt niet zoals een auto. Kortom: tel ca 20% bij de google maps tijdens op. En het lijkt alsof jij er juist 20% vanaf hebt gehaald.
Paar voorbeelden: Bryce-Zion: google zegt 1.57 uur, jij schrijft 1.45. je hebt bovendien wavhttijd bij de tunnel... CR-Bryce: google 2.47 (via de 12), jij schrijft 2 uur. Moab-CR google 2.27 (zelfs zonder Goblin), jij denkt er 2 uur over te doen... Ik denk dus dat je elke dag minimaal 1 tot 2 uur langer aan het rijden bent dan je nu schrijft. Daarnaast moet je ook nog koffie drinken, boodschappen doen, benen strekken etc.
De camper dien je doorgaans voor 10 of 11 uur in te leveren (of heb je een early pickup + laat inleveren bijgeboekt?). Dat betekent dat Yosemite-SF rijden én nog camper inleveren onmogelijk is.
Ik zou dus zéker iets laten vallen of minder LA en minder LV plannen...
Paul
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ik gebruikte ook gewoon google maps. We deden een stuk van deze reis al eens met een camper en weten idd dat het allemaal wat trager gaat. Ik had idd ook aangegeven dat op het einde van de reis er nog ruimte was om een dag extra in te plannen tss Yosemite en SFR (want voor inleveren gaat het nooit lukken in 1 dag).
De afstanden die ik nu opnam deden we dus al eens en ik vond ze wel te doen. Maar toen hadden we geen kinderen natuurlijk en dan verloopt alles toch net iets vlotter :D
We deden ook geen Canyonlands en Arches.
Ik vind de reis nu al erg lang dus ik vraag me af wat anderen dan doen....NOG langer gaan of gewoon minder bestemmingen? Alhoewel ik toch veel dezelfde bestemmingen zie terugkomen in andere routes van forumleden.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door paulr »

beiden: langer gaan en wellicht minder kilometers :D :D .
Onze eerste reis was zoiets als jullie nu doen (veel op weg, veel zien, vooral omdat we dachten dat die reis eenmalig was). Inmiddels zijn we 5-6 reizen verder en doen we elke reis minder kilometers...
Maar ieder zo zijn voorkeur !
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Je zegt zoiets....ik denk er toch nog wel even over na of we niet wat meer dingen kunnen schrappen. Alleen moet ik het dan wel kunnen vullen met activiteiten die onze kinderen (tieners inmiddels) leuk vinden en die alle gezinsleden kunnen meedoen. En dat is vaak een hele uitdaging.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

We hebben onze route aangepast nadat we onze kinderen even spraken over hun wensen. Zij geven aan toch graag wat meer steden te hebben en minder natuur. Dus Canyonlands en Arches sneuvelden.
Onze route ziet er nu zo uit:

DAG 1: Aankomst in LA – luchthavenhotel - auto ophalen
DAG 2: Vroege tour van LA (selfdrive) – daarna checkin accommodatie Anaheim
DAG 3: Disney
DAG 4: Disney
DAG 5: Anaheim - Las Vegas (4 uur rijden)
DAG 6: Las vegas
DAG 7: Las vegas
DAG 8: Las Vegas auto inleveren + camper ophalen – naar Kingman (2 uur)
DAG 9: Kingman – Grand canyon (2uur 40min)
DAG 10: GC – Monument valley (3,5 uur)
DAG 11: Monument valley – Page (2 uur 10 min)
DAG 12: Page (antelope canyon)
DAG 13: Page – Bryce (2 uur 40min)
DAG 14: Bryce – Zion (1 uur 45 min)
DAG 15: Zion
DAG 16: Zion – Beatty (via valley of fire) (4 uur)
DAG 17: Beatty – Mono lake (3 uur 20 min)
DAG 18: Mono lake – Yosemite (2 uur)
DAG 19: Yosemite
DAG 20: Yosemite – halverwege of zelfs eerder dichter bij SFR voor inleveren camper volgende dag (camper poetsen bij aankomst)
DAG 21: Van halverwege – SFR - (camper inleveren en uber naar hotel SFR) - ’s avonds Alcatraz
DAG 22: SFR
DAG 23: Vlucht terug

Zitten hier nog dingen in die beter anders kunnen? Of is er echt iets dat ik nog mis? We kunnen nog 1 dag toevoegen indien nodig maar wel geen extra bestemming meer. Eerder wat meer tijd op 1 plek.
(rijtijden zijn een ruwe richtlijn. Ik ga ervan uit dat het steeds wel wat langer zal zijn)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer