Reis butterfly: Texas vragen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Reis butterfly: Texas vragen.

Bericht door butterfly »

Ik heb een route gemaakt van Dallas naar Las Vegas voor mei '24.
Waarschijnlijk borrelen er komende tijd nog wel meer vragen op, vandaar de wat algemenere topic-titel.
Voor nu:
Ik heb in mijn route staan San Antonio- del Rio en de volgende dag del Rio- Big Bend. Wat ik mij nu afvraag: is het stuk na del Rio ook 's avonds af te leggen?
Wij doen dat weleens meer als iets puur een overnachtingsplaats is, zodat je overdag meer tijd over houdt. Ik dacht als we in de middag van San Antonio naar del Rio rijden, daar rustig avond eten, en na het eten nog rijden tot Alpine/ Marathon? Aankomst tussen 21 en 22 uur, dan hoeven we de volgende dag nog maar 2 uurtjes te rijden.
Maar ik heb gelezen dat het een stil, uitgestorven deel is, dus is dit verstandig?
(of je je kan vinden in onze reisstijl is natuurlijk puur persoonlijk, voor ons werkt dit vaak prettig, dus dat stel ik niet ter discussie. :wink: )
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas vragen

Bericht door hemmie »

Het is inderdaad een heel afgelegen en verlaten stuk, zal pikdonker zijn en waarschijnlijk behoorlijk wat wildlife. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat in het donker te rijden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas vragen

Bericht door hemmie »

Als je onderweg toch niets wil doen, kun je dan niet beter over de I-10 naar Marathon rijden? Als je dan in het donker wil rijden lijkt me dat een betere optie.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Texas vragen

Bericht door butterfly »

Dank je wel voor je reactie, daar had ik net inderdaad ook naar gekeken. Ik zat te kijken dat ik die dag ook 's morgens naar Pedernale falls kan gaan en van daaruit de I10. misschien eten in een plaatsje onderweg en eventueel de overnachting in Fort Stockton (of dus Marathon). Dan ben ik ook al een heel eind verder.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas vragen

Bericht door hemmie »

Pedernales Falls ligt bij Austin, vanuit San Antonio moet je dan weer op en neer. Je schrijft dat je start in Dallas, dus dan heb je Austin en omgeving al gedaan vóór San Antonio neem ik aan. Misschien je hele route even delen?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Texas vragen

Bericht door butterfly »

Ik wil hem wel plaatsen zodat je weet hoe de rest van de route loopt, maar ik ben er zelf wel tevreden mee zo. Ik zet hem hier dus niet neer zodat anderen kunnen vertellen dat ik dagen Las Vegas moet schrappen en elders in moet zetten, want ik heb daar bewust zoveel dagen neergezet :wink:

Ik wilde eerst een combi van de deep south en Texas, maar ik vond het teveel steden worden, en ik kon de Big Bend er ook niet goed in kwijt. Nu is de route wat afwisselender. Op google maps ziet het er op zich niet onlogisch uit. Pedernale falls had ik laten vallen omdat ik m niet meer kwijt kon, maar nu dacht ik dat ik hem er zo nog even in kon gooien :lol:
Austin slaan we over, omdat ik iets moest schrappen en er wel genoeg steden in stonden.

donderdag: Vlucht naar Dallas ( aankomst 's avonds)
vrijdag: Dallas/ Fort Worth
Zaterdag: Dallas/ Fort Worth Namiddag/ vroege avond naar Waco of een plaatsje een half uurtje daarvoor.
Zondag: Waco (misschien via Independence) naar Houston
Maandag: Houston
Dinsdag: Houston ( eind vd middag naar San Antonio)
woensdag: San Antonio
Donderdag: San Antonio- Del rio/ Marathon/ Fort Stockton
vrijdag: Naar Big Bend
zaterdag: Big Bend
Zondag: Big Bend- Carlsbad
Maandag: Carlsbad
dinsdag: Carlsbad- Alamogordo
woensdag: Alamogordo- Albuquerque
Donderdag: Albuquerque
Vrijdag: Albuquerque- Gallup
Zaterdag: Gallup- Sedona
Zondag: Sedona
maandag: Sedona- Las Vegas
dinsdag: Las Vegas
woensdag: Las Vegas
donderdag: Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas vragen

Bericht door hemmie »

Wat zijn je plannen in Houston? Voor NASA heb je wel een dag nodig, maar verder zou ik persoonlijk eerder die tijd bij bijvoorbeeld de Hill Country zetten, of Austin. Zou ook veel rijtijd schelen als je Houston helemaal overslaat, het ligt wat uit de route.
Terug in Texas!
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Texas vragen

Bericht door TonSimone »

Oh, wat grappig :)
Het is een deel van onze route dit jaar, al is het in omgekeerde volgorde :)
We zijn nog steeds wat aan het stoeien met de route, en steeds bijkomende tussenstops :lol: ook al gaan we in oktober al ;)
Grotendeels ligt het al vast hoor, op wat kleine dingen na en we hebben ook wat andere tussenstops.

Wij rijden na een dag (enkele dagen) Big Bend 's avonds naar Marathon (Marathon RV and Motel, niet via boeking.com, wel via google gevonden ;) )
de dag erop naar San Antonio, via Del Rio.
Maarja, dat is dus overdag.
Het viel me wel op, dat je daar blijkbaar minder Kilometers maakt, dan op de grotere wegen.

Het deel rondom Marathon/Alpine is best rustig, even qua (betaalbare) overnachtingen e.d. gesproken.
Wij lopen/liepen tegen wat "gebrek aan hotels" aan, in dat gebied, maar dat kan natuurlijk ook aan de tijd (vooraf) liggen.
Normaal rijden wij ergens naar toe en zien dan daar wel of er plek is.
Want, zo was onze ervaring steeds: is er 1 hotel, dan staan er meer.
Nou, dat valt daar dus best tegen en zeker omdat er tussen de plaatsen zelf, soms amper iets is.
Niet eens een benzinepomp...

Ik heb via Maps de route deels gereden, in de hoop dat er iets niet vermeld staat op Maps en er toch is ;)
Mwah.... niet veel.
Maar wat me wel vooral opviel, is dat het erg eenzame wegen zijn, met dus soms amper 'bewoning'.

Misschien dat het dus iets voor je is, om via Maps de route te rijden?
gewoon op streetview zetten en de weg volgen.
Wellicht dat je dan een beter beeld krijgt van de omgeving?
Je kan je er dan vast wel een voorstelling van maken, hoe het 's avonds/'s nachts is? :)
Of iets verstandig is, ligt denk ik vooral aan je zelf. :)
Je kan zelf wel inschatten als je een route ziet, of je het aandurft.
Ons viel het vooral op dat rond/tegen de Mexicaanse grens wat vaker werd/word gewaarschuwd, dat je niet al teveel aan de kant van de weg moet stoppen.
Als je in Del Rio een drukke plek bezoekt om te eten, zal dat wel goed komen :)
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Texas vragen

Bericht door KW1984 »

Ik sluit mij aan bij Hemmie. Tenzij je een specifieke reden hebt om naar Houston te gaan zou ik eerder voor Austin en omgeving kiezen. Wij vonden het een leuke sfeervolle stad en schitterende omgeving (helaas te weinig tijd).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Texas vragen

Bericht door butterfly »

Bedankt voor jullie adviezen over mijn route, maar ik hou hem toch zoals hij is. We hebben van tevoren zorgvuldig bekeken wat we wilden zien en daar hoorde ook een bezoek aan de NASA bij. Ik verwacht niet meteen weer in deze hoek terecht te komen dus we hebben keuzes gemaakt op basis van wat wij het liefst willen zien. Ik snap dat Austin meer op de route ligt maar wij vinden Houston niet te ver omrijden.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Texas vragen

Bericht door ADE01 »

TonSimone schreef:
08 aug 2023, 10:01
Het viel me wel op, dat je daar blijkbaar minder Kilometers maakt, dan op de grotere wegen.
Ja, de highways in TX gaan vaak recht door de kleine dorpen. Dan gaat de snelheid omlaag, soms een stopbord of stoplicht. Het kost veel tijd vergeleken met een interstate maar is wel leuk. Ook goed opletten want daar staat de locale police department of sheriff te scannen.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Texas vragen

Bericht door butterfly »

Nog even een vraag. Kun je voor Big Bend beter de Chisos mountain lodge boeken, of zit je in Terlingua ook prima? ( dat ziet er iets beter uit in mijn ogen, en volgens google maps maar een kwartiertje rijden naar het park?)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Texas vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Dat kwartiertje rijden is naar de parkgrens? Vandaar is het nog een flink eind rijden naar de verschillende bezienswaardigheden. Weten jullie al wat jullie in het park willen doen? Dan zou ik kijken naar de afstand tot die delen van het park.
Wij hebben bewust gekozen voor de Chisos Mountain Lodge om zo weinig mogelijk heen te weer te rijden.
Mocht er iets vrij zijn voor jullie periode dan zou je dat alvast kunnen boeken, dan kun je er nog even op je gemak over nadenken. Onze ervaring is dat het erg snel vol zit.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Texas vragen

Bericht door butterfly »

Dank je wel Marianne! Eigenlijk weet ik nog niet eens precies wat we willen/ kunnen doen, maar omdat de vliegtickets net geboekt zijn dacht ik dat het mss verstandig was om hier meteen een kamer te boeken.

Edit: meteen een kamer geboekt in de Chisos mountains lodge, want er was nog een kamer vrij ( casa grande lodge)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis butterfly: Texas vragen.

Bericht door Martin & Marianne »

:thumbup:

Marianne
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Texas vragen

Bericht door TonSimone »

butterfly schreef:
11 aug 2023, 18:10
Dank je wel Marianne! Eigenlijk weet ik nog niet eens precies wat we willen/ kunnen doen, maar omdat de vliegtickets net geboekt zijn dacht ik dat het mss verstandig was om hier meteen een kamer te boeken.

Edit: meteen een kamer geboekt in de Chisos mountains lodge, want er was nog een kamer vrij ( casa grande lodge)
Slim om dat meteen vast te leggen!
Wij hebben er uiteindelijk enkele weken (bijna maanden) over gedaan om iets vast te kunnen leggen daar.
Vanaf ongeveer 4 maanden voor vertrek was er al amper plek meer.
Elke dag gekeken en zelfs enkele keren gebeld, aangezien het via de site wel beschikbaar was, tot je ging boeken :shock: , en zelfs dan een "no, sorry" krijgen...
Nu 1 nacht in de ene kamer kunnen boeken en een paar weken later voor de nacht erop geslaagd, maar moeten we verhuizen naar een andere kamer :lol:
Maarja, we hebben iets :)
Zaten ook eerst in Terlingua, just in case geboekt.

Voor de rest kom ik er nog op terug ;) :offtopic:
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis butterfly: Texas vragen.

Bericht door butterfly »

Poosje later weer, ik ben even bezig met de inhoudelijke planning en daarbij komen er weer wat vragen.

In Big Bend vind ik de foto's die je met de kloof en het water ziet zo mooi: Santa Elena cayon. Ik ben aan het kijken voor een boottocht in de rivier en zag daar ook halve dagtochten bij staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of je bij die halve dag ook in dat mooie deel komt of dat dit deel eigenlijk alleen aangedaan wordt met een tocht van een hele dag of meerdere dagen. Weet iemand dit toevallig? Als je niet op dit deel komt is het misschien een beetje zonde van de tijd. Ik dacht het te combineren met de Santa Elena canyon trailhead, en de scenic route op de terugweg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer