Reis TinekeenJan: advies over camperreis 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TinekeenJan: advies over camperreis 40 dagen van Phoenix naar Phoenix.

Bericht door TinekeenJan »

Dag allemaal,

voor de vierde keer willen we een camperreis maken.
Dit keer met de nadruk op New Mexico en Colorado. De prijzen zijn dusdanig gestegen vergeleken bij vorig jaar, dat we 1 week korter gaan nu (in plaats van 47 dagen, nu 40 dagen). Maar dan nog hikken we wat tegen de prijs aan. Het gegeven is, dat we beslist op 1 oktober thuis moeten zijn. Dus...òf de hele reis voor die tijd plannen òf vertrekken op 2 oktober en op 12 november terug gaan. Wellicht is het laatste goedkoper, w.b.camperhuur.
We willen graag jullie advies over de laatste optie. Is het niet te laat in het jaar om vanuit Phoenix richting Denver, Rocky Mountains NP te gaan?
Er staat nog helemaal niks vast, dus we kunnen nog van alle suggesties en adviezen gebruik maken, voordat we iets vastleggen.
Benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Groet van Tineke.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: advies over camperreis 40 dagen Van Phoenix naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie willen dit jaar nog gaan? Dan wordt 40 dagen voor 1 oktober wel erg krap lijkt me.
Na 1 oktober zal het op sommige plaatsen nog goed te doen zijn, maar de dagen worden erg krot en de nachten koud. En in de bergen za het ook overdag al behoorlijk fris zijn. Wij vonden het in Rocky Mountain NP in september al aardig koud. Veel voorzieningen zijn dan ook al gesloten. Wil je dat meenemen dan zou ik in Denver beginnen en niet in Phoenix.
Of het na 1 oktober wel of niet te doen is hangt natuurlijk ook heel erg van jullie plannen en verwachtingen af. Buiten zitten bij de camper zal toch minder vanzelfsprekend zijn.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: advies over camperreis 40 dagen Van Phoenix naar Phoenix

Bericht door TinekeenJan »

Sorry Marianne, 2024 praten we over.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: advies over camperreis 40 dagen Van Phoenix naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, ik werd al wat ongerust. :wink:
Ik zou dan voor augustus/september gaan. Na 1 oktober wordt het wel erg laat in het seizoen. Kan ook, maar dan zou ik het wat meer zoeken in wat warmere gebieden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer