Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door covri »

@Martin & Marianne

The View heeft accepteert alleen RV's tot 24 ft.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Yep want daar had ik dus eerst een boeking en dat staat nergens op hun website. Na betaling stuurde ik maar een mail. En jawel, max 25ft. Geld terug gekregen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

deebee7 schreef:
03 okt 2023, 20:06
19 juli: Valley of Fire - Las Vegas: Staybridge suites
20 juli: Las vegas – LA (1/2 dag LA bezoeken - krap) - Sheraton Anaheim
21 juli: LA – Disney - Sheraton Anaheim
22 juli: LA - Disney - Sheraton Anaheim
23 juli: LA - Disney - Sheraton Anaheim
Ik poste een bericht in 'all about LA' ivm probleempje in m'n route van Las vegas naar LA.
Ik wil niet met een auto vol koffers de sightseeing route doen in LA. Dwz dat we eerst naar Anaheim zullen moeten rijden waar ons hotel is om alle koffers te droppen. En dat we dan pas richting LA kunnen. We komen wellicht maar rond 13u aan in Anaheim vanaf Las Vegas. Dan nog even iets eten. Voor 14u30 zie ik ons niet richting LA vertrekken. In LA staat op het programma:
• Farmers market
• Hollywood boulevard + chinese theater
• Beverly hills
• Rodeo drive
• Hollywood sign (from lake hollywood park + griffith observatory)
• Venice beach
• Santa Monica pier

Nu dacht ik het anders aan te pakken nl. op 19 juli na het afzetten van de camper in Henderson en het ophalen van de auto aan de luchthaven al doorrijden richting LA. Ik zou dan ergens een uurtje van Anaheim vandaan willen overnachten. Zo moet ik de volgende ochtend niet meer te ver rijden in het ochtendverkeer richting Anaheim. Hopelijk dan rond 10u in Anaheim en rond ten laatste 12u in LA (ik reken de reistijd ruim). Dit geeft ons meer ruimte in LA.
Goed idee? Of toch maar niet? Zie ik iets over het hoofd?
Ideetjes voor leuke plekjes een uurtje ten oosten (noordoosten) van LA om te overnachten zijn welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niets hebt gepland in Las Vegas lijkt me dit een goede oplossing. Is het trouwens niet handiger om eerst de auto op te halen en dan de camper weg te brengen?

Tussen Venice Beach en Santa Monica zou je kunnen fietsen, dat scheelt weer een keer zoeken aar een parkeerplaats. Zie voor onze fietservaringen bijvoorbeeld hier en hier (bij 29 december).

Wat betreft een mogelijke tussenstop zou je naar Riverside kunnen kijken; zie daarvoor het laatste verslag waar ik naar verwees. Niet bijzonder leuk maar dat vind je nergens denk ik. Misschien San Bernadino?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 nov 2023, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Het enige wat die dag nog gepland was, was outlet shopping. Maar voordat we de camper ophalen zijn we ook 2 volle dagen in Vegas. Mogelijks kan deze activiteit daar nog bij.
Er is maar 1 bestuurder dus we kunnen niet eerst de auto ophalen spijtig genoeg.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Ik zit nog vast in de route van Las vegas naar LA. We zetten onze camper af in Las vegas, pikken de auto op en rijden dan richting LA. Ik denk er nu over na om via Joshua tree NP te rijden. We kunnen wel maar rond de middag vanuit Las vegas vertrekken en moeten tegen 19u of zo aankomen op max 2 uur rijden van LA. Want de volgende ochtend moeten we al vroeg richting Anaheim om daar koffers te droppen en LA te bezoeken.

Zou het haalbaar zijn om een noordelijk deel van Johsua tree mee te pikken op die ene namiddag? Is er in dat noordelijk deel veel te zien? En vooral, is dit doenbaar in de zomer? We gaan zeker niet hiken. Het zou eerder zijn om het landschap mee te pikken.
Of steek ik die dag nu gewoon veel te vol en rij ik beter gewoon via de kortste weg van Las vegas naar LA? (maar ook wel een saaie rij dag dan mss?)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

Wandelen in Joshua Tree is dan inderdaad geen goed plan maar waarom zou erdoorheen rijden niet doenbaar zijn? Neem de Park Boulevard, daar liggen de meeste bezienswaardigheden. Zie daarvoor de kaart op www.nps.gov/jotr.
Als je die route op GoogleMaps meeneemt kun je zien hoeveel extra reistijd het is.
Ik zou dan tussen Las Vegas en Twentynine Palms vua Cima rijden.
Misschien heb je iets aan ons 2002 verslag bij 7 augustus voor deze route.

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Leuk reisverslag. Zou het kunnen dat het hotel waar jullie toen verbleven nu 'The saguaro' heet?
Was er echt iets leuks te zien in Joshua op doorrit? Of trok het hard op death valley?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door jojostravelusa »

In 2018 hebben wij ook een middag in Joshua Tree gespendeerd en dat ging prima als je inderdaad geen wandelingen gaat maken. Kijk voor onze dag toen naar onderstaande link:
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Bedankt voor de tip alvast! Lijkt dus wel te doen. Zou denk'k ook in palm springs of omgeving overnachten dan. Nog op zoek naar leuk hotel met zwembad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door Martin & Marianne »

deebee7 schreef:
28 nov 2023, 12:24
Zou het kunnen dat het hotel waar jullie toen verbleven nu 'The saguaro' heet?
Ik weet het niet zeker maar het lijkt er inderdaad wel op. Het is in elk geval al jaren geen Ramada Resort meer.
deebee7 schreef:
28 nov 2023, 12:24
Was er echt iets leuks te zien in Joshua op doorrit? Of trok het hard op death valley?
Je bedoelt of het op Death Valley lijkt? Ik vind DV mooier, zeker als je er alleen maar doorheen rijdt. Maar de combinatie met de Mojave Desert is toch wel een aanrader, zeker als je al in DV bent geweest. En de Joshua Trees maar ook de mooie rotsformaties zijn toch wel heel apart om te zien. Mocht het niet te heet zijn dan zou je nog een korte wandeling kunnen maken zoals de Hidden Valley Trail. Neem ook een kijkje bij de Skull Rock.

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.

Bericht door deebee7 »

Twijfel nog een beetje gezien ik de enige bestuurder ben. We vertrekken die ochtend al vroeg uit valley of fire met de camper. Ik rij dan naar Henderson en van daar dan nog een 5 tal uur naar Palm springs. Toch nog even over denken.
Ik heb inmiddels Best Western Las Brisas geboekt in Palm springs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer