Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Roosuithoorn »

Begin september vliegen mijn zus en ik naar Houston. Wij hadden ongeveer het volgende rondje in gedachte:

Dag 1 en 2 : Schiphol - Houston (2e dag acclimatiseren en shoppen)
Dag 3 : Houston - Corpus Christi (dagje strand, Port Aransas?)
Dag 4 : Corpus Christi - San Antonio (Alamo, de Riverwalk)
Dag 5 en 6 : San Antonio - Fredericksburg (met Luckenbach en Hill Country)
Dag 7 en 8 : Fredericksburg - Amarillo ( met Palo Duro)
Dag 9 en 10 : Amarillo - Albuquerque (oa Old Town en Sandia Tramway)
Dag 11 : Albuquerque - White Sands
Dag 12 : White Sands - Guadeloupe Mountains
Dag 13 en 14 : Guadeloupe Mountains - Big Bend
Dag 15 en 16 : Big Bend - Corpus Christi (South Padre Island?)
Dag 17 en 18 : Corpus Christi - Houston
Dag 19 : Houston - Schiphol

Heeft er nog iemand tips? Leuke boottour, jeeptour, scenic routes, plaatsten die we niet mogen overslaan, enz. (Austin en Dallas slaan we over, daar zijn we al eens geweest).
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Martin & Marianne »

Het is mij niet duidelijk wat nu je reisdagen zijn.
Rij je in 2 dagen van San Antoino naar Fredericksburg? Of heb je twee nachten San Antonio? Of 2 nachten Fredericksburg? Idem bij Big bend. Schrijf het eens per dag uit zoals gebruikelijk hier.
Ik ben nog onbekend in dit deel van het zuidwesten maar de afstanden lijken mij fors. Waar overnacht je bij Big Bend?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door hemmie »

Ja, ik kan het schema ook niet echt volgen zo. Het lijkt mij gehaast, en 2 keer naar CC zonde van de reistijd, maar schrijf het eens uit dag voor dag.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Martin & Marianne »

Je had al een topic over deze reis zie ik.
Misschien kan het samengevoegd worden.

Marianne
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Roosuithoorn »

Ik snap dat de reisdagen nogal onduidelijk zijn. Dit komt omdat we altijd op de bonnefooi reizen en dus per dag beslissen waar we gaan overnachten. Het is misschien idd wat gehaast, maar als we dat zo ondervinden passen we de route ter plekke aan.
Ik hoopte op tips voor leuke dingen, reisverslagen of mooie scenic routes.
Ik had idd eerder een topic geplaatst, maar ik heb de route veranderd. Ik hoop op deze route wat meer tips te genereren.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door hemmie »

Op de bonnefooi naar Big Bend zou ik niet aanraden, daar zijn niet veel hotels die nog enigszins gunstig liggen. Lijkt me geen pretje nog een paar uur te moeten rijden omdat je dichter ij geen hotel kan vinden.
Waar was je van plan bij Guadalupe mountains te overnachten? Toen wij daar wat jaren geleden waren zaten daar helemaal geen hotels in de buurt.

Maar of je nu wel of niet op de bonnefooi gaat, ik neem aan dat je toch wel een idee hebt van waar je ongeveer gaat overnachten? Zo niet, dan is natuurlijk ook niet aan te geven of je ergens te veel of te weinig tijd hebt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Roosuithoorn »

Sorry, ik ben zo niet zien niet duidelijk genoeg geweest. Ik zoek niet direct naar reacties op mijn route. Ik zoek naar tips voor leukde dingen te doen in de regio die ik bezoek zoals, jeeptours, scenic routes (wijnroute?), mooie State Parks, leuke plaatsjes, enz. Dingen zoals de Sandia Tramway, Luckenbach en de San Antonio Riverwalk.
Excuses voor de verwarring.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door hemmie »

Tips heb ik op zich wel, maar dus geen idee waar je tijd voor hebt.

Bij Port Aransas boottochtje om dolfijnen te zien. Sowieso leuke badplaats. Ook mooi strand bij Mustang Island SP. Door de stroming is het strand bij North Padre Island erg vies (afval), South Padre Island is wel een leuke badplaats, maar een eind rijden.
Galveston stad heeft inderdaad geen mooi strand, Galveston Island buiten de stad is wel best aardig.

In Corpus Christie het vliegdekschip.

In Alamogordo (white sands) is een leuk space museum.

Als je naar Palo Duro Canyon gaat is Caprock Canyon redelijk in de buurt en ook mooi.

Enige tip die ik voor Big Bend is om daar voldoende tijd voor te nemen, 1 volle dag zou ik echt te weinig vinden, zeker omdat je er zo ver voor moet rijden en niet snel weer komt, het is een groot park.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door hemmie »

Oh ja, je bent ook vlak bij Carlsbad Caverns, die zou ik ook meepakken
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb twee reisverslagen die eigenlijk quasi volledig je route coveren.
Wij deden een gelijkaardig rondje in 2014
https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014 (soms moet je paar keer refreshen)
en dit jaar bvb Aransas Pas (waar we overal dolfijnen vanaf de kant zagen)
https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag423

Hoewel je geen route tips wil, zou ik wel naar de adviezen van hierboven luisteren. Rond Big Bend en Guadeloupe is echt bijna niks van hotel. Dat moet je absoluut gaan reserveren. kan je nog altijd de rest van je route open laten.
Voor Big Bend zou ik zeker 2 of 3 nachten adviseren.

Wij reizen trouwens ook "hoog tempo" dus daarom dat ik denk dat je wel iets kan hebben aan onze verslagen.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Roosuithoorn »

hemmie schreef:
12 jul 2023, 17:46
Bij Port Aransas boottochtje om dolfijnen te zien. Sowieso leuke badplaats. Ook mooi strand bij Mustang Island SP. Door de stroming is het strand bij North Padre Island erg vies (afval), South Padre Island is wel een leuke badplaats, maar een eind rijden.
Galveston stad heeft inderdaad geen mooi strand, Galveston Island buiten de stad is wel best aardig.
Fijn om te horen dat het een leuke badplaats is. We vinden een dagje strand altijd leuk. En een boottochtje om dolfijnen te zien is een tip waar ik blij mee ben!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Roosuithoorn: Texas en New Mexico sept. 23

Bericht door Roosuithoorn »

@Tipsy_1 bedankt voor de reisverslagen, daar haal ik vaak leuke tips uit!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer