Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis franwam: camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
franwam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis franwam: camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024.

Bericht door franwam »

We moeten deze zomer nog op vakantie, maar zijn ons alvast, na 10 jaar, aan het oriënteren op een rondje Amerika in 2024. Onze vorige bezoekjes waren zonder kinderen, inmiddels zijn wij 2 jongens rijker, die volgend jaar 6 en 8 jaar zullen zijn. Het idee is om een camper te huren en daarmee vanuit Denver richting het noorden te gaan, daarna Yellowstone en vervolgens af te zakken naar het zuiden en de reis in luxe af te sluiten in Vegas in een hotel met zwembad, wat shoppen en gewoon bijkomen van de campertrip voordat we het vliegtuig weer in moeten.

Op basis van dit forum en vele pakketreizen zijn dit de eerste contouren van de trip:
1 Vlucht Amsterdam - Denver
2 Denver - Rock Mountains NP
3 RMNP - tussenstop?
4 tussenstop? - Custer State Park
5 Custer State Park
6 Custer State Park - Buffalo
7 Buffalo - Cody
8 Cody
9 Cody - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowtone
12 Yellowstone - Jackson
13 Jackson - Salt Lake City
14 Salt Lake City - Capital Reef State Park?
15 Capital Reef State Park? - Las Vegas
16 Las Vegas - camper inleveren
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Vlucht Las Vegas - Amsterdam
21 Aankomst Amsterdam

Aangezien we met onze kinderen reizen willen we niet al te veel kilometers op één dag reizen, al zullen we daar waarschijnlijk niet altijd aan ontkomen. Graag ontvangen we jullie input op dit plan en met name ook op de volgende punten:
- Tussenstop Rocky Mountain NP naar Custer State Park, waar? Of overslaan? Andere ideeën?
- De rit vanuit Yellowstone naar Las Vegas is lang en aan deze invulling twijfelen we het meest. We zijn eerder al in Zion, Bryce en bij de Grand Canyon geweest. Vandaar dat ik nu Capital Reef State Park heb opgenomen maar is dat de beste keus? Misschien Arches/Moab? Anders?
- We kunnen eventueel ook 22 of 23 dagen weg, we hebben dus nog wat ruimte om ergens nachten tussen te plakken.

Alvast dank voor de reacties!
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
hemmie
Amerika-expert

Re: Camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024

Bericht door hemmie »

Je tijd voor Yellowstone (en Grand Teton) is in deze route wel erg beperkt, ik zou voor min. 4 nachten Yellowstone gaan, en dan liefst nog een extra nacht Grand Teton/Jackson. Ook in South Dakota heb je niet veel tijd, zeker niet als je ook nog Badlands NP zou willen bezoeken.
En voor RMNP is de tijd ook krap. Misschien ook niet ideaal direct na aankomst i.v.m. hoogteziekte.
Terug in Texas!
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Dank voor je reactie! Badlands NP stond niet op het programma. Voor RMNP zie ik ook niet echt een andere oplossing, het ligt nu eenmaal direct naast Denver. Ik zal wel kijken of we daar een extra nacht in willen plannen en hetzelfde voor Yellowstone. We hebben er immers nog één of twee over :).
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg krap allemaal; zowel de tijd voor Rocky Mountain NP, als voor South Dakota, als voor Yellowstone.
Die extra dagen heb je zeker nodig wat mij betreft. En misschien ook wat minder tijd voor Las Vegas? Of haal de tweede nacht Cody eruit. Ik zou zeker 3 nachten toevoegen.
Capitol Reef is een NP, geen state park. En wat mij betreft zeker de moeite waard, maar ook hier heb je te weinig tijd, zeker met de lange reisdagen ervoor en erna.

Ik zou een tweede nacht RMNP doen en dan in 1 dag naar Custer rijden. Is een lange rit, maar er is niet veel te doen onderweg.
Voor Arches en Canyonlands is geen tijd in dit schema, je moet een dag per park uittrekken, dus 3 nachten in totaal.

Wij deden in 2004 een route vanaf Denver die tot aan Las Vegas grotendeels hetzelfde was. Misschien heb je iets aan dat reisverslag. Voor Yellowstone hadden we toen niet vele tijd omdat we er al eerder geweest waren.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je in de buurt bent en niet naar Badlands gaat, vind ik dat een gemiste kans. Wij vonden het boven verwachting mooi.
Zorg dat je tijdig de camper boekt, liefst een jaar van tevoren. Dat kan een hoop in prijs schelen. Ze zijn tenslotte al duur genoeg :wink:
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik vind het heel veel voor drie weken en dan voor alles net niet genoeg tijd. Zeker met een camper, dan duurt het rijden sowieso al langer. Jullie zullen veel in de camper zitten, is dat leuk voor de kinderen?
Ik zou een keuze maken voor een kleiner gebied, niet én Yellowstone én Custer én RMNP én via Utah naar Las Vegas.
Je kunt later altijd nog terug om een ander gebied te bekijken en hebt dan nu ook de tijd om wat meer rust te nemen onderweg.

Eventueel van Salt Lake City via Yellowstone, Moab/Capitol Reef naar Las Vegas. Of een rondje vanuit Las Vegas als het veel scheelt met de camper.

Misschien heb je iets aan ons 2018 verslag waarin we Yellowstone combineerden met Utah.
Laatst gewijzigd door josea op 25 jul 2023, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Okay, ik ga nog even goed lezen en shuffelen! Ik had mijn plan gebaseerd op deze reis: https://www.nrv.nl/rondreizen-amerika/p ... -mountains

En dit reisverslag:
https://www.travelhome.nl/amerika/reisv ... -las-vegas

En dacht nog wel zo goed bezig te zijn aangezien ik al veel meer tijd heb ingebouwd dan dit! :lol:

Voor wat betreft de campers, die zijn inderdaad niet te betalen... het plan is om een alert aan te maken voor tickets zodra we terug zijn uit Noorwegen en ondertussen de verschillende camperverhuurders in de gaten te houden voor de prijzen. Ik las hier ergens dat iets later reserveren goedkoper kan zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reisorganisaties houden er altijd een moordend tempo op na. Qua routes kan het niet verkeerd zijn, maar tel er zeker 50% bij om overal ook voldoende tijd te hebben. Het is natuurlijk wel zo dat je bij weinig tijd niet weet wat je mist, maar het is toch wel zo plezierig om voor bijvoorbeeld zo'n uniek park als Yellowstone voldoende tijd te hebben.
Is het te overwegen om er een rondje Denver van de maken? is wellicht ook qua camperhuur interessante. Je zou dan na SLC via Moab terug naar Denver kunnen rijden. En dan RMNP op het laatst doen.
Ik weet niet of een camper een must is. Je zou ook kunnen kijken naar een combinatie van hotels, cabins en tentkamperen. Dan zit je in de parken toch midden in de natuur, en het is een stuk goedkoper! In Yellowstone kun je dan ook een kamer bij Old Faithful nemen (nu al te reserveren); dat is ideaal voor een bezoek aan de geisers.

Marianne
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Rondje Denver heb ik ook naar gekeken maar volgens mij maakt het qua afstand niet gek veel uit of je SLC > Moab > Denver rijdt of dat je SLC > CRNP > LV pakt.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

En de camper is wel echt een must. Mijn oudste zoon heeft elk jaar een weekje jetlag van de wintertijd :wink: . Dus het idee dat we zijn bed bij ons hebben en een keuken dus niet op zoek hoeven naar restaurants 's avonds maakt dat we het nu eindelijk zien zitten om dit te gaan doen met de kinderen.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De rit van RMNP naar Denver is goed te doen in 1 dag. Beter een langere reisdag dan ergens overnachten waar bijna niets te zien of te doen is. De dag die je bespaart heb je wel nodig voor RMNP.
Als jeniet naar Badlands gaat zijn 2 overnachtingen in principe voldoende voor Custer SP. Bedenk wel dat je niet alle scenic wegen door het park kan rijden met een camper vanwege de smalle tunnels. Sylvan Lake, wat een prachtig meertje is om rond te lopen, is wel te bereiken. En de avondceremonie bij Mount Rushmore is leuk om mee te maken.
In Cody is het museum Buffalo Bill Center of the West een must see. Heel interessant ook voor kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

IngridZw schreef:
26 jul 2023, 11:46
Bedenk wel dat je niet alle scenic wegen door het park kan rijden met een camper vanwege de smalle tunnels.
Daarom hebben wij voor die dagen een auto erbij gehuurd en dat is uitstekend bevallen. Kijk maar in ons reisverslag hoe wij het deden. Het waren lange dagen, maar zeer de moeite waard en we zouden het zo weer doen.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... okane.html
en volgende dagen.
We hebben hetzelfde trouwens gedaan om de Going to the Sun Road in Glacier NP te rijden.
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Naar aanleiding van jullie input heb ik besloten om RMNP te laten vallen en na het ophalen van de camper naar Cheyenne te rijden. Ik denk dat er in de Custer SP regio veel te doen is voor de kinderen. Ik zag het stadje Hot Springs met (duh) hotsprings om te zwemmen maar ook een museum met mammoet opgravingen. Ik wil sowieso naar Mount Rushmore, we kunnen eventueel nog naar Badlands NP. Ik heb daar dus extra tijd toegevoegd. Verder een extra dag voor Teton en een extra dag in Capital Reef NP.

Het zal nog steeds veel zijn en met name de twee reizen van zo'n 600 km ben ik niet heel blij mee maar het is wat het is:
1 Vlucht Amsterdam - Denver
2 Denver - Cheyenne (167 km)
3 Cheyenne - Custer SP (375 km)
4 Custer SP
5 Custer SP
6 Custer SP - Buffalo (344 km)
7 Buffalo - Cody (271 km)
8 Cody
9 Cody - Yellowstone (85 km)
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone - Teton (100 km)
13 Teton
14 Teton - Salt Lake City (600 km)
15 Salt Lake City - Capital Reef NP (351 km)
16 Capital Reef NP
17 Capital Reef NP - Las Vegas (530 km)
18 Las Vegas - camper inleveren
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Vlucht Las Vegas - Amsterdam
23 Aankomst Amsterdam
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is beter zo, maar je tijd voor Yellowstone is nog steeds niet ruim. Waarom 2 nachten Cody, wat zijn de plannen daar?
En van Capitol Reef naar Las Vegas neem je nu de kortste route en niet die langs de UT12 denk ik?
Voor de tweede nacht Grand Teton zou je iets in Jackson kunnen zoeken, dat scheelt de volgende dag al weer iets, en Jackson is een leuke plaats. Je kunt ook overwegen om iets eerder te stoppen dan Salt Lake City.
Je hebt nu 4 dagen voor Las Vegas, ik vind dat verhoudingsgewijs erg veel. Is dat een must? Waarom niet nog een tussenstop tussen Capitol Reef en Las Vegas?

Ik weet niets van campers maar ik heb altijd begrepen dat je die het beste zo vroeg mogelijk kunt boeken. Dat ze goedkoper kunnen worden ben ik nog nooit tegengekomen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis franwam: camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024.

Als je de avond dat je aankomt in Cody naar de rodeo gaat en de volgende dag naar het Buffalo Bill museum en daarna doorrijden naar Yellowstone, dan zou je in principe genoeg aan 1 overnachting kunnen hebben. Voor het museum heb je echt al snel een halve dag nodig. Als je ook nog naar Old Town wilt wordt het al krapper, maar dan zou het nog steeds kunnen. Ik weet niet goed hoe je dan een diner bij Irma's, ziet er heel leuk uit, moet inpassen, maar eten moet je toch. Misschien een vroeg diner of een lunch de volgende dag?
Wat wij ook interessant vonden, was de Buffalo Bill Dam, die tussen Cody en Yellowstone ligt.
https://bbdvc.com/
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Dank voor alle tips!

In hoeverre is het nodig om alle campings van te voren vast te leggen? Ik weet voor Yellowstone zo snel mogelijk maar de andere parken en daar tussen in? Hoe minder ik vast hoef te leggen, hoe meer flexibiliteit om toch ergens alvast door te rijden of juist langer te blijven... Maar het is natuurlijk midden in de zomer!
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Vastleggen campings:
1e deel ken ik onvoldoende, daar gaan anderen iets over zeggen denk ik.
Yellowstone: vastleggen inderdaad ! En pak verschillende plekken zodat je minder km’s hoeft te rijden.
Grand Teton: als je op Signal Mountain of Colter Bay wil staan: vastleggen. Gros Ventre gaat minder snel, maar zou ik ook vast leggen.
Capitol Reef: Fruita is de mooiste campground, 6 maanden voor vertrek klaar zitten en snel reserveren.
Vanaf Yellowstone ligt je planning voor ogenblikje vast vast, dus gewoon alles reserveren, er is eigenlijk geen flexibiliteit. Geeft ook rust, je weet waar je die avond slaapt en hoeft niet te zoeken….
Paul
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Ok, ik wil ook eigenlijk tussen de parken door campings met een zwembad. Daar worden de kinderen uiteindelijk het meest blij van... dus dan ga ik van te voren alle campings reserveren.

Twee nachten Cody wil ik er vooralsnog inhouden. De jongens kijken daar juist erg naar uit. Dat Irma's ziet er leuk uit, denk dat we daar wat moeten eten met ze!

En de verhouding Las Vegas / National Parks vind ik juist heel netjes. Dat is een keuze die anderen misschien anders zouden maken. Maar dan kies ik er voor om mijn kinderen wat meer tijd te geven in die idiote stad waar ze hun ogen uit zullen kijken i.p.v. nog een dag extra door de natuur te rijden en lopen. En een luxe hotel ben ik zelf ook niet vies van :wink: .
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Ik word gelijk met m'n neus op de feiten gedrukt! RV's groter dan 30 ft zijn op Canyon Campground voor de juli 2024 al bijna volgeboekt! Nog slechts 2 nachten waarop een plekje beschikbaar is... :geek2:
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meteen vastleggen. Annuleren kan altijd nog.
Met zo'n grote camper zal het op meer campings lastig worden. Kan het niet iets kleiner?
Voor Yellowstone worden er ook 6 maanden van te voren campings vrijgegeven, kijk alvast welke geschikt zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer