Reis camperreis2024: Texas - tips gevraagd voor route en overnachtingen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
camperreis2024
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2023, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis camperreis2024: Texas - tips gevraagd voor route en overnachtingen?

Bericht door camperreis2024 »

Goedendag beste lezers,

Wij zijn compleet nieuw en vinden het erg leuk om alle verhalen te lezen.
Een camperreis is niet nieuw voor ons omdat we dat al 4 keer hebben gedaan richting de westkust met Utah, Arizona etc, etc.
Nu willen we weer een andere streek, omgeving etc, etc. Voor de maand mei gekozen vanwege de hoge temperaturen in Texas. Mei moet nog te doen zijn alhoewel ik me ook goed realiseer dat 30 graden geen verrassing zal zijn, maar we houden wel van warmte, maar richting 40 graden is wel ...... niet meer warm maar dan is het heet.

Onze camperreis staat gepland en uiteraard geboekt van af 30 april 2024 t/m 30 mei 2024.

Één ding is zeker en dat is dat we in Austin en zeker daarna richting Dallas rijden (onderweg een ballonvaart) maar daarna .....?
Wordt het na Dallas richting Amarillo, of richting Memphis?

*Als het Richting Amarillo wordt, gaan we via Lubbock naar Roswell en Alamogordo naar Carlsbad. Vandaar richting Big Bend en naar Del Rio. Daarna
naar Corpus Christi, naar San Antonio, om te eindigen in Austin. Wat we allemaal aandoen zijn uiteraard alle nationale parken die op de route liggen.

*Als het vanuit Dallas naar Memphis is, gaan we daarna naar via Clarksdale naar Natchez en naar Vicksburg, om daarna koers te zetten naar New
Orleans, Batan Rouge, Lafayette, Houston, Corpus Christie naar San Antonia en eindigen in Austin.

Tips voor route en overnachtingen?
Altijd welkom.

Groet, Jan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7768
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Texas vragen

Bericht door mtl »

Beter open je een eigen topic.

Opmerking moderator

Routetopic is nu afgesplitst van een ander topic over Texas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas vragen

Bericht door hemmie »

Inderdaad, even je eigen topic openen, ik wil hier niet verder reageren on het overzichtelijk te houden.
Daarnaast, je kunt beter zelf al 1 of 2 routes uitschrijven, dan zul je veel betere concrete tips krijgen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis camperreis2024: Texas - tips gevraagd voor route en overnachtingen?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Inderdaad, schrijf eens beide routes uit, in de van/naar vorm, per dag. Dan krijg je een goed beeld van de mogelijkheden in de tijd die jullie hebben.
Voor mij is dit deel nog onbekend dus met de route kan ik niet helpen. Als jullie al ervaring hebben in het Zuidwesten weet je dat je de campings op tijd moet vastleggen, dus vaak al 6 maanden van te voren. Check ook de staatsparken goed, de reserveringstermijn kan verschillen.
Het Memorial Day weekend valt in jullie reis, hou er rekening mee dat het dan druk zal zijn.
En ik vermoed dat het in mei al erg warm zal zijn, dit jaar was het in april al extreem heet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer