Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Goedenavond,

na ons rondje zuid-west (SF -> Page -> Las Vegas) en noord-oost (NY -> Washington DC) is het tijd voor de volgende reis.
Aangezien een deel van onze familie Las Vegas graag nog een keer wil bezoeken heb ik geprobeerd het rondje Denver aan te passen naar behoeven en deze geprobeerd in 20 dagen te passen.
Het grote verschil met vorige keer is dat we een grote voorkeur hebben om met een camper de reis te maken. We kunnen ons nog niet helemaal voorstellen hoe dat dan gaat met o.a. 's avonds lekker uit eten en hoe de reis er an sich uit ziet. Ga je bijvoorbeeld iets meer mijlen rijden en heb je dan wat meer onderweg te zien, stoppen, en 's avonds aankomen bij je camping als je alles al hebt gezien? Wij zijn normaal van de hotels en appartementen maar één van de dingen die ons het meeste tegenstaat is constant uit koffers leven, vooral als we veel moeten verplaatsen.

Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen of het voor een reis als deze wel ideaal is dan hoor ik het graag!

Op naar de beoogde route. De plaatsen zijn van andere mensen geleend/geïnspireerd. Ik moet nog uitzoeken welke parken en overige landmarks e.d. we willen zien onderweg/bij het eindpunt.

1 AMS Denver
2 Denver RMNP
3 Estes Park Fort Laramie
4 Fort Laramie Custer
5 Custer Custer
6 Custer Interior
7 Interior Buffalo
8 Buffalo Cody
9 Cody Canyon Village
10 Canyone Village Mammoth Hot Springs
11 Mammoth Hot Springs Madison Camp Ground
12 Madison Camp Ground Colter Bary Campground
13 Colter Bary Campground Colter Bary Campground
14 Colter Bary Campground Salt Lake City
15 Salt Lake City Moab
16 Moab Moab
17 Moab Page
18 Page Las Vegas
19 Las Vegas Las Vegas
20 Las Vegas AMS

Ik ben een beetje bang op voorhand dat de conclusie gaat worden dat we Las Vegas over moeten slaan. Of dat we de reis moeten verlengen... Optie "overslaan" zal een hartenbreker worden. Optie verlengen zal ivm vakantie-eisen werkgever ook geen optie zijn.

Tips zijn welkom!

N.B. naast dit rondje hebben we ook nog overwogen een rondje Seattle incl. Yellowstone te doen dus wellicht wordt het die nog. Dus weet dat dit een eerste opzetje is naar een vakantieplanning die we einde van deze maand serieus gaan nemen om alles te gaan boeken.
Laatst gewijzigd door Coren op 13 aug 2023, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Welkom !
Ongeacht het rondje dat je wilt gaan doen zou ik eerst goed (in)lezen wat de charme van een camper is. Wellicht dat anderen ook hun ervaringen hier met je willen delen. Allereerst die van ons:
Wij nemen een camper omdat je dan midden in de natuur staat. Ook staan wij graag op campings waar ruimte is en dat zijn de ''commerciele'' campings (zoals een KOA) niet. Ook is een camper kostbaar, maar omdat je op park campings staat zijn de campingkosten in ieder geval wat lager. Om een idee te geven: campings in Yellowstone, Teton, Zion, GC zijn ergens tussen de Usd 18 en 35 per nacht. Een nacht op een KOA begint vaak bij ca Usd 70 en dan heb je een goedkope te pakken. Uiteraard pakken wij onderweg ook wel eens zo'n camping (handig voor een wasje, hebben we weer een keer stroom etc), maar dat zijn er meestal 2 of 3 tijdens een 3-4 weekse reis.
Dan het eten. Wij gaan wel eens ''uit lunchen'' onderweg, maar 's avonds is het toch vooral de BBQ aan. Maar wij houden er ook niet zo van om elke avond in een amerikaans restaurant te eten. Daarmee is het dan ook iets ''gezonder'': 's ochtend gewoon yoghurt, muesli, fruit en 's avonds vaak salade (+ iets op de bbq uiteraard...)
Omdat je dus in de parken slaapt scheelt het vaak veel uren ''heen en weer'' rijden. Boodschappen doe je bij voorkeur op een reisdag en voor meerdere dagen. Dat scheelt tijd, je komt toch regelmatig ergens langs een Walmart, Saveway of Citymarket...

Gezien het aantal dagen lijkt mij een one way SLC-LAS eht meest haalbare als je Yellowstone wilt bereiken...
Zoals gezegd: dit is onze persoonlijke ervaring met campers, wellicht dat anderen het anders doen en ervaren..,

veel plezier met voorbereiden !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Veel tijd in Las Vegas is er niet, terwijl dat juist een must is begrijp ik. Maar er is ook geen ruimte voor meer dagen, het is op veel plaatsen krap.
Mocht het geen camper worden dan zou je nu al naar accommodatie in Yellowstone kunnen gaan kijken. Ook sommige campings zijn nu al te reserveren denk ik.
Als je met de camper gaat begrijp ik Estes Park niet. Waarom dan niet in Rocky Mountain NP zelf gaan staan? Dan heb je ook geen timed entry permit nodig. En bij voorkeur een tweede nacht daar. Of overslaan om meer tijd te hebben bij bijvoorbeeld Moab.
Zijn jullie al in Monument Valley geweest? Of in Capitol Reef? Jammer om daar zo dicht bij te zijn en het te moeten overslaan.
Met een rondje Denver zou je na Moab terug kunnen rijden. Onderweg kun je dan RMNP bezoeken. Je rijdt dan van west naar oost door het park.
Voor Moab zijn 3 nachten aan te raden. Ik zou dan proberen 1 nacht in Arches te staan en de andere nachten in Moab. Dan kun je eens lopend naar een restaurant. De KOA ligt niet handig.

Wij deden in 2004 iets vergelijkbaars tot aan Las Vegas maar dan zonder Moab. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Dank je voor de snelle reacties, ik heb meteen huiswerk :-)

Ik had MOAB KOA staan omdat ik die locatie had gebruikt bij de ruwe planning, dat is gewoon MOAB. En Estes zou idd. RMNP moeten zijn.
Voor Las Vegas geldt meer dat we er naar toe terug willen, de vorige keer zijn we er 3 nachten geweest dus het meeste hebben we gezien. Maar wellicht moet ik die helemaal schrappen. Eens zien wat de rest van de familie er van vindt...

Monument Valley zouden we nu doorheen rijden vanuit MOAB naar Page. Het zou meer voor de foto's en beleving zijn dan daadwerkelijk daar overnachten. Page zijn we geweest en gebruiken we alleen als tussenstop, eventueel even kanoën op het meer.

De RV staat ook iets meer op losse schroeven maar dat heeft andere redenen dan door Paul genoemd. Niet iedereen is een kampeerder namelijk, dus dat is wel een heel grote drempel lijkt het...

Dank nogmaals en ik ga maar eens op een rijtje zetten wat we nu echt willen zien deze ronde. Misschien kunnen we later nog een keer naar Vegas ;-)
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

paulr schreef:
13 aug 2023, 19:00

Gezien het aantal dagen lijkt mij een one way SLC-LAS eht meest haalbare als je Yellowstone wilt bereiken...
Zoals gezegd: dit is onze persoonlijke ervaring met campers, wellicht dat anderen het anders doen en ervaren..,

veel plezier met voorbereiden !
Paul
Hoi Paul (naamgenoot!),

je geeft aan dat een one-way SLC-LV misschien beter is, is dat vanwege de camper of gewoon vanwege de grote hoeveelheid reisdagen in vergelijk met het aantal kilometers? En stel ik me dan voor dat je in dat rondje Denver, Rocky Mountaint NP, Badlands en Custer schrapt?

Dank nogmaals!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

hoi, vooral het aantal kilometers.... Een aantal jaren geleden tijdens onze eerste (camper)reis reden we veel kilometers (Denver-alle parken-LV-Yosemite-SF-LA). Hadden we wel bijna 4 weken voor, maar tóch (te)veel kilometers. Alle reizen daarna hebben we geprobeerd de afstanden kleiner te houden en nóg meer te wandelen, fietsen etc. Dat bevalt ons goed. Je kan tóch nooit alles zien en een mooie reden om nog een keer te gaan...
En ja, dan zou ik iets meer ''onderweg'' doen zoals Capitol Reef bijvoorbeeld (en dus RMNP etc achterwege laten). Wellicht wel een stukje oost Colorado meepakken (Montrose-Durango bijv). Maar ik denk dat je al je handen vol hebt op en neer Yellowstone en de regio Moab (zoals Marianne aangeeft zou ik daar minimaal 3 nachten plannen).

Voor camperhuur (of autohuur) in combinatie met je vluchten maak je het beste een flinke excel. Alle combinaties leveren andere prijzen op, afhankelijk van start en eindpunt. En natuurlijk bepaalde voorkeuren. Wij vliegen bijvoorbeeld graag rechtstreeks (vinden overstappen zonde van de tijd en zorgt voor een paar eerste vermoeiende dagen ivm langere reis), dus wij gaan vaak voor LAS, SLC, YYC of YVR. Denver vliegen (als het echt moet) vliegen graag met LH via FRA... (scheelt stress met korte overstap in USA). Hebben regelmatig op het nippertje doorvluchten gehaald met rennen op bijv ATL of ORD... vinden we geen pretje :-)

succes weer !
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Elendan »

Met een camper maak je veel minder lange rijdagen dan met een auto. Het is vermoeiender omdat je meer last hebt van de wind en als je niet gewend bent met een camper te rijden kost het ook net iets meer inspanning. Als je deze route wilt houden zou ik zeker niet voor de camper kiezen. En dat zegt iemand die tot nu toe alleen maar met een camper in de VS is geweest ;).
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jill1234 »

Hoi, leuke plannen! Wij hebben vorig jaar zomer met de camper bijna een soortgelijke one way gemaakt. Hadden wel 3 dagen meer en geen Salt Lake city. We hebben toen bijna 4500km gereden en dat vond mijn man toch net teveel achteraf; ter vergelijk: in 2019 hebben we een camperreis van 3600 km gemaakt en dit jaar van 3000km, allemaal in ruim 3 weken tijd.

Het was wel echt een geweldige reis, maar we hebben toen wel gezegd: vanaf nu doen we in 3 weken max 3000km (en dat is zeer goed bevallen dit jaar) Maar mijn man rijdt alleen, als jullie met 2 rijden is het natuurlijk ook anders.
Hier de link naar mijn topic van vorig jaar; misschien haal je er inspiratie uit. En o ja, Las Vegas zou ik schrappen als je er al geweest bent. Wij hebben het vorig jaar ook weer meegenomen, maar nu hoeven we er echt niet meer heen. 1x was ook genoeg ;-)
viewtopic.php?f=36&t=76721&start=600
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jill1234 »

Voor het gemak even onze reis van vorig jaar:
Dag 1 AMS - Denver
Dag 2 Denver - RMNP (moraine campground)
Dag 3 RMNP (moraine campground)
Dag 4 RMNP - Keystone (bewust in 1 lange reisdag, dan kunnen we 2 nachten op dezelfde camping blijven, KOA Mount Rushmore
Dag 5: Badlands Loop Road. KOA Mount Rushmore
Dag 6: Mount Rushmore - Deadwood - Devils Tower - Buffalo. KOA Buffalo
Dag 7: Buffalo - Cody. KOA Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone. Canyon Campground
Dag 9: Yellowstone. Canyon Campground
Dag 10: Yellowstone. Madison Campground
Dag 11: Yellowstone. Madison Campground
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton. Colter Bay Campground
Dag 13: Grand Teton - Dinosaur NP
Dag 14: Dinosaur - Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab - Globin Valley SP - Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 18: Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 19: Capitol Reef - Bryce Ruby's inn
Dag 20: Bryce - camper inleveren Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - AMS
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Dank je wel voor de tips en inspiratie.
Ik had al wat alternatieven bedacht, vooral mijn alternatief 3 lijkt op die van jou. Wat ik overslag zijn RMNP en Badlands, wel Custer / Yellowstone / GT / Moab / LV. In die reis zouden we door Capitol Reef en Monument Valley rijden naar LV.

Nog een alternatief is heel Denver/Custer/Badlands skippen en SLC/Yellowstone/GT/Moab/Capitol Reef/Monument Valley/LV te doen. En als laatste "standaard" Denver-Denver... Lastige keuzes allemaal.

re: Las Vegas is voor mijn kinderen wel een must eigenlijk, die zijn ondertussen 5 jaar (dan) ouder en willen graag LV zien. Dus dat weegt om die reden zwaar mee

Camper laat ik waarschijnlijk varen, ik wil graag nog een keer terug en dan wat langer gaan met een camper. Wellicht kan ik een week testen daar, want we hebben allemaal geen idee hoe het er aan toe gaat en of het iets voor ons is. Een deel van ons gezelschap (lees: mijn vrouw) is geen kampeerder en het zou jammer zijn als dat zo tegenvalt dat we allemaal niet kunnen genieten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wat is dan een kampeerder? Als je het nog nooit hebt gedaan hoe weet je dan of het wel of niet bevalt?
Misschien niet gek om eens bij bijvoorbeeld Tioga Tours een camper van binnen te gaan bekijken. Ik noem dat zelf geen kamperen. :wink:

Ik zou trouwens niet weten waarom deze route niet geschikt zou zijn met een camper. Alleen als je veel steden bezoekt zou ik het afraden, verder is het een persoonlijke en financiële afweging.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door paulr »

Wanneer zijn jullie voor het laatst in LV geweest, hoe oud waren de kinderen toen. Inmiddels zijn wij er 4 x geweest en vorig jaar was wat mij betreft het de laatste keer. Maar ongetwijfeld dat anderen hier er totaal anders over denken: druk, (meer) zwervers, dichte winkels en grote groepen ''gebruikende'' mensen. Zowel alcohol als andere middelen op straat.
Komende oktober zijn we er weer (concert), maar ons bezoek zal dan bestaan uit 1 nacht ver van de Strip en direct naar de Sphere en weer terug :D

Je idee van ''een weekje proberen'' is wellicht zo slecht nog niet ! Vergt wel wat meer planning, maar je zou 2 weken auto/hotel kunnen doen, vervolgens een weekje camper (of andersom). Alles afhankelijk van de route natuurlijk.
Wij hebben ooit eens een one way in Canada gedaan: eerst Vancouver Island met de auto/cabins en toen 2 weken van Vancouver naar Calgary met een camper. Dat was een uitstekende combi !! Je kan dan bijvoorbeeld het stuk DEN-SLC met auto doen, en dan SLC-LAS met camper.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jill1234 »

Wij zijn met de kinderen in Las Vegas geweest toen ze 10 en 12 waren en toen ze 13 en 15 waren. Wij houden allemaal niet zo van die drukte en gekte, maar de 2e keer wilde jongste zoon graag terug vanwege een pretpark in 1 van de hotels en man wilde graag naar Fremont Street waar we de eerste keer niet waren geweest. Nu hoeft niemand van ons er meer heen. Leuk om geweest te zijn, leuk om meegemaakt te hebben, maar hoeft niet nog een keer.Maar wij zijn misschien niet zo standaard; net terug uit New York en daar vonden we het na 3 dagen ook wel mooi geweest; wij worden gelukkiger in de natuur ;-)

En die reis is uitermate geschikt met een camper. Wij hebben toen behalve Las Vegas geen steden bezocht (en in Las Vegas camper ingeleverd en in hotel verbleven)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Malou97 »

Ik weet niet of (regio) Yellowstone een must is, maar wij hebben afgelopen weken een rondje Las Vegas gemaakt met veel Colorado, o.a. Zion NP, Page, Moab, Rocky Mountain NP, Denver, Great Sand Dunes NP, Durango/Silverton/Ouray (Million Dollar Highway), Black Canyon Of The Gunnison NP, Mesa Verde NP en Petrified Forest NP. Wij zijn precies 3 weken weggeweest en onze route was 3500 kilometer. Als Yellowstone geen must is dan (volgens ons) een mega aanrader.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Malou97 schreef:
14 aug 2023, 22:47
Ik weet niet of (regio) Yellowstone een must is, maar wij hebben afgelopen weken een rondje Las Vegas gemaakt met veel Colorado, o.a. Zion NP, Page, Moab, Rocky Mountain NP, Denver, Great Sand Dunes NP, Durango/Silverton/Ouray (Million Dollar Highway), Black Canyon Of The Gunnison NP, Mesa Verde NP en Petrified Forest NP. Wij zijn precies 3 weken weggeweest en onze route was 3500 kilometer. Als Yellowstone geen must is dan (volgens ons) een mega aanrader.
Ja ik wil juist dit rondje doen vanwege Yellowstone. En de kinderen en ik willen heel graag naar Las Vegas. We zullen misschien nog één keer met de kinderen op zo'n reis gaan en dat zou ook zomaar eens de andere kant van de wereld kunnen worden, dus beiden zijn niet echt onderhandelbaar.
paulr schreef:
14 aug 2023, 20:04
Wanneer zijn jullie voor het laatst in LV geweest, hoe oud waren de kinderen toen. Inmiddels zijn wij er 4 x geweest en vorig jaar was wat mij betreft het de laatste keer. Maar ongetwijfeld dat anderen hier er totaal anders over denken: druk, (meer) zwervers, dichte winkels en grote groepen ''gebruikende'' mensen. Zowel alcohol als andere middelen op straat.
Komende oktober zijn we er weer (concert), maar ons bezoek zal dan bestaan uit 1 nacht ver van de Strip en direct naar de Sphere en weer terug :D

Je idee van ''een weekje proberen'' is wellicht zo slecht nog niet ! Vergt wel wat meer planning, maar je zou 2 weken auto/hotel kunnen doen, vervolgens een weekje camper (of andersom). Alles afhankelijk van de route natuurlijk.
Wij hebben ooit eens een one way in Canada gedaan: eerst Vancouver Island met de auto/cabins en toen 2 weken van Vancouver naar Calgary met een camper. Dat was een uitstekende combi !! Je kan dan bijvoorbeeld het stuk DEN-SLC met auto doen, en dan SLC-LAS met camper.
Wij zijn één keer in Las Vegas geweest, wij keken onze ogen uit. Misschien valt deze keer wel tegen, maar ja, niet geprobeerd enzo. Camper plan ga ik verder naar kijken

Voorlopige route, zeer hevig geïnspireerd door jill:

1) AMS - Denver
2) Denver - Fort Laramie
3) Fort Laramie - Custer
4) Custer - Custer
5) Custer - Buffalo
6) Buffalo - Cody
7) Cody - Yellowstone
8 ) Yellowstone - Yellowstone (??)
9) Yellowstone - Yellowstone (Mammoth)
10) Yellowstone - Yellowstone
11) Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay)
12) Grant Teton - Grand Teton (Jackson)
13) Jackson - Salt Lake City (of Dinosaur? Alternatieven?)
14) Salt Lake City - Moab
15) Moab - Moab (Arches)
16) Moab - Capitol Reef
17) Capitol Reef - Cannonville? (t.b.v. UT12 en/of Bryce)
18) Cannonville - Las Vegas
19) Las Vegas - Las Vegas
20) Las Vegas - AMS

De hele route moet ik dus nog uitzoeken:
- waar verblijven (vooral in de parken)
- welke sightseeing is een must see
- kunnen we één of twee reisdagen combineren... bijvoorbeeld Custer - Cody via Buffalo met tussenstop nodig? Misschien wel als we ook de scenic byways willen zien. Of kunnen we bij landing gelijk naar Fort Laramie rijden bijvoorbeeld, of zijn we dan te moe...

Wat ik oversla in dit rondje zijn RMNP en Badlands t.g.v. Capitol Reef en Las Vegas (gevoelsmatig)

Voorlopig het alternatief met in mij ogen het beste compromis. Tussendoor een camper huren is wellicht wat lastig hier
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Jules40 »

Fort Laramie gekozen omdat jullie het gelijknamige fort willen bezoeken? Zo niet, zou ik liever in Cheyenne overnachten. Aangenaam stadje.

Op weg naar Custer is Scotts Bluff NM en Carhenge (Alliance) misschien een optie. En Wind Cave NP.

Met een camper lijkt me de Iron Mountain Road en Needles Highway overigens een uitdaging…
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Dank voor de tips, naar alle waarschijnlijkheid wordt het toch auto + hotels. Ben benieuwd of ik aan de prijzen van de hotels kan wennen ;-)

Vwb Yellowstone loop ik meteen vast... Heb nu vanuit Cody naar Old Faithful Inn (daar 2 nachten verblijven), dan Mammoth Hot Springs (1 nacht) maar dan... Ergens aan het lake? Of toch al gelijk door naar GT?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Old Faithful »

In Denver beginnen en RMNP overslaan, naar South Dakota rijden en Badlands N.P. overslaan zou ik jammer vinden.
Ik zou kiezen voor Denver - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton - Moab (3 overnachtingen) - Rocky Mountain N.P. - Denver of voor een rondje Las Vegas - Grand Teton N.P. - Yellowstone N.P. - Las Vegas. Om de resterende tijd bij optie twee in te vullen heb je in die regio meer dan genoeg mogelijkheden. Eventueel zou je in Salt Lake City kunnen beginnen.
De keuze - en die is altijd moeilijk :wink: - is natuurlijk aan jullie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je nog 1 of 2 dagen langer zou kunnen gaan. Is dat echt geen optie?
In South Dakota kom je niet zo snel weer, dus Badlands overslaan is zeker jammer. Aan de andere kant spreekt dat de kinderen wellicht wat minder aan en het zal er in de zomer ook heet zijn. Wij hebben het in onze 2004 reis niet bezocht dus ik kan er ook niet gied over oordelen. Bekijk ons verslag eens om te zien of je nog tijd kunt winnen op het stuk tussen South Dakota en Yellowstone. Of inderdaad meteen naar Custer rijden vanuit Denver. Of vliegen op Rapid City?

Voor Yellowstone zou ik zeker nog een overnachting in Lake doen. Kijk eens voor meerdere mogelijkheden in ons 2015-verslag. Wij hebben ons tien laten leiden door de beschikbaarheid van de kamers.
Om overal wat meer tijd te hebben zou je Moab kunnen overslaan. Hier heb je nu te weinig tijd. Doe het eens wat later in het jaar met een uitgebreid bezoek aan Colorado bijvoorbeeld.

En als je een leuke reis gaat maken willen de kinderen vast nog wel eens mee. :wink: Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag (ook voor Yellowstone).

Je noemt nilu Old Faithful Inn maar heb je al gekeken naar de beschikbaarheid?
.
Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jill1234 »

Ik heb je het roadbook gestuurd; misschien heb je er iets aan!
Badlands is een aanrader (maar ja, er is zoveel een aanrader....); heel surrealistisch, we kregen een beetje hetzelfde gevoel er bij als bij Bryce. Zo'n bizar, apart landschap. Het was er wel heel heet, dus we hebben voornamelijk de uitzichtpunten gedaan, amper gelopen (wat wel de bedoeling was)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer