Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Ik laat het voor nu maar even rusten. Maandag horen we of het allemaal door kan gaan ivm vakantieplanning bij mijn partner haar werkgever en collega's. Dan gaan we eens goed plannen hoe we e.e.a. doen. Starten en eindigen in LV is sowieso het goedkoopste, dan wordt alleen de eerste reisdag een wat saaie (i.e. dag 2 van de reis) met een flinke rit. De rest kan dan redelijk doorgang vinden.. Heb nu wel lodges geboekt maar die datums zijn niet helemaal fijn, tenzij we er iets langer over doen om bij Yellowstone te komen...

Dank nogmaals voor het meedenken...
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Ha Marianne,

ik laat inderdaad de camper varen. En als ik heel eerlijk ben wil ik ook wel 1400 euro besparen door in Las Vegas aan te komen en de eerste dag richting SLC te reizen... de prijzen van een one-way auto zijn echt belachelijk.

Nog één vraag: West Yellowstone is ook echt fors goedkoper (voor drie nachten 500 euro), wat is een reden om op het park te verblijven? Want als ik kijk naar de reistijd is het ongeveer 1-1,5u met de auto naar Old Faithful en Mammoth Springs? Of moet je dan echt om 6u voor de ingang staan om een parkeerplaats te hebben en niet in de file te staan?

Kamperen is geen optie, ik heb mensen bij me die de tent helemaal niks vinden... helaas :-) dat zou echt de makkelijkste optie zijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Nu, ik vind 1,5 uur rijden (en weer terug) best veel. En je kunt in OF ook voor onder de 200 dollar nog iets vinden. Het is prachtig om bij OF vroeg in de ochtend of in de avond nog langs de geisers te lopen, als vrijwel iedereen al weer het park uit is. Zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaring daar.
Bij Old Faithful heeft de Frontier cabin bij de Snowlodge de beste prijs/kwaliteitverhouding.
Roosevelt en Lake hebben ook relatief goed geprijsde cabins.

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

En weer terug... de kogel is door de kerk, periode staat vast, dus ik ga de route definitief maken en zoveel mogelijk vluchten, overnachtingen en een auto vastleggen. Camper slaan we nu over, te veel gedoe en onzekerheid en een forse kostenpost dus liever een keer als we samen gaan.

Vooraf nog een vraag / opmerking: ik snap dat de meeste mensen 4 resp. 2 dagen Yellowstone en Grand Teton aanbevelen. Echter, voor de afwisseling en het feit dat ik inschat dat de vierde dag Yellowstone voor ons misschien te veel is zou ik misschien nog iets in willen passen. Bijvoorbeeld een dag in een middelgrote stad, een mooie route met een leuke stop of iets dergelijks. Waar zou ik dat in kunnen passen als we -1 dag doen in Yellowstone en wat zou een goede optie zijn?

Context: in Page vorige keer hebben we niet zo heel veel gedaan maar vonden we het wel fijn om een dagje te winkelen, korte wandeling, beetje rondrijden en afsluiten bij de bekende BBQ-tent (ben ff de naam kwijt)... Kan ook zijn halve dag zwemmen of winkelen (misschien ergens goede outlets). En toen we van NY naar Washington gingen hadden we een fantastische tussenstop in Amish County.
Is Cody bijv. nog ergens in te passen, of iets dat er op lijkt?

En wellicht kunnen we Moab ietwat inkorten voor Monument Valley... en wellicht in The View hotel verblijven, iemand daar ervaring mee?

Voorlopig definitieve route:

AMS - Las Vegas
Las Vegas - SLC
SLC - Jackson
Jackson - Yellowstone
Yellowstone - Yellowstone
Yellowstone - Yellowstone
Yellowstone - Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton - Rock Springs?
Rock Springs? - Vernal
Vernal - Moab
Moab - Moab
Moab - Moab
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Capitol Reef
Capitol Reef - Kodachrome
Kodachrome - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - AMS

Een auto huren LV-LV voor 17 dagen is goedkoper dan een auto SLC-LV voor 17 dagen (als in, minder dan de helft) + ik vermoed dat tickets AMS-LV goedkoper zijn dan een meerdere-steden trip.

Ik zit nog in mijn maag met de overnachting tussen Grand Teton en Vernal... Anders een 7 uur durende roadtrip, dan liever een tussenstop.

Wederom dank voor input!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk een van de overnachtingen in Yellowstone vervangen door 1 in Cody.
Maar qua dorpen heb je ook in Jackdon en Moab al het nodige qua winkelmogelijkheden natuurlijk.
Met een dag minder Yellowstone blijft er wel weinig tijd over lijkt me. Yellowstone is heel veelzijdig. Doe eens een rangerwandeling. Ik vind West Thumb daarvoor erg leuk omdat je daar verschillende vulkanische verschijnselen hebt, maar ergens anders kan ook.
In Yellowstone kan ook op een paar plaatsen gezwommen worden, dat is ook leuk om te doen. Of ga paardrijden, of doe een cook out.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door IngridZw »

Cody vonden we een leuke plaats. Je hebt er ook het Buffalo Bill Center of the West. Een aanrader. Je kan Cody invoegen tussen Jackson en Yellowstone. Je kunt dan eventueel alvast iets van het zuidelijk gedeelte van Yellowstone bezoeken omdat je er toch langs komt.

Wij hebben vanuit Cody de Beartooth Highway gereden naar Yellowstone. Dit is een schitterende route. Je rijdt dan eerst naar Red Lodge (de 120) en vandaaruit rij je via de Beartooth Hgw, Cooke City en Lamar Valley de noordoostelijke ingang van het park binnen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jojostravelusa »

Coren schreef:
22 aug 2023, 21:45
Camper slaan we nu over, te veel gedoe en onzekerheid
Wat bedoel je hiermee?
Cody is inderdaad een aardig plaatsje en het Buffalo Bill Center is een aanrader. De tickets zijn 2 dagen geldig, dus je hoeft niet per sé in een middag het hele museum door.
Ook de Beartooth Highway is een aanrader. Wij konden in september niet vanuit Yellowstone naar Cooke City en van daaruit verder de Beartooth doen i.v.m. afsluitingen nog als gevolg van de overstromingen in juni. Wij zijn vanuit Cody via de Chief Joseph Scenic Byway naar Red Lodge gegaan en dat was zeker geen straf.
Yellowstone is prachtig en je kunt je er zonder problemen een week vermaken. Het is mijn favoriete park.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

jojostravelusa schreef:
23 aug 2023, 15:51
Coren schreef:
22 aug 2023, 21:45
Camper slaan we nu over, te veel gedoe en onzekerheid
Wat bedoel je hiermee?
We hadden als onderdeel van onze route in SLC een camper willen oppikken en een week later weer inleveren, puur om te proberen. Maar omdat we daarmee veel tijd lijken te verliezen (ophalen in een bepaald tijdslot, tijdig inleveren) en omdat we niet zeker weten of iedereen het fijn vindt om in de camper te slapen slaan we het voor nu over. Auto's + hotels wordt het dus.
Martin & Marianne schreef:
22 aug 2023, 23:36
In Yellowstone kan ook op een paar plaatsen gezwommen worden, dat is ook leuk om te doen. Of ga paardrijden, of doe een cook out.
Marianne
Dat zijn fantastische tips! Paardrijden hebben we vorige keer gedaan in Bryce, dat was goed bevallen. En een cookout is altijd leuk :-) dank je!

Zijn er op de route Jackson - Moab nog dingen te doen of zien die we niet over kunnen slaan? We hebben sowieso een tussenstop in Vernal, voor Dinosaur en Flaming Gorge.
IngridZw schreef:
23 aug 2023, 09:31
Cody vonden we een leuke plaats. Je hebt er ook het Buffalo Bill Center of the West. Een aanrader. Je kan Cody invoegen tussen Jackson en Yellowstone. Je kunt dan eventueel alvast iets van het zuidelijk gedeelte van Yellowstone bezoeken omdat je er toch langs komt.

Wij hebben vanuit Cody de Beartooth Highway gereden naar Yellowstone. Dit is een schitterende route. Je rijdt dan eerst naar Red Lodge (de 120) en vandaaruit rij je via de Beartooth Hgw, Cooke City en Lamar Valley de noordoostelijke ingang van het park binnen.
Dat hadden we gelezen, vandaar mijn vraag. Cody heeft volgens mij wel e.e.a. te doen. Ga eens kijken of ik die toch ingepast krijg als ik een dagindeling (meer een lijst van dingen te doen in) voor Yellowstone voor elkaar krijg.

Dank weer!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Old Faithful »

Als je Cody inpast zou ik na Yellowstone niet meer via Grand Teton terugrijden, maar van Cody naar het zuiden richting Flaming Gorge/Dinosaur N.M, rijden. Als je wilt kun je vóór Yellowstone een extra nacht Grand Teton plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

De plannen staan vast, de invulling moet nu plaats vinden. Ik zal opvolgend tips vragen per dag, voor nu ben ik bij dag 3 met plannen van de ruwe dagindeling.

Dag 1 AMS - LV
Dag 2 LV - SLC
Dag 3 SLC - Jackson
Dag 4 Jackson
Dag 5 Jackson - Cody
Dag 6 Cody - Yellowstone (Mammoth Springs)
Dag 7 Yellowstone (Snow Lodge)
Dag 8 Yellowstone (Snow Lodge)
Dag 9 Yellowstone - Pinedale
Dag 10 Pinedale - Vernal
Dag 11 Vernal - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef - Kodachrome
Dag 17 Kodachrome - LV
Dag 18 LV
Dag 19 LV
Dag 20 LV - AMS

(de reden dat we op LV vliegen is omdat zowel ticket als auto veel duurder werden daarmee, als in beiden +1.000 euro)

De reisdag Jackson - Cody zullen we deels in Yellowstone Lake wat gaan doen (wandelen etc)

Nu mijn eerste, concrete vraag: voor dag 3 (soort reisdag van SLC naar Grand Teton), zijn er onderweg nog dingen die we kunnen doen? Of wellicht al iets in Grand Teton of omgeving Jackson?

Andere vraag: is iemand in Cody al eens naar Wild West Spectacular geweest? Is dat de moeite waard?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door jojostravelusa »

Het past niet echt in de route, want het is een heel stuk om, maar wij vonden Craters of the Moon NM erg mooi.
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Jules40 »

Wat betreft de route SLC - GT: tussenstop in Garden City en zijn shakes (Bear Lake), stukje Idaho (Oregon Trail) voor Montpelier en zijn Butch Cassidy Museum?

The View in MV vind ik overigens een goed plan. De zon zien zakken met een drankje daar op het terras is fenomenaal…

In Cody wordt in de zomermaanden rodeo gehouden trouwens..
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Jules40 schreef:
16 jan 2024, 01:46
Wat betreft de route SLC - GT: tussenstop in Garden City en zijn shakes (Bear Lake), stukje Idaho (Oregon Trail) voor Montpelier en zijn Butch Cassidy Museum?

The View in MV vind ik overigens een goed plan. De zon zien zakken met een drankje daar op het terras is fenomenaal…

In Cody wordt in de zomermaanden rodeo gehouden trouwens..
Voor MV heb ik nu Goulding’s Lodge, maar dat kan nog wijzigen.
Rodeo in Cody zou ik zelf wel willen maar we hebben een dierenvriend in huis die niet wil… en om er nou eentje thuis te laten 😂 dus als alternatief had ik Wild West Spectacular gevonden, een theater voorstelling over Buffalo Bill.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Coren »

Ik zit wat in de knoei met het volgende deel van de reis: vanuit Monument Valley (Goulding's Lodge) naar / richting Capitol Reef en Kodachrome. Ik heb nu 2x een overnachting staan (Bicknell en Tropic), maar omwille het constante inpakken/uitpakken nog iets et verminderen: zou twee overnachtingen in bijv. Cannonville (of Tropic) net zo handig zijn? Dan hoeven we niet nog een keer te verkassen. Na die twee nachten rijden we dan weer naar Las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat probleem van het verkassen niet echt. Zoveel tijd kost het toch niet om in- en uit te pakken?
Als je twee nachten Tropic zou doen heb je heel weinig tijd voor de prachtige route langs de UT95 en voor Capitol Reef. En geen tijd voor Goblin Valley of Little Wild Horse Canyon.
En wat zou je die dag in Tropic willen doen? Daar heb je dan te veel tijd.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor dit stuk. En voor Capitol Reef en Kodachrome zie ons 2019-verslag. Je krijgt dan een idee van de mogelijkheden langs de route.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 feb 2024, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Mrvanilla »

Wat moet je uitpakken? Ik pak niets meer uit dan alleen mijn toilettas. Je leeft tijdens een rondreis uit je koffer. Van de auto naar je hotel wat koffers sjouwen kost 5 minuten. Logistiek totaal niet handig om die bezienswaardigheden vanuit 1 plek te doen, zoals Marianne ook al aangeeft. Ik zou het dus zo laten :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Coren: Denver - Las Vegas (one-way) - juli 2024

Bericht door Tantelotje »

Ik zou vooral kijken naar wat logische overnachtingsplekken zijn.
En twee nachten Tropic is volgens mij niet logisch in jullie route. Je wilt iets doen bij Capital Reef en Kodachrome op de planning staan (vergeet Red Rock SP niet net voor Bryce, je rijdt er letterlijk lans op de UT12 en is erg de moeite waard!).
Als je daar op de kaart naar kijkt is het toch helemaal niet logisch om dit vanuit 1 plek te doen? En dat inderdaad nog los van de opmerking van Marianne dat je dan wel heel weinig tijd hebt voor de UT12.

Het in- en uitpakken kost ons ongeveer 2 minuten: koffers uit de auto halen, de koffer op de kamer open te gooien, m'n toilettas eruit te halen en ik ben uitgepakt. Voor inpakken geldt het zelfde. Dat kan toch het probleem niet zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer