Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door scotlandyard »

Hi,
Ik ben een reisroute voor sept-okt 2024 aan het plannen. Maar ik kan wel wat hulp gebruiken.

We zouden met 2 reizen. Houden van wandelen in de natuur. Liefst ergens rustig.
We hebben de klassiekers (San Fran', Zion, bryce, grand canyon, Rockies, Arches, Canyonlands, Yellowstone) gedaan op onze vorige reizen.

Op de site van Loch Nora heb onderstaande route gevonden die me heel mooi lijkt.

1. Europa - San Fran
2. San Fran- Fortuna
3. Fortuna- Brookings
4. Brookings- Bandon
5. Bandon- Crater lake
6. Crater Lake- Lake view
7. Lake view- Frenchglen
8. Frenchglen
9. Frenchgle -...

Nadien zou ik richting Reno willen rijden om de loniest highway te volgen tot Great Basin NP en zo naar Las Vegas om van daar terug te vliegen.

Nu Yose moet hebben we nog niet gezocht en Lassen Volcanic park lijkt ook wel mooi. (Mr ook nog wat na Yellowstone?)

Zou ook kunnen

1. Europa- Reno
2. Reno- Lassen Volcanic
3. Lassen Volcanic
4. Lassen- ...
5. ... - Bandon
6. Bandon- Brookings
7. Brookings- Fortuna
8. Fortuna- Napa
9. Napa - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - Lake Tahoe
12. Lake Tahoe en zo de loniest highway

Wie kan me een helpen op weg zetten of heeft nog hele andere ideeën.
De kust en de loniest highway zou ik graag willen houden.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: California - Oregon - Nevada

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me wel handig als je aangeeft hoe lang jullie willen gaan. Dat heeft nogal wat invloed op de mogelijkheden.
Ik vind de opmerkingen wel wat cryptisch zo hier en daar; wat bedoel je bijvoorbeeld met
scotlandyard schreef:
08 aug 2023, 20:17
Nu Yose moet hebben we nog niet gezocht en Lassen Volcanic park lijkt ook wel mooi. (Mr ook nog wat na Yellowstone?)
Met de eerste route bedoel je de 2015-route van Felicitas op www.lochnora.nl? Waarom dan niet even een link plaatsen, dan kunnen we even meekijken. Je wilt dan een deel van hun route doen?

Voor de kust zou ik meer tijd nemen zodat je ook tijd hebt voor Redwoods NP en SP. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag. Wij vonden achteraf de tijd die we daar hadden wat krap.
Voor Lassen zou je ons 2006-verslag kunnen bekijken. Er lag toen nog veel sneeuw waardoor we daar niet heel veel konden wandelen. Het is niet echt te vergelijken met Yellowstone, ik zou het zeker meenemen als je daar in de buurt bent.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door Felicitas »

Leuk dat je overweegt om een deel van onze route van 2015 over te nemen. Lastig om te adviseren ook, want de andere route ken ik niet.

Iets meer tijd aan de kust is een goede tip. We vonden de kust tussen Brookings en Bandon erg mooi. Daar had best nog een dagje bij gekund.

Van Crater Lake naar Lakeview rij je door landelijk gebied. We maakten een omweg naar Warner Valley en de Hart Mountain National Antelope Refuge. Dat viel wat tegen omdat de meren (Warner Lakes) waren opgedroogd. Lakeview vonden we een leuk authentiek plaatsje.

De rit van Lakeview naar Frenchglen is alsof je in een western film rijdt. Eindeloze vlaktes vol sagebrush en jeneverbes afgewisseld met rotsachtige bergen. Vergeet dan niet om een omweg te maken naar de prachtige, indrukwekkende Alvord Desert.

Vanuit Frenchglen is de Steens Mountain Loop een must-do. Een prachtige rit (60 mijl) over gravel die je naar de top van deze bijna 3000 meter hoge berg brengt. Het is daar prachtig en nog zo onontdekt. Zeer de moeite waard om daar ook wat te wandelen.

Van Frenchglen richting Reno en daarna de loneliest highway is wel heel veel afgelegen gebied. Prachtig denk ik, maar of je er veel kunt wandelen? Ben heel benieuwd wat de uiteindelijke route gaat worden. Veel plezier met plannen.
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door scotlandyard »

Goedenavond,

Al hartelijk bedankt voor de reacties!

Ik ben idd vergeten de tijdspanne te vermelden. Deze zou max 21 dagen.
Gezien de periode (eerder eind September) dacht ik dat afzakken naar het zuiden beter zou zijn qua weer.

Ik wist niet of ik volledige link mocht plakken daarom de verwijzing :-)

Proficiat met jullie beide sites! Zijn heel goede inspiratiebronnen.
(Vorig jaar hebben we nog in Pinedale de sacred rim gewandeld) (lochnora)
En met veel plezier jullie fietsvakantie trip gelezen! (M&m)
Ik lees even de stukjes over de kust en Lassen.

Ik moet idd de wandel opties nog eens bekijken op de loniest highway.. in great bassin np zijn er wel opties.. al geluk begin in op tijd met plannen :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door Martin & Marianne »

scotlandyard schreef:
09 aug 2023, 20:18
En met veel plezier jullie fietsvakantie trip gelezen! (M&m)
Dat was een heel ander soort vakantie!

Bij Great Basin kun je wandelen, maar verder lijken mij de mogelijkheden daar zeer beperkt.
We hebben wel eens Lamoille Canyon in de planning gezet, maar zijn er niet aan toegekomen. Het ligt ook uit de richting.

Marianne
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door Robbie&Irene »

Wij hebben dit jaar in april "the loniest highway "gereden van Bishop naar Ely en dan door naar Capitol Reef. Wij vonden het een prachtige route. In Great Basin N.P. hebben wij niet veel kunnen wandelen vanwege de nog overvloedige sneeuw die ook daar was gevallen. Maar de Lehman Caves waren een prachtig alternatief. Onderweg naar Ely kom je de Lunar Crater tegen, Ely zelf heeft een leuk spoorwegmuseum en station. Daar hadden we 2 overnachtingen om ook 2 dagen Great Basin N.P. te kunnen doen.
image.png
image.png (724.36 KiB) 518 keer bekeken
image.png
image.png (632.26 KiB) 518 keer bekeken
image.png
image.png (582.21 KiB) 518 keer bekeken
Vorig jaar september hebben we ook de kust van Californië en Oregon en daarna o.a. het binnenland van Oregon bezocht. Aan de kust was het weer uitstekend, maar vanwege de vele bosbranden toen, hebben we het binnenland van Oregon en Californië dit jaar opnieuw "moeten doen" :D .
Hou dus rekening hiermee met je planning voor september, want vanaf Bend tot zo'n beetje South Lake Tahoe was het zicht zeer slecht en de vele rook ook ongezond.
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door scotlandyard »

@Robbie&Irene
Bedankt voor de mooie foto's en de feedback.
Hebben jullie mss een schema van de route die jullie opnieuw hebben moeten :wink: rijden door branden?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis scotlandyard: California - Oregon - Nevada.

Bericht door Robbie&Irene »

Hierbij beide routes met erachter de hoofdpunten:
Route september 2022
image.png
Route april 2023
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer